Editorial

27 Jul, 2017 Ώρα 16:50

Η δική μας λίστα Drive before you Die!

Thumbnail

Η φοβερή ομάδα του Car.com.cy έκατσε αργά, βράδυ, στο γραφείο, με ουισκάκι και φιστίκια και αποφάσισε ποια είναι τα αυτοκίνητα εκείνα που πρέπει ένας καμένος petrolhead να οδηγήσει πριν αποχωρήσει από τον μάταιο τούτο κόσμο! Τα βάλαμε κάτω λοιπόν και βρήκαμε τα 20 αυτοκίνητα που πρέπει πάση θυσία να βάλετε στο χέρι!

Close

Ιδέα δική μου λοιπόν και φυσικά ποιος να μου χαλάσει το χατίρι, έτσι που οδηγώ δεν είναι να με κοντράρει κανείς από όλους αυτούς στο γραφείο. Γέροι και αρνάκια είναι όλοι εδώ και μας τα ζαλίζουν με τις ιστορίες τους. Θα μπορούσαμε βέβαια να τους κάνουμε μερικά μαθήματα αλλά είναι όλοι πελώριοι και δεν παίρνουν από λόγια! Οπότε, νάμαστε όλοι μας, o ιδιοκτήτης Θεόδωρος Middleton, οι διευθυντές Στέλιος Κυθρεώτης και Χρίστος Σαββίδης, ο Ηλίας, Υπεύθυνος “IT” , o Βασίλης Σαρημπαλίδης και φυσικά εγώ, O Αυγουστής σας. Οι άμεσα ασχολούμενοι έπρεπε να προτείνουν από τρία-τέσσερα αμάξια, εγώ κάτι τις περισσότερο (επειδή έτσι θέλω) ενώ τον Ηλία τον «ρίξαμε» στη μοιρασιά για να βγάλουμε στρογγυλό νούμερο στο σύνολο. Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 20 αυτοκίνητα worthdying for! Αν τους άφηνα να λένε θα έγραφα ακόμη 50…

Close

 

Ο Στέλιος Κυθρεώτης, χωρίς πολύ σκέψη μας απάντησε:

Close

 

«Ferrari 599 στημένο για πίστα!»

Κεραυνός εν αιθρία! Ο γηραιότερος της παρέας έδειξε εδώ τα χρόνια του. Οποιοσδήποτε άλλος θα σας έλεγε κάποια ποιο μικρή και καθαρόαιμη Ferrari, αλλά αυτός, διάλεξε τη μαούνα την 599 GTB! Για να χρυσώσει το χάπι, τελευταία στιγμή πρόσθεσε στην επιλογή του τη φράση «στημένο για πίστα» και κατάφερε να ανατρέψει τα δεδομένα! Πέρα από την πλάκα τώρα, Ferrari και μαούνα, δεν υπάρχει! Η 4θέσια θεωρητικά 599 είναι ένα εκπληκτικό Gran Turismo που άμα στηθεί σαν αγωνιστικό πετάει τον κυριλέ μανδύα του και βγάζει έναν άλλο εαυτό. Το 2009 η Ferrari παρουσίασε την αγωνιστική 599ΧΧ, αλλά αργότερα, λες και το ζήτησε ο ίδιος, παρουσιάστηκε το ιδανικό αυτοκίνητο επιλογής του! Η 599 GTO, την οποία η ιταλική εταιρεία χαρακτηρίζει ως το ταχύτερο αυτοκίνητο δρόμου που κατασκεύασε ποτέ το Μαρανέλο. Ο 6λιτρος V12 αποδίδει 661 άλογα και το αμάξωμα έχει αδυνατίσει κατά σχεδόν 200 κιλά! Το σειριακό κιβώτιο F1 χρειάζεται μόλις 60 milisecond για τις αλλαγές και η GTO φτάνει τα 0-100 km/h σε 3.35’’. Ειδικά μελετημένα αεροδυναμικά βοηθήματα, οροφή φτιαγμένη από ανθρακόνημα, πανάλαφροι τροχοί 20 ιντσών και 10πίστονες δαγκάνες Brembo… Αυτή μάλιστα, είναι μια 599 που αξίζει να οδηγήσεις πριν πεθάνεις!

 

«BMW M2 ένα παιχνίδι για να στρίβεις στα βουνά»

Ευχαριστιέμαι πολύ να τον πειράζω, είναι αλήθεια, αλλά και πάλι ο Στέλιος δείχνει τα χρόνια του με την επιλογή του. Να, εγώ, δέκα χρόνια και βάλε νεότερος ας πούμε θα διάλεγα το E46 EVO M3.  Ένα από τα πιο σκληροτράχηλα Μ3 της ιστορίας, αλλά αυτός διάλεξε ένα από τα πιο πρόσφατα. Το οποίο, κακά τα ψέματα, είναι και το πιο ώριμο. Όχι απλά επειδή πλέον είναι όμορφο και το εσωτερικό του δεν μοιάζει με ταξί παλιάς τεχνολογίας, αλλά επειδή είναι μακράν το πιο φιλικό και κυρίως sexy Μ της Ιστορίας. Άσε που μας ξεγέλασε όλους δοκιμάζοντας το στην Βουδαπέστη.

Έτσι λοιπόν καλοί μας αναγνώστες ακολουθώντας την παράδοση του μαγικού γράμματος «Μ», η Μ2 προϊδεάζει για το τι έχει να προσφέρει στον οδηγό: Δύναμη, κράτημα, ταχύτητα. Οδηγική ευτυχία δηλαδή. Το γερμανικό μικρό supercar δεν απευθύνεται στον μέσο οδηγό που απλά «θέλει κάτι γρήγορο», αλλά στον λάτρη του απόλυτου συνδυασμού παραγωγής αδρεναλίνης. Και όλα αυτά με την άνεση να μην υστερεί σε τίποτα από τις μεγαλύτερες σειρές BMW.

