Video

05 Aug, 2017 Ώρα 00:05

Δεν χρησιμοποιείς τις πίσω ζώνες ασφαλείας. Μην λες ψέμματα

Thumbnail

Μπορεί το ποσοστό χρήσης της ζώνης ασφαλείας για τους μπροστά επιβάτες να έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά η χρήση των πίσω ζωνών είναι πολύ μικρότερη, όπως προκύπτει και από τη νέα έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) των ΗΠΑ.

Close

Σύμφωνα με την έρευνα στην οποία συμμετείχαν 1.172 άνθρωποι, το 91% φορά την ζώνη ασφαλείας όταν βρίσκεται στο μπροστά κάθισμα, με το ποσοστό να μειώνεται στο 72% όταν ο ίδιος άνθρωπος βρίσκεται στα πίσω καθίσματα. Επίσης οι Αμερικάνοι που απάντησαν πως δεν φορούν πάντα την ζώνη ασφαλείας όταν βρίσκονται στο πίσω κάθισμα, δεν την φορούν κυρίως σε σύντομες διαδρομές ή όταν χρησιμοποιούν κάποιο ταξί.

Οι αναλυτές του IIHS αναφέρουν πως ο κυριότερος λόγος που οι άνθρωποι δεν φορούν την ζώνη ασφαλείας όταν βρίσκονται στο πίσω κάθισμα, είναι επειδή πιστεύουν πως οι πίσω θέσεις είναι ασφαλέστερες από τις μπροστά. Αν και εσύ έχεις την ίδια άποψη, δες το video και αναθεώρησε.

Close

Να σημειωθεί πως αν στις ΗΠΑ φορούσαν όλοι τη ζώνη ασφαλείας όταν βρίσκονται στα πίσω καθίσματα ενός αυτοκινήτου, τότε κατά μέσο όρο θα μπορούσαν να μειωθούν οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα κατά 2.800 άτομα. Τέλος, το 62% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησαν πως αν υπήρχε ηχητική ειδοποίηση και για τους πίσω επιβάτες, τότε θα φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας.

 

Close

 

12 Sep, 2025 Ώρα 13:29

Να γιατί δεν μπορείς να οδηγήσεις Formula 1 (βίντεο)

Thumbnail

Η Formula 1 δεν είναι απλώς το ανώτατο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι ένα διαφορετικό σύμπαν, όπου τα όρια της ανθρώπινης αντοχής και της τεχνολογίας δοκιμάζονται σε κάθε γύρο.

Close

Η εμπειρία της οδήγησης ενός μονοθέσιου δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο όχημα, όσο εξελιγμένο κι αν είναι. Για να το κατανοήσει κανείς, αρκεί να σκεφτεί πόσο απέχει μια χαλαρή προπόνηση με φίλους από τον τελικό του Champions League.

Στην κορυφή αυτού του κόσμου δεν φτάνει μόνο το ταλέντο. Αμέτρητοι οδηγοί με εξαιρετικές ικανότητες ξεκίνησαν από τα καρτ, ακολούθησαν τον «σωστό δρόμο» και όμως δεν πάτησαν ποτέ το πόδι τους στο grid. Η επιτυχία προϋποθέτει χρόνια σκληρής προπόνησης, αφοσίωση, απόλυτη πειθαρχία και σωματική προετοιμασία αντίστοιχη με εκείνη κορυφαίων αθλητών. Οι πιλότοι της F1 πρέπει να αντέχουν δυνάμεις έως και 6G, να παραμένουν απολύτως συγκεντρωμένοι και να διατηρούν υψηλά αντανακλαστικά ακόμη και σε συνθήκες υπερβολικής θερμότητας.

Close

Σε κάθε αγώνα χάνουν έως και τρία κιλά, οι μύες τους στον λαιμό, τον κορμό και τα χέρια δουλεύουν στο όριο, ενώ η προπόνησή τους περιλαμβάνει εξομοιωτές, δοκιμές στην πίστα και αυστηρή διατροφή 365 μέρες τον χρόνο. Ακόμη και η θέση στο cockpit —βυθισμένη, χαμηλή και περιοριστική— απαιτεί εξοικείωση και φυσική προσαρμογή που ο μέσος άνθρωπος δεν διαθέτει. Το τιμόνι είναι ένα πολύπλοκο κέντρο ελέγχου, με δεκάδες ρυθμίσεις, και η απόκριση του γκαζιού ή του φρένου είναι τόσο άμεση που το παραμικρό λάθος μπορεί να κοστίσει τον αγώνα.

Για έναν απλό οδηγό, το πρώτο σοκ θα έρθει με την εκκίνηση: ο εκκωφαντικός ήχος, οι έντονες δονήσεις και η ευαισθησία του συμπλέκτη θα κάνουν ακόμη και τα πρώτα μέτρα πρόκληση. Η πρώτη στροφή θα φανεί αδύνατο εμπόδιο, καθώς τα φρένα και τα ελαστικά χρειάζονται ειδικές θερμοκρασίες για να αποδώσουν. Αν παρ’ όλα αυτά συνεχίσει, η μυϊκή εξάντληση, η αφυδάτωση και η πτώση των αντανακλαστικών θα τον σταματήσουν πολύ πριν ολοκληρώσει έναν γύρο.

Close

Η Formula 1 είναι ένα μοναδικό κράμα τεχνολογικής υπεροχής, σωματικής αντοχής και ψυχολογικής δύναμης. Όσοι βρίσκονται εκεί, το έχουν κερδίσει με χρόνια δουλειάς, επιμονής και συνεχούς εξέλιξης. Η ιδέα ότι ένας οδηγός του δρόμου μπορεί να μπει και να χειριστεί ένα μονοθέσιο είναι μια όμορφη φαντασία που η πραγματικότητα της πίστας διαλύει ακαριαία.