Τεχνολογία

06 Sep, 2018 Ώρα 20:01

Μετά το “Hey Mercedes” έρχεται και το “Hey BMW”

Thumbnail

Από το Μάρτιο του 2019, ένας έξυπνος, ψηφιακός βοηθός στο αυτοκίνητο θα απαντά στο χαιρετισμό “Hey BMW”.  Αυτό θα σηματοδοτήσει το ξεκίνημα μιας νέας εποχής, στην οποία οι οδηγοί θα μπορούν να ελέγχουν το όχημα και να έχουν πρόσβαση στις λειτουργίες και τις πληροφορίες του, χρησιμοποιώντας απλά τον προφορικό λόγο. Στο μέλλον, ο προσωπικός βοηθός θα ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του οδηγού και εκτός αυτοκινήτου, είτε στο σπίτι μέσω ενός έξυπνου ηχείου ή σε εξωτερικό χώρο μέσω smartphone.

Close

Επιπλέον, θα είναι πιο συμβατός με άλλους φωνητικά ελεγχόμενους ψηφιακούς βοηθούς στο μέλλον, δημιουργώντας ένα σημείο σύνδεσης με τα ραγδαία αναπτυσσόμενα οικοσυστήματα. Χάρη στη σύνδεση με το Open Mobility Cloud της BMW και τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI), οι δυνατότητες του ψηφιακού βοηθού αναβαθμίζονται συνεχώς. Οι τακτικές ενημερώσεις είτε μέσω smartphone ή στο αυτοκίνητο μέσω της λειτουργίας Remote Software Upgrade θα επεκτείνουν την προσφερόμενη γκάμα λειτουργιών και δυνατοτήτων. 

Close

 

Οι BMW αποκτούν ψηφιακό χαρακτήρα.  

 

Close

Το σύστημα Intelligent Personal Assistant της BMW μαθαίνει ‘ρουτίνες’ και συνήθειες, κάτι που αξιοποιεί στη συνέχεια υπό κατάλληλες συνθήκες. Βοηθάει τον οδηγό, μαθαίνει τις προτιμήσεις του και είναι πλήρως κατατοπισμένο για τις επιθυμητές ρυθμίσεις π.χ. τη θέρμανση των καθισμάτων ή τα μέρη που επισκέπτονται συχνότερα (“Πήγαινέ με στο σπίτι”). Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό, συγκριτικά με άλλους ψηφιακούς βοηθούς του είδους, είναι ότι οι οδηγοί μπορούν να του δώσουν ακόμα και όνομα (για παράδειγμα, “Charlie” ή “Joy”), εξατομικεύοντας ακόμα περισσότερο την προσωπικότητά του. Ο βοηθός, όχι μόνο περιμένει την κάθε εντολή του οδηγού, αλλά είναι πάντα σε ετοιμότητα για να τον βοηθήσει η να συνομιλήσει μαζί του για θέματα γενικού ενδιαφέροντος (“Hey BMW, ποιο είναι το νόημα της ζωής;”). Είναι εξοικειωμένος με τις λειτουργίες του οχήματος και μπορεί να τις διαχειριστεί ανάλογα με τις απαιτήσεις. Με τη φράση “Hey BMW, κρυώνω”, το BMW Intelligent Personal Assistant ενεργοποιείται για να ρυθμίσει τη θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα. Ενώ η υπάρχουσα έκδοση ήδη μπορεί να απομνημονεύσει τις επιθυμητές ρυθμίσεις,  η συνεχής τεχνολογική πρόοδος θα του επιτρέπει να μαθαίνει όλο και περισσότερες προτιμήσεις και αγαπημένες ρυθμίσεις στο μέλλον. Ο βοηθός βελτιώνεται συνεχώς με κάθε νέα εντολή, ερώτηση ή ρύθμιση. Τη βάση όλου αυτού θα αποτελεί το φορητό, ψηφιακό προφίλ του πελάτη – το BMW ID - που συνδέει το αυτοκίνητο με τον πελάτη και τον ψηφιακό του κόσμο.

 

 

Aπό το Μάρτιο του 2019

Το Intelligent Personal Assistant θα διατίθεται σε βασική έκδοση με voice control (φωνητικό έλεγχο) σε 23 γλώσσες και αγορές από το Μάρτιο του 2019.

 

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.