Rally

13 Jun, 2017 Ώρα 06:14

WRC Σαρδηνία Πρώτη Νίκη Για Τον Tanak

Thumbnail

Πρώτη νίκη για τον Tanak με Ford στο WRC όπου στο ράλι Σαρδηνίας τερμάτισε 12 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Latvala με Toyota και τον Neuville με Hyundai. Ενας ακόμα εντυπωσιακός οδηγός ήταν ο Lappi που κατάφερε στον δεύτερο αγώνα του να τερματίσει τέταρτος και να κερδίσει και την Power stage. Ενα άλλο αστέρι, ο Ogier, τερμάτισε 5ος όμως προηγείται ακόμα στο Πρωτάθλημα οδηγών με δεύτερο τον Neuville και τρίτο πλέον τον Tanak. Η M Sport Ford προηγείται στο Πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Close

Ο αγώνας όπως είδαμε κρίθηκε την πρώτη και δεύτερη ημέρα όπου αποδεκατίστηκε η Citroen, ενώ αργότερα και τα Hyundai που βρίσκονταν στην πρώτη και την δεύτερη θέση, έχασαν ακόμα μία φορά μέσα από τα χέρια τους τη νίκη, με τον Paddon που ήταν μπροστά να χτυπάει και να εγκαταλείπει ενώ ο Neuville αντιμετώπισε πρόβλημα, έμεινε πίσω και κατάφερε να ανέβει μόλις 3ος

Ο Tanak είναι ένας νεαρός οδηγός που έχει πάρει μέρος σε αρκετούς αγώνες αλλά η άνοδος του δεν ήταν εύκολη. Κατάγεται από την Εσθονία, ο πατέρας του και αυτός έτρεχε σε αγώνες, αλλά η οικονομική άνεση δεν ήταν τέτοια ώστε να του επιτρέψει να αγοράσει την θέση του στο WRC Ευτυχώς πίστεψε σε αυτόν ο Martin που τον βοήθησε στην καριέρα του και έκανε ντεμπούτο στους αγώνες. Κατέκτησε δύο φορές το Πρωτάθλημα Εσθονίας και αργότερα κέρδισε το Pirelli Star Driver και πήρε ένα πρόγραμμα 6 αγώνων στο Παγκόσμιο με Mitsubishi Lancer. Κατάφερε να κερδίσει σε Φινλανδία και Βρετανία, τράβηξε τα βλέμματα επάνω του και βρέθηκε με Ford Fiesta S2000 Δικαίωσε την M Sport κερδίζοντας σε Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία και πήρε ένα τιμόνι WRC Ομως έκανε πολλά λάθη και είχε εξόδους οπότε δεν παρέμεινε και ξαναεπέστρεψε στην Εσθονία. Κέρδισε εκεί την κατηγορία N αλλά η καριέρα του στο WRC έδειχνε να έχει τελειώσει. Εμφανίστηκε η εταιρεία ελαστικών DMack που τον βοήθησε να επιστρέψει στα χρώματα της και εντυπωσίασε αυτή τη φορά με τους χρόνους του, αλλά οι πολλές εγκαταλείψεις του έδειξαν ακόμα μια φορά την πόρτα της εξόδου. Τριάντα πλέον χρονών και πιο ώριμος επέστρεψε και πάλι στην εργοστασιακή ομάδα της Ford για τρίτη φορά με πλήρες πρόγραμμα, το αποτέλεσμα ήταν να δείξει ότι μπορεί και να κερδίσει το ράλι Σαρδηνίας. Εχει κοστίσει αρκετά αυτοκίνητα στην ομάδα της M Sport αλλά το ταλέντο δεν του λείπει!

Close
12 Sep, 2025 Ώρα 11:48

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική

Thumbnail

Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.

Close

Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.

Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Close

 

Close

 

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.

 

Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.

Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.

Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).

Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.

Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.

Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.

Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1

Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.

Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.

Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.