Γενικά

04 Jun, 2017 Ώρα 09:05

ERC Acropolis 2017 Πρώτη Ημέρα

Thumbnail

Αυτήν τη φορά δεν ήταν οι καιρικές συνθήκες που έμελλε να κάνουν δύσκολο το έργο ανθρώπων και μηχανών στο SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά οι ειδικές διαδρομές και ο εν γένει χαρακτήρας του αγώνα. Τα ελαστικά και τα φρένα των αγωνιστικών αυτοκινήτων ταλαιπωρήθηκαν περισσότερο από ότι σε κάθε άλλο γύρο του ERC πιστοποιώντας για ακόμα μία φορά ότι το Ακρόπολις είναι ένας από τους πλέον σκληρούς αγώνες ράλλυ. Η διαχείριση των ελαστικών και η φθορά τους έκριναν σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις, και στο τέλος της ημέρας ξεχώρισε αυτός που κατάφερε να αντιμετωπίσει τα λιγότερα προβλήματα. Ειδικότερα, οι Al Attiyah Baumel με το Ford Fiesta R5 εκμεταλλευόμενοι και την ατυχία του Nikolay Gryazin, βρέθηκαν επικεφαλής στο τέλος του 1ου Σκέλους. Ο νεαρός Λετονός οδηγός ξεκίνησε ιδανικά, αφού με έναν εντυπωσιακό χρόνο στο πρώτο πέρασμα από την SEAJETS Γραβιά δημιούργησε μια διαφορά την οποία και διατήρησε μέχρι και την πέμπτη ΕΔ της ημέρας. Η τύχη, ωστόσο, δεν ήταν με το μέρος του, αφού στην απλή διαδρομή για την έκτη και τελευταία ΕΔ το Skoda Fabia R5 τυλίχθηκε στις φλόγες, από αδιευκρίνιστη μέχρι αυτήν τη στιγμή αιτία. Ευτυχώς, το πλήρωμα, νομίζοντας πως έχει κλαταρισμένο ελαστικό, είχε μόλις βγει από το αυτοκίνητο.

Close

Κάπως έτσι, ο Nasser Al Attiyah, που ακολουθούσε κατά πόδας, τέθηκε επικεφαλής, έχοντας μια πολύ μικρή διαφορά από τον runo Magalhaes. Ο Πορτογάλος οδηγός, επικεφαλής της βαθμολογίας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, μπορεί να ξεκίνησε μουδιασμένα, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε τόσο τις επιδόσεις του όσο και το στήσιμο του Skoda Fabia R5 με αποτέλεσμα να βρίσκεται μόλις 8.4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Al Attiyah και να διατηρεί ακέραιες τις ελπίδες του για νίκη.

Το σκληρό πρόσωπο του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις γνώρισε ο Kajetan Kajetanowicz, ο οποίος είχε δύο κλαταρισμένα ελαστικά κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας. Ο Πολωνός δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης ήταν ταχύς, αφού κέρδισε ειδικές, αλλά τα κλαταρίσματα του κόστισαν σε χρόνο, περιορίζοντάς τον μέχρι στιγμής στην 3η θέση. Την Ελληνική σημαία κρατά ψηλά ο Σωκράτης Τσολακίδης, με τον Χάρη Δήμο στο δεξί μπάκετ του Skoda Fabia R5 Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2003 ξεκίνησε εντυπωσιακά, σημειώνοντας χρόνους κοντά στους ξένους κορυφαίους συνδυασμούς, και παραμένει στην 4η θέση της κατάταξης, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις με τις επιδόσεις του για την αυριανή ημέρα.