Η Μ2 φέρει τον κινητήρα με κωδικό N55, ο οποίος αναβαθμίστηκε με βάση καινοτομίες που είχαν χρησιμοποιηθεί στα Μ3 και Μ4. Οι ίπποι για την Μ2 είναι 370PS/6.500 rpm ενώ το βάρος της είναι 1.495 kg, γεγονός που δίνει στο γερμανικό μικρό supercar την αναλογία 4 kg ανά ίππο. Μπορεί το Μ3 να έχει αναλογία 3,5 kg ανά ίππο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η Μ2 «χάνει» σε αγωνιστικούς ρυθμούς. Το γιατί, έγκειται στο σχεδιασμό του σασί αλλά και στη μέγιστη ροπή της η οποία είναι 47,5 kgm σε ένα εύρος στροφών από τις 1.410 μέχρι και τις 5.560 rpm, χωρίς το overboost, το οποίο όταν μπαίνει σε λειτουργία, με την μέθοδο kickdown, αυξάνει την πίεση στο turbo στα 2,1 bar και σπρώχνει τη ροπή στα 51,1 kgm μεταξύ 1.450 στροφών και 4.750 στροφών για 30 συνεχόμενα δευτερόλεπτα με τέρμα το γκάζι! Και πιστέψτε με, η διαφορά είναι αισθητή. Αφήστε τον ήχο της εξάτμισης, το σκάσιμο του turbo και όλα τα άλλα συναφή που παραπέμπουν σε fast and furious καταστάσεις!

 

«Fiat Ritmo 130TC Abarth, γιατί ο παλιός έχει τη χάρη του»

Ε, το κόλλημά του Στέλιου με το συγκεκριμένο αμάξι είναι γνωστό, δεν μας κάνει εντύπωση που υπάρχει στη λίστα του. Εξάλλου το αυτοκίνητο υπάρχει και το κυκλοφορεί ακόμη. Το πρόβλημα με τούτο εδώ είναι να το βρείτε για να το οδηγήσετε μιας και ελάχιστα κομμάτια παραμένουν παγκοσμίως. Κατά τα άλλα, οι γνώστες μιλάνε για ένα από τα πιο καλοστημένα μπροστοκίνητα της ιστορίας. Ο «φονιάς των GTi», ήταν ο τίτλος του. Το 130TC είναι η τελευταία έκδοση παραγωγής του Ritmo και έκανε την εμφάνισή του το 1984, αποδίδοντας 130 άλογα στις 5.900 rpm και είχε επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερα από 8’’, τιμές που μπορεί να μην συναρπάζουν σήμερα αλλά ήταν άκρως εντυπωσιακές για την εποχή εκείνη (που ο Στέλιος έκανε κόντρες στην Ελλάδα).

 

«Funny Car Dragster στο Las Vegas Speedway (4,6’’ στο 400άρι…)»

Εδώ πάντως του βγάζω το καπέλο. Άλλωστε, ποιος θα ήταν καταλληλότερος να μας πει για dragster αν όχι ο Κυθρεώτης με την τόση εμπειρία; Τα Funny Cars είναι όντως εκπληκτική κατηγορία αυτοκινήτων dragster. Πρόκειται για κτήνη με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω που καλύπτονται όμως από ανθρακονημάτινα αμαξώματα που θυμίζουν κανονικά μοντέλα αυτοκινήτων. Μπορείς να μην είναι οι απόλυτες κατασκευές όπως τα top fuel, είναι όμως τα πιο γουστόζικα να βλέπεις. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της NHRA οι κινητήρες είναι V8 και όχι μεγαλύτεροι από 8,2 λίτρα με τις ιπποδυνάμεις να κυμαίνονται συνήθως στους 8.000 ίππους, χάρη φυσικά στη χρήση νιτρομεθανόλης για καύσιμο!

 

 

Ο Theo Middleton, άραξε στο καναπεδάκι του και έγραψε:

 

«Porsche 959, γιατί παραμένει το απόλυτο σούπερκαρ»

Το σχήμα της συγκινεί ακόμα. Λογικό αφού βασίζεται στο σουλούπι της αειθαλούς 911 που εδώ και 40 χρόνια διατηρεί τις ίδιες φανταστικές καμπύλες. Μπορεί να έχουν κυκλοφορήσει πιο δυνατά, πιο γρήγορα, πιο ακριβά ή πιο σπάνια υπεραυτοκίνητα, όπως η McLaren F1, η Bugatti EB110 και η F40, αλλά η Porsche 959 παραμένει σε μια κατηγορία από μόνη της. Δεν είναι τυχαίο που ψηφίστηκε ως το καλύτερο supercar των 80ies από το περιοδικό Sports Car International! Μια τεχνολογική επίδειξη της Porsche, κατασκευάστηκε το 1986 και αμέσως πήρε τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου δρόμου παραγωγής. Με το σύστημα 4κίνησης της αποτέλεσε τη βάση για τις πρώτες τετρακίνητες Carrera. Μην λέμε πολλά, ψάχνετε και διαβάζετε (γιατί να οδηγήσουμε μια, χλωμό το βλέπω…). Εκπληκτική αεροδυναμική, αμάξωμα 1.450 κιλών από αλουμίνιο και ανθρακόνημα, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση και τετρακίνηση και ένας Biturbo 6κίλυνδρος Boxer 2,85 λίτρων με  444 άλογα. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7’’…

 

«Toyota LandCruiser LJ για το απόλυτο Offroader!»

Όχι σοβαρά. Επειδή στην αρχή μου μιλούσε για MX5 και μετά συνειδητοποίησε ότι οι υπόλοιποι ασπρομάλληδες στο γραφείο θα τον έλεγαν κομμώτρια είπαμε να διαλέξει κάτι πιο «αντρικό». Έτσι λοιπόν του ήρθε και το απόλυτο Offroader. Φυσικά το Land Cruiser LJ-70 παραμένει στην ιστορία ως μοναδικό. Πάντα η πρώτη επιλογή για κάποιον που γυρεύει την κατάλληλη καραβάνα που δεν θα του πει όχι πουθενά. Δεν είναι απλά γρήγορο, δεν στρίβει απλά καλά, δεν πλαγιολισθαίνει απλά, δεν περνάει απλά τα εμπόδια. Πάει ΠΑΝΤΟΥ και πάρα πολύ γρήγορα, πιο γρήγορα απ’ οτιδήποτε άλλο.

 

Lancia HF Integrale

HF4WD - Integrale 8V - Integrale Evoluzione - Integrale Evoluzione II. Μπορεί η τεράστια αγωνιστική της επιτυχία να ήταν καθαρά ένα τυχαίο γεγονός, μας χάρισε όμως απαράμιλλες αγωνιστικές στιγμές και γι’ αυτό την ευγνωμονούμε. Οι αγώνες ράλι ποτέ δεν θα ήταν οι ίδιοι ξανά.

