Editorial

08 Mar, 2019 Ώρα 11:26

6 γυναίκες που ταρακούνησαν το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Thumbnail

Δεν ήταν πολύ καιρό πριν που ο κόσμος των μηχανοκίνητων αθλημάτων ήταν μια αντρική υπόθεση. Από τους ίδιους τους θεατές, τους οδηγούς μέχρι και τους διοργανωτές.  

Close

Πολλοί θα έλεγαν ότι μέχρι και σήμερα σε όλα τα motorsports συνεχίζει να παίζει η ανδρική κυριαρχία. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει. Όλο και περισσότερες γυναίκες έχουν αποδείξει ότι μπορούν να ανταγωνιστούν τους άνδρες, είτε σαν μηχανικοί είτε σαν οδηγοί σε motorsports όπως Rally και Formula!

Γυναίκες οδηγοί που έχουν ακολουθήσει το όνειρό τους, αγνόησαν το Status quo και άλλαξαν το παιχνίδι. 

Close

Η Digital Tree γιορτάζει τη Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και μοιράζεται μαζί σας δώρα αξίας 2,500 ευρώ. Λάβετε μέρος στο διαγωνισμό και κερδίστε πλούσια δώρα.

Danica Patrick

Close

Εδώ και μια δεκαετία, η Danica Patrick έχει αγωνιστεί εναντίον των καλύτερων σε πρωταθλήματα Nascar και IndyCar. Γυναίκα με αμέτρητες δραστηριότητες στο ενεργητικό της όπως μοντελινγκ, hip hop videos και άλλα. 

Η Danica εξακολουθεί να αγωνίζεται στο Nascar και από το 2005 έχει προσθέσει αρκετά κατορθώματα στο μονοπάτι της.

Το 2008 ανακηρύχθηκε η μόνη γυναίκα ή οποία νίκησε αγώνα στο Indy Car Series στο Japan 300. 

 

Keiko Ihara

Τις τελευταίες δεκαετίες, η Ιαπωνία ήταν Ο ΛΟΓΟΣ για κάποιες από τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες στους δύο και τέσσερις τροχούς.

Από το ίδιο πρωτοποριακό πνεύμα ήρθε η Keiko Ihara. Άρχισε να αγωνίζεται το 1999, εναντίον ενός σοβαρού επίπεδου προκατάληψης στην πατρίδα της, για να βρει μια θέση στο Ferrari Challenge, κερδίζοντας τελικά μια θέση στην Ευρωπαϊκή Formula Renault.

Το 2014, τρέχοντας με οτιδηποτε είχε μηχανή και τροχούς η Ihara έγινε η πρώτη Ασιάτισσα που έτρεξε σε αγώνα 24 Hours of Le Mans τελειώνοντας 13η οδηγώντας ένα Larbre Competition LMP2.

 

Pat Moss

Ανεπανάληπτα, πρωτοποριακά γυναικεία αστέρια έχουν επίσης αναδυθεί από το Ηνωμένο Βασίλειο, μια από αυτές ήταν η Pat Moss.

Κάτι σας λέει το όνομα έτσι; Ναι ήταν η νεότερη αδελφή του πολυβραβευμένου Stirling Moss. Αν και η πραγματική της αγάπη ήταν τα άλογα, η εμμονή τους με τα "άλογα" υπερνίκησε το πρώτο ακολουθώντας τα βήματα του αδελφού της κερδίζοντας 3 international rally πίσω από το τιμόνι εξαιρετικών Lancia, Ford, Mini και Saab. 

To 1958 ολοκλήρωσε το RAC Rally στη τέταρτη θέση και με ένα Austin Healey 100/6 κόντεψε για δεύτερη φορά το βάθρο στο Liège-Rome-Liège Rally κανοντας την την πρώτη γυναίκα που τελειωσε στους πρώτους 10 αυτού του περιβόητου γεγονότος. 

Σημαντικό να επισημάνουμε και τη συνοδηγό της. Μαζί με την Ann Wisdom έδειξαν το τι μπορούν να κάνουν οι γυναίκες στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Michèle Mouton

Από μικρή ηλικία η Michèle Mouton διακρίθηκε σε πολλά, από το σκι μέχρι και το μπαλέτο. Μια συνάντηση με την ταχύτητα και το rallying όμως, άλλαξε τα πάντα γυρίζοντας το μυαλό της σε μια σταδιοδρομία πίσω από το τιμόνι.