Close

Στην 5η θέση συναντάμε τον Murat Bostanci με ένα Ford Fiesta R5 με τον πολυπρωταθλητή Σλοβακίας και το 2016 Πολωνίας, Grzegorz Grzyb, να τον ακολουθεί. Ελάχιστα πίσω του βρίσκεται ο Πρωταθλητής Ελλάδας του 2016 Γιώργος Φιλιππίδης, που με τον Λεωνίδα Μαχαίρα προσπαθούν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του Skoda Fabia R5 Πίσω τους ακολουθούν οι Τσουλόφτας Giraudet με το Citroen DS3 R5 με τον νεαρό Κύπριο οδηγό να έχει σημειώσει ενθαρρυντικές για τη συνέχεια επιδόσεις. Ακόμα ένα Ελληνικό πλήρωμα που έχει κερδίσει το χειροκρότημα αλλά και τις εντυπώσεις με τους χρόνους του είναι αυτό των Χαλκιά Κόντου με το Lancer EVO X που από την αρχή της ημέρας ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός στον Ευρωπαϊκό αγώνα με αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν και παρέμεινε σε αυτήν τη θέση μέχρι το τέλος, ασχέτως των εγκαταλείψεων των Sergei Remennik και Tibor Erdi Jr και παρ ότι έκαναν τις δύο τελευταίες ΕΔ με κομμένο ημιαξόνιο.

Με κάθε ημέρα του Ελληνικού αγώνα να προσμετρά ανεξάρτητα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, οι Τσολακίδης Δήμος ήταν αυτοί που κέρδισαν το απόλυτο των βαθμών. Το πλήρωμα από τη Θεσσαλονίκη έδειξε να προσαρμόζεται περισσότερο και πιο άμεσα στις απαιτήσεις του Skoda Fabia R5 επικρατώντας δικαίως επί των Φιλιππίδη Μαχαίρα με ίδιο αυτοκίνητο. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Τσουλόφτας Giraudet, που με βάση τον κανονισμό αγωνίζονται στο πλαίσιο του Ελληνικού Πρωταθλήματος, ωστόσο δε βαθμολογούνται. Αυτό σημαίνει ότι οι βαθμοί της 3ης θέσης πηγαίνουν στους 4ους στην κατάταξη Μπαντούνα Σούκουλη με το Lancer EVO VI της κατηγορίας Α οι οποίοι κινήθηκαν γρήγορα και μακριά από προβλήματα. Πίσω τους ακολούθησαν οι Αλυγιζάκης Χατζηδάκης με το Lancer EVO IX που εκμεταλλεύθηκαν το κομμένο ημιαξόνιο των Χαλκιά Μαχαίρα στις δύο τελευταίες ειδικές και πέρασαν μπροστά τους. Στην κατηγορία F2 οι Μποζιονέλος Παναρίτης με το Ford Escort RS2000 επικράτησαν επί των Μελένιου Μπασιούκα με το Renault Clio R3 ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Καρέλλης Παναγιωτούνης με το Peugeot 208 που έχασαν αρκετό χρόνο από ένα κλατάρισμα. Ατυχοι στάθηκαν οι Λευκαδίτης Τσαούσογλου, οι οποίοι εγκατέλειψαν από πρόβλημα στον κινητήρα του 206 ενώ ήταν επικεφαλής.

Close

Ακόμα μία κατηγορία αυτοκινήτων ήταν αυτή των Ιστορικών, με την πρώτη ημέρα του αγώνα να αποτελεί τον 4ο γύρο του σχετικού θεσμού. Ταχύτεροι αναδείχθηκαν οι Παραδείσης Ποιμενίδης με το Ford Escort RS2000 οι οποίοι μάλιστα σημείωσαν πολύ καλούς χρόνους και σε επίπεδο γενικής. Η 2η θέση κατέληξε με δραματικό τρόπο στα χέρια των Μανδρούκα Τσάδαρη με την Porsche 911 αφού οι Γ Παραδείσης Φράγκου με το Ford Escort RS2000 στάθηκαν άτυχοι και εγκατέλειψαν στο δρόμο για τον τερματισμό στη Λαμία από υπερθέρμανση κινητήρα. Ετσι, στο 3ο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Παραπέρας Τσιγκόπουλος με την Toyota Celica.

Η αυριανή ημέρα αναμένεται αντίστοιχα συναρπαστική σε εξέλιξη με τη σημερινή. Το συνολικό μήκος των αγωνιστικών χιλιομέτρων αγγίζει τα 127 και είναι μεγαλύτερο από αυτό του σημερινού σκέλους. Η διαφορά που χωρίζει τα πρώτα πληρώματα είναι μικρή, την ώρα που για τους Ελληνες συμμετέχοντες θα ξεκινήσει ένας τελείως καινούργιος και διαφορετικός αγώνας!

