Rally

25 Jun, 2018 Ώρα 14:35

Αναστάτωση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό επέφερε η ξαφνική απόφαση της Μινέρβα Ασφαλιστικής για διακοπή της πολύχρονης συνεργασίας

Thumbnail

Χωρίς προειδοποίηση μετά απο δεκάδες χρόνια, με ένα απλό email η ασφαλιστική εταιρεία ΜΙΝΕΡΒΑ, η οποία ασφάλιζε έναντι τρίτου όλους τους επίσημους αγώνες της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου ενημέρωσε ‘οτι διακόπτει την κάλυψη!

Close

Ως αποτέλεσμα, έχει ήδη αναβληθεί ο αγώνας ταχύτητας Λεμεσού που θα γινόταν στις 24 Ιουνίου ενώ στον αέρα βρίσκεται η Ανάβαση Άλασσας και άλλοι αγώνες που ακολουθούν σε 15 μέρες.

Αξίζει να πούμε ότι το ίδιο συνέβηκε με το διεθνή μας αγώνα, το Ράλι Κύπρος το οποίο για να μην ακυρωθεί βρήκε ασφάλιση στο εξωτερικό την τελευταία στιγμή με υπέρογκο κόστος...

Close

Η Ομοσπονδία (η οποία δεν είχε ενημερωθεί από τον ΚΣΑ για την στάση της ΜΙΝΕΡΒΑ...) έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να επιλύσει το θέμα μέσω στενών συνεργατών οι οποίοι βρίσκονται σε συνεχή επαφή με ασφαλιστικές εταιρείες για να γίνει ο αγώνας της Κυριακής 1ης Ιουλίου (Ανάβαση Άλασσας) ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Car.com.cy η Ομοσπονδία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά εναντίον της Μινέρβα λόγω της μη ενημέρωσης αλλά και της λανθασμένης αντιμετώπισης στο συγκεκριμένο θέμα.

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας, έκανε την πιο κάτω δήλωση :  

Close

Παρακαλούμε όλους τους υπεύθυνους να συνδράμουν στην άμεση λύση του προβλήματος

 

 

Η Πολιτεία οφείλει να βρει λύση στο θέμα ασφάλισης των παγκύπριων αγώνων πρωταθλήματος αυτοκινήτου

Με σημερινή ανακοίνωση ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Μάριος Πουλλίτας, δήλωσε ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αντιμετωπίζει από την Παρασκευή 22 Ιουνίου τεράστιο θέμα με την ασφάλιση των αγώνων ράλι, ταχύτητας, αναβάσεων drift και 4Χ4 λόγω της ξαφνικής, άνευ προειδοποίησης διακοπής της παροχής ασφάλισης των αγώνων από την Ασφαλιστική εταιρεία Μινέρβα.

Η εταιρεία, παραμονή του αγώνα Limassol Auto/Rally Sprint που ήταν προγραμματισμένος την περασμένη Κυριακή 24 Ιουνίου, με ένα απλό email και μετά από δεκάδες χρόνια συνεργασίας με ελάχιστα έως μηδαμινά claims, μας δήλωσε ότι «δεν είναι σε θέση να παρέχει κάλυψη σε αγώνες ταχύτητας οποιασδήποτε μορφής». Ως εκ τούτου, ο προγραμματισμένος αγώνας αναβλήθηκε ενώ σειρά παίρνει την επόμενη Κυριακή ο αγώνας Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων του Σωματείου Πάφου, ο οποίος αν δεν βρεθεί λύση θα αναβληθεί και αυτός ενώ σειρά παίρνει και ο αγώνας ταχύτητας που διοργανώνει το Σωματείο Παραλιμνίου. Σημειώστε ότι ήδη οι αθλητές και οι αγωνιστικές ομάδες και ο διοργανωτής, το Σωματείο Λεμεσού, έχουν υποστεί τεράστια ζημιά από τις προετοιμασίες για τον αγώνα που αναβλήθηκε μόλις δυο μέρες πριν την πραγματοποίηση του.

