StartYourEngines: Δοκιμάζουμε το Seat Arona

Και εκεί που ανταγωνισμός στην C-SUV κατηγορία φαίνεται να έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού, ολοένα και αυξάνονται οι “παίχτες” στο A-SUV segment. Τελευταίο παράδειγμα το νέο μοντέλο της ισπανικής εταιρίας, το οποίο τίθεται αντιμέτωπο με πολλά μοντέλα από τις υπόλοιπες εταιρείες.

 

 

Το νέο μικρό crossover της Seat έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβριο, με την παραγωγή του να γίνεται εξ’ολοκλήρου στο εργοστάσιο του Martorell στην Ισπανία. Η εταιρία έχει ανακοινώσει ότι έχει επενδύσει συνολικά 900 εκατομμύρια ευρώ στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης για τα νέο Ibiza και Arona.

Το Arona αποτελεί το υπερυψωμένο αδερφάκι του νέου Ibiza, αποτελεί το δεύτερο SUV της εταιρίας, και τοποθετείται κάτω από το Ateca. Βασίζεται στην MQB A0 πλατφόρμα του VW Group, αλλά είναι 79 χλστ πιο μακρύ (φτάνοντας τα 4,14 μέτρα), ενώ -κυρίως- είναι 99 χλστ. πιο ψηλό, τόσο λόγο της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, όσο και από τον μεγαλύτερο χώρο, διαθέσιμο για τους επιβάτες. Οι ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές του διαστάσεις προσφέρουν βελτιωμένους εσωτερικούς χώρους, σε σχέση με το νέο Ibiza, ενώ αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών, που από τα 355 λίτρα του ισπανικού supermini, εδώ φτάνει τα 400 λίτρα.

 

 

Το εσωτερικό μεταφέρεται αυτούσιο από το Ibiza, και συναντάμε οθόνη αφής 8″ του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που παρέχει πολλές επιλογές συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένων Android Auto, Apple Car Play και Mirror Link. Το νέο αυτοκίνητο διαθέτει επίσης κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, επαγωγικό φορτιστή, όπως και ηχοσύστημα Beats 300-watt, 7 ηχείων. Από πλευράς ασφαλείας, το νέο Ibiza εξοπλίζεται με ένα ευρύ φάσμα συστημάτων, όπως τα Front Assist, Adaptive Cruise Control και Traffic Jam Assist.

 

 

Κίνηση παίρνει από TSI και TDI κινητήρες. Αρχικά θα προσφέρεται ο turbo βενζινοκινητήρας 1,0-λίτρου απόδοσης 95 και 115 ίππων.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, υπάρχει ο 1,6 TDI απόδοσης 95 ίππων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, όπως και με 7-τάχυτο DSG.

Όπως και το νέο Ibiza, το Arona προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Reference, Style, FR και XCelence). Η FR έκδοση έχει πιο σπορ χαρακτήρα με ελαφρώς πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, σπορ ρύθμιση ανάρτησης, με την XCelence να έχει μια πολυτελή προσέγγιση, με την ανάρτηση να έχει πιο μαλακές ρυθμίσεις. Το Arona προσφέρεται και με LED προβολείς, φώτα ομίχλης, όπως και με LED κρυφό φωτισμό (λευκό ή κόκκινο) στις εκδόσεις FR και XCelence.