Τίποτα δεν προμήνυε τις μέρες δόξας που θα γνώριζε την οικογενειακή Delta. Όλα ήταν ραμμένα και κομμένα για την S4 που όπως όλα έδειχναν ήταν το καλύτερο «super rally car» εκείνων των ημερών. Μόνο που δεν έμελλε να συμβεί μετά τον θάνατο του Toivonen και την απαγόρευση των αυτοκινήτων Group B, από τους αγώνες ράλι.

Τα πρώτα αυτοκίνητα «εξέλιξης» (Evolutione) παρουσιάστηκαν στο τέλος του 1991 και ουσιαστικά χρησιμοποιήθηκαν όλο το 1992. Τα αυτοκίνητα «εξέλιξης» διέθεταν ακόμα μεγαλύτερο μετατρόχιο εμπρός και πίσω, ώστε να βοηθηθεί η οδική συμπεριφορά και έγιναν και πάλι αλλαγές στα φτερά για να χωρέσουν ακόμα μεγαλύτεροι τροχοί και φρένα.

Το νέο κεντρικό διαφορικό μοίραζε τη δύναμη  47/53, εμπρός/πίσω και τώρα ο κινητήρας με τις 16 βαλβίδες απέδιδε 210 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να είναι 5 με 6% γρηγορότερο. Εσωτερικά πάλι αναβαθμίστηκε με ταπετσαρίες από alcantara. Η Lancia Delta υπό τον αγωνιστικό διευθυντή της, Cesare Fiorio συνολικά κέρδισε 46 νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και έξη συνεχόμενα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών! Είναι για τον Theo το απόλυτο αυτοκίνητο.

 

 

Ο Χρίστος Σαββίδης με το Ουισκάκι στο χέρι διαλέγει:

 

Η Porsche 964 (1988) – Κλασσική αλλά και σύγχρονη

Ακριβώς τη στιγμή που οι ειδικοί του αυτοκινήτου προέβλεπαν το επικείμενο τέλος μιας εποχής, το 1988 η Porsche παρουσίασε την 911 Carrera 4 (964). Μετά από δεκαπέντε χρόνια παραγωγής, η πλατφόρμα της 911 ανανεώθηκε εκ βάθρων με νέα εξαρτήματα σε ποσοστό 85%, προσφέροντας στην Porsche ένα σύγχρονο όχημα. Ο αερόψυκτος κινητήρας μπόξερ των 3,6 λίτρων που διέθετε είχε απόδοση 247 ίππων. Εξωτερικά, η 964 δεν διέφερε πολύ από τις προκατόχους της, με τους αεροδυναμικούς της προφυλακτήρες από πολυουρεθάνιο και την αυτόματα ελεγχόμενη πίσω αεροτομή της, όμως εσωτερικά ήταν τελείως διαφορετική. Το νέο μοντέλο είχε σχεδιαστεί για να συναρπάζει τους οδηγούς όχι μόνο με τις σπορ επιδόσεις του, αλλά και με την αναβαθμισμένη του άνεση. Διέθετε ABS, κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic, υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και αερόσακους, καθώς και μια πλήρως ανασχεδιασμένη ανάρτηση με βραχίονες ελέγχου από ελαφρύ κράμα αλουμινίου και ελατήρια, αντί της προηγούμενης ανάρτησης που διέθετε ράβδους στρέψης. Επανάσταση στη νέα σειρά μοντέλων 911 έφερε από την πρώτη στιγμή το τετρακίνητο μοντέλο Carrera 4. Εκτός από τις Carrera Coupé, Cabriolet και Targa, από το 1990 οι πελάτες της Porsche μπορούσαν να παραγγείλουν και την 964 Turbo. Διαθέτοντας αρχικά το δοκιμασμένο κινητήρα μπόξερ των 3,3 λίτρων, το 1992 η Turbo αναβαθμίστηκε με ένα νέο κινητήρα 3,6 λίτρων και 355 ίππων. Σήμερα, η 964 Carrera RS, η 911 Turbo S και η 911 Carrera 2 Speedster έχουν ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση από τους συλλέκτες.

 

BMW E30 M3

Ήταν τα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν η BMW έφερε στον κόσμο στην πρώτη M3. Ακολούθησαν 4 γενιές μέχρι σήμερα, με την τελευταία να έχει αλλάξει όνομα όσον αφορά την coupe έκδοση, καθώς η M3 πλέον είναι το sedan μοντέλο και η M4 η coupe έκδοση. Παρόλο που έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε, η E30 συνεχίζει να είναι η αγαπημένη M3 για κάποιους φίλους τις αυτοκίνησης.

Η πρώτη γενιά της BMW M3 κατασκευάστηκε το 1986, ώστε να συμμετάσχει η BMW σε αγώνες αυτοκινήτων ανά την Ευρώπη. Το αυτοκίνητο βασίστηκε στη BMW Σειρά 3 E30. Κυκλοφόρησε με έναν 4-κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,3 λίτρων, με ισχύ 195 ίππους στις 6.750 στροφές ανά λεπτό και ροπή 230 N·m στις 4.750 στροφές ανά λεπτό. Η αρχική Μ3 ήταν διαθέσιμη τόσο σε κουπέ, όσο και σε κάμπριο έκδοση (από το 1989). Η Μ3 Ε30 παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1991. Φυσικά η αγωνιστική έκδοση BMW Μ3 αποτέλεσε ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα στην ιστορία των πρωταθλημάτων τουρισμού.

 

«Bentley Continental Supersports, έτσι για να κλέβεις τις ματιές»

Αυτό το βάζω από μόνος στη λίστα του Χρίστου γιατί νιώθω ότι δεν φανερώνει πραγματικά τις επιλογές του, κυριλέ δύναμη και ατελείωτη χλιδή για ένα ακόμα αυτοκίνητο της λίστας του. Η Continental Supersport είναι το αυτοκίνητο που η Bentley διαφημίζει ως την «πιο extreme Bentley της ιστορίας» και αυτό κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι! Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7’’, 0-160 km/h σε 8,9’’ χάρις στον Twin Turbo W12 κινητήρα με τα 621 άλογα και τα 81.5 kgm ροπής μόλις στις 1.700 rpm… Ένα αυτοκίνητο πανέμορφο, διθέσιο πλέον, που κρύβει ένα μεγάλο μυστικό, τη δυνατότητα κίνησής του με αιθανόλη Ε85 που την καθιστά φιλική προς το περιβάλλον. Αναμφίβολα ένα αμάξι που αξίζει να βρεθείς πίσω από το τιμόνι του…

