Νέα μοντέλα

11 Jul, 2017 Ώρα 18:29

Audi A8 2018

Thumbnail

Μετά από ένα εκτεταμένο διάστημα teasαρίσματος, η Audi παρουσίασε σήμερα στο ετήσιο συνέδριο της στην Βαρκελώνη το ολοκαίνουριο A8, η οποία -σύμφωνα με την εταιρία- είναι η πιο τεχνολογικά προηγμένη λιμουζίνα, αποδεικνύοντας με κάθε τρόπο πόσο σοβαρά βλέπει την κατηγορία. Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο λίγο πριν το τέλος του έτους, με την τιμή στην Γερμανία για το A8 να ξεκινά από τα €90.600, ενώ για το A8 L από €94.100.

Close

 

 

Close

Σχεδίαση

 

Η τέταρτη γενιά του A8 σχεδιαστικά αντλεί στοιχεία από τα Prologue concept και Avant Concept, με τον σχεδιασμό της, να τον επιμελείται ο αρχισχεδιαστής της Audi, Marc Lichte. Αυτό δείχνει την σχεδιαστική ταυτότητα που θα ακολουθήσουν τα μελλοντικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας, με το A8 είναι σημαντικά πιο κομψό από το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας ένα σοβαρό αλλά ταυτόχρονα μοντέρνο σχέδιο, όπως ακριβώς αρμόζει στην ναυαρχίδα της εταιρείας, όντας ικανό να σταθεί με αυτοπεποίθηση απέναντι στις BMW Σειρά 7 και Mercedes-Benz S-Class.

Στο εμπρός μέρος, εντύπωση προκαλεί η μεγάλη εξάγωνη χρωμιωμένη μάσκα, με την Audi να έχει ενσωματώσει ένα σύνολο λεπτών laser οριζόντιων προβολέων στα άκρα αυτής. Παρατηρώντας το προφίλ, η Audi λέει ότι έχει σχεδιάσει μια κομψή γραμμή οροφής, χαρίζοντας στο Α8 ένα “κουπεϊδές” σχήμα, με μια χαρακτηριστική γραμμή να διατρέχει το μήκος του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος εντύπωση προκαλούν τα OLED σχεδιαστικά σώματα, τα οποία ενώνονται μέσω μιας φωτεινής λωρίδας, που εκτείνεται στο πλάτος του πίσω μέρους.

Close

 

 

Εσωτερικό

 

Στο εσωτερικό κλέβει τη παράσταση το πλήρως ψηφιακό ταμπλό, με την μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να υποστηρίζει λειτουργίες με χειρονομίες (gestures), ενώ το 3D ηχοσύστημα είναι της Bang & Olufsen. Το νέο A8 διαθέτει το αναβαθμισμένο Audi Drive Select, τετραζωνικό κλιματισμό, ενώ μέσω του ενσωματωμένου τάμπλετ, οι πίσω επιβάτες έχουν τον έλεγχο σε μια σειρά λειτουργιών, ενώ στην έκδοση Long υπάρχει και σύστημα μασάζ για τις πατούσες.

Τα καθίσματα είναι κλιματιζόμενα και ανακλινόμενα, ενώ υπάρχουν 41 διαφορετικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού, head-up display, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να χειρίζεται περισσότερες από 400 διαφορετικές λειτουργίες και φέρει και τη λειτουργία self-learning.

 

Ημιαυτόνομη τεχνολογία

 

Η τέταρτη γενιά του μοντέλου (D5) γίνεται το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρίας που διαθέτει αυτόνομες λειτουργίες και μπορεί να κινηθεί πλήρως αυτόνομα στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητες έως 60 χλμ. Αρχικά θα προσφέρεται αυτόνομη τεχνολογία για χρήση στις εθνικές οδούς, στο σταμάτημα/ξεκίνημα του αυτοκινήτου σε συνθήκες κυκλοφορίας και στην αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν σαρωτή λέιζερ και σε συνδυασμό με το ραντάρ και με άλλους αισθητήρες μπορεί να οδηγήσει μόνο του το αυτοκίνητο, αλλά και να το παρκάρει, χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται μέσα του.