Κερδίζοντας μια θέση ως οδηγός στην Audi δίπλα από θρύλους όπως τον Walter Röhrl η Mouton έτρεξε σε ένα από τα πιο θανάσιμα αθλήματα του αιώνα. Το Group B. Πήρε 4 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, διεκδίκησε 9 βάθρα, 160 νίκες ειδικών διαδρομών και ένα Pikes Peak Hill Climb.

Παραμένει η μόνη γυναίκα που κέρδισε WRC. Μαζί με την Fabrizia Pons απέδειξε την αγάπη στο motorsport σε μια εποχή τρελών αλόγων και σοβαρού ανταγωνισμού. 

 

Jutta Kleinschmidt

Το γνωστό Dakar Rally κάποτε ονομαζόταν Paris-Dakar Rally και αντί να διασχίζει τη νότια Αμερική, διασχίζει τη Γαλλία, την Ισπανία, το Μαρόκο, τη Μαυριτανία και το Μάλι πριν καταλήξει αργότερα στα 10460 χιλιόμετρα της Σενεγάλης. 

Το 2001, η Γερμανή οδηγός Jutta Kleinschmidt ανταγωνίστηκε στην κατηγορία των αυτοκινήτων και πήρε μια εντυπωσιακή νίκη. Κέρδισε τη φήμη για ένα από τους πιο εντυπωσιακούς διαγωνιζόμενους στην έρημο ξεκινώντας από τη δεκαετία του 80 με αγώνες μοτοσικλέτας και καταλήγοντας το 1997 να κερδίζει ειδικές με αυτοκίνητο στο μεγάλο αυτό event. Το 2001 έγραψε ιστορία κερδίζοντας τον αγώνα όπου με την αντοχή της απέδειξε ότι αυτή η δοκιμασία δεν είναι μόνο για τους άντρες. 

 

Simona De Silvestro

Αυτές τις μέρες η Simona De Silvestro από την Ελβετία αγωνίζεται με ένα Nissan στον σκληρό και πολύ macho κόσμο του πρωταθλήματος Supercars V8 στην Αυστραλία.

Το 2010 μετακομίζοντας στις ΗΠΑ έτρεξε με αρκετά καλά αποτελέσματα στα Indycar και έκανε αξιοσέβαστες εμφανίσεις στο Indianapolis 500.

Με την εμπλοκή της στη Sauber Formula One επιστρέφει στην Αυστραλία με απίστευτες εμφανίσεις  στο περίφημο Bathurst 1000 το οποίο θεωρείται το κόσμημα του Αυστραλιανού motorsport!

 

Η Digital Tree γιορτάζει τη Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και μοιράζεται μαζί σας δώρα αξίας 2,500 ευρώ. Λάβετε μέρος στο διαγωνισμό και κερδίστε πλούσια δώρα.

13 Feb, 2024 Ώρα 10:24

10+1 λόγοι να επισκεφτείς την πίστα της Άχνας!

Thumbnail

Η αλήθεια είναι ότι αυτό το θέμα δεν το έχουμε συζητήσει ποτέ. Εμείς εδώ στο Car.com.cy προερχόμαστε από μια ιστορία η οποία πάει πίσω. Πολύ πίσω. Από τις κόντρες στους δρόμους πριν υπάρξει καν πίστα στο νησί. Από τους πρώτους αγώνες Dragster, το περιοδικό Burnout και ακολούθως τους αγώνες Drift πριν καν υπάρξει η σκέψη για πίστα! Και αφού άνοιξε η πίστα φέραμε τα πρώτα Time Attack (Burnout Challenge). Σε όλα αυτά ήμασταν πάντα πρωτοπόροι. 

Close

Επικράτησαν σαν αθλήματα, επειδή ο κόσμος του motorsport τα αγάπησε και τα αγκάλιασε οργανωμένα δημιουργώντας τις λέσχες αυτοκινήτου όπου μέσω της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου έγιναν την τελευταία δεκαετία επίσημα αθλήματα στο αγωνιστικό καλεντάρι. 