 

 

O Βασίλης Σαρημπαλίδης τα είχε έτοιμα… Ούτε καν σκέφτηκε! Άραξε στο καναπεδάκι του και διάλεξε:

 

«Ferrari F-40 Όπωσδηποτε…»

Είναι γεγονός ότι δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο επίδειξης αλλά ένα μοντέλο παραγωγής. Μια ξενάγηση στο χώρο του εργοστασίου όπου κατασκευάζεται η F-40, με έπεισε για την τεχνολογία και το μεράκι που έχει δοθεί για τη δημιουργία της. Μια ματιά στις ενδείξεις του δυναμόμετρου και διαπιστώνεις ότι ο V8 90° των 2936 κ.εκ. αποδίδει 478 ίππους στις 7000 σ.α.λ., ενώ η ροπή από τη στιγμή που μπουν σε λειτουργία τα τούρμπο παίρνει τιμές ανάμεσα σε 390 και 550 Nm στις 3000 και 4000 σ.α.λ. Αν πραγματικά αγαπάς τ' αυτοκίνητα θα ξέρεις ήδη τι ακριβώς είναι η F-40.

 

«Dodge Viper επειδή τα κυβικά μιλάνε…»

Dodge Viper Θα υποκλιθούμε σ' ένα μεγαλείο που δυστυχώς έφυγε. Δυνατό, γρήγορο, πανέμορφο, δεν κατάφερε να μείνει στην Αμερικανική αγορά και το 2010 η Chrysler το απέσυρε. Θα έχουμε όμως να θυμόμαστε τον τελευταίο του "γύρο" από τον Κρις Γουίνκλερ στον οποίο και "έσβησε τον ήλιο" κάνοντας νέο ρεκόρ στην κατηγορία single lap στην Mazda Raceway Laguna Seca. Το αγαπάμε εμείς και ο κόσμος όλος.

Φυσικά παιρνωντας τα πράγματα από την αρχή, στην άσφαλτο δεν έχουμε οδηγήσει ποτέ μια Viper. Αλλά στα video games τα έχουμε δώσει όλα! Ναι, είναι το αυτοκίνητο που αγαπάμε να μισούμε και ο λόγος είναι απλός: το να το χειριστείς στους digital δρόμους ήταν το πλέον δύσκολο. Κι αυτό το έκανε το πλέον αντρικό αμάξι. Για αυτό και έχουμε κόλλημα μαζί του.

 

«Hummer H1 επειδή έτσι…»

Σκληροπυρηνικό, τεράστιο, θηριώδες, διάλεξε όποιο χαρακτηρισμό θες, εγώ απλά θα σου πω ότι με το που βάζεις μπρος το Hummer H1 καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα Αμερικάνικο αυτοκίνητο το οποίο σίγουρα θα σε εντυπωσιάσει.

Το Hummer H1 ήταν ένα μεγάλο SUV αυτοκίνητο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας AM General, που παρήχθη μεταξύ του 1992 και του 2006. Ήταν η πολιτική έκδοση του HMMWV (High Mobility Military Wheeled Vehicle), γνωστού στην καθημερινότητα ως Humvee. To H1 ήταν αρχικά γνωστό απλά ως Hummer έως το 2002, όταν παρουσιάστηκε το Hummer H2, το οποίο ήταν προϊόν της κοινοπραξίας μεταξύ της AM General και της General Motors. Παρότι το HMMWV είχε αρχικά σχεδιαστεί αποκλειστικά για στρατιωτική χρήση, η πολιτική έκδοσή του οφείλει την εμφάνισή της στην αγορά λόγω της δημοσιότητας που απέκτησε από την επιχείρηση Καταιγίδα της Ερήμου στις αρχές του 1991, καθώς και από την εκστρατεία του ηθοποιού και μετέπειτα πολιτικού Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, με αποτέλεσμα να υπάρξει και ζήτηση από τμήμα του αγοραστικού κοινού.

 

 

Ο Αυγουστής Αυγουστή σκέφτηκε και ξανασκέφτηκε και επέλεξε:

 

«Aston Martin Vulcan… Επειδη είναι κουρσάρα»

Θυμάμαι μια χρονιά όπου ο Clarkson οδηγώντας μια Aston Martin Vantage είπε ότι δεν πρόκειται να ξανανιώσει κανείς τέτοιο οδήγημα, ήχο και οτιδήποτε άλλο συνοδεύει ένα κλασσικό αυτοκίνητο δρόμου, μιας και οι καινούργιες τεχνολογίες θα καταστρέψουν το love effect για το είδος. Στην αρχή συμφώνησα και το χώνεψα όσο μπορούσα. Κάτι όμως μου άλλαξε τη γνώμη και είμαι σίγουρος ότι ήταν το πρώτο βίντεο που είδα με την Vulcan να τρέχει στην Silverstone!

Να θυμίσω,, το αυτοκίνητο απευθύνεται αποκλειστικά για χρήση εντός πίστας και βασίζεται σε ένα ανθρακονημάτινο monocoque σασί, ενώ από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένο και το αμάξωμα ώστε να προσφέρει τελικά μία αναλογία ισχύος/βάρους που ξεπερνά το αντίστοιχο μέγεθος των GTE αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Βγήκε στην παραγωγή σε μόλις 24 μονάδες, έχοντας κάνει από την αρχή sold out, με την κάθε μια να κοστίζει 1,8 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας ή με την τρέχουσα ισοτιμία, €2,5 εκατομμύρια. Να θυμίσω η ανάρτηση είναι τύπου pushrod με γεωμετρία anti-dive και τα αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα, Multimatic Dynamic Suspension Spool Valve. Το Αγγλικό hypercar, εξοπλίζεται επίσης με αντιστρεπτικές ράβδους εμπρός και πίσω καθώς και ρυθμιζόμενα από τον οδηγό ABS και traction control.

Ο κινητήρας που κινεί το θηρίο, είναι ένας ατμοσφαιρικός, 7-λιτρος V12 που αποδίδει περισσότερα από 800 άλογα και συνδυάζεται με αγωνιστικό, 6-τάχυτο σειριακό κιβώτιο της Xtrac και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Ο άξονας μετάδοσης είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα, το torque tube από μαγνήσιο, τα φρένα είναι carbon-ceramics με διάμετρο δίσκου 380 χιλιοστά εμπρός και 360 πίσω και τα αγωνιστικά ελαστικά προέρχονται από την Michelin και έχουν διάσταση 345/30/19.

