Video

29 Jun, 2017 Ώρα 15:09

日本製 *Made in Japan

Thumbnail

Σε αυτό το άρθρο κάνουμε μια αναδρομή-αφιέρωμα στα ιαπωνικά αυτοκίνητα που έχουν γράψει ιστορία στο χώρο του tuning, στις πίστες και στις καρδιές μας. Τα δικά μας Super cars…

 

Close

Λένε ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο. Αυτό ισχύει και για τη μόδα του «JDM», τη μανία δηλαδή με τα πράγματα που έρχονται από την Ιαπωνία. Υπάρχει λόγος που έχει γίνει αυτό. Δεν θα σας ζαλίσω με γενικότητες του στιλ ότι είναι ένας λαός με ιστορία, τρομερό πολιτισμό και αρχές, ηθική και μπλα μπλα μπλα, θα πάω κατευθείαν στο ζουμί. Όλη αυτή η ιστορία με τη JDMania, προκύπτει από τα γεγονός ότι οι Ιάπωνες πρόσθεταν στα αυτοκίνητά τους ένα κάρο αξεσουάρ που στις υπόλοιπες αγορές δεν διατίθενται καθόλου. Με αποτέλεσμα αυτά, να γίνονται περιζήτητα είτε λόγω του ότι είναι καλύτερα είτε λόγω του ότι είναι πολύ σπάνια. Να σας δώσω ένα αστείο παράδειγμα; Τα σκιάδια για τον ήλιο του ΜΧ5. Στις ευρωπαϊκές εκδόσεις λοιπόν τα ΜΧ5 έχουν ένα φυσιολογικό σκιάδιο, το οποίο όμως στην κανονική του θέση (κλειστό) κάθεται απάνω και εμποδίζει το κλείστρο της κουκούλας. Για να ανοιγοκλείσεις λοιπόν την οροφή, πρέπει πρώτα να κατεβάσεις τα σκιάδια και έπειτα να ανοίξεις τα κλείστρα. Σας διαβεβαιώνω ότι στην καθημερινή χρήση αυτό είναι πολύ ενοχλητικό. Οι Ιάπωνες όμως οι μάγκες, τι κάνανε στα δικά τους ΜΟΝΟ μοντέλα; Είπαν ότι τα κλείστρα της κουκούλας τα χρησιμοποιείς π.χ. 100 φορές ενώ τα σκιάδια κατ’ αντιστοιχία 2… Κατασκεύασαν λοιπόν σπαστά σκιάδια που έχουν το μισό μέγεθος και δεν εμποδίζουν τα κλείστρα, μεταφέροντας έτσι την επιπλέον κίνηση στο εξάρτημα που χρησιμοποιείς σπανιότερα. Φυσικά τα JDM σκιάδια για ΜΧ5 είναι περιζήτητα…

 

Close

Εκτός από τα διάφορα ανταλλακτικά όμως, επί της ουσίας είναι τα ίδια τα αυτοκίνητα των Ιαπώνων που δημιούργησαν αυτή την κατάσταση. Αυτοκίνητα φοβερά, αυτοκίνητα θρύλοι με τεράστιες δυνατότητες στο δρόμο και με κινητήρες εκπληκτικής τεχνολογίας και απόδοσης. Πάμε να θυμηθούμε μερικά από αυτά.

 

Close

Mazda MX5

Τι να πει κανείς για το πιο καλοπουλημένο roadster όλων των εποχών; Πήρε την ιδέα των παλιών κλασικών αγγλικών διθέσιων αυτοκινήτων με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω και την αναβίωσε στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Το αποτέλεσμα δικαίωσε απόλυτα τη Mazda με ατελείωτες πωλήσεις και ορδές οπαδών του αυτοκινήτου σε μια ιστορία που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. Στο δρόμο είναι σχολείο από τα λίγα και το ιδανικό αυτοκίνητο για να μάθεις τα μυστικά της πίσω κίνησης. Κλασικότερο μοντέλο φυσικά το Μk1 που κυκλοφόρησε από 1989 έως το 1993, πιο πρακτικό αναμφίβολα το σημερινό RC με την σκληρή αναδιπλούμενη οροφή, αλλά το καλύτερο όλων στο δρόμο είναι το Mk2,5 Sporty με τον 1.800άρη κινητήρα των 145 ίππων, τα δεσίματα, τα μεγάλα φρένα, το Τόρσεν και το 6άρι κιβώτιο. 