H ομάδα μας, όντας κοντράκηδες πολλών δεκαετιών (δεν λέμε πόσα για να μην φανεί πόσων χρονών είναι το αφεντικό) βρέθηκε από την κατάσταση Α (κόντρες, αγώνες σε διάφορους χώρους) στην κατάσταση Β (Διαχείριση πίστας, Οργανωμένοι Αγώνες κάτω από την ΚΟΑ, Promoter αγώνων ανάβασης κ.α.) χωρίς καν να καταλάβουμε την μεταφορά από το ένα στο άλλο. Το ζητούσε η αγορά. Το ζητούσαν οι αθλητές. 

Close

Ίσως επειδή η κατάσταση Β μας έδωσε μια διαφορετική αίσθηση στο θέμα αγώνων και ασφάλειας. Ίσως επειδή είναι μια εξέλιξη για μας αλλά και για το άθλημα. Εννοείται ότι στο αίμα μας συνεχίζει να κυλάει το ίδιο Petrolhead DNA που είχαμε πάντα. Γι'αυτό και δεν σταματάμε κάθε χρονιά να δυναμώνουμε ότι είναι στα χέρια μας. Βλέπε Boyz Stuff Show, Moto Expo, διαχείριση πίστας και άλλα.

Αν την βρίσκουμε με την πίστα, νομίζω αυτό είναι φανερό. Αν είμαστε ακόμη κοντράκηδες και αυτό είναι φανερό. Βρήκαμε όμως την φόρμουλα να χαιρόμαστε αυτό που αγαπάμε σε ένα ιερό για τους Petrolheads χώρο (εντάξει όχι για όλους) τον οποίο απολαμβάνουμε για πολλούς και διάφορους λόγους. Ας τους δούμε πιο αναλυτικά:

Close

1. Ασφαλές Περιβάλλον

Η πίστα είναι σχεδιασμένη με στόχο την ασφάλεια. Επίπεδες και ομαλές επιφάνειες. Καθαρό οπτικό πεδίο. Στροφές οι οποίες συγχωρούν λάθη μιας και υπάρχει αρκετό πλάτος (εντός και εκτός πίστας) διαφυγής του οχήματος σου. Ένα περιβάλλον χωρίς απρόβλεπτα εμπόδια έτσι ώστε να απολαύσεις γρήγορη οδήγηση χωρίς τους κινδύνους του αστικού κυκλοφοριακού δικτύου. Άσε τους δρόμους λοιπόν και έλα στην πίστα.

 

supra

 

 2. Μαθήματα γρηγόρης οδήγησης

 Είτε άσχετος, είτε σχετικός πάντα υπάρχουν πολλά που μπορείς να μάθεις για την γρήγορη οδήγηση. Ακόμη και πράγματα που μπορούν να σε βοηθήσουν στην κανονική οδήγηση. Τεχνικές οδήγησης οι οποίες μπορούν να σου σώσουν και την ζωή σε κάποια έκτακτη ανάγκη. Η υπηρεσία αυτή προσφέρεται με εμφανή τα αποτελέσματα από έμπειρους οδηγούς.

3. Η απόλυτη δοκιμή

Είτε έχεις εργοστασιακό είτε βελτιωμένο αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα, η πίστα είναι ο μόνος τόπος όπου θα δεις αλλά και θα ρυθμίσεις τα όρια του. Εκεί επίσης θα ανακαλύψεις και τα δικά σου όρια τα οποία εύκολα θα δεις ότι μπορείς να βελτιώσεις. Θα το δεις στο lap time που θα βελτιώνεται συνεχώς.

 

 

4. Η Εμπειρία

Η αίσθηση της ασφάλειας θα σε αφήσει να οδηγήσεις το αυτοκίνητο σου ή την μοτοσυκλέτα σου με τρόπους τους οποίους δεν θα μπορέσεις ποτέ να χρησιμοποιήσεις στον κανονικό δρόμο. Αν νομίζεις ότι η εμπειρία του κανονικού δρόμου είναι μοναδική σε προκαλούμε να επανεξετάσεις!

 

kokos

 

5. Ανταγωνιστικό Πνεύμα

Αν εξαιρέσουμε τους επίσημους αγώνες που γίνονται, τα ρολόγια της πίστας από μόνα τους σε κάνουν να θέλεις να γίνεις καλύτερος. Άρα έχεις να ανταγωνιστείς τον εαυτό σου, τα ρολόγια της πίστας αλλά και όλους τους υπόλοιπους οδηγούς της κατηγορίας σου!

