Ειδήσεις

22 Nov, 2018 Ώρα 16:00

Ο σχεδιαστικός οίκος Niels van Roij Design εργάζεται πάνω σε μία μοναδική χειροποίητη Ferrari Breadvan Hommage

Thumbnail

Breadvan Hommage: Όλα ξεκίνησαν όταν ένας μεγάλος θαυμαστής της ιταλικής φίρμας έθεσε στον σχεδιαστικό οίκο Niels van Roij Design το αίτημα για ένα one-off, coachbuilt “φόρο τιμής” στην original Breadvan. Σύντομα θα αναγγελθεί ποιά Ferrari θα χρησιμεύσει ως βάση για το μοναδικό αυτό πρόγραμμα υλοποίησης του Breadvan Hommage.

Close

"Βλέπουμε σαν ένα μεγάλο προνόμιο το να μπορούμε να εργαστούμε πάνω στην δημιουργία του Breadvan Hommage", σημειώνει ο Van Roij. "Το να μεταφράσεις την ουσία ενός original θρυλικού σχεδίου σε ένα νεο, είναι μία περίπλοκη διαδικασία. Στόχος μας είναι να εμπνευστούμε από το original, αλλά θα σιγουρέψουμε ότι δεν θα αποτελέσει βάρος για την δημιουργικότητά μας".

Close

Αυτό το “coachbuilding commission”, το οποίο απαιτεί πλήρες re-body, και μεγάλες αλλαγές στο εσωτερικό, του αυτοκινήτου που αποτελεί την βάση του, είναι μία μοναδική ευκαιρία, να έχετε πλήρη πρόσβαση σε όλη την διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής του: από τα πρώτα σχέδια και ιδέες, μέχρι και την υλοποίηση της αλουμινένιας Ferrari Breadvan Hommage. Αυτό θα γίνεται σε εβδομαδιαία βάση, μέσα από τα social media, facebook και Instagram, του σχεδιαστικού οίκου Niels van Roij Design. Ξεκινώντας από τις 19 Οκτωβρίου 2018, θα μοιραζόμαστε με τον κόσμο κάθε Παρασκευή την σχεδιαστική εξέλιξη, την κατασκευαστική διαδικασία, και την πρόοδο στην υλοποίηση της Ferrari Breadvan Hommage.

Close

Η Ιστορία της αυθεντικής Breadvan: Το motorsport έπαιζε πάντοτε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, και κληρονομιά των αγώνων ήταν, και είναι, μεγάλη πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές. Επίσης, στους αγώνες αυτοκινήτων, πολλές φορές οι μάχες κρίνονται στα δέκατα του δευτερολέπτου.

Μία άλλου είδους “μάχη” έγινε το 1961, όταν ο Τεχνικός Διευθυντής της Ferrari, Carlo Chiti , και ο Διευθυντής Σχεδιασμού Giotto Bizzarrini εγκατέλειψαν τον “Il Commendatore” Enzo Ferrari, μετά από μία μεγάλη εσωτερική σύγκρουση. Οι κύριοι Chiti και Bizzarrini «στρατολογήθηκαν» από τον Giovanni Volpi για την αγωνιστική του ομάδα Scuderia Serenissima, γεγονός που εξόργισε τον Enzo Ferrari, ο οποίος αποφάσισε να σταματήσει να προμηθεύει με αγωνιστικά αυτοκίνητα της εταιρίας του τον Volpi. Κατά συνέπεια, ο Volpi πήρε την πρωτοβουλία να κατασκευάσει ένα δικό του αγωνιστικό αυτοκίνητο, για να ανταγωνιστεί τις πανίσχυρες νέες εργοστασιακές Ferrari 250 GTO: ένα coachbuilt racer, με μοναδικής σχεδίασης αμάξωμα, το οποίο θα τοποθετούσε πάνω στο σωληνωτό σασί μιάς Ferrari 250 GT SWB Competizione. Tην ώρα που ο Enzo Ferrari έκανε την περίφημη δήλωση: "Η αεροδυναμική είναι για ανθρώπους που δεν ξέρουν να φτιάχνουν κινητήρες" ο Bizzarrini, μαζί με τον αμαξοποιό Piero Drogo, έκαναν τη διαφορά, δημιουργώντας ένα πολύ αεροδυναμικό σχήμα. Η χαρακτηριστική -μοναδική- του εμφάνιση ώθησε τον γαλλικό τύπο να το αποκαλέσει "La Camionnette", ενώ οι αγγλόφωνοι συνάδελφοί τους βάφτισαν την επαναστατική δημιουργία "Breadvan".

Το γεγονός ότι οι δημιουργοί του κατανοούσαν απόλυτα από αεροδυναμική μελέτη, έγινε και πάλι πρόσφατα προφανές, όταν το Breadvan κατάφερε να κερδίσει τον διάσημο αγώνα Goodwood Revival, το 2018.

Περισσότερα για τον σχεδιαστικό οίκο Niels van Roij Design μπορείτε να διαβάσετε εδώ ή στο facebook εδώ.

30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.