Τεχνολογία

26 Jul, 2018 Ώρα 14:06

Τα πέντε βασικά λάθη που κάνουν οι οδηγοί όταν λειτουργούν το κλιματιστικό του αυτοκινήτου τους

Thumbnail

Είναι γνωστό στους περισσότερους ότι οι υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο αυτοκίνητο επηρεάζουν αρνητικά τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι ο χώρος της καμπίνας των επιβατών κατά τη διάρκεια της οδήγησης πρέπει να είναι δροσερός και αεριζόμενος. Έρευνες έχουν δείξει ότι με εσωτερική θερμοκρασία 35 βαθμών Κελσίου οι αντιδράσεις του οδηγού μειώνονται κατά 20% από το αν οδηγούσε σε θερμοκρασία 25oC. Δηλαδή, ουσιαστικά είναι το ίδιο ποσοστό μείωσης της αντίδρασης αν οδηγούσε έχοντας αλκοόλ στο αίμα του περίπου 0,5 γραμμάρια ανά λίτρο. Σήμερα, αρκετοί οδηγοί λειτουργούν λάθος τον κλιματισμό του αυτοκινήτου τους. Οι τεχνικοί, από τη μεριά τους, συμβουλεύουν για την ορθή λειτουργία του, όμως οι οδηγοί συνεχίζουν τα λάθη. 

Close

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο θέμα, έχουν εντοπιστεί πέντε βασικά λάθη. Τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού η εσωτερική θερμοκρασία μπορεί να φθάσει ακόμη και τους 60 βαθμούς Κελσίου, ενώ όλοι έχουμε διαπιστώσει ότι πολλές φορές όταν μπούμε γρήγορα μέσα στο αυτοκίνητο δεν μπορούμε να πιάσουμε, λόγω ζέστης, ούτε το τιμόνι ούτε τον λεβιέ ταχύτητας. Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι η άμεση ενεργοποίηση του κλιματισμού. Η σωστή αντίδραση είναι να ανοίξουμε τα παράθυρα και τις πόρτες για να μπει φρέσκος και δροσερότερος αέρας. Με αυτήν την κίνηση καταφέρνουμε να μειώσουμε αισθητά τη θερμοκρασία στην καμπίνα των επιβατών. Αμέσως μόλις μειωθεί η θερμοκρασία, τότε ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό, ο οποίος θα έχει άμεση ανταπόκριση. 

Ακόμη ένα λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί είναι να βάζουν την επιλογή της ανακύκλωσης. Για τους «ειδικούς» είναι ένα άλλο κλασικό λάθος. Πρέπει να βρίσκεται στην επιλογή «Auto», ώστε η ροή του αέρα να ρυθμίζεται ομοιόμορφα και αποτελεσματικά. Υπάρχουν κάποια καλοκαιρινά πρωινά, κυρίως σε περιοχές που βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο, που είναι δροσερά. Καλό είναι να μπαίνει σε λειτουργία το κλιματιστικό ακόμη και σε αυτά τα μέρη, γιατί αποτρέπεται η πιθανότητα θολώματος του παρμπρίζ. 

Close

Είναι, επίσης, πολύ σημαντικό οι αεραγωγοί να βρίσκονται σε σωστή θέση και να επιλέγουμε τη σωστή ροή αέρα. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και να μην αισθανόμαστε δροσιά. Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες, δεν έχει να κάνει με τη θερμοκρασία, αλλά με το προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας στην καμπίνα. Προκειμένου να επιτευχθεί ομοιόμορφη κατανομή της ροής αέρα οι αεραγωγοί πρέπει να δείχνουν προς τα πάνω κι όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων. Όπως γίνεται με όλα τα μέρη του αυτοκινήτου, έτσι πρέπει να λειτουργούμε και με τον κλιματισμό. Πρέπει τουλάχιστον ανά 15.000 ή 20.000 χιλιόμετρα να αλλάζουμε το φίλτρο καμπίνας, τόσο για να υπάρχει σωστή ροή αέρα όσο και για να μην αναπτυχθούν μικρόβια στο φίλτρο, τα οποία με τη σειρά τους θα περάσουν στην καμπίνα. Πέρα των πέντε βασικών λαθών που κάνουν οι οδηγοί, καλό είναι να γίνεται μία φορά τον χρόνο συντήρηση του κλιματισμού στο συνεργείο με συμπλήρωμα φρέον, ώστε το κλειστό κύκλωμα να έχει καλύτερη απόδοση. 