 

Mitsubishi Lancer Evo

Έχουμε γράψει τόσα και τόσα για την «Ευανθία» που δεν υπάρχει κάτι να προσθέσουμε. Μαζί με τον άσπονδο φίλο του, το Impreza STi, συναγωνίζονται εδώ και ένα σωρό χρόνια για το πιο είναι το καλύτερο. Η Mitsubishi έφτιαξε το απόλυτο rally car δρόμου που μπορεί στο εσωτερικό του να θυμίζει ταξί, αλλά στο δρόμο βάζει τα γυαλιά σε πολλά υπεραυτοκίνητα. Ο 2λιτρος κινητήρας του έχει σε πολλές περιπτώσεις ξεπεράσει τα 500 άλογα, ενώ με υπερκυβισμό ξεπερνά τα 800… Η τετρακίνηση του έχει οργώσει στους αγώνες και σε κάθε είδους… νυχτερινή δραστηριότητα. Το θρυλικότερο όλων παραμένει το Evo IV Tommy Makkinen καθώς μετά από αυτό το αυτοκίνητο εκπολιτίστηκε ελαφρώς.

 

Subaru Impreza WRX STi

Να το και το άλλο το «οικογενειακό». Αν δεν προδοθείς από τη φτερούγα πίσω, λες στη γυναίκα σου ότι το πήρες για να μεταφέρεις το παιδί και δείχνεις το πορτ-μπαγκάζ στην πεθερά σου επισημαίνοντάς της ότι επί τέλους… σοβαρεύτηκες! Μέχρι να μπουν μέσα φυσικά και να φτάσετε στην πρώτη στριφτερή διαδρομή, αφού εκεί το Impreza βγάζει τον πραγματικό του χαρακτήρα, αυτόν του κτήνους! Και εδώ οι ικανότητες του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακές σε κάθε είδους οδόστρωμα, ο κινητήρας είναι boxer και έχει εκπληκτικό ήχο και η τετρακίνηση είναι, όπως σε όλα τα Subaru, κορυφαία. Κερασάκι στην τούρτα η ρυθμιζόμενη από το εσωτερικό κατανομή της ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα που έκανε κάποια STi να συμπεριφέρονται σαν πισωκίνητα… Από τις πολλές ειδικές εκδόσεις του αυτοκινήτου ξεχωρίζει χωρίς δυσκολία το άκρως συλλεκτικό coupe 22B, ένα πραγματικό τέρας κατ’ ευθείαν από το WRC!

 

Mazda RX7

Ένα από τα πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει. Με τη Mazda να μην κωλώνει και να διατηρεί ζωντανό το όραμα του κυρίου Βάνκελ τοποθετώντας τον περιστροφικό κινητήρα του σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Τρεις γενιές Wankel, με ακραία εμφάνιση και την κίνηση πίσω χάρισαν ατελείωτες ώρες χαράς στους οδηγούς τους. Τώρα πια το πρώτο έχει γίνει το απόλυτο συλλεκτικό και το δεύτερο είναι ένας προσιτός πύραυλος, αλλά το τρίτο παραμένει για πολλούς ένα όνειρο. Το Batmobile, το RX7 τρίτης γενιάς με τον ατίθασο χαρακτήρα και τις τόσες πολλές ιδιαιτερότητες διατηρεί ανέπαφη την αίγλη του και διανθίζει συνεχώς το παλμαρέ του στους αγώνες D1. Εκπληκτικό design, πολύ δύναμη και ατίθασος χαρακτήρας με τα τούρμπο να φουσκώσουν και να μετατρέπουν το πίσω μέρος σε γκιλοτίνα έτοιμη να τιμωρήσει κάθε λάθος χειρισμό! Κινητήρας με παραξενιές που προσθέτει στο μύθο. Αξέχαστα τα τέρατα με τα τριρότορα μοτέρ.

 

Honda S2000

Το αυτοκίνητο που φτιάχτηκε για να τμήσει την παράδοση της Honda στους αγώνες αυτοκινήτου είναι ακριβώς αυτό, ένα αγωνιστικό δρόμου. Μαζί με την Elise είναι τα καλύτερα roadster που κυκλοφορούν. Με κινητήρα κανίβαλο 2 λίτρων που αποδίδει 240 άλογα ψηλά εκεί πάνω από τις 6.500 rpm και Τόρσεν μπλοκέ διαφορικό το S2K έγινε γρήγορα σήμα κατατεθέν της γρήγορης σκηνής του Τόκιο. Ατμοσφαιρικό, με τούρμπο ή κομπρέσορα έχουν γίνει κάθε είδους βελτιώσεις για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που ακόμα και στην εργοστασιακή του μορφή απαιτεί πολλά @ρχίδι@ για να το οδηγήσεις στο όριο.