 

«Toyota AE-86 Drift Spec για να νιώσεις την τρελά»

Έλα παππού μου να σου δείξω τα αμπελοχώραφά σου. Εμ, βέβαια, σιγά που δεν θα παινέψω τα γένια μου. Τα έχουμε ξαναπεί για την 86 και δεν κουραζόμαστε να τα ξαναλέμε. Είναι ίσως το καλύτερο αυτοκίνητο της εποχής του για να μάθεις να ντριφτάρεις. Και με τι εφόδια. Μοτέρ γραμμικό που ουρλιάζει με 130 ίππους για 1.000 κιλά, στάνταρ δισκάτο μπλοκέ 1,5 δρόμων και τέσσερα δισκόφρενα. Όσο το στήνεις μάλιστα τόσο καλύτερο γίνεται. Το απόλυτο drift fetish!

 

«Ford Mustang GT-500 (Eleanor), γιατί έχει τοNOS από το εργοστάσιο»

Μου κόλλησε άσχημα από το Gone in 60 seconds. Ίσως η διασημότερη Mustang όλων των εποχών είναι ένα από τα πιο δυνατά και δύστροπα muscle cars! Πανέμορφη και πάρα πολύ σπάνια η GT500 απέδιδε επίσημα μόλις 335 άλογα… Τώρα εσείς το πιστεύετε αυτό; Στην πράξη βέβαια ο περίφημος V8 428 Police Interceptor με τη χωρητικότητα των επτά λίτρων, απέδιδε αρκετά περισσότερα γι αυτό και στην εργοστασιακή του μορφή έκανε την Eleanor να περνάει τα 402 μέτρα σε λιγότερα από 14 δευτερόλεπτα…

 

«Nissan Skyline R34 GT-R V-Spec II NUR Edition, επειδή όπως και αν το θέσεις είναι εθνικό αυτοκίνητο της Ιαπωνίας»

Κολλημένος με τις παλιατζούρες και τη JDMίλα! Ο Godzilla ήταν βέβαιο ότι θα υπήρχε κάπου σε αυτή τη λίστα. Εδώ το βάζω στην τελευταία και καλύτερη ειδική έκδοση NUR (από το Nurburgring φυσικά). Θα περιμένατε βέβαια να το βάλω σε μια βελτιωμένη έκδοση με καμιά 1.000άρα άλογα, αλλά δεν θα το κάνω. Σέβομαι το μύθο και το βλέπω σαν κλασικό. Ένα αυτοκίνητο-υπολογιστής, με ατελείωτη δύναμη, φοβερές δυνατότητες, απίστευτα αποτελεσματικό σε κάθε είδους δρόμο και σε κάθε είδους αθλοπαιδιά. Αναμφίβολα, έχει μια θέση στο ονειρικό γκαράζ μας.

 

«Mazda RX-7. Το δικό μου, γιατί είναι αυτοκινητάρα!»

Αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει λένε. Αν δεν το βάλω, θα το βάλει άλλος που το έχει και άχτι να το πάει μια βόλτα. Όπως και να έχει, το RX-7 είναι μια αμαξάρα από τις λίγες. Και μόνο το ότι φέρει τον Wankel το κάνει πολύ ξεχωριστό, ενώ από την πρώτη του γενιά ήταν πανέμορφο. Το ίδιο και η δεύτερη φυσικά που κέρναγε τσαγάκι τις 944 τη δεκαετία του 80. Και έπειτα, ήρθαν οι μέλισσες. Η Mazda παρουσίασε το FD, με το φοβερό, πανέμορφο, μοναδικό αμάξωμα που ακόμα και σήμερα κάνει τα άλλα αυτοκίνητα να φαίνονται παλιατζούρες. Και έπειτα ήταν το τουρμπάτο μοτέρ του, ειδικά το 3ρότορο που φόραγαν κάποια γιαπωνέζικα μοντέλα. Κερασάκι στην τούρτα οι πολλές παραξενιές του, τα σέρβις του Βάνκελ και βέβαια η «απότομη» οδηγική συμπεριφορά του, που έκανε πολλούς να μετανιώσουν την ώρα και τη στιγμή που πάτησαν το γκάζι…

 

 

Ο Ηλίας, έκατσε, συλλογίστηκε και επέλεξε:

 

«Monster-Truck, για να πατάω με άνεση τα περιπολικά…»

Το παιδί έχει απωθημένα, αυτό είναι φανερό, αλλά ποιος τον αδικεί; Όλοι το έχουμε σκεφτεί, και όχι μόνο για τα περιπολικά. Ένα Monster Truck θα ήταν μια καλή επιλογή ούτως ή άλλως, όχι μόνο για τα περιπολικά, αλλά για την καθημερινή κίνηση, για το παρκάρισμα, για τους ψωνισμένους με τα Μερσεντικά, τους ταξιτζήδες και κάθε άλλον παρτάκια από αυτούς που συναντάμε στους δρόμους μας. Πέρα από τις γενικότητες πάντως, το MΤ είναι πράγματι μια φοβερή επιλογή και μια μοναδική εμπειρία οδήγησης. Καθισμένος ψηλά, πάρα πολύ ψηλά, με κτηνώδη δύναμη και αίσθηση ότι είσαι ο βασιλιάς του κόσμου όλου ή αν προτιμάς, ο καταστροφέας του κόσμου! Κάτι σαν Κόναν με Τροχούς ένα πράμα! Το ερώτημα είναι, πως γυρνάς πίσω σε συμβατικό αυτοκίνητο μετά από αυτό…

 

Lamborghini Diablo

Μια δυνατή μηχανή είναι κάτι που όλοι αγαπάμε. Ο τρόπος που οι στροφές αυξάνονται, αγριεύουν, και στη συνέχεια ουρλιάζουν είναι μια ακουστική απόλαυση που φτάνει στις ψυχές όλων όσων αγαπάνε τα supercars. Πρέπει να έχεις μεγάλη αυτοπεποίθηση, για να δώσεις σε ένα αυτοκίνητο το όνομα του διαβόλου, ωστόσο η Lamborghini το τόλμησε και δικαιώθηκε σε όλα τα επίπεδα.

Η Lamborghini Diablo είναι ένα supercar, που κατασκευάστηκε από ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία το 1990 και αντικαταστάθηκε μια δεκαετία μετά από τη Murcielago. Ήταν η πρώτη Lamborghini που είχε τελική ταχύτητα πάνω από 320 km/h.