6. Είσαι στον κόσμο σου

Τι πιο όμορφο από έναν χώρο στον οποίο θα βρείς ΜΟΝΟ Petrolheads. Εκεί θα κάνεις φίλους. Αυτοί οι φίλοι θα σε βοηθήσουν να γίνεις καλύτερος χωρίς να ζητήσουν αντάλλαγμα και θα χαρούν μαζί σου για το αποτέλεσμα. Μετά θα προσπαθήσουν να σε ξεπεράσουν και αυτό είναι η χαρά της πίστας. Την ίδια στιγμή έχεις τον χρόνο που θέλεις με το όχημα σου. Η στιγμή που θα φορέσεις το κράνος και θα ακούς μόνο αυτό που σε ενδιαφέρει με μια μεγάλη δόση αδρεναλίνης. Στον κόσμο σου λέμε!

 

motorace

 

7. Θα μάθεις περισσότερα για το όχημα σου

Η οδήγηση στην πίστα θα σε κάνει να σκεφτείς διπλά για το τι θα βελτιώσεις, πως θα το βελτιώσεις και με ποια υλικά θα το βελτιώσεις. Όλα αυτά με την εμπειρία που θα αποκτήσεις δοκιμάζοντας τα όρια σου και του οχήματος σου! Την ίδια στιγμή θα βρείς ακόμη περισσότερους λόγους να αγαπήσεις αυτό που οδηγείς. Στην χειρότερη θα το πουλήσεις για κάτι καλύτερο!

8. Ο Θεατής 

Αντίθετα από πολλά άλλα αθλήματα, στην πίστα ο θεατής σε απολαμβάνει με ασφάλεια. Ο θεατής είναι χαρούμενος γιατί βλέπει το θέαμα που του προσφέρεις εσύ και οι υπόλοιποι που τρέχουν μαζί σου. Ο θεατής θα είναι εκεί με την οικογένεια του και δεν θα φοβάται την θύρα «τάδε» που οργάνωσε μακελειό πάνω στις κερκίδες, όπως συμβαίνει στο ποδόσφαιρο. Το παιδί του θεατή πιθανό να θέλει να γίνει σαν εσένα κάποια μέρα. Ακόμη πιο πιθανό είναι ότι θα το πετύχει επειδή στην πίστα θα τρέξει με τους δικούς του κόπους και όχι με το μέσο του καθενός. 

 

 

9. Δεν θα σε κρίνει κανείς

Πας περίπατο με το όχημα σου. Κάνεις θόρυβο, είσαι μοντίφας, είσαι αλήτης, είσαι εγκληματίας, η αστυνομία σε έχει στο μάτι, ο γείτονας το ίδιο. Ακόμη και αν θέλεις να είσαι γρήγορος μέσα σε ένα όχι και τόσο δημοφιλές όχημα. Στην πίστα θα πας και εκείνο που βλέπεις εσύ είναι χάρμα οφθαλμού και για τους υπόλοιπους.

 

bike

 

10. Η πίστα είναι για όλους

Άντρας, γυναίκα, καγκουρό! Για την πίστα είσαι Petrolhead! 

10+1. Η πρώτη επαφή με το μηχανοκίνητο

Η πίστα είναι ο μοναδικός χώρος μέσω του οποίου μπορείς να προωθήσεις το μηχανοκίνητο στα παιδιά σου. Ξεκινώντας από το κάρτιγκ μπορείς να μυήσεις το δικό σου παιδί στον εκπληκτικό κόσμο του motorsport! Ή να νιώσεις κι εσύ γρήγορος έστω για λίγο, ναι, μπορείς!

Και μην ανησυχείς, αν απλά θέλεις να βλέπεις το όχημα σου παρκαρισμένο για να απολαμβάνεις την ομορφιά του και την γυαλάδα του, έχουμε και για σένα τον χώρο. Αλλα αφού το βελτίωσες ρε μπροοοο! Πάτα του μία με ασφάλεια να σε χαρούμε και εμείς! Αν όμως θέλεις να το παίξεις underground και Φ the police και θύρα «τάδε» και ξέρω γω τι άλλο, δυστυχώς δεν μπορούμε να βοηθήσουμε!

See you at the track! Έχεις το!