 

Honda NSX

Ήταν 9 Φεβρουαρίου του 1989 στο σαλόνι αυτοκινήτου του Σικάγο, όταν η Acura, το παρακλάδι της Honda στην Αμερική αποκάλυψε το πρώτο ιαπωνικό σούπερκαρ. Το New Sportscar Xperimental, το γνωστό μας NSX ήταν το αυτοκίνητο που θα προβλημάτιζε το κραταιό ιταλικό και γερμανικό κατεστημένο και τελικά θα έμενε αναλλοίωτο στη ζωή μέχρι το τέλος του 2005! Το NSX τελικά κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1991 και εντυπωσίαζε με τα χαρακτηριστικά του τον κόσμο του αυτοκινήτου: V6 24βάλβιδος κινητήρας με χωρητικότητα 3λίτρων τοποθετημένος στο κέντρο με VTEC που μπορεί να απέδιδε «μόλις» 270 ίππους, είχε όμως να κινήσει ένα πάρα πολύ ελαφρύ αλουμινένιο σασί. Το 1997 ο κινητήρας εξελίχθηκε στα 3,2 λίτρα με 290 άλογα, ενώ το 2002 δέχεται ένα εκτεταμένο αισθητικό και όχι μόνο facelift. Από τις πολλές ειδικές εκδόσεις ξεχωρίζει φυσικά η ιαπωνική NSX-R, με το αυτοκίνητο να είναι ελαφρύτερο, δυνατότερο και με πιο κοντή σχέση μετάδοσης.

 

Toyota Supra

Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια. Η πρώτη Supra φτιάχτηκε το 1979, αλλά δεν ήταν παρά ένα μεσαίο κουπέ και σίγουρα όχι ένα σούπερκαρ, όπως αναμφίβολα ήταν η τελευταία γενιά της του 1993. Αυτή, επί εννέα συναπτά έτη όργωσε τις πίστες και τους δρόμους. Το πισωκίνητο setup της και ο εκπληκτικός 2JZ-GTE με τα διπλά τούρμπο, κυριάρχησαν στο βαρύ αμάξωμα και τη μέτρια σε αίσθηση οδηγική συμπεριφορά. Μυριάδες βελτιωτικών προϊόντων έκαναν τα εργοστασιακά 320 άλογα της Supra να πλησιάζουν τα 900+ και τα πίσω λάστιχα να υποφέρουν μέχρι θανάτου. Μετά από αυτή η Toyota έχει αδρανήσει και μόνο το νέο Lexus δίνει μια ελπίδα για το μέλλον…

 

Toyota AE86

Μαζί με την FT-86 βεβαίως, το πρωτότυπο που πλασάρεται ως ο διάδοχος της AE86. Για το κλασικό πλέον μοντέλο τα είπαμε βέβαια στο προηγούμενο τεύχος, αλλά τίποτα δεν μας εμποδίζει να τα ξαναπούμε. Ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο που έχει γράψει τη δική του ιστορία σε κάθε είδους βουνίσιες διαδρομές, έχει γίνει κόμικ, καρτούν, ταινία, κουκλάκι, ξύστρα και ότι άλλο σκατολοΐδι μπορείτε να φανταστείτε. Compact αμάξωμα, χαμηλό βάρος, δυνατό μοτέρ, τέσσερα δισκόφρενα, μπλοκέ διαφορικό και τι άλλο μπορεί να ζητήσει κανείς για να ξεκινήσει να ντριφτάρει; Με μικρές ατμοσφαιρικές βελτιώσεις έφτανε τα 150 άλογα και με τόσο κάποια άγνωστη κουλομαρία με σχιστά μάτια έχει κατατροπώσει τα θηρία των 500 ίππων στο D1 Championship…

 

Honda Civic/Integra Type R

Τα τερατάκια της Honda δεν είναι supercars και δεν είναι πισωκίνητα. Είναι όμως αυτοκίνητα ινδάλματα που έχουν περάσει κάθε είδους βελτιώσεις και έχουν αγωνιστεί σε κάθε είδους σπορ. Κόντρες, circuit, drag racing, sprint, αναβάσεις, ως ατμοσφαιρικά, ως τούρμπο, ελαφρωμένα, με δεσίματα, με αναρτήσεις με τα πάντα όλα. Τεράστιες τουρμπίνες και κανίβαλοι V-Tec Killers 305 μοιρών για ένα hatchback και ένα coupe που δεν θα σταματήσουν ποτέ να συγκινούν τους οπαδούς της αυτοκίνησης και της βελτίωσης.

