Τεχνολογία

14 Nov, 2018 Ώρα 23:49

Το σύστημα e-POWER της Nissan κερδίζει βραβείο τεχνολογίας

Thumbnail

Το ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER της Nissan, που διατίθεται στο μίνι βαν Serena, ονομάστηκε Τεχνολογία της Χρονιάς για το 2019 από την μη κερδοσκοπική οργάνωση  Automotive Researcher's and Journalists' Conference of Japan (RJC).

Close

Η RJC ανακοίνωσε το συγκεκριμένο βραβείο, μετά από τον τελικό γύρο ψηφοφορίας για τα ετήσια βραβεία του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, στις 13 Νοεμβρίου.

Close

Το Serena έγινε το δεύτερο μοντέλο της Nissan που εξοπλίστηκε με το e-POWER τον περασμένο Φεβρουάριο, ακολουθώντας το Note e-POWER, το οποίο λανσαρίστηκε στην Ιαπωνία τον Νοέμβριο του 2016. Το σύστημα e-POWER συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταδίδει την κίνηση στους τροχούς, με έναν βενζινοκινητήρα που φορτίζει την μπαταρία του οχήματος.

Επειδή οι τροχοί κινούνται από το ηλεκτρικό μοτέρ, το σύστημα e-POWER προσφέρει στον οδηγό  την ισχυρή, ομαλή επιτάχυνση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, με την απόδοση  ροπής από το σύστημα να ξεπερνά εκείνη ενός μίνι βαν με κινητήρα 3,5 λίτρων!  Ο κινητήρας βενζίνης που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη φόρτιση της μπαταρίας, λειτουργεί με μια σταθερή ταχύτητα για βέλτιστη  απόδοση καυσίμου, επιτυγχάνοντας 26,2 χλμ/λίτρο, γεγονός που τον καθιστά Νο1 στην κατηγορία του.

Close

 

 

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.