Νέα μοντέλα

09 Aug, 2018 Ώρα 12:43

Καινοτόμες τεχνολογίες στο νέο Ford Focus

Thumbnail

Η Ford εξέλιξε από την αρχή το νέο Focus ώστε να προσφέρει την πιο ‘διαισθητική’, απολαυστική εμπειρία από οποιοδήποτε άλλο, μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Η πλουσιότερη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών και τεχνολογιών από οποιοδήποτε μοντέλο Ford, βελτιώνει την προστασία, την οδήγηση και το παρκάρισμα και είναι σχεδιασμένη για να κάνει την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και πιο ασφαλή.

Close

 

Close

 

Για παράδειγμα το σύστημα ‘Head-up display’ της Ford εξελίχθηκε για πρώτη φορά για μαχητικά αεροσκάφη και συμβάλλει στη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας και της ασφάλειας στο νέο Focus. Αυτό το σύστημα προβολής πληροφοριών επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους συνεχώς στραμμένη στο δρόμο, ενώ παρακολουθούν δεδομένα ταχύτητας, πλοήγησης και οδικής σήμανσης που προβάλλονται στο πεδίο ορατότητάς τους. Η ‘Head-up display’ του νέου Focus προσφέρει μία από τις πιο φωτεινές οθόνες, διαθέτει από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας, και θα είναι ευδιάκριτη σε όλους τους πελάτες μας» δήλωσε ο Glen Goold, chief program engineer της Ford για το Focus.

Close

 

 

Οι οδηγοί σε πολλές περιοχές της Ευρώπης αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με τις λακκούβες στο οδόστρωμα. Οι δρόμοι με λακκούβες δεν έχουν επιπτώσεις μόνο στην άνεση του ταξιδιού: η βίαιη πρόσκρουση σε μεγάλες λακκούβες μπορεί να προκαλέσει ζημιές σε ζάντες, ελαστικά και τα συστήματα ανάρτησης ενός οχήματος, με αποτέλεσμα δαπανηρό κόστος επισκευών για τους ιδιοκτήτες. Η Ford βοηθά στον περιορισμό των επιπτώσεων των κατεστραμμένων δρόμων για τους οδηγούς του νέου Ford Focus παρουσιάζοντας την πρωτοποριακή τεχνολογία ανίχνευσης λακκουβών. Το σύστημα ανιχνεύει πότε ένας τροχός πέφτει σε λακκούβα και προσαρμόζει την ανάρτηση, ώστε ο τροχός να μην πέσει πολύ βαθιά. Επειδή το ελαστικό και η ζάντα πέφτουν ελεγχόμενα, δεν χτυπάνε βίαια στην απέναντι πλευρά της λακκούβας. Η πίσω ανάρτηση μπορεί να αντιδρά ακόμα ταχύτερα από την εμπρός, αφού το σήμα από τον εμπρός τροχό προειδοποιεί τον πίσω, πριν φτάσει στη λακκούβα. Όλα αυτά συμβαίνουν σε κλάσματα δευτερολέπτου. Το σύστημα ανίχνευσης λακκουβών του νέου Focus είναι ένα στοιχείο της προαιρετικής τεχνολογίας Continuously Controlled Damping, που κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα φρένων, και προσαρμόζει την απόκριση της ανάρτησης για βέλτιστη ποιότητα κύλισης.

 

 

Θα πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι πρόσφατα best seller της Ford αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια για την ασφάλειά του από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών Euro NCAP και κατατάσσετε σαν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα με τόσο ψηλή βαθμολογία στο πλαίσιο των νέων, αυστηρότερων πρωτόκολλων δοκιμών του Euro NCAP. 

 

12 Sep, 2025 Ώρα 13:18

Volkswagen ID. Cross Concept

Thumbnail

Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Close

 

 

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

 

Close

 

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.

Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

 

Close

 

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.

Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

 

 

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.

Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

 

 

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.