 

Nissan Silvia

Το απόλυτο driftάμαξο, κλέβει τη δόξα της AE86 στο νήμα, καθώς έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο, πιο εξελιγμένες αναρτήσεις και τουρμπάτα μοτέρ από τη μάνα του. Φτάνει εύκολα τα 350 άλογα, αρκετά εύκολα τα 500 και με λίγο Skyline μέσα του φτάνει και 800… Με τόσες πολλές εκδόσεις και τόσα ανταλλακτικά είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για να διαγωνιστείς στο drift αφού βρίσκεις απίθανα πράγματα για να το βελτιώσεις σε εξαιρετικές τιμές. Το κλασικό του coupe σχήμα δεν σταματάει ποτέ να αρέσει και το γεγονός ότι έβγαινε σε 3πορτο και 2πορτο μας έφερε απίθανες ενώσεις όπως η Sil-Eighty (μισή Silvia και μισή 180SX) και όλα αυτά με τη συνοδεία της Nismo…

 

Nissan Skyline

Ο Γκοτζίλα, το απόλυτο τέρας, το απόλυτο ιαπωνικό αυτοκίνητο είναι αναμφίβολα το Skyline. Με τεράστια ιστορία, εξελίχθηκε για τη Nissan σε μια επίδειξη δύναμης, ένα κινητό τεχνολογικό εργαστήριο που με 280 (επίσημα) άλογα έβαζε τα γυαλιά σε Porsche και Ferrari. Τα Race Breed 25 και 26 DETT, θεωρούνται οι απόλυτοι tuning κινητήρες και με την κατάλληλη περιποίηση ξεπερνούν τα 1.100 άλογα… Η τετραδιεύθυνση και η τετρακίνηση του έκαναν θαύματα στο δρόμο, ενώ η ύπαρξη αποκλειστικά πισωκίνητων εκδόσεων του έδωσε το εισιτήριο και για τους αγώνες drift. Δεν κυκλοφόρησε σε πολλές χώρες που κλαίνε με μαύρο δάκρυ. Η πρόσφατη αναβίωσή του, μας έφερε ένα ακόμα εκπληκτικό αυτοκίνητο που ήδη έχει εδραιωθεί και αναμένεται να συνεχίσει επάξια το μύθο του GT-R.

 

Nissan 350Z

Μαζί με το RX-8 από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις των τελευταίων χρόνων. Το 350 ήρθε να αναβιώσει τα θρυλικά Ζ μοντέλα της Nissan, αλλά επί της ουσίας αποτέλεσε το υποκατάστατο για την απουσία του 200SX. Με 3,5άρη V6 κινητήρα και την κίνηση πίσω το 350Ζ είναι ένα brutal μεγάλο coupe που χαρίζει απεριόριστα χιλιόμετρα με το πλάι και εξασφαλίζει ανεξίτηλο χαμόγελο στα μούτρα του οδηγού του. Καυτό σχήμα που έγινε ακόμα πιο ξεχωριστό στον αντικαταστάτη του, το 370Ζ που πλέον έχει αναλάβει τα ηνία.

 

Nissan 300ZX

Παρεξηγημένο μοντέλο. Ένα σούπερκαρ που φτιάχτηκε για να τα βάλει με τους Γερμανούς, αλλά δεν κέρδισε ποτέ τον «ειδικό τύπο» εξαιτίας της σχετικά ράθυμης συμπεριφοράς του στο δρόμο. Δεν είχε την ακρίβεια του 200αριού και δεν είχε την υπερβολική δυναμικότητα του Skyline. Αυτό δεν αναιρούσε το γεγονός ότι είχε δραματικό σχεδιασμό που τραβούσε τα βλέμματα, εκπληκτικά τεχνολογικά στοιχεία για την εποχή του και έναν κινητήρα που έφτανε σε δύναμη τρομερά και απίστευτα νούμερα.