 

Σασί

 

Το νέο Audi A8 χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα Audi Space Frame (ASF), η οποία κάνει χρήση carbon, αλουμινίου, μαγνησίου και χάλυβα. Είναι η πρώτη φορά που ένα πλαίσιο ASF χρησιμοποιεί τέσσερα διαφορετικά δομικά υλικά, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί 14 διαφορετικές διαδικασίες στη παραγωγή του. Το 58% του πλαισίου είναι αλουμινένιο, με το δέσιμο των μπροστά θόλων να γίνεται αποκλειστικά με μαγνήσιο και να ζυγίζουν 28% λιγότερο αν χρησιμοποιούνταν αλουμίνιο.

Το πίσω δομικό χώρισμα, που διαχωρίζει την καμπίνα των επιβατών και το πορτμπαγκάζ, είναι κατασκευασμένο από carbon, έχοντας βάρος 2,6 κιλών, και παρά ότι το βάρος του αντιστοιχεί μόλις στο 1% του συνολικού βάρους της δομής του αυτοκινήτου, προσφέρει το 1/3 της συνολικής ακαμψίας του πλαισίου. Παρά τις προσπάθειες της Audi, το νέο A8 θα ζυγίζει 51 κιλά περισσότερα σε σχέση με τη σημερινή γενιά. Συγκεκριμένα, από τα τα 231 κιλά, το βάρος έχει αυξηθεί στα 282 κιλά, με την ακαμψία του μοντέλου να αυξάνεται κατά 24%.

Σύμφωνα με την Audi, οι αυστηρότεροι κανονισμοί ασφαλείας, αλλά και η πρόβλεψη για την ενσωμάτωση υβριδικών και άλλων εναλλακτικών κινητήριων συνόλων, έκαναν την Audi να αυξήσει την δομική ακαμψία του νέου A8, έτσι ώστε τόσο οι επιβάτες όσο και οι μπαταρίες να είναι ασφαλείς σε περίπτωση ατυχήματος.

Το νέο Audi A8 δεν είναι ιδιαίτερα μεγαλύτερο από τη τωρινή γενιά, με το μήκος του να φτάνει τα 5.172 χλστ., το πλάτος του 1.945 χλστ., και το ύψος του τα 1.473 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.998 χλστ. Αντίστοιχα, η Long έκδοση του μοντέλου, έχει αυξημένο μήκος κατά 130 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει το νούμερο των 3.128 χλστ. Το πλάτος παραμένει απαράλλαχτο, αλλά το ύψος είναι επίσης αυξημένο κατά 12 χλστ.

 

Τεχνολογίες

 

Λιμουζίνα χωρίς απερίγραπτη άνεση δεν γίνεται, έτσι η νέα γενιά του A8 εξοπλίζεται με πλήρως ενεργή ηλεκτρομηχανική ανάρτηση που θα μπορεί να ρυθμίζεται αυτόματα προτού το αυτοκίνητο “πέσει” μέσα σε μια λακκούβα, κάνοντας έτσι τις μετακινήσεις των επιβατών όσο γίνεται πιο άνετες. Το σύστημα χρησιμοποιεί μια κάμερα τοποθετημένη στο μπροστά μέρος που σαρώνει τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο 18 φορές ανά δευτερόλεπτο.

Τα στοιχεία αυτά στέλνονται στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και έτσι ρυθμίζεται η ανάρτηση προκειμένου να εξασφαλιστεί μια “μεταξένια ομαλή οδήγηση”. Η Audi υπόσχεται πως η ενεργή της ανάρτηση “σχεδόν εξαλείφει τις δονήσεις και τους κραδασμούς από το εσωτερικό της καμπίνας”, με την κάθε ανάρτηση σε κάνε έναν από τους τροχούς να διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από ένα 48-volt ηλεκτρικό σύστημα. Εκτός από την βελτίωση της άνεσης, η ανάρτηση ενισχύει την σταθερότητα του αυτοκινήτου, ειδικά στις στροφές, κατά την επιτάχυνση και κατά το φρενάρισμα.