01 May, 2025 Ώρα 17:37

Σφίγγει ο κλοιός για τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου – ως πότε θα κρατάνε δέσμιο το αυτοκινητάθλημα;

Thumbnail

Ακόμη μια αναβολή – στην ουσία ακύρωση – αγώνα ράλι (Λάρνακας) τον οποίο ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου (ΚΣΑ) είχε ανακοινώσει είναι γεγονός. Και οι αθλητές αναρωτιούνται, μέχρι πότε οι υπεύθυνοι του ΚΣΑ θα επιμένουν σε μια διχαστική πορεία που διαλύει το motorsport στην Κύπρο;

Close

Μετά τον αγώνα ράλι – φιάσκο του ΚΣΑ στην Πάφο με ασφάλιση των αθλητών χωρίς ισχύ, τα ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και το παρ’ ολίγον σοβαρό ατύχημα σε μια υπερειδική που λίγο έλειψε να θρηνήσουμε θύματα και παρά τις επίμονες προσπάθειες της Ομοσπονδίας και πολλών άλλων εμπλεκομένων στο motorsport, ο ΚΣΑ εξακολουθεί να μπλοκάρει την ανάπτυξη του αθλήματος στην Κύπρο, με μοναδικό πλέον όπλο, την τιμωρία των αθλητών αν τρέχουν σε «μη αναγνωρισμένους» από τον ίδιο αγώνες! Έστω κι αν αυτοί είναι εγκεκριμένοι από το κράτος, τον ΚΟΑ και την μόνη αθλητική αρχή που αναγνωρίζεται από τον ΚΟΑ, την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου με την οποία ο ΚΣΑ, αρνείται να συνεργαστεί. Ακόμη και τα μέλη του Σωματείου της Πάφου, έστειλαν επιστολή παραίτησης αποχωρώντας από τον ΚΣΑ και πυροβολώντας τον για πλαστή ασφάλιση και άλλα φαιδρά που αμαυρώνουν το άθλημα…

Τώρα, ήρθε μια νέα αναβολή, αυτή του Ράλι της Λάρνακας από ένα δεύτερο σωματείο που αποφάσισε να ακολουθήσει τον ΚΣΑ στον κατήφορο του αθλήματος και να έχει διαγραφεί από την Ομοσπονδία. Δεν βάζουν μυαλό όμως. Παλεύουν δίπλα από τον ΚΣΑ, για μια υπόθεση που είναι ήδη χαμένη για τον τοπικό ASN της FIA, διχάζει τους αθλητές, αλλά και είναι θέμα χρόνου να λυθεί προς όφελος όλων των αθλητών, περιλαμβανομένων και αυτών του σωματείου της Λάρνακας. Δείτε την ανακοίνωση του Σωματείου που αποπροσανατολίζει τους αθλητές μιας και δεν υπάρχουν άδειες διεξαγωγής, αντί να ξεσηκωθεί ενάντια στην κοροϊδία του ΚΣΑ…

Close

 

 

Το αφήγημα του ΚΣΑ και η δήλωση «είμαστε υπεράνω των νόμων του κράτους/ΚΟΑ» πέφτει στο κενό για ακόμη μια φορά. Οι επιστολές κρατικών υπηρεσιών (δείτε τις επιστολές στο πιο κάτω γκαλερί), Υπουργείων, ΚΟΑ, Αστυνομίας και η άρνηση για ασφάλιση από την ασφαλιστική εταιρεία, δεν βαρέσανε καμπανάκι στον ΚΣΑ. Αντίθετα, υπάρχουν ακόμη 4-5 άτομα στον ΚΣΑ, 2-3 στο karting και μεμονωμένα μέλη Δ.Σ. των διαγραφέντων σωματείων ράλι που στηρίζουν αυτή την πορεία στο γκρεμό, διχάζοντας τους αθλητές και δημιουργώντας απλά καθυστέρηση στο πεπρωμένο που είναι να δοθεί η λύση από τον ΚΟΑ και να σταματήσει αυτός ο εκβιασμός των αθλητών («θα σας τιμωρήσω»).

 

Είναι πλέον δεδομένο ότι:

  1. Ο ΚΣΑ το 2023 έχασε την τοπική κρατική αθλητική αναγνώριση αφού έχει διαγραφεί από τα αθλητικά μητρώα του ΚΟΑ. 
  2. Δεν δικαιούται να προκηρύσσει Παγκύπρια Πρωταθλήματα, ούτε ράλι, ούτε καρτ, ούτε τίποτα. Ο ΚΟΑ είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρος, δείτε τις συνημμένες επιστολές.
  3. Η διαμάχη επηρεάζει κυρίως τους αγώνες ράλι, ταχύτητας και το νεοεισερχόμενο άθλημα στην Ομοσπονδία, το karting. Οι αθλητές κάνουν υπομονή εδώ και πολλούς μήνες αφού συμμετέχουν σε μια διαμάχη με πρωταγωνιστές μόνο μια χούφτα άτομα που προέρχονται από το χώρο κυρίως του ράλι, και με 2-3 από το χώρο του kart οι οποίοι καταδικάζουν το άθλημα σε προσωρινό ευτυχώς, πισωγύρισμα. 
  4. Δεν προβλέπεται ότι ο ΚΣΑ θα μπορέσει να κάνει τοπικό αγώνα ράλι (όχι παγκύπριο πρωτάθλημα, ούτε καν αγώνα) και δεν πρόκειται να κάνει αγώνα Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Kart, γιατί όπως είναι ξεκάθαρο από τον ΚΟΑ, δεν δικαιούται. Παρόλα αυτά συνεχίζει το βιολί του διαλύοντας το χώρο του ράλι και karting με την απειλή της «τιμωρίας» αν οι αθλητές τρέξουν σε «παράνομους» αγώνες. Σημειώστε πως ναι, έχει φτάσει στο σημείο να αναφέρει τους αγώνες που είναι εγκεκριμένοι από τον ΚΟΑ και την Ομοσπονδία (από το κράτος δηλαδή), σαν «παράνομους»! Μέχρι εκεί φθάνει η υπεροψία του ΚΣΑ που τον οδήγησε βέβαια στη γωνία.

