Ειδήσεις

23 Aug, 2017 Ώρα 11:53

25 χρόνια Type R

Thumbnail

Ανεξαρτήτως σχολής, οδηγικών συνηθειών και λοιπών προτιμήσεων, πρέπει να είσαι πολύ ψυχρός μ@λ@κ@ς αν δεν σου σηκώνεται η τρίχα στο άκουσμα ενός τερματισμένου “vtecίσιου” μοτέρ. Για την ακρίβεια, το «άρπαγμα» που κάνει κάπου στις 5.500 και το ακούς να γαζώνει μέχρι το «τα τα τα τα» λίγο ή και αρκετά πάνω από τις 8.000 rpm

Close

 

 

Σύμφωνοι, τα συγκεκριμένα είναι βελτιωμένα αλλά πιάνεις το νόημα. Επειδή κυκλοφορούσε μια φήμη ότι τα Honda ήταν λίγο αλλεργικά σε οιουδήποτε είδους στροφών, πέρα από αυτές ανά λεπτό, οι Ιάπωνες σύστησαν το τμήμα ειδικών αποστολών με την επωνυμία “Type R”. 25 χρόνια και δεκάδες «κοφτερά» -σαν επιδιαμαντωμένα αστέρια νίντζα- μοντέλα γιορτάζουμε, «κοφτιάζουμε» και θυμόμαστε ορισμένα highlights από το πρώτο, μέχρι το πιο πρόσφατο «Tάπερ».

Close

 

Το πρώτο Type R ήταν το NSX…

Close

 

 

Μπορεί να μεγαλώσαμε κάτω από τη φτερούγα του Integra, όμως στην Ιαπωνία είχε ήδη σκορπίσει ρίγη τρόμου και συγκίνησης το NSX-R. Απαλλαγμένο από κάθε ίχνος πολιτισμού (air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα, υδραυλική υποβοήθηση, ηχομόνωση) έχανε 120 κιλά σε σχέση με το ήδη «Ferrari-κτόνο» NSX. Aπό το 1992 μέχρι το 1995, όταν και παρέδωσε τη σκυτάλη στο Integra, το αρχέγονο Type R κυκλοφορούσε κι εκτελούσε αδιακρίτως σε πίστες, ξυρίζοντας αντιπάλους πολλαπλάσιου κόστους, πρεστίζ και δύναμης.

Το 2002 επανήλθε και συνέχισε το ψυχοκαταστροφικό έργο του προκατόχου.

 

 

…και είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο του Drift King

O Κeichi Tsuchiya μπορεί να ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα και να καθιέρωσε το drift ως τρόπο ζωής με την Corolla AE86, όμως το παιδί που ξεκλέβει την περισσότερη αγάπη φοράει κόκκινο «Η» στο καπό. Μάλιστα διατηρεί συνεργείο με βελτιωτικά προϊόντα για το NSX, όπως και για το ΑΕ86

 

 

Το οποίο κόκκινο «Η» αποτελεί φόρο τιμής στο πρώτο μονοθέσιο F1 της Honda

 

 

Πίσω στα 1965, ο Richie Ginther εκκινούσε από την pole position στο Gran Prix Μεξικού. Κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν έχασε στιγμή την πρωτοπορία, χαρίζοντας στον Ιάπωνα κατασκευαστή την παρθενική νίκη στην F1. Το μονοθέσιο ήταν η RA272, βαμμένη στα χρώματα της ιαπωνικής σημαίας, με τα οποία έπρεπε να συμβαδίζει και το σήμα της Honda.

To «Championship White» χρώμα που χρησιμοποιείται κατά καιρούς στα Type R, αποτίει κι αυτό τα σέβη του σε εκείνο το ιστορικό αγωνιστικό.

 

Οι Αμερικανοί έκαναν να δουν Type R πάνω από 15 χρόνια…

Οι Η.Π.Α. έχουν ουκ ολίγες φορές ρίξει «πόρτα» σε διάφορα μοντέλα, ελέω νομοθεσίας ρύπων και crash tests. Το πρώτο σκέλος ήταν υπεύθυνο για ένα άτυπο εμπάργκο των Type R, που διήρκεσε 18 χρόνια. Τελευταίος, πραγματικός πρέσβης ήταν το Integra DC2 του οποίου η παραγωγή σταμάτησε το 2001. Το επόμενο Integra Type R δεν κυκλοφόρησε ποτέ ως τέτοιο, παρά μόνο σε πιο τουριστική μορφή με το όνομα Acura RSX Type-S.

Φέτος σημειώθηκε το μεγάλο comeback με το Civic, έχοντας αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές από τον αμερικανικό Τύπο. Μένει να δούμε τι ψάρια θα πιάσει στις πωλήσεις.