Παράλληλα, το νέο A8 εξοπλίζεται και με σύστημα τετραδιεύθυνσης που αυξάνει περαιτέρω την σταθερότητα στις στροφές, ενώ ο κύκλος στροφής του A8 θα είναι μικρότερος από αυτόν του A4. Η γερμανική ναυαρχίδα θα εφοδιάζεται με μια πληθώρα αισθητήρων που θα είναι σε θέση να ανιχνεύουν μια επικείμενη σύγκρουση. Σε περίπτωση επικείμενης πλευρικής σύγκρουσης με ταχύτητες άνω των 25 χλμ, η ανάρτηση της συγκεκριμένης πλευράς θα ανυψώσει το αυτοκίνητο κατά 80 χιλιοστά μέσα σε μόλις μισό δευτερόλεπτο. Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με την Audi, οι δυνάμεις από τη σύγκρουση θα κατευθυνθούν προς τα ισχυρότερα μέση του σώματος και το πλαισίου του αυτοκινήτου. Κατά συνέπεια, η επίδραση του φορτίου για τον οδηγό και τους επιβάτες, μειώνεται κατά 50%, με τις πιθανότητες για τραυματισμούς να μειώνονται σημαντικά.

Το νέο A8 διαθέτει μάλιστα μια προηγμένη λειτουργία coasting που θα λειτουργεί από τα 55 έως τα 160 χλμ/ώρα. Έτσι, όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, ο κινητήρας θα κλείνει έως και 40 δευτερόλεπτα, προκειμένου να εξοικονομεί καύσιμο. Η ενεργοποίηση του κινητήρα θα γίνεται μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού. Επίσης εξοπλίζεται με ένα έξυπνο Start/Stop σύστημα που λειτουργεί από τα 22 χλμ/ώρα και ενσωματώνει μια νέα λειτουργία που ονομάζεται “έξυπνη εύκολη εκκίνηση”.

Τι κάνει αυτή; Συλλέγει δεδομένα από την μπροστά κάμερα και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου και όταν το μπροστά αυτοκίνητο ξεκινήσει να κινείται, ενεργοποιείται αυτόματα ο κινητήρας του A8, ακόμη και αν ο οδηγός εξακολουθεί να έχει το πόδι του στο πεντάλ του φρένου, ώστε το αυτοκίνητο να ξεκινήσει γρηγορότερα, βελτιώνοντας με τον τρόπο αυτό τη ροή της κυκλοφορίας. Σύμφωνα με την Audi, το ήπιο υβριδικό σύστημα και η έξυπνη διαχείριση του συστήματος εκκίνησης, μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου ως και κατά 0,7 λίτρα/100 χλμ.

 

Κινητήρες

 

Μηχανικά, η γερμανική ομάδα έχει κάνει γνωστό πως στον βασικό εξοπλισμό του θα συναντάμε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, που αποτελείται από έναν υδρόψυκτο εναλλάκτη BAS (Belt Alternator Starte) 48-Volt και βρίσκεται τοποθετημένος στο μπροστά μέρος του κινητήρα και συμπληρώνει το πηνίο της μίζας. Σύμφωνα με την Audi, το σύστημα τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη στο καπό, που θα έχει χωρητικότητα 10-Ah.

Αρχικά το μοντέλο θα προσφέρεται με δύο V6 turbo κινητήρες, τον 3,0-λιτρο TDI και τον 3,0-λιτρο TFSI. Ο πρώτος αποδίδει 286 άλογα, με 620 Nm ροπής, και αντικαθιστά τον τωρινό 3.0 TDI των 258 ίππων με 580 Nm ροπής. Η απόδοση του βενζινοκινητήρα αγγίζει τα 340 άλογα, ενώ υπάρχει και ο 4,0-λιτρος TDI V8 με 435 άλογα, ίδιος με αυτόν που φοράει το SQ7, καθώς και ο 4,0-λιτρος V8 βενζίνης, με 460 άλογα.

Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με την κορυφαία έκδοση να φορά τον νέο W12 κινητήρα 6,0-λίτρων, χωρίς να ανακοινώνονται νούμερα απόδοσης. Για το S8 δεν έγινα κάποια αναφορά, αλλά αυτό θα φορά τον 4.0-λίτρων V8 TFSI twin-turbo ο οποίος στη περίπτωσή του θα παράγει 580 άλογα με 800 Nm ροπής (+60 άλογα και +150 Nm ροπής από το τωρινό S8), με την Audi να βγάζει το A8 L e-tron quattro, που πρόκειται για μια plug-in υβριδική έκδοση. Αυτή συνδυάζει τον 3,0-λιτρο TFSI βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, με την συνολική απόδοση να αγγίζει τα 450 άλογα και 700 Nm ροπή, με την ηλεκτρική αυτονομία να ανέρχεται στα 50 χλμ.

22 Mar, 2024 Ώρα 11:44

Έτσι θα είναι το Epiq, το μικρό, ηλεκτρικό SUV της Skoda

Thumbnail

Epiq θα λέγεται τελικά το νέο, μικρό ηλεκτρικό SUV της Skοδα, το μήκος του οποίου θα είναι 4,10 μέτρα.

Close

Παρά τις μικρές του εξωτερικές διαστάσεις οι χώροι στο εσωτερικό, σύμφωνα και με την παράδοση της μάρκας, αναμένονται να είναι ιδιαίτερα μεγάλοι και ενδεικτικό για αυτό είναι το πορτμπαγκάζ των 490 λίτρων του πρωτοτύπου. Που στην πράξη δεν θα διαφοροποιείται πολύ από το μοντέλο παραγωγής.

 

Close

 

Η σχεδίαση του οποίου θα ακολουθεί τη νέα αισθητική προσέγγιση της μάρκας που ονομάζεται Modern Solid. Η οποία χαρακτηρίζεται, τουλάχιστον στο πρωτότυπο, από απλές, καθαρές γραμμές, και ένα χαρακτηριστικό εμπρός μέρος. Στο οποίο κυριαρχεί τόσο η μάσκα Tech Desk που είναι η σύγχρονη εκδοχή της κλασικής των Skoda, όσο και ένας ιδιαίτερα τονισμένος προφυλακτήρας.

Close

Χαρακτηριστική είναι και η φωτεινή ταυτότητα, σχήματος “Τ” εμπρός και πίσω, η οποία επεκτείνεται και στα φτερά.

Απλό, σχεδόν μινιμαλιστικό, θα είναι και το εσωτερικό, καθώς η σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid, που είχε κάνει αρχικά την εμφάνισή της στο πολύ πιο μεγάλο Vision 7S concept, εφαρμόζεται για πρώτη φορά και στο διάκοσμο του Epiq.

 

 

Oπτικά κυριαρχεί η μεγάλη κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment, ενώ φυσικά θα υπάρχουν και οι Simply Clever πρακτικές λύσεις που παραδοσιακά έχουν τα Skoda. Πέρα από το πορτμπαγκάζ των 490 λίτρων που προαναφέραμε μεγάλοι, για τα δεδομένα των B-SUV, θα είναι και οι χώροι για τους επιβάτες.

Η αυτονομία του νέου μικρού SUV της Skoda αναμένεται να φτάνει τα 400 χιλιόμετρα με τη μεγάλη μπαταρία των 56,0 kWh -η πιο μικρή θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα 38,0 kWh- ενώ η μπαταρία του θα μπορεί να παρέχει ενέργεια σε εξωτερικούς καταναλωτές.

Η τιμή του νέου Skoda Epiq, όταν του χρόνου θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του, αναμένεται να ξεκινά από τις 25.000 ευρώ. Πριν από τυχόν επιδοτήσεις.