Θεωρούμε την στάση της ασφαλιστικής εταιρείας απαράδεκτη μετά από τόσα χρόνια συνεργασίας, ενώ οφείλουμε να επισημάνουμε ότι παρά τις επανειλημμένες μας αιτήσεις δεν έχουμε λάβει ποτέ συμβόλαιο συνεργασίας από την ασφαλιστική εταιρεία. Θα έπρεπε τουλάχιστον να υπάρξει μια εξάμηνη προειδοποίηση για αλλαγή πολιτικής και όχι μια τέτοια ενημέρωση, δύο μέρες πριν τον αγώνα.

Το μέλλον του μηχανοκίνητού αθλητισμού στην Κύπρο βρίσκεται στον αέρα λόγω αυτής της ξαφνικής απόφασης. Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου βρίσκεται σε διαβούλευση με άλλες ασφαλιστικές εταιρείες για να συνάψει μόνιμη συνεργασία αλλά τα Παγκύπρια πρωταθλήματα, δεν μπορούν να δεχθούν κι άλλες αναβολές γιατί δεν υπάρχουν ελεύθερες ημερομηνίες για τη διεξαγωγή των αγώνων και ως εκ τούτου κινδυνεύουν να μην ολοκληρωθούν.

Ζητάμε από την Πολιτεία, τον ΚΟΑ και τους υπεύθυνους φορείς να βρουν άμεσα λύση στα επόμενα 24ωρα ούτως ώστε να μην έχουμε κι άλλη αναβολή αγώνα ο οποίος είναι προγραμματισμένος της Κυριακή 1η Ιουλίου (Ανάβαση Άλασσας) καθώς και συνεχείς αναβολές επόμενων αγώνων με αποτέλεσμα να έχουμε σοβαρό θέμα με την διοργάνωση των πρωταθλημάτων.

Είναι απαράδεκτο ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην Κύπρο να είναι έρμαιο των αποφάσεων μιας ασφαλιστικής εταιρείας. Σε όλο τον κόσμο, η Πολιτεία φροντίζει στηρίζοντας τις Ομοσπονδίες Αυτοκινήτου να διεξάγονται οι αγώνες με ασφάλεια και με το ελάχιστο δυνατό κόστος ασφάλισης. Σε πολλές χώρες δε η Πολιτεία αναλαμβάνει και το κόστος ασφάλισης (πχ Γαλλία) διευκολύνοντας την διεξαγωγή αγώνων.

Οι επίσημοι αγώνες των Παγκύπριων Πρωταθλημάτων έχουν και κοινωνικές προεκτάσεις μιας και ο πρώτιστος στόχος της Ομοσπονδίας μας είναι να αποθαρρύνουμε τους νεαρούς από το να τρέχουν στους δρόμους και να φέρνουμε όσους αρέσκονται στην ταχύτητα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, σε αγώνες που διεξάγονται με ασφάλεια και συγκεκριμένους κανόνες. 

Παρακαλούμε όλους τους υπεύθυνους να συνδράμουν στην άμεση λύση του προβλήματος», δήλωσε ο πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Μάριος Πουλλίτας.

19 May, 2025 Ώρα 11:34

WRC Vodafone Rally de Portugal 2025: Νικητές οι Γάλλοι Ogier- Landais με Toyota GR YARIS Rally 1

Thumbnail

Ο  42χρονος Sebastien Ogier, οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC κέρδισε για 7η φορά τον αγώνα στην Πορτογαλία. Θα πρέπει όμως να παραδεχθούμε ότι ο πιο γρήγορος και πιο μαχητικός οδηγός σε αυτόν τον αγώνα ήταν ο «άχρωμος» και πάντα αγέλαστος Εσθονός οδηγός του HYUNDAI i20 N Rally 1, Ott Tanak.

