Rally

18 Jun, 2017 Ώρα 21:05

Ο βασιλιάς επιστρέφει στον θρόνο του!

Thumbnail

Ο Σίμος Γαλαταριώτης δεύτερος γενικής και πρώτος Κύπριος

 

Close

Ο Nasser Al Attiyah με συνοδηγό τον Matthieu Baumel και οδηγώντας ένα Ford Fiesta R5 ήταν ο απόλυτος νικητής του Ράλι Κύπρος 2017. Αυτή ήταν και η νίκη αρ. 5 για τον πολυπρωταθλητή από το Κατάρ, κάτι που τον κατατάσσει πρώτο στη λίστα με τους οδηγούς με τις περισσότερες νίκες στο θεσμό. O Al Attiyah είχε σχετικά ένα εύκολο Σαββατοκύριακο, αφού χθες Σάββατο έμεινε ουσιαστικά χωρίς σοβαρό ανταγωνισμό, λόγω της εγκατάλειψης των βασικών ανταγωνιστών του, Πολωνού Kejatan Kajetanowicz, του Πορτογάλου Bruno Magalhaes και του Λετονού Nikoaly Gryazin. 

Ιστορικός ο φετινός εθνικός μας αγώνας, αφού επτά κυπριακά πληρώματα βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα, κάτι που σπάνια συμβαίνει. Πρώτοι από όλους οι Σίμος Γαλαταριώτης και Αντώνης Ιωάννου στο τιμόνι ενός Mitsubishi Lancer Evo που πήραν και τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη. Το τελευταίο σκαλοπάτι του βάθρου, συμπλήρωσαν οι Πανίκος Πολυκάρπου και Gerald Winter με Mitsubishi Lancer Evo ΙΧ με μόλις 7,5 δευτερόλεπτα διαφοράς. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Πολυκάρπου, που ως γνωστό είναι και ο πρεσβευτής οδικής ασφάλειας της FIA, κατάφερε να πετύχει τον πρώτο χρόνο σε μια ειδική διαδρομή. Από τρεις ειδικές διαδρομές κέρδισαν οι Kejatan Kajetanowicz και Nikoaly Gryazin ενώ έξι κατάφερε να πάρει ο νικητής Nasser Al-Attiyah.

Close

 

Close

H ειδική διαδρομή που ήταν καταλυτική στη έκβαση του αγώνα ήταν η έκτη χθες Σάββατο. Εκεί όπου τρεις διεκδικητές των πρώτων θέσεων (Kajetanowicz, Magalhaes και Bostanci) αναγκάστηκαν αν αποχωρήσουν και μάλιστα στο ίδιο σημείο. Από Κυπριακής πλευράς, η μάχη φάνηκε αρχικά να είναι μεταξύ Τσουλόφτα με Citroen DS3 R5 και Τιμοθέου με Skoda Fabia R5. Όμως, ο Τιμοθέου αναγκάστηκε να αποχωρήσει στην έκτη ειδική από σπασμένο τιμόνι. Μπήκε ξανά την Κυριακή υπό καθεστώς Super Rally για να τερματίσει τελικά στην 17η. Και εκεί που όλα έδειχναν εύκολα για τον Αλέξανδρο Τσουλόφτα, δύο σπασμένα ελαστικά στην ίδια διαδρομή τον χρέωσαν με οκτώ λεπτά με αποτέλεσμα να πέσει στην ένατη θέση γενικής. Έτσι μετά τους Γαλαταριώτη και Πολυκάρπου που ανέβηκαν στο βάθρο, ακολούθησαν οι Χρίστος Δημοσθένους και Πάμπος Λαός από την τέταρτη θέση. Πίσω τους ο Γερμανός Von Thurn und Taxis με το Fabia R5 ενώ οι Παντελή και Χριστοδούλου τερμάτισαν στην έκτη θέση γενικής. Σάββας Σάββα και Σταύρος Αντωνίου ακολούθησαν στην επόμενες θέσεις ενώ τη δεκάδα έκλεισε ο Rauf Denktas με Ford Fiesta R5. 

 

Τα τρία Ford Fiesta της ομάδας της Castrol Ford πήραν τις πρώτες θέσεις στη δικίνητη κατηγορία κερδίζοντας συνάμα και την κατηγορία RC4. Από Κυπριακής πλευράς, πρώτοι στη δικίνητη κατηγορία ήταν οι Παναγιώτης και Ανδρέας Ξενοφώντος με Peugeot 206. Ο Nasser Al-Attiyah ήταν και ο νικητής της Love Cyprus Special Stage αφού κέρδισε κατά 0,3 δευτερόλεπτα τον Kajetan Kajetanowicz λαμβάνοντας και το βραβείο των δέκα χιλιάδων ευρώ.  Η μάχη για το πρώτο Κυπριακό πλήρωμα περιορίστηκε μεταξύ των Τσουλόφτα και Τιμοθέου. Τελικός νικητής ο πρώτος που πήρε και μια επιταγή ύψους επτά χιλιάδων ευρώ. Σε Κυπριακά χέρια πήγε και η δεύτερη επιταγή των επτά χιλιάδων ευρώ για το πρώτο δικίνητο πλήρωμα. Ζαχαρίας Μανώλη και Γιάννος Καλλής έφεραν στην πρώτη θέση το Honda Civic Type R.

