Τεχνολογία

11 Oct, 2018 Ώρα 22:43

Τίτλοι… τέλους για τους φωτεινούς σηματοδότες;

Thumbnail

Θα μπορούσατε να φανταστείτε ένα κόσμο όπου φτάνοντας σε μία διασταύρωση, δεν θα χρειάζεται να περιμένετε σε κόκκινο φανάρι και θα σταματάτε μόνον επειδή έχετε φτάσει στον προορισμό σας;

Close

Η Ford δοκιμάζει μία νέα μέθοδο με την οποία η τεχνολογία συνδεδεμένων αυτοκινήτων μπορεί να πετύχει κάτι τέτοιο – έχοντας ως πρότυπο τον τρόπο που οι άνθρωποι κινούνται μέσα στο πλήθος, επιβραδύνοντας ή επιταχύνοντας για να μην πέφτουν ο ένας πάνω στον άλλον, χωρίς να χρειάζεται να σταματούν.

Η τεχνολογία Intersection Priority Management (IPM) – που δοκιμάζεται αυτή την εβδομάδα στους δρόμους Milton Keynes, U.K., στο πλαίσιο του προγράμματος κυβερνητικής χρηματοδότησης UK Autodrive – στόχο έχει την οδήγηση και άφιξη στον προορισμό χωρίς περιττές στάσεις στις διασταυρώσεις, διευκολύνοντας την ροή της κυκλοφορίας και αυξάνοντας την ασφάλεια και απόδοση.

Close

Κάθε χρόνο, ο μέσος οδηγός περνά 48 ώρες αναμονής σε κόκκινα φανάρια. Και δεν είναι μόνο το άγχος που προκαλούν οι διασταυρώσεις, αφού είναι και αιτία για το 60% των τροχαίων ατυχημάτων. Εκτός από την εξοικονόμηση χρόνου, όταν οι οδηγοί δεν σταματάνε στα φανάρια εξοικονομούν καύσιμο, αφού δεν φρενάρουν, ούτε επιταχύνουν μετά από στάση.

Η τεχνολογία IPM χρησιμοποιεί επικοινωνίες V2V συντονισμό με άλλα οχήματα που βρίσκονται στην περιοχή, ώστε να προτείνει βέλτιστες ταχύτητες για ασφαλή διέλευσή τους από τις διασταυρώσεις, χωρίς να χρειαστεί να σταματήσουν.

Close

 

Για τη δοκιμή, τα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με συστήματα επικοινωνίας V2V που μεταδίδουν τη θέση, την κατεύθυνση του ταξιδιού και την ταχύτητα των οχημάτων. Τα ενσωματωμένα συστήματα IPM μπορούν να αναγνωρίζουν μία προσεχή διασταύρωση και την πορεία άλλων οχημάτων που πλησιάζουν. Μετά μπορούν υποδείξουν μία βέλτιστη ταχύτητα για κάθε όχημα που πλησιάζει στη διασταύρωση, ώστε να περάσουν όλα με ασφάλεια.

Τα αυτοκίνητα της δοκιμής έχουν οδηγούς πίσω από το τιμόνι, αλλά και τα αυτόνομα οχήματα θα ωφελούνται από αυτή την τεχνολογία. Με την αυτοματοποίηση της διαχείρισης των διασταυρώσεων, στο μέλλον, τα οχήματα θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια χωρίς φωτεινούς σηματοδότες ή κυκλοφοριακά σήματα. Ενώ τα σημερινά αυτόνομα αυτοκίνητα λειτουργούν ανεξάρτητα χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αισθητήρων και δεδομένα χαρτών, θα επωφεληθούν από τις τεχνολογίες επικοινωνιών V2V και vehicle-to-everything (V2X).

