Νέα μοντέλα

29 Aug, 2018 Ώρα 11:44

StartYourEngines: Δοκιμάζουμε το Seat Arona

Thumbnail

Και εκεί που ανταγωνισμός στην C-SUV κατηγορία φαίνεται να έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού, ολοένα και αυξάνονται οι “παίχτες” στο A-SUV segment. Τελευταίο παράδειγμα το νέο μοντέλο της ισπανικής εταιρίας, το οποίο τίθεται αντιμέτωπο με πολλά μοντέλα από τις υπόλοιπες εταιρείες.

Close

 

 

Close

Το νέο μικρό crossover της Seat έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβριο, με την παραγωγή του να γίνεται εξ’ολοκλήρου στο εργοστάσιο του Martorell στην Ισπανία. Η εταιρία έχει ανακοινώσει ότι έχει επενδύσει συνολικά 900 εκατομμύρια ευρώ στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης για τα νέο Ibiza και Arona.

Το Arona αποτελεί το υπερυψωμένο αδερφάκι του νέου Ibiza, αποτελεί το δεύτερο SUV της εταιρίας, και τοποθετείται κάτω από το Ateca. Βασίζεται στην MQB A0 πλατφόρμα του VW Group, αλλά είναι 79 χλστ πιο μακρύ (φτάνοντας τα 4,14 μέτρα), ενώ -κυρίως- είναι 99 χλστ. πιο ψηλό, τόσο λόγο της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, όσο και από τον μεγαλύτερο χώρο, διαθέσιμο για τους επιβάτες. Οι ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές του διαστάσεις προσφέρουν βελτιωμένους εσωτερικούς χώρους, σε σχέση με το νέο Ibiza, ενώ αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών, που από τα 355 λίτρα του ισπανικού supermini, εδώ φτάνει τα 400 λίτρα.

Close

 

 

Το εσωτερικό μεταφέρεται αυτούσιο από το Ibiza, και συναντάμε οθόνη αφής 8″ του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που παρέχει πολλές επιλογές συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένων Android Auto, Apple Car Play και Mirror Link. Το νέο αυτοκίνητο διαθέτει επίσης κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, επαγωγικό φορτιστή, όπως και ηχοσύστημα Beats 300-watt, 7 ηχείων. Από πλευράς ασφαλείας, το νέο Ibiza εξοπλίζεται με ένα ευρύ φάσμα συστημάτων, όπως τα Front Assist, Adaptive Cruise Control και Traffic Jam Assist.

 

 

Κίνηση παίρνει από TSI και TDI κινητήρες. Αρχικά θα προσφέρεται ο turbo βενζινοκινητήρας 1,0-λίτρου απόδοσης 95 και 115 ίππων.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, υπάρχει ο 1,6 TDI απόδοσης 95 ίππων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, όπως και με 7-τάχυτο DSG.

Όπως και το νέο Ibiza, το Arona προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Reference, Style, FR και XCelence). Η FR έκδοση έχει πιο σπορ χαρακτήρα με ελαφρώς πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, σπορ ρύθμιση ανάρτησης, με την XCelence να έχει μια πολυτελή προσέγγιση, με την ανάρτηση να έχει πιο μαλακές ρυθμίσεις. Το Arona προσφέρεται και με LED προβολείς, φώτα ομίχλης, όπως και με LED κρυφό φωτισμό (λευκό ή κόκκινο) στις εκδόσεις FR και XCelence.

12 Sep, 2025 Ώρα 13:18

Volkswagen ID. Cross Concept

Thumbnail

Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Close

 

 

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

 

Close

 

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.

Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

 

Close

 

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.

Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

 

 

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.

Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

 

 

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.