 

Είδαμε μια απονομή «πρωταθλημάτων» 2024 του ΚΣΑ όπου οι πρωταθλητές ράλι δεν πήγαν καν να παραλάβουν το βραβείο τους! Είδαμε δυστυχώς ένα λειψό αγωνιστικά πρωτάθλημα karting το 2024 και μια ανακοίνωση για αγώνες karting 2025 αποφεύγοντας την λέξη «Παγκύπριο», καταδικάζοντας βέβαια τους αθλητές του karting να τρέξουν σε αγώνες του ΚΣΑ και να μην τρέξουν στο Παγκύπριο Πρωτάθλημα της Ομοσπονδίας γιατί τότε «θα τιμωρηθούν». Έτσι, 15 μέρες πριν την μέρα διεξαγωγής του αγώνα οι αθλητές δεν γνωρίζουν σε τι είδους αγώνα θα τρέξουν και με ποια δεδομένα…Σημειώστε ότι η Ομοσπονδία αποφέχθηκε πρόταη του Σωματείου Karting Club Cyprus για διεξαγωγή του Παγκύπριου Πρωταθλήματος karting 2025 από το Σωματείο και την Ομοσπονδία εκδίδοντας αγωνιστικές άδειες από τον ΚΣΑ και έχοντας την προκήρυξη του ΚΣΑ, για το καλό των αθλητών κάτι που αρνήθηκε ο ΚΣΑ!

Είναι τέλος δεδομένο πως πολλές φορές φτάσαμε κοντά σε μια λύση η οποία δεν επιτεύχθηκε, για ένα και σημαντικό λόγο τον οποίο αν κατανοήσουμε όλοι, η διαμάχη λύνεται σε 5 λεπτά: Ότι ο ΚΣΑ δεν είδε ποτέ την Ομοσπονδία ως μια οντότητα σημαντική και ουδέποτε την αντιμετώπισε ως τέτοια. Την θεωρούσε πάντα υποδεέστερη. Λάθος, γιατί η προτεινόμενη λύση περιλάμβανε το γεγονός ότι ο ΚΣΑ είναι ο εκπρόσωπος της FIA / τοπικός ASN στην Κύπρο και ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί για το Cyprus Rally παρά μόνο μέσω του ΚΟΑ και της Ομοσπονδίας. Η Ομοσπονδία, είναι η λύση του ΚΣΑ στο θέμα της χρηματοδότησης για το Cyprus Rally. Δεν το αποδέχεται, καταδικάζοντας και το Cyprus Rally εδώ και μερικά χρόνια αλλά και για το 2025, σε ένα μίζερο αγώνα με ελάχιστες συμμετοχές.

Ποια είναι τα Δεδομένα:

-Κανένας δεν αμφισβητεί ότι ο ΚΣΑ είναι ο εκπρόσωπος της FIA / τοπικός ASN στην Κύπρο.

Close

-Κανένας δεν μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι ο ΚΣΑ το 2023 έχασε την τοπική αθλητική αναγνώριση αφού έχει διαγραφεί από τα αθλητικά μητρώα του ΚΟΑ. 

-Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου είναι μια νόμιμη ομοσπονδία - μέλος του ΚΟΑ και δεν πρόκειται ποτέ να παύσει να υφίσταται. Ποτέ.

-Κανένας δεν διαφωνεί ότι αυτή η διαμάχη είναι ενάντια στο αυτοκινητάθλημα, ενάντια και στην Ομοσπονδία αλλά και στον ΚΣΑ. Κυρίως, είναι ενάντια στους αθλητές τους οποίους ωθεί σε διλήμματα που δεν θα έπρεπε να υφίστανται. 

-Η Ομοσπονδία δεν απαρτίζεται μόνο από σωματεία του ράλι. Αυτοκινητάθλημα δεν είναι μόνο το ράλι. Είναι άλλα πολλά σωματεία για αθλήματα όπως το drift, το 4Χ4, το καρτ, το time attack, το dragster κλπ.

-Η διαμάχη επηρεάζει κυρίως τους αγώνες ράλι και ταχύτητας αλλά επηρεάζει επίσης και αθλητές από όλα τα υπόλοιπα αθλήματα που προανάφερα. Οι οποίοι κάνουν υπομονή εδώ και πολλούς μήνες αφού συμμετέχουν σε μια διαμάχη με πρωταγωνιστές ελάχιστα άτομα που προέρχονται από το χώρο του ράλι και πρόσφατα και από το καρτ. 

 

Με βάση τα πιο πάνω δεδομένα, υπάρχουν δύο μορφές λύσης:

 

Πρώτη λύση

Η λύση, που μπορεί να είναι άμεση, είναι η ακόλουθη:

-Ο ΚΣΑ παραμένει ο εκπρόσωπος της FIA στην Κύπρο (τοπικός ASN). Χωρίς αθλητική αναγνώριση την οποία δεν χρειάζεται και την οποία η Ομοσπονδία πλέον δεν αποδέχεται να λάβει ξανά. Είναι μια στρέβλωση του συστήματος και δεν πρόκειται πλέον να γίνει αποδεχτή. Αθλητική αναγνώριση, για να διοργανώνει το Cyprus Rally, μπορεί ο ΚΣΑ να αποκτήσει μέσω της συνεργασίας του με την Ομοσπονδία χωρίς κανένα πρόβλημα. Μόνο έτσι.

-Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου θα διοργανώνει όλα τα τοπικά πρωταθλήματα σε ΟΛΑ τα αθλήματα. Ανεξαιρέτως, από το ράλι, το drift κλπ μέχρι το καρτ. Χωρίς ούτε και μια εξαίρεση για κανένα τοπικό αγώνα ή challenge κανενός αθλήματος.

-Σε πλήρη συνεργασία με την Ομοσπονδία, ο ΚΣΑ θα εγκρίνει τυπικά το καλεντάρι των αγώνων των αθλημάτων που υπάγονται στην FIA. Υπάρχει λόγος να μην θέλει να το εγκρίνει ο ΚΣΑ; Να διαφωνεί; Γιατί να διαφωνεί; Δεν θα του πέφτει λόγος άλλωστε σε σωματειακό επίπεδο.

-Ο ΚΣΑ θα διοργανώνει μόνο το Cyprus Rally και μάλιστα σε πλήρη συνεργασία με την Ομοσπονδία, η οποία (σε συνεννόηση με τον ΚΣΑ) θα ζητά και θα λαμβάνει την όποια χορηγία από το κράτος για να βοηθά τον ΚΣΑ με αυτό το κονδύλι να το διοργανώνει. 

