Ειδήσεις

17 Oct, 2018 Ώρα 18:14

Καθυστερεί κατά 9 μήνες η παραγωγή της Mercedes Project One

Thumbnail

H εξέλιξη της Mercedes AMG Project One συνεχίζεται με πυρετώδεις ρυθμούς, αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως όλα κυλούν ρόδινα για την πολυσυλλεκτική ομάδα των 200 ανθρώπων που αυτή τη στιγμή είναι υπεύθυνη για την ολοκλήρωση του όλου εγχειρήματος. Κι αυτό δεν είναι κάτι που αίφνης το… ανακαλύψαμε εμείς, αλλά για μία πραγματικότητα την οποία περιέγραψε με αρκετές ομολογουμένως λεπτομέρειες το αφεντικό της AMG, Tobias Moers, μιλώντας στο Top Gear στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Close

Στα πλαίσια της συνέντευξης που παραχώρησε στους συναδέλφους του βρετανικού περιοδικού, ο Moers αναφέρθηκε εκτενώς στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η AMG ούτως ώστε να εκπληρώσει την υπόσχεσή της να φέρει στον «πραγματικό κόσμο» τον προερχόμενο από το μονοθέσιο της F1 κινητήρα των 1,6 λίτρων. Που - παρεμπιπτόντως - οφείλει να πληροί τα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα και προδιαγραφές  ώστε το νέο hyper-car των Γερμανών να καταφέρει να «φορέσει» κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας για χρήση σε δημόσιο δρόμο. «Έπρεπε να κάνουμε μερικές προσαρμογές στον κινητήρα… Οι θερμοκρασίες δεν είναι πρόβλημα. Η θερμοκρασία δεν είναι υψηλή. Τα να έχεις ένα σταθερό ρελαντί στις 1.200 σ.α.λ., είναι όμως μία πρόκληση», δήλωσε ο Moers, προσθέτοντας:

Close

«Είναι δύσκολο να σταθεροποιήσεις το ρελαντί σε έναν κινητήρα της F1 στις 1.200 σ.α.λ. για να εκπληρώσεις τις προδιαγραφές ρύπων. Κι αν δεν έχεις ένα σωστό και σταθερό ρελαντί, τότε και οι εκπομπές δεν είναι σταθερές».

Close

Το διόλου ευκαταφρόνητο αυτό ζήτημα, όπως σημείωσε ο Moers, έβγαλε εκτός χρονοδιαγράμματος το πρόγραμμα εξέλιξης της One κατά εννέα σχεδόν μήνες. Μάλιστα, ο Moers δήλωσε πως ενημέρωσε άμεσα τους αγοραστές του αυτοκινήτου (δεν είναι και πολλοί…) για την εν λόγω καθυστέρηση, λαμβάνοντας την εξής απάντηση:

«Σιγουρευτείτε ότι το αυτοκίνητο δουλεύει!».

Αναφερόμενος στη συνεργασία του υβριδικού κινητήρα της F1 με το κιβώτιο και τα διαφορετικά software που τον συνοδεύουν, o Moers παρατήρησε:

«Δεν είναι εύκολο να έχεις έναν υβριδικό κινητήρα της F1 μαζί με ένα εντελώς καινούριο κιβώτιο ταχυτήτων και νέο λογισμικό. Όμως έχουμε κάνει καλή δουλειά. Μπορείς να το οδηγήσεις κανονικά. Μπορείτε να το οδηγήσεις μόνο με ρεύμα. Μπορείτε να το οδηγήσετε συνδυαστικά.

«Δεν έχουμε ακόμα καταλήξει στην τελική απόδοση. Είχαμε αρχικά δουλέψει τον κινητήρα στο 40% και μετά ανεβήκαμε στο 60%. Τώρα τον δοκιμάζουμε στο 80-85%. Βλέπουμε πολλά περιθώρια βελτίωσης. Κάνουμε σπουδαία δουλειά στο δυναμόμετρο της Mercedes-AMG High Performance Powertrains».

Ερωτώμενος για το μέγιστο εύρος περιστροφής του V6, αλλά και για το γεγονός ότι θα χρειάζεται πλήρη ανακατασκευή κάθε 50.000 χλμ., ο Moers επαναεπιβεβαίωσε τις προγενέστερες δηλώσεις του, λέγοντας τα εξής: «Ο κινητήρας της F1 ανεβάζει έως τις 14.000 σ.α.λ., αλλά με το κόκκινο στις 11.000 σ.α.λ. είναι πραγματικά καλός… Θα χρειαστεί στα 50.000 χλμ. ένα είδος ανακατασκευής. Αλλά ποιος θα φτάσει μέχρι εκεί; Ελάχιστοι».

 

30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.