01 Aug, 2025 Ώρα 09:58

Mercedes και Microsoft μετατρέπουν τα αυτοκίνητα σε κινητούς χώρους εργασίας

Thumbnail

Τη δυνατότητα να εργάζονται με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα εν κινήσει προσφέρει η Mercedes στους πελάτες της, με την ενσωμάτωση των πλέον προηγμένων ψηφιακών εργαλείων της Microsoft. Η σουίτα σύγχρονων εργαλείων περιλαμβάνει και την τελευταία έκδοση της λειτουργίας “Meeting” στην εφαρμογή “Teams”, αρχής γενομένης από την ολοκαίνουργια CLA. Με αυτό τον τρόπο ο οδηγός μπορεί να συμμετέχει σε κλήσεις εν κινήσει, μέσω της χρήσης της ενσωματωμένης κάμερας. Με δεδομένη, βέβαια, την έμφαση της Mercedes στην ασφάλεια, η χρήση της κάμερας συμμορφώνεται με τη νομοθεσία κάθε χώρας και έχει εγκριθεί για χρήση εν κινήσει. Επιπροσθέτως, για την ελαχιστοποίηση της απόσπασης της προσοχής και την αποτροπή τέλεσης τροχαίου ατυχήματος, ο οδηγός δεν θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει κοινόχρηστες οθόνες ή παρουσιάσεις όταν το όχημα βρίσκεται σε κίνηση.

Close

Επιπλέον, η ανανεωμένη λειτουργία Meetings στο Teams προσφέρει στους χρήστες έναν ακόμη πιο αποδοτικό τρόπο εργασίας μέσα στο όχημα, διαθέτοντας έναν νέο πίνακα ελέγχου με λειτουργία «Επόμενες Συναντήσεις» για τα επερχόμενα ραντεβού.

 

Close

 

Περιλαμβάνει επίσης αναβαθμισμένη λειτουργία συνομιλίας που διευκολύνει την ανάγνωση και σύνταξη μηνυμάτων. Η ενσωμάτωση φωνητικού ελέγχου για την εισαγωγή κειμένου και η δυνατότητα μετάβασης απευθείας από το ημερολόγιο σε μία συνάντηση στο Teams προσφέρουν μια απρόσκοπτη εμπειρία χρήστη.

Παράλληλα, η γερμανική εταιρεία έχει πλέον ενσωματώσει το Microsoft Intune στο λειτουργικό σύστημα MB.OS, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο ένα ασφαλές, συμβατό με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις οικοσύστημα για το μέλλον της εργασίας εν κινήσει.

Οι πελάτες μπορούν να συνδέονται με τους επαγγελματικούς τους λογαριασμούς και να μεταβαίνουν από τη μία εφαρμογή (app) στην άλλη, εύκολα και απρόσκοπτα, με αποτέλεσμα να είναι πιο παραγωγικοί κατά την παραμονή τους στο αυτοκίνητο.

 

Close

 

Με αυτόν τον τρόπο, η Mercedes διασφαλίζει ότι το όχημα πληροί τα ίδια πρότυπα εταιρικής ασφάλειας με κινητές συσκευές όπως τα επαγγελματικά smartphones. Η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι η ενσωμάτωση του Microsoft Intune στο λειτουργικό σύστημα MB.OS υποστηρίζει τη χρήση εφαρμογών παραγωγικότητας όπως είναι τα MBUX Notes και Calendar.

Η Mercedes και η Microsoft συνεργάζονται, επίσης, για την ενσωμάτωση στα πιο πρόσφατα μοντέλα της μάρκας και του Microsoft 365 Copilot. Αυτή θα είναι από τις πρώτες εφαρμογές του είδους της που ενσωματώνονται σε αυτοκίνητο και θα βοηθάει τους χρήστες να προετοιμάζονται για προγραμματισμένες συναντήσεις, με τη βοήθεια προηγμένης Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Μέσω φωνητικών εντολών, οι οδηγοί θα μπορούν να συνοψίζουν email, να αντλούν πληροφορίες για πελάτες και να διαχειρίζονται καθημερινές εργασίες χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους.

Σύμφωνα με τη Mercedes, το Microsoft 365 Copilot έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει το όχημα σε έναν τρίτο χώρο εργασίας, συμπληρώνοντας τον επαγγελματικό χώρο και το οικιακό γραφείο.