 

Στον Αλέξανδρο Τσουλόφτα απονεμήθηκε το βραβείο Colin McRae ERC Flat Out Trophy, από τον κ. Jean-Baptiste Ley, κορυφαίο στέλεχος στη διοργάνωση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος (ERC).  Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο Αλέξανδρος πήρε και το έπαθλο για το γρηγορότερο χρόνο στην ειδική διαδρομή αρ6 που ήταν αφιερωμένη στον αείμνηστο «Γιώργο Κυπριανού». Το έπαθλο παρέδωσαν οι γονείς του Κύπρος και Νίτσα Κυπριανού.

 

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ Ε.Δ 14

1. Ν. Al-Attiyah – Mathhieu Baumel – Ford Fiesta R5                                     2:31:44.3

2. Σίμος Γαλαταριώτης – Αντώνης Ιωάννου – Mitsubishi Lancer Evo X       2:37:56.3

3. Πανίκος Πολυκάρπου – Gerald Winter – Mitsubishi Lancer Evo IX             2:38:03.8

4. Χρίστος Δημοσθένους – Πάμπος Λαός – Mitsubishi Lancer Evo IX           2:39:24.7

5. Von Thurn Und Taxis – Bjorn Degand Skoda Fabia R5                               2:40:06.6

6.  Πέτρος Παντελή – Κυπριανός Χριστοδούλου Mitsubishi Lancer Evo ΙΧ   2:41:20.8

7. Σάββας Σάββα – Ανδρέας Παπανδρέου Mitsubishi Lancer Evo ΙΧ            2:41:39.4

8. Σταύρος Αντωνίου – Δημήτρης Πιερή – Mitsubishi Lancer Evo IX            2:42:16.4

9. Aλέξανδρος Τσουλόφτας – Στέλιος Ηλία –Citroen DS3 R5                     2:43:47.5

10. Rauf Denktash – Dervis Bora Savarona – Ford Fiesta R5                          2:44:21.7

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ

Ε.Δ 1

1. N. Gryazin 12:46.2

2. Ν. Αl Attiyah 12:46.3

3. K. Kajetanowicz 12:56.3

4. Aλ. Τσουλόφτας 13:07.1

Ε.Δ 3

1. N. Al Attiyah 9:29.4

2. K. Kajetanowicz 9:34.5 

3. N. Gryazin 9:47.3

5. Αλ. Τσουλόφτας 10:04.1

ΕΔ. 4

1. Ν. Al Attiyah 3:31.7

2. N. Gryazin 3:30.0

3. K. Kajetanowicz 3:33.0

5. Σ. Γαλατιριώτης 3:41.6

ΕΔ. 5

1. Ν. Al Attiyah 12:36.7

2. K. Kajetanowicz 12:51.0 

3. B. Magalhaes 13:01.5 

5. X. Τιμοθέου 13:13.4

ΕΔ. 6

1. Ν. Al Attiyah 16:05.8 

2. A. Τσουλόφτας 16:15.5

3. N. Gryazin 16:15.6

ΕΔ. 7

1. Π. Πολυκάρπου 10:10.3 

2. Σ. Γαλαταριώτης 10:12.7

3. Ν. Al Attiyah 10:13.0

ΕΔ. 8

1.Al Attiyah 3:30.4 

2. Α. Von Thun Und Taxis 3:36.3

3. Σ. Γαλαταριώτης 3:38.4

ΕΔ. 9

1. K. Kejetanowicz 12:29.5

2. N. Gryazin 12:36.35

3. N. Al Attiyah 12:45.9

4. Aλ. Τσουλόφτας 13:11.4

ΕΔ. 10

1. K. Kejetanowicz 15:39.6

2. N. Al Attiyah 16:16.2

3. X. Τιμοθέου 16:26.6

ΕΔ. 11

1. N. Gryazin 12:12.5

2. K. Kajetanowicz 12:26.9

3. N. Al Attiyah 12:48.3

4. Αλ. Τσουλόφτας 13:02.4

ΕΔ. 12

1. Ν. Gryazin 15:31.1

2. K. Kajetanowicz 15:56.9

3. Al Attiyah 16:09.4

4. Χ. Τιμοθέου 16:20.1 

ΕΔ. 13

1. N. Al Attiyah 3:02.9

2. K. Kajetanowicz 3:04.3

3. N. Gryazin 3:05.1

4. Aλ. Τσουλόφτας 3:09.6

ΕΔ. 14

1. K. Kajetanowicz 4:46.7

2. N. All Atiyah 4:47.7

3. N. Gryazin 4:51.4

4. Αλ. Τστουλόφτας 4:58.6

12 Sep, 2025 Ώρα 11:48

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική

Thumbnail

Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.

Close

Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.

Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Close

 

Close

 

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.

 

Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.

Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.

Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).

Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.

Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.

Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.

Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1

Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.

Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.

Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.