Close

 

 

Μαζί με το συνοδηγό του Martin Jarveoja έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα και σίγουρα αν δεν τους πρόδιδε την προτελευταία ειδική του Σαββάτου, το  υδραυλικό σύστημα, θα ήταν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja, ήταν από την Παρασκευή μέχρι και την 16η Ε.Δ του Σαββάτου στην πρώτη θέση. Έκαναν ένα τρομερό αγώνα και άνοιγαν από ειδική σε ειδική την ψαλίδα από τα υπόλοιπα πληρώματα.

To τιμόνι στο Hyundai i20 Rally1 τους πρόδωσε και έτσι από την πρώτη θέση έπεσαν στην 3η..

Close

 

 

Παρά την απογοήτευση που είχαν, δεν το έβαλαν κάτω. Με επισκευασμένο το υδραυλικό σύστημα, την Κυριακή (18/5) τα έδωσαν όλα. Κάλυψαν τη διαφορά που είχαν με τους Φινλανδούς Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen και κατάφεραν δύο ειδικές πριν τον τερματισμό να περάσουν στη δεύτερη θέση. Σίγουρα δεν είχαν ελπίδες να πλησιάσουν τους νικητές. Ο Ogier ξέρει πολύ καλά το παιχνίδι της τακτικής. Ξέρει πότε πρέπει να πάει οριακά και πότε φυλαγμένα με σκοπό να ανέβει χωρίς ρίσκο το πρώτο σκαλί στο βάθρο.

Παρά το γεγονός ότι οι Εσθονοί κέρδισαν όλες τις τελευταίες ειδικές καθώς επίσης και την Fafe 2 (Wolf Power Stage) και πήραν πολύτιμους βαθμούς, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούσαν να απειλήσουν τους Γάλλους. Οι Ott Tanak- Martin Jarveoja, την Κυριακή κέρδισαν από τις πέντε τις τέσσερις ειδικές διαδρομές.

Περίεργο είναι που οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen ενώ βρίσκονταν στη 2η θέση, δύο ειδικές πριν το τερματισμό, δεν πίεσαν όσο έπρεπε και «έπεσαν» στην 3η θέση. Είναι περίεργο γιατί ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera μετά την περιορισμένη συμμετοχή του το 2024 δεν μπορεί να βρει το ρυθμό του.

 

Close

 

Προβληματισμένοι ήταν και οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Elfyn Evans- Scott Martin. Δεν έκαναν καλό αγώνα και τερμάτισαν στην 6η θέση πίσω από τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe  (HYUNDAI i20 N Rally 1) και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (TOYOTA GR YARIS Rally 1).

 

 

Θα μπορούσε να πήγαιναν ακόμη καλύτερα οι Sesks-Francis (Ford Puma Rally1). Έκαναν τον πρώτο χρόνο στο shakedown αλλά η καλή ψυχολογία τους χάλασε όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα από την πρώτη κιόλας διαδρομή.Η πρώτη ειδική διαδρομή στο 3ο σκέλος ήταν καταστροφική. Ένα κλατάρισμα στη μέση της Ε.Δ φτάνει για να χάσεις 10 λεπτά. Και όταν οι διαφορές στους πρώτους υπολογίζονται με δευτερόλεπτα τα δέκα λεπτά ποινή αρκούν για να σε ρίξουν χαμηλά στη σειρά κατάταξης.

 

 

Από τις 24 ειδικές διαδρομές ο Tanak σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 11 ειδικές διαδρομές, ο Οgier κέρδισε πέντε οι  Fourmaux και Rovanpera κέρδισαν από δύο και από μία κέρδισαν οι  Εvans, Katsuta, Neuvile. Στην power-stage η σειρά των 5 ταχύτερων ήταν Tάνακ, Νeuville, Rovanpera, Katsuta, Ogier.

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Εvans με 118 και ακολουθούν οι Rovanpera 88, Ogier 86, Tanak 84 και Neuville 78.

Η πρώτη δεκάδα μετά τον τερματισμό