Τεχνολογία

24 Sep, 2018 Ώρα 20:40

Οι ιδιαιτερότητες και τα gadget του Audi e-tron

Thumbnail

Πριν από λίγες ημέρες η Audi αποκάλυψε στο Σαν Φρανσίσκο το e-tron, το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής. To μεγάλο, κατάλληλο για καθημερινή χρήση σπορ SUV, «ηλεκτρίζει», είτε είναι ακίνητο είτε κινείται. Το φουτουριστικό του design, η ιδιαίτερη, ηλεκτρική πίσω πόρτα και η ιδιαίτερη μάσκα σε ανοιχτό γκρι χρώμα, επικοινωνούν και οπτικά μία κορυφαία τεχνολογία που προϊδεάζει για μια μοναδική οδηγική εμπειρία.

Close

Το ηλεκτρικό SUV κινείται από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αυτοί δεν εκπέμπουν CO2 και είναι αθόρυβοι. Μια νέα γενιά quattro, αυτή της ηλεκτρικής τετρακίνησης, εγγυάται εξαιρετική πρόσφυση και εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει πως μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου θα επιτυγχάνεται η ιδανική κατανομή της διαθέσιμης ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.  

Close

 

Ανάκτηση ενέργειας

Close

Καθοριστικός παράγοντας για το σπορ χαρακτήρα και τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά του e-tron είναι η τοποθέτηση των μπαταριών χαμηλά και στο κέντρο του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, οι μπαταρίες εξασφαλίζουν στο ηλεκτρικό SUV μια αυτονομία που το καθιστά απόλυτα κατάλληλο για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Σημαντικό είναι πως σε περισσότερες από το 90% όλων των επιβραδύνσεων το           e-tron ανακτά ενέργεια αποκλειστικά μέσω των ηλεκτροκινητήρων του, ενώ φτάνει το μέγιστο βαθμό ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με το ενσωματωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησής του.

Η Audi είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί ένα τέτοιο σύστημα σε ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής. Στην αποτελεσματικότητα του συστήματος πρόωσης συμβάλλει και η έξυπνη αεροδυναμική σχεδίαση. Κορυφαία έκφραση της είναι οι προαιρετικοί, εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες -άλλη μια παγκόσμια πρώτη για μοντέλο παραγωγής- οι οποίοι όχι μόνο μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας αλλά ανεβάζουν το ψηφιακό DNA του αυτοκινήτου σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.  

Το Audi e-tron παρέχει  χώρους και άνεση αντίστοιχη ενός συμβατικού, μεγάλου μοντέλου της μάρκας. Ο συνδυασμός τους με τα υψηλής ποιότητας υλικά και τα εξαιρετικά επίπεδα συναρμογής, καθιστά την ηλεκτρική οδήγηση/μετακίνηση μια κατεξοχήν premium εμπειρία. Η οποία εμπειρία εξασφαλίζεται και από την εκτεταμένη όσο και αξιόπιστη γκάμα δυνατοτήτων φόρτισής του, τόσο στο σπίτι όσο και στα ταξείδια.

 

Φουλ τεχνολογία

Από το σύστημα πλοήγησης με τον προγραμματισμό διαδρομής που προβάλλει την ενδεδειγμένη διαδρομή με τα απαραίτητα σημεία φόρτισης, την αυτόματη τιμολόγηση για τη χρήση των φορτιστών και με τον έλεγχο εξ αποστάσεως από το smartphone, η διασύνδεση του Audi e-tron είναι εξαιρετική. Είναι εξοπλισμένο με το high-end media center MMI navigation plus, το οποίο διαθέτει στάνταρ τόσο το LTE Advanced όσο και ένα Wi-Fi hotspot. Επιπρόσθετα ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων υποβοήθησης διευκολύνει τον οδηγό. Για παράδειγμα, το efficiency assist που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό ενισχύει την οικονομική οδήγηση προβάλλοντας πληροφορίες πρόβλεψης και εκτελώντας αυτόματη ανάκτηση ενέργειας. Αν μάλιστα ο πελάτης επιλέξει το adaptive cruise assist, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει και να επιταχύνει το ηλεκτρικό SUV προβλέποντας τις συνθήκες.  

