Τεχνολογία

11 Jul, 2017 Ώρα 22:26

Δείχνουν τη σωστή θερμοκρασία τα θερμόμετρα των αυτοκινήτων;

Thumbnail

Οι μετεωρολόγοι έχουν ανακοινώσει ένα νέο κύμα καύσωνα και όπως και στο προηγούμενο είναι βέβαιο πως συχνά πυκνά θα ρίχνετε και μια ματιά στο θερμόμετρο του αυτοκινήτου σας. Ή και θα το φωτογραφίζετε για μια ανάρτηση στα social media, αν η ένδειξη είναι εντυπωσιακή.

Close

Το ζητούμενο βέβαια είναι και πόσο ακριβής είναι η συγκεκριμένη ένδειξη, καθώς οι μετρήσεις της εξωτερικής θερμοκρασίας στα αυτοκινήτα δεν γίνονται με ένα συμβατικό θερμόμετρο υδραργύρου αλλά από ένα thermistor. Από μια θερμική αντίσταση ή έναν ημιαγώγιμο υλικό δηλαδή, το οποίο βρίσκεται κάπου στο εμπρός μέρος -τις περισσότερες φορές πίσω από τη μάσκα.

Και μιας και η «αντίσταση» αυτή βρίσκεται αρκετά κοντά στο έδαφος υπάρχει μια απόκλιση στην ένδειξή της σε σχέση με την πραγματικότητα, η οποία κυμαίνεται στους +/- 2 με 3 βαθμούς. Ο λόγος είναι η άσφαλτος, που το καλοκαίρι αντανακλά τη θερμότητα με αποτέλεσμα τις υψηλότερες τιμές, ενώ το χειμώνα, ειδικά αν υπάρχει πάγος, οι ενδείξεις που προκύπτουν είναι πιο χαμηλές από τις πραγματικές. Αυτή είναι και η αιτία που η ένδειξη του θερμομέτρου στο ταμπλό μεταβάλλεται αισθητά όταν κινηθεί το αυτοκίνητο σε σχέση με αυτήν όταν ήταν σταθμευμένο.

Close

Οι συγκεκριμένες αποκλίσεις φυσικά και είναι γνωστές στους μηχανικούς των αυτοκινητοβιομηχανιών και για αυτό στα πιο σύγχρονα μοντέλα τα θερμόμετρα έχουν ένα λογισμικό διόρθωσης των ενδείξεων προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στις πραγματικές.

 

Close

 

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.