Ειδήσεις

22 Aug, 2018 Ώρα 12:11

Το smart γιορτάζει 20 χρόνια παρουσίας στην αγορά

Thumbnail

Πριν από είκοσι χρόνια πέρασε σε παραγωγή ένα από τα πιο παράξενα αλλά και αμφιλεγόμενα μοντέλα της παγκόσμιας αγορά. Με την πρώτη κιόλας ματιά, μπορούσε να δει κάποιος τις διαφορές που είχε σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κοινά αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν  – αυτό ήταν το smart city coupé, το οποίο ονομάζεται πλέον το smart fortwo που βρίσκεται ήδη στην τρίτη του γενιά. Η πρώτη του παγκόσμια εμφάνιση έγινε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1997, ωστόσο, η ιδέα πίσω από το αυτοκίνητο αυτό γεννήθηκε πολλά χρόνια πριν.  

Close

 

Close

 

Οι μηχανολόγοι της Mercedes-Benz δούλευαν ήδη πυρετωδώς για να φτιάξουν το «αυτοκίνητο του μέλλοντος» από την δεκαετία του 70, με αποτέλεσμα να σχεδιάσουν προκαταρκτικά ένα καινούργιο, επαναστατικό και μικρό αυτοκίνητο – μόλις δυόμιση μέτρα σε μήκος. Αρχικά δεν μπορούσε να δημιουργηθεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο λόγω του ότι το μέγεθος του δεν επέτρεπε στο εργοστάσιο να του επενδύσει, όπως χρειαζόταν, για την ασφάλεια. Έτσι ξεκίνησαν οι μηχανικοί της Mercedes νa εξελίσσουν όλα τα υφιστάμενα μέτρα ασφαλείας που διέθεταν στα αυτοκίνητα της Γερμανικής εταιρείας για να μπορέσουν στο μέλλον να δώσουν σάρκα και οστά στην πολύ επαναστατική ιδέα εκείνου του μικρού αυτοκινήτου. 

Close

Όλα ξεκίνησαν το 1989 όταν ο Nicolas G. Hayek, εφευρέτης του ρολογιού χεριού Swatch, ανακοίνωσε πως είχε σκοπό να κυκλοφορήσει ένα νέο μικρό αυτοκίνητο πόλης. Για να φέρει εις πέρας το σχέδιο του ο Hayek αποτάθηκε στην Mercedes-Benz λόγω της εμπειρίας που είχε η εταιρεία στον τομέα του αυτοκινήτου. Ο Hayek και η Mercedes-Benz υπέγραψαν συνεργασία και δημιούργησαν την Micro Compact Car AG, ανοίγοντας το αρχηγείο της στην Biel της Ελβετίας. Το smart city coupé πραγματοποίησε την πρεμιέρα του στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης το 1997 ενώ βγήκε σε παραγωγή την αμέσως επόμενη χρονιά. Την ίδια ακριβώς χρονιά, το smart σαν μάρκα, έγινε εξ’ολοκλήρου «παιδί» της Mercedes-Benz. 

 

 

Από το 1998 μέχρι σήμερα, οι πωλήσεις των smart έχουν ξεπεράσει τα 2.2 εκατομμύρια ενώ, με την τρίτη του γενιά, το smart fortwo συνέχισε να βελτιώνεται τόσο σε θέματα ασφαλείας αλλά και σε εσωτερικούς χώρους και άνεσης χωρίς να θυσιάζει το μικρό του μέγεθος. Την ίδια στιγμή το forfour έχει και αυτό πλέον τον κινητήρα στο πίσω μέρος του αμαξώματος για πρώτη φορά μετά από την γενιά αυτή. Το 2016 είδε την κυκλοφορία του fortwo cabrio, που δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει αν θέλει απλά ένα sunroof ή την ολοκληρωμένη εμπειρία του cabrio κατεβάζοντας εντελώς την οροφή. 

Πλέον το smart θεωρείτε ένα καθαρά κλασσικό αυτοκίνητο μιας και βρίσκεται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης από το 2002 σαν έκθεμα. Παρόλο το νεαρό της ηλικίας του, δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο μοναδικός χαρακτήρας του smart fortwo το καθιστά ως κλασσικό. 

30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.