Video

09 Aug, 2017 Ώρα 01:43

Πώς ανοίγει η οροφή της BMW Series 4 cabrio

Thumbnail

Η ανοιχτή εκδοχή της BMW Series 4 διαθέτει σκληρή οροφή και μπορεί να μεταμορφωθεί από coupe σε cabrio και το αντίθετο, σε λίγα δευτερόλεπτα, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται.

Close

Στο hardtop της BMW Series 4 Cabrio έχουν γίνει σχεδιαστικές βελτιώσεις που μειώνουν τα επίπεδα θορύβων και σε συνδυασμό με την ηχοαπορροφητική επένδυση οροφής η φασαρία μέσα στην καμπίνα έχει μειωθεί έως 2 dB συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Από εκεί και πέρα με το πάτημα ενός κουμπιού το άνοιγμα της οροφής ολοκληρώνεται σε 20 δευτερόλεπτα (και με τα παράθυρα κλειστά) ενώ η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει ακόμα και όταν ο οδηγός κινείται με ταχύτητες έως 18 χλμ./ώρα.

Η αντίσταση του αέρα με την ατσάλινη οροφή κλειστή είναι Cd 0.28 και Cd 0.33 όταν το hardtop είναι ανοικτό. Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο έχει να κάνει με το ρυθμιζόμενο σε 3 θερμοκρασίες σύστημα θέρμανσης λαιμού που επιτρέπουν άνετη οδήγηση με την οροφή ανοιχτή, σε υψηλές ταχύτητες και χαμηλές θερμοκρασίες.

Close

 

Παρακολουθήστε στο παρακάτω video πως ανοίγει η οροφή στην BMW Series 4 cabrio

Close

 

 

12 Sep, 2025 Ώρα 13:29

Να γιατί δεν μπορείς να οδηγήσεις Formula 1 (βίντεο)

Thumbnail

Η Formula 1 δεν είναι απλώς το ανώτατο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι ένα διαφορετικό σύμπαν, όπου τα όρια της ανθρώπινης αντοχής και της τεχνολογίας δοκιμάζονται σε κάθε γύρο.

Close

Η εμπειρία της οδήγησης ενός μονοθέσιου δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο όχημα, όσο εξελιγμένο κι αν είναι. Για να το κατανοήσει κανείς, αρκεί να σκεφτεί πόσο απέχει μια χαλαρή προπόνηση με φίλους από τον τελικό του Champions League.

Στην κορυφή αυτού του κόσμου δεν φτάνει μόνο το ταλέντο. Αμέτρητοι οδηγοί με εξαιρετικές ικανότητες ξεκίνησαν από τα καρτ, ακολούθησαν τον «σωστό δρόμο» και όμως δεν πάτησαν ποτέ το πόδι τους στο grid. Η επιτυχία προϋποθέτει χρόνια σκληρής προπόνησης, αφοσίωση, απόλυτη πειθαρχία και σωματική προετοιμασία αντίστοιχη με εκείνη κορυφαίων αθλητών. Οι πιλότοι της F1 πρέπει να αντέχουν δυνάμεις έως και 6G, να παραμένουν απολύτως συγκεντρωμένοι και να διατηρούν υψηλά αντανακλαστικά ακόμη και σε συνθήκες υπερβολικής θερμότητας.

Close

Σε κάθε αγώνα χάνουν έως και τρία κιλά, οι μύες τους στον λαιμό, τον κορμό και τα χέρια δουλεύουν στο όριο, ενώ η προπόνησή τους περιλαμβάνει εξομοιωτές, δοκιμές στην πίστα και αυστηρή διατροφή 365 μέρες τον χρόνο. Ακόμη και η θέση στο cockpit —βυθισμένη, χαμηλή και περιοριστική— απαιτεί εξοικείωση και φυσική προσαρμογή που ο μέσος άνθρωπος δεν διαθέτει. Το τιμόνι είναι ένα πολύπλοκο κέντρο ελέγχου, με δεκάδες ρυθμίσεις, και η απόκριση του γκαζιού ή του φρένου είναι τόσο άμεση που το παραμικρό λάθος μπορεί να κοστίσει τον αγώνα.

Για έναν απλό οδηγό, το πρώτο σοκ θα έρθει με την εκκίνηση: ο εκκωφαντικός ήχος, οι έντονες δονήσεις και η ευαισθησία του συμπλέκτη θα κάνουν ακόμη και τα πρώτα μέτρα πρόκληση. Η πρώτη στροφή θα φανεί αδύνατο εμπόδιο, καθώς τα φρένα και τα ελαστικά χρειάζονται ειδικές θερμοκρασίες για να αποδώσουν. Αν παρ’ όλα αυτά συνεχίσει, η μυϊκή εξάντληση, η αφυδάτωση και η πτώση των αντανακλαστικών θα τον σταματήσουν πολύ πριν ολοκληρώσει έναν γύρο.

Close

Η Formula 1 είναι ένα μοναδικό κράμα τεχνολογικής υπεροχής, σωματικής αντοχής και ψυχολογικής δύναμης. Όσοι βρίσκονται εκεί, το έχουν κερδίσει με χρόνια δουλειάς, επιμονής και συνεχούς εξέλιξης. Η ιδέα ότι ένας οδηγός του δρόμου μπορεί να μπει και να χειριστεί ένα μονοθέσιο είναι μια όμορφη φαντασία που η πραγματικότητα της πίστας διαλύει ακαριαία.