Νέα μοντέλα

19 Jul, 2018 Ώρα 13:24

Παγκόσμια πρεμιέρα για την 911 Speedster Concept

Thumbnail

Η 911 Speedster Concept είναι ένα πρωτότυπο με γνήσιες περγαμηνές. Είναι το μοντέλο που θα ενώνει την ιστορία του γερμανικού εργοστασίου με το πρώτο Porsche 356 ‘No. 1’ Roadster, το οποίο είχε πάρει άδεια κατασκευής την 8η Ιουνίου 1948. Γνήσιος σχεδιασμός και ιστορική ακρίβεια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της 911 Speedster concept που θα αντικατοπτρίζει όλες τις αξίες και τη δυναμική της εταιρείας. Η βάση του θα προέρχεται από τα τρέχων μοντέλα GT της μάρκας και εξελίχθηκε στο Porsche Motorsport Centre, όπου είχε δημιουργηθεί τόσο η 911 GT2 RS όσο και η GT3 RS. Η 911 Speedster Concept έκανε πρεμιέρα σαν μέρος των εορτασμών για τα 70χρονα της Porsche στο Zuffenhausen. 

Close

 

Close

 

Τα χαρακτηριστικά της 911 Speedster Concept συμπεριλαμβάνουν μικρότερα παράθυρα με τον ανεμοθώρακα να βρίσκεται σε πιο κλειστή γωνία. Σαν αποτέλεσμα, η καμπίνα του θα είναι πολύ πιο αεροδυναμική και θα θυμίζει έτσι την ιστορική Porsche 356 1500 Speedster. Ένα ξεχωριστό κάλυμμα πίσω, από ανθρακονήματα, θα είναι μαζεμένο πίσω από τα καθίσματα το οποίο θα καλύπτει τον κλωβό ασφαλείας σε σχηματισμό «double bubble», που αποτελεί παραδοσιακό σχεδιασμό των Porsche από την 911 Speedster του 1988. Μεταξύ των δυο καθισμάτων βρίσκεται και ένας μικρός ανεμοθώρακας από Plexiglas με την αναγραφή του σήματος των 70 χρόνων της Porsche. 

Close

 

 

Όπως η αυθεντική 911 Speedster, έτσι και η  Concept θα φέρει ένα κάλυμμα το οποίο να μπορεί να προσθέτει ο οδηγός όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο για να μην ενοχλεί η βροχή, εννοώντας πως αυτό το αυτοκίνητο είναι πάντα καμπριολέ εκτός και αν είναι σταθμευμένο. Η παράδοση συνεχίζεται και στους εσωτερικούς χώρους όπου δεν μπορεί να βρει κάποιος κλιματισμό, ραδιόφωνο ή το μοντέρνο σύστημα πλοήγησης. 

 

 

Τα φτερά, το κάλυμμα του κινητήρα και το πίσω κάλυμμα είναι φτιαγμένα από πολύ ελαφριά υλικά ενώ ο χρωματισμός της (GT Silver και άσπρο) θυμίζει τα πρώτα χρόνια της Porsche στις πίστες του κόσμου. Κάτω από τα καλύμματα όμως, η 911 Speedster Concept βασίζεται πάνω στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Το σασί έρχεται απευθείας από την 911 GT3, και ζάντες 21 ιντσών με σχεδιασμό από την Fuchs, που θα φέρουν μόνο ένα κεντρικό μπουλόνι για πρώτη φορά. Οι σχεδιαστές του GT βοήθησαν επίσης να  εξελιχθεί και το σύστημα εξάτμισης με άκρες τιτανίου και ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Ο εξακύλινδρος κινητήρας επίπεδης παράταξης θα μπορεί να παράγει άνετα άνω των 500 ίππων στις 9.000 στροφές και άνω. 

Τα ανοικτά μοντέλα Speedster της Porsche συνδύαζαν ανέκαθεν κορυφαία εμπειρία οδήγησης με φοβερή δυναμική στον δρόμο από το μακρινό 1952. Η αρχή έγινε από την 356 1500 America Roadster, με ένα χειροποίητο σασί αλουμινίου που ζύγιζε μόνο 60 κιλά λιγότερα από την 356 Coupé με τελική ταχύτητα 175 χιλιομέτρων από τον τετρακύλινδρο κινητήρα 70 ίππων. Νούμερα εκπληκτικά για εκείνα τα χρόνια ενώ παράχθηκε μόλις σε 16 αυτοκίνητα.

12 Sep, 2025 Ώρα 13:18

Volkswagen ID. Cross Concept

Thumbnail

Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Close

 

 

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

 

Close

 

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.

Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

 

Close

 

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.

Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

 

 

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.

Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

 

 

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.