Η τεχνολογία IPM βασίζεται σε άλλες τεχνολογίες συνδεδεμένων αυτοκινήτων που έχει εξελίξει η Ford και οι εταίροι της στο πλαίσιο του UK Autodrive, ένα πρόγραμμα 20 εκατομμυρίων λιρών που φέρνει τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και συνδεδεμένων αυτοκινήτων από τις πίστες δοκιμών στο δρόμο.

 

 

23 Jun, 2025 Ώρα 12:26

Η τεχνολογία Abbey Road Studios Mode κάνει ντεμπούτο στο Volvo EX90

Thumbnail

Η Volvo στοχεύει στη βελτίωση της ακουστικής εμπειρίας στα μοντέλα της, εισάγοντας την τεχνολογία Abbey Road Studios Mode. Αυτή θα κάνει το ντεμπούτο της σε όλα τα Volvo EX90 που ενσωματώνουν το προαιρετικό ηχοσύστημα Bowers & Wilkins High Fidelity Audio, και θα είναι διαθέσιμη δωρεάν μέσα στις επόμενες εβδομάδες μέσω over-the-air αναβάθμισης.

Close

Η τεχνολογία αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Bowers & Wilkins με την Abbey Road Studios και αντλεί έμπνευση από τη χαρακτηριστική ακουστική των στούντιο και την ηχητική υπογραφή του εξοπλισμού που έχει χρησιμοποιηθεί από καλλιτέχνες και μηχανικούς, για να δημιουργηθούν ορισμένα από τα πιο δημοφιλή άλμπουμ στην ιστορία της μουσικής.

 

Close

 

Η τεχνολογία Abbey Road Studios Mode διατίθεται με αρκετές προεπιλεγμένες ρυθμίσεις που προσφέρουν την επιλογή ήχων οι οποίοι είναι βελτιστοποιημένοι για διαφορετικά στυλ ακρόασης. Και για όσους επιθυμούν να εξερευνήσουν νέους δρόμους στην απόλαυση των αγαπημένων τους τραγουδιών, υπάρχει το Producer Mode που τους επιτρέπει να σχεδιάσουν τον δικό τους ήχο. Αυτό περιλαμβάνει την αλλαγή της ακουστικής, από ρετρό σε έναν πιο βαθύ, σύγχρονο ήχο, τη μείωση ή διεύρυνση του στερεοφωνικού ηχητικού πεδίου και την προσαρμογή του ακουστικού περιβάλλοντος, ακριβώς όπως θα έκανε ένας παραγωγός ή μηχανικός.

Close

 

 

Η συγκεκριμένη ασύρματη (over-the-air) αναβάθμιση αντιπροσωπεύει μία από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις της Volvo μέχρι σήμερα, στο πλαίσιο της φιλοδοξίας της μάρκας να βελτιώνει συνεχώς τα μοντέλα της που βασίζονται έντονα στο λογισμικό. Σημειώνεται ότι στα μελλοντικά EX90 και ES90 με σύστημα ήχου Bowers & Wilkins, η νέα λειτουργία ήχου θα συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό με το που βγαίνουν από το εργοστάσιο.

Το EX90 διαθέτει μία από τις πιο ήσυχες καμπίνες που έχει δημιουργήσει ποτέ η Volvo, καθώς και 25 ηχεία, τοποθετημένα με προσοχή στο εσωτερικό. Με το προαιρετικό ηχοσύστημα Bowers & Wilkins, προσφέρεται ένα συναρπαστικό ηχητικό περιβάλλον, καθώς το σύστημα των 1610 watt μπορεί να παίξει περιεχόμενο με Dolby Atmos, ενώ έχει εξελιχθεί και ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Bowers & Wilkins, σε συνεργασία με την ομάδα ήχου της Volvo.

Χάρη σε μια πρόσφατη τεχνολογική εξέλιξη, η Volvo μπορεί να πραγματοποιήσει over-the-air αναβαθμίσεις σε ένα στόλο περίπου 2,5 εκ. αυτοκίνητων, κατασκευασμένων από το 2020, σε συνολικά 85 χώρες.