 

…αλλά χάρηκαν ό,τι πλησιέστερο σε S2000 Type R

Αν το S2000 της φώτο σου φαίνεται πως μοιάζει κάπως πολύ με το αντίστοιχο του The Fast and The Furious, χτύπησες κόφτη! Για το 2007, η Honda παρουσίασε στις Η.Π.Α. την έκδοση Club Racer. Αρχικά δεν έγινε κάποια νύξη, όμως ύστερα από πολλές συζητήσεις αρκετοί αντιπρόσωποι της ιαπωνικής εταιρίας παραδέχθηκαν πως πηγή έμπνευσης ήταν το S2k του Johnny Tran.

Το CR διέθετε ήταν ελαφρύτερο κατά 41 κιλά, κυρίως λόγω απουσίας air condition και κλιματισμού. Η ανάρτηση ήταν σκληρότερη, τα Bridgestone RE070 φαρδύτερα πίσω, ο λεβιές τοποθετημένος 12 mm χαμηλότερα ώστε να μειώνει τη διαδρομή του χεριού κατά 6% και το εξελιγμένο στην αεροδυναμική σήραγγα εμπρός splitter, μαζί με το spoiler αύξαναν την κάθετη δύναμη κατά 55%. Ο κινητήρας παρέμενε στα 240 άλογα, όμως μια εξάτμιση τιτανίου φρόντιζε να ακούγεται ακόμα περισσότερο η φωνή του.

Ο σχεδιαστής του S2000, Shigeru Uehara, είχε δηλώσει πως το CR βρισκόταν ανάμεσα στο JDM Type-S και το Type-R, αν φυσικά η Honda το κατασκεύαζε κάποτε.

 

To Integra Type R ανακηρύχθηκε ως το καλύτερο μπροστοκίνητο όλων των εποχών από το Evo Magazine

 

 

Για το τεύχος 095, οι Άγγλοι συνάδελφοι μάζεψαν τα –κατά τη γνώμη τους- 15 πιο επιδραστικά μπροστοκίνητα που είχαν υπάρξει μέχρι το 2007. Ανάμεσά τους τα VW Golf GTi MK1/MK5/Corrado VR6, Renault Clio Williams, Peugeot 306/106 Rallye, Ford Focus RS MK1 και αρκετά ακόμα. Με τα λόγια του Richard Meaden:

“Το σασί είναι τόσο καλορυθμισμένο, που απορροφά τις αισθήσεις σου. Ο κινητήρας έχει τόση προσωπικότητα, που ικετεύεις να μην τελειώσει η βενζίνη. Από άποψη χαρακτήρα και οδηγικής απόλαυσης, δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από οποιαδήποτε RS της Porsche. Ξεχάστε τα καλύτερα μπροστοκίνητα: το Integra Type R είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ. Τελεία.”

 

Έχουν κάνει χαμό στις πίστες

Το NSX έδωσε τους αγώνες του στο JGTC με μπόλικη δόση επιτυχίας, όμως δεν μπόρεσε να ξεφύγει από την σκιά του ισοπεδωτικού Nissan Skyline.

Το Accord με το Civic, ωστόσο, έχουν αφήσει το στίγμα τους στα πρωταθλήματα Τουρισμού. Ειδικά στο Βρετανικό, μετράνε 4 τίτλους και –εκτός απροόπτου- θα ανέβουν στα 5. Δες στο 3.35 πόσο όμορφα μετακινεί το εμπόδιο του Vectra και το στέλνει συστημένο στο Mondeo ο κύριος με το Accord

 

 

24 Apr, 2024 Ώρα 08:41

Όλα όσα θα δούμε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου

Thumbnail

Το Πεκίνο, στις προσεχείς ημέρες και έως τις αρχές Μαΐου θα συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας, σε ό,τι αφορά στα πεπραγμένα των εταιρειών και τα μοντέλα τους που θα παρουσιάσουν τόσο για την αγορά της χώρας όσο και για τις άλλες μεγάλες της Άπω Ανατολής.

Close

Οι διοργανωτές της εφετινής Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Πεκίνου δημοσίευσαν τη λίστα με τις εταιρείες που θα λάβουν μέρος σε αυτή, τόσο τις ευρωπαϊκές όσο και τις κινεζικές και κάποιες αμερικανικές. Ας δούμε τι θα παρουσιάσουν εκεί.

Arcfox

H Arcfox είναι μια ακόμα θυγατρική του Ομίλου SAIC και θα παρουσιάσει το αμιγώς ηλεκτροκίνητο τετράθυρο Alpha S5. Το νέο μοντέλο της βασίζεται σε πλατφόρμα αρχιτεκτονικής 800 Volt, η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του φτάνει τους 530 ίππους και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή του τα 690 Nm.

Close

Audi

H Audi έχει ανακοινώσει ήδη ότι θα παρουσιάσει το Q6L e-tron την επιμηκυσμένη έκδοση του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου Q6 e-tron η οποία προορίζεται αποκλειστικά για την κινεζική αγορά και πληροί την επιθυμία των εκεί αγοραστών για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο.