 

 

12 Apr, 2024 Ώρα 14:43

Στη Βαλένθια ξεκινάει η χρονιά για τον Βλαδίμηρο Τζιωρτζή

Thumbnail

Με στόχο να κάνει μία καλή αρχή στη νέα χρονιά του NASCAR Whelen Euro Series, στην οποία θα συμμετάσχει στην ανώτατη κατηγορία, την EURO NASCAR PRO, ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής θα αγωνιστεί το Σαββατοκύριακο 13-14 Απριλίου στη Βαλένθια, στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν. Είναι η πέμπτη χρονιά που βρίσκει τον Τζιωρτζή στο NASCAR όπου έκανε ντεμπούτο το 2020 ενώ ο Κύπριος οδηγός έχει εγκριθεί και για αγώνες σε οβάλ πίστες στις ΗΠΑ.

Close

 

 

«Έχω στόχο να κερδίσω στη Βαλένθια, όπως έκανα πέρσι με δυο νίκες στη EURO NASCAR 2 και ένα βάθρο στη EURO NASCAR PRO» επισημαίνει ο Κύπριος οδηγός, ο οποίος συμπληρώνει για τον μακροπρόθεσμο στόχο του στη χρονιά: «Θέλουμε να πετύχουμε τα καλύτερα πλασαρίσματα που μπορούμε και να σκοράρουμε τους πλείστους βαθμούς, καθώς θα βοηθήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και ιδίως στον τελικό στο Βέλγιο».

Ο Τζιωρτζής θα επικεντρωθεί στην φετινή σεζόν μόνο στην κατηγορία EURO NASCAR PRO, σε αντίθεση με την περσινή περίοδο κατά την οποία έτρεχε παράλληλα και στην EURO NASCAR 2, στην οποία μέχρι τον τελικό της χρονιάς διεκδικούσε τον τίτλο.

Close

«Είμαι αρκετά θετικός γιατί δουλέψαμε πολύ σκληρά με την ομάδα σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα, από τον περασμένο Νοέμβρη μέχρι σήμερα, με το αυτοκίνητο και τις αλλαγές που θα έχει το αυτοκίνητο, με τους νέους κανονισμούς» σημειώνει και προσθέτει: «Είμαστε πανέτοιμοι, βρήκαμε τις ρυθμίσεις, αναλόγως πολύ γρήγορα, κάτι που είναι πολύ θετικό και είμαι έτοιμος να δώσω τον καλύτερο μου εαυτό».

 

Close

 

Γι’ ακόμη μία χρονιά θα αγωνίζεται με την ομάδα Academy Motorsport / Alex Caffi Motorsports, με το αυτοκίνητο με αριθμό «Νο5».

Το πρόγραμμα

Στη μήκους 4,005χλμ. πίστα της Βαλένθια, Circuit Ricardo Tormo, ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής είχε καταγράψει επιτυχίες στο παρελθόν. Πέραν από τα περσινά πεπραγμένα του είχε πετύχει την παρθενική νίκη του στη EURO NASCAR 2 το 2022, ενώ έχει άλλες τέσσερις παρουσίες (σ.σ. δυο ως δεύτερος και ισάριθμες ως τρίτος) στο βάθρο το 2021 και το 2020 όταν αγωνιζόταν ως rookie. 

Το Σάββατο (13/04) το πρωί θα γίνουν τα πρώτα προκριματικά της χρονιάς και το απόγευμα θα ακολουθήσει η πρώτη κούρσα, ενώ η δεύτερη θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της Κυριακής (14/04).

 

 

Μετά τον αγώνα στη Βαλένθια, θα ακολουθήσουν οι αγώνες σε Vallelunga (Ιταλία), Brands Ηatch (Αγγλία), Raceway Venray (Ολλανδία) και Most (Τσεχία) πριν από τον ημιτελικό σε Oschersleben (Γερμανία) και ακολούθως τον τελικό στη Zolder (Βέλγιο).

Ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής αγωνίζεται με την στήριξη του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού, τον χορηγούν η ALCO Filters, η ENEOS Motor Oil και η Psaltis Auto Parts και τον υποστηρίζουν η Televantos Used Trucks, η PrivenGAS, το Sana Hiltonia και η πίστα Daytona.