Το Audi e-tron κατασκευάζεται στο εργοστάσιο των Βρυξελλών που χαρακτηρίζεται από μηδενικές εκπομπές CO2. Οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη έχουν προγραμματιστεί για τα τέλη του 2018.

 

16 May, 2025 Ώρα 10:53

Τελικά, που εξυπηρετεί το start/stop;

Thumbnail

Ουκ ολίγοι οδηγοί, με το που ξεκινήσουν το αυτοκίνητο, αμέσως πατούν τον διακόπτη της απενεργοποίησης του συστήματος start/ stop. Μερικοί θεωρούν πως μακροπρόθεσμα θα προκαλέσει ζημιά, άλλοι ότι δεν εξοικονομεί πολύ καύσιμο, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που απλά θεωρούν το «άναψε-σβήσε» εκνευριστικό.

Close

Ας το πάρουμε από την αρχή, για να ξεχωρίσουμε τι ισχύει και τι όχι. Το start/ stop εξυπηρετεί στο να λειτουργεί ο κινητήρας μόνον όταν είναι πραγματικά απαραίτητο. Αυτό συνδράμει αρχικά στην εξοικονόμηση καυσίμου και έπειτα στη μειωμένη εκπομπή ρύπων.

Το σύστημα έχει βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου και η λειτουργία του στα τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι τόσο ομαλή που η λειτουργία του είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και η με χρονική υστέρηση ελάχιστη.

Close

Σύμφωνα με το ADAC, το start/ stop εξοικονομεί έως και 15% καύσιμο, τιμή που την έχουν αναφέρει και οι κατασκευαστές. Ωστόσο, ισχύει κυρίως όταν μιλάμε για συγκεκριμένες και ευνοϊκές συνθήκες κίνησης.

Σε μεικτά χιλιόμετρα, έχει υπολογιστεί ότι η κατανάλωση μειώνεται για 0,3 με 0,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Η τιμή αυτή μπορεί να μας φαίνεται πολύ μικρή σε πρώτη φάση, αλλά εάν υπολογίσουμε το κόστος της βενζίνης σήμερα (ειδικά στην Ελλάδα), μπορείτε να εξοικονομείτε πάνω από 1 ευρώ ανά 100 χλμ.

Close

Από όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά το start/ stop, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποσχέθηκαν πως όλα τα εξαρτήματα που σχετίζονται και επηρεάζονται από το σύστημα θα ενισχυθούν και θα γίνουν πιο ανθεκτικά. Μερικά παραδείγματα αυτών είναι η μίζα, ο εναλλάκτης και η μπαταρία.

Παρόλα αυτά, είναι σημαντικό, στην περίπτωση που προβείτε σε αντικατάσταση της μπαταρίας, η νέα που θα βάλετε να είναι εγκεκριμένη από τον κατασκευαστή για να συνεχίσει να συνεργάζεται το σύστημα εύρυθμα μαζί της.

Για αυτό οφείλετε να συμβουλευτείτε έναν ειδικό, όπως ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή αυτό της αντιπροσωπείας, για να σας συμβουλεύσει τι μπαταρία πρέπει να βάλετε στο αυτοκίνητό σας που έχει start/ stop.

Επιπλέον, η απενεργοποίηση του συστήματος μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά λόγω των μικρότερων φθορών που προκαλούνται στα εξαρτήματα με τα οποία συνεργάζεται. Διότι εκτός από όσα προαναφέραμε, ο στροφαλοφόρος άξονας και το turbo επίσης επηρεάζονται.

Το αρνητικό βέβαια σε αυτή την περίπτωση με το σταθερά απενεργοποιημένο start/ stop, είναι ότι δεν αυξάνεται μόνο η κατανάλωση, αλλά και οι εκπομπές ρύπων, ενώ ενισχύεται η ηχορύπανση. Συν τοις άλλοις, μπορεί μακροπρόθεσμα να αντιμετωπίσεις προβλήματα στον τεχνικό έλεγχο του αυτοκινήτου.

Συνολικά, οι απόψεις διίστανται σχετικά με το start/ stop. Επιλέγεις ό,τι σε βολεύει, αλλά πρέπει πάντα να έχεις κατά νου τις εκάστοτε συνέπειες. Με σωστή συντήρηση, όμως, και ακολουθώντας κατά γράμμα τον «νόμο» του κατασκευαστή δύσκολα θα πάθεις σοβαρή ζημιά ακόμα και μακροπρόθεσμα.