 

Lexus IS200

Το απόλυτο outsider, αλλά αξίζει μια θέση στην ομάδα μας. Η Toyota έφτιαξε μια πλούσια μάρκα για να χτυπήσει την BMW και τη Mercedes, αλλά φαίνεται στην πορεία θυμήθηκε τον παλιό καλό της εαυτό και έφτιαξε ένα αυτοκίνητο όπως θα θέλαμε να είναι όλες οι Toyota. Το εκπληκτικό σεντάν IS200 είχε πανέμορφο ντιζάιν, με στοιχεία που έγιναν must στη βελτίωση όπως τα Lexus clear tail lights, αλλά και τον πίνακα οργάνων-χρονογράφο. Κυρίως όμως είχε ένα 2λιτρο μοτέρ με απλά επαρκή δύναμη, ακόμα και στην κομπρεσοράτη ΤΤΕ έκδοση, εκπληκτική ανάρτηση, φοβερό κιβώτιο και τιμόνι και βέβαια ένα υπέροχο Τόρσεν διαφορικό στον πίσω άξονα. Το έπαιρνες για να σοβαρευτείς και γινόσουνα χειρότερος. Φυσικά όλες οι καλές εκδόσεις του Alteza παρέμειναν μόνο στην Ιαπωνία, αλλά καλά να είναι τα ταχυδρομεία!

 

Toyota Celica GT4

Ο τελευταίος των Μοϊκανών για την Toyota αφού μετά η Celica έπαψε να είναι και τόσο δυνατή και τόσο ενδιαφέρουσα. Με την GT4 ο Σάινθ σάρωσε στο WRC και το υπέρχα πρησμένο κουπέ έδειξε το δρόμο σε Mitsubishi και Subaru για τη συνέχεια. Αν βελτιωθεί τα 400-500 άλογα έρχονταν σχετικά εύκολα και αυτό της επέτρεψε να φτιάξει το δικό της όνομα στο χώρο των νυκτερινών δραστηριοτήτων. Από τότε που σταμάτησε περιμένουμε να δούμε κάτι αντίστοιχα αξιόλογο θηρίο από την Toyota. Για να δούμε…

 

 

24 Apr, 2024 Ώρα 08:34

Ένα πλύσιμο σκέτη απόλαυση (βίντεο)

Thumbnail

Πόσο καιρό έχετε αφήσει το αυτοκίνητο σας χωρίς ένα καλό εξωτερικό και εσωτερικό πλύσιμο; Στο σημερινό βίντεο έχουμε ίσως το νικητή για το μεγαλύτερο διάστημα που έχει να πλυθεί ένα Ι.Χ. καθώς η συγκεκριμένη C3 Corvette του 1978 που βλέπετε στη φωτογραφία, αφού οδηγήθηκε για περίπου 2.573χλμ. μετά έμεινε ακίνητη να σαπίζει για 45 χρόνια. Ευτυχώς σε κλειστό γκαράζ με κλειστά παράθυρα.

Close

Ήρθε η ώρα να λάβει την αγάπη που της αξίζει.

Το συνεργείο από το κανάλι WD Detailing στο YouTube, αφού κατάφερε να ανοίξει την γκαραζόπορτα, βρήκε το εγκαταλελειμμένο κλασικό αυτό μοντέλο και το μετέφερε στον ειδικό χώρο καθαρισμού.

Close

Ενώ η περισσότερη βρωμιά βγαίνει με λίγο σαπούνι και ένα πιεστικό, οι προφυλακτήρες είναι πιο δύσκολο να καθαριστούν. Οι φίλοι της Corvette θα γνωρίζουν ότι αυτά τα κομμάτια κατασκευάστηκαν από πλαστικό και όχι από μέταλλο ή fiberglass, και οι άνθρωποι της WD Detailing υποψιάζονται ότι απορρόφησαν περισσότερη βρωμιά από την εναλλαγή θερμότητας από ό,τι τα υπόλοιπα πάνελ. Τίποτα που δεν μπορεί όμως να διορθωθεί με μια σκληρή βούρτσα και τα ανάλογα χημικά.

 

Close

 

Όποιος έβαλε αυτή την Corvette στην αποθήκη, αποφάσισε έξυπνα να κρατήσει τις πόρτες και τα παράθυρα κλειστά, σφραγίζοντας την καμπίνα από τον εξωτερικό αέρα. Το αποτέλεσμα είναι ένα φωτεινό κόκκινο δερμάτινο εσωτερικό που μοιάζει σχεδόν σαν καινούργιο. Αυτό δεν εμπόδισε τα ποντίκια να μπουν στο εσωτερικό, να φτιάξουν φωλιές και να αφήσουν περιττώματα στο πέρασμά τους. Μια σχολαστική ηλεκτρική σκούπα και ένα τρίψιμο ήταν το μόνο που χρειαζόταν η καμπίνα για να λάμψει όπως πριν από σχεδόν 50 χρόνια.