-ΕΘΕΑ, Επιτροπή αγώνων, αγωνιστικές άδειες: Όλα αυτά είναι απλά στη λύση τους όταν λυθούν τα πιο πάνω.

Δεύτερη λύση

Η απλοποιημένη δεύτερη λύση είναι: το κράτος, με τον ΚΟΑ και το Υπουργείο Παιδείας, να κινηθεί στην FIA και με την εγγύηση του κράτους να λάβει απευθείας την διεθνή αναγνώριση και να κλείσει οριστικά την διαμάχη μεταξύ ΚΣΑ και Ομοσπονδίας που δεν θα έπρεπε να υφίσταται από την μέρα που ιδρύθηκε η Ομοσπονδία, με ευθύνη του ΚΟΑ. Αυτό σε περίπτωση που δεν βρεθεί τοπικά λύση, θα είναι μονόδρομος πλέον. Και ήδη υπάρχει στο τραπέζι το τελευταίο διάστημα και αποκλειστικός φταίχτης, είναι ο ΚΣΑ και κανένας άλλος.

Αυτά τα πιο πάνω, έχουν προκαλέσει:

  • Την διοργάνωση αγώνων ράλι από τον ΚΣΑ με 9-12 συμμετοχές χωρίς λόγο.
  • Μεγάλο οικονομικό κόστος σε πολλά επίπεδα για αθλητές, σωματεία, Ομοσπονδία και ΚΣΑ.
  • Απώλεια χορηγιών για τους αθλητές.
  • Διατάραξη της πολύχρονης φιλίας μεταξύ αθλητών, κυρίως του ράλι.
  • Την διοργάνωση «φτωχικών» σε συμμετοχές αγώνων Cyprus Rally, ιδιαίτερα από το 2023 μέχρι σήμερα.
  • Απειλές προς αθλητές για ποινές και τιμωρίες αθλητών. Απαράδεκτο! Αυτό είναι το γεγονός που ξεχείλισε το ποτήρι για την πλειονότητα των αθλητών. 
  • Τον ΚΟΑ υπό την πίεση του κράτους και της Βουλής, να λάβει οριστική απόφαση υπέρ της Ομοσπονδίας - μέλους του. Είναι θέμα χρόνου, μέσω της Βουλής, μέσω νομικής οδού, των τμημάτων του κράτους όπως η Αστυνομία, το κράτος (ΚΟΑ – Ομοσπονδία) αλλά και η σύμπνοια των αθλητών, να φέρουν την λύση στο αυτοκινητάθλημα που σίγουρα δεν θα είναι σε καμία περίπτωση ο περιορισμός ή η «ήττα» της Ομοσπονδίας την οποία ο ΚΣΑ φαίνεται ότι θα ήθελε.

Όλα αυτά τελειώνουν όταν ο ΚΣΑ κατανοήσει ότι δεν έχει να φοβηθεί κάτι από την Ομοσπονδία από την στιγμή που ο ένας (ΚΣΑ) ασχολείται με τους διεθνείς αγώνες μόνο (Cyprus Rally) και αφήνει τα υπόλοιπα τοπικά πρωταθλήματα και την ανάπτυξη του αθλήματος στην Ομοσπονδία.

Είναι καιρός ο ΚΣΑ και τα 5-6 στελέχη, υποστηριχτές και «στηρίγματα» μιας προσπάθειας χωρίς μέλλον, να σεβαστούν τους νόμους του κράτους και του ΚΟΑ και να παραδώσουν το αυτοκινητάθλημα στην Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, όλους δηλαδή τους αγώνες όλων ανεξαιρέτως των αθλημάτων (ράλι καρτ, ταχύτητα κλπ) στην Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Όλα, εκτός και μόνο του Cyprus Rally, κρατώντας μόνο τον εποπτικό (και όχι χιτλερικό) ρόλο τους σαν ASN της FIA.

Όλα τα υπόλοιπα μεταξύ ΕΘΕΑ, Επιτροπής Αγώνων, αγωνιστικές άδειες, παρατηρητές και αγωνοδίκες, θα βρεθούν εύκολα στην πορεία.  

Η Ομοσπονδία ΔΕΝ θα κλείσει. Ούτε θα περιοριστεί. Ποτέ. Οι αθλητές εκτός των αγώνων ράλι είναι εκατοντάδες. Και αυτό είναι καλό, για το άθλημα, τον ΚΣΑ και την Ομοσπονδία. Οι πρόσκαιροι αγώνες του ΚΣΑ έχουν ημερομηνία λήξης, όπως και οι 5-6 «πισκαλιστές» που ώθησαν τον ΚΣΑ να κάνει το λάθος να το φτάσει στα άκρα, κατρακυλώντας το άθλημα στον γκρεμό. Ο κλοιός όμως, σφίγγει και ένας – ένας οι πρώην υποστηρικτές, εγκαταλείπουν τον ΚΣΑ.

Καλούμε όλους τους φίλους, συναθλητές, μέλη και φίλους της Ομοσπονδίας και του αυτοκινηταθλήματος γενικότερα που συμφωνούν με την πιο πάνω τοποθέτηση να την υιοθετήσουν προωθώντας την. Να το δηλώσουν για να μπορέσουμε να οδηγήσουμε τα δυο μέρη σε συμφωνία. Η Ομοσπονδία θέλει λύση που να σέβεται την ιστορία της, τους αθλητές της και κυρίως εκείνους που επηρεάζονται άμεσα (ράλι, καρτ). Να σέβεται την οντότητα της και τίποτα περισσότερο. 

Αν το υιοθετήσουμε πολλοί, θα μπορέσουμε να πιέσουμε καλύτερα τον ΚΣΑ να αποδεχθεί τα πιο πάνω που δεν είναι εναντίον του, αλλά υπέρ του.

Το αυτοκινητάθλημα θέλει πλέον να είμαστε μια γροθιά. Για πρώτη φορά μετά από εισήγηση της Ομοσπονδίας και μελών σωματείων, ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων θα περιλαμβάνει αθλητές από όλα τα αθλήματα, έχοντας μια δυνατή φωνή και ένα νέο πρόεδρο, τον Κωνσταντίνο Σιώφερο!

Με μια δυνατή Ομοσπονδία που θα προσπαθεί για το καλύτερο για όλους τους αθλητές, όλων των αθλημάτων για καλύτερους διεθνείς και τοπικούς αγώνες, για περισσότερη προβολή, για περισσότερο κοινωνικό έργο.