Avatr

Η Avatr θα παρουσιάσει το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της το οποίο δημιούργησε σε συνεργασία με τη Huawei, τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό. Το καινούργιο αυτοκίνητο ονομάζεται 12 αλλά προφέρεται ως ένα δύο και όχι ως δώδεκα. Βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα της EP1 EV της εταιρείας, η οποία έχει σχέδια για την εξαγωγή του και σε άλλες αγορές ανά τον κόσμο.

Close

BMW

H BMW θα παρουσιάσει τόσο το πρωτότυπο Vision Neue Klasse X που είδαμε πριν από λίγο καιρό, όπως και τη Σειρά 4 η οποία θα είναι προσαρμοσμένη στα δεδομένα της κινεζικής αγοράς.

BYD Auto

H BYD θα έχει την γκάμα των μοντέλων παραγωγής της, όμως το όχημα που αναμένεται να προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού και του Τύπου θα είναι το Shark, το καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό pickup μοντέλο της. Αυτό θα διατίθεται και με κινητήρα υβριδικής διάταξης, όσο και σε Plug-in Hybrid εκδοχή (Dual Mode Off-Road), όπως έχει γίνει γνωστό.

Εκτός αυτού, η εταιρεία θα παρουσιάσει το Qing L, ένα καινούργιο sedan, καθώς και τα SUV Fang Cheng Bao 8 και Fang Cheng Bao Super 3. Επίσης, η Fang Cheng Bao, η θυγατρική της BYD, θα εμφανίσει το roadster Super 3, το πλαίσιο του οποίου έχει ανθρακονήματα σε πολλά τμήματά του.

Επιπλέον, η Fang Cheng Bao θα παρουσιάσει και ένα πρωτότυπο μοντέλο της. Τέλος, η BYD Auto θα παρουσιάσει τα μοντέλα των Dynasty, Ocean και YangWang, τριών ακόμα θυγατρικών της.

Denza

H Denza είναι ακόμα μία θυγατρική εταιρεία της BYD Auto, αυτή που έχει ιδρυθεί για να κατασκευάζει τα πολυτελή μοντέλα του Ομίλου. Στο περίπτερό της θα υπάρχει το Z9 GT, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

Έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz και στην κορυφαία εκδοχή του έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 965 ίππους. Θεωρείται ο κινεζικός εμπορικός ανταγωνιστής της Porsche Taycan Turbo S.

Exeed

H Exeed είναι μια θυγατρική αυτοκινητοβιομηχανία της Chery Automobiles. Και αυτή έχει σκοπό να κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά πολυτελή MPV μοντέλα, είτε μόνο με συσσωρευτές είτε και σε συνδυασμό αυτών με range extender.

Όπως είναι η μόνιμη επωδός των Κινέζων, τα στελέχη της εταιρείας ανακοινώνουν ότι τα αυτοκίνητά της θα διακρίνονται για τη σύγχρονη τεχνολογία και τις εφαρμογές που θα διαθέτουν στον εξοπλισμό τους.

Ford

Η Ford πρόκειται να παρουσιάσει επίσημα στην κινεζική αγορά την καινούργια Mustang Coupe Performance Edition, όπως και cabriolet έκδοση του μοντέλου. Επίσης, θα παρουσιάσει και το Bronco το οποίο έχει αρχίσει να κατασκευάζεται στη χώρα, στο εργοστάσιο που έχει εκεί η αμερικανική εταιρεία.

Geely Automobile Holdings

O κινεζικός αυτοκινητικός Όμιλος θα παρουσιάσει το καινούργιο κορυφαίο μοντέλο της της το οποίο θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο και θα διατίθεται είτε μόνο με μπαταρίες είτε και σε έκδοση με range extender.

Εκτός αυτού, o Όμιλος θα παρουσιάσει και τα μοντέλα των θυγατρικών εταιρειών του. Δηλαδή, το Galaxy E5, τα καινούργια Plug-in Hybrid οχήματα της Lynk & Co, όπως και το Zeekr MIX.

General Motors

H General Motors έχει δημιουργήσει κοινοπραξία με τη SAIC Motor και παράγει τα μοντέλα της στην Κίνα. Έτσι, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να αποκτήσουν τα αυτοκίνητα των Buick, Cadillac και Chevrolet που κατασκευάζονται εκεί.

Η GM ανακοίνωσε ότι στο Πεκίνο θα παρουσιάσει στην εγχώρια αγορά τα αμιγώς ηλεκτρικά Buick Electra 4 και Electra 4, καθώς και τα Cadillac Lyriq και Optiq. Πέραν αυτών, αναμένεται να παρουσιαστούν και τα Plug-in Hybrid Buick GL8 και Chevrolet Equinox Plus.

GWM (Great Wall Motors)

Η GWM έχει ανακοινώσει ότι θα έχει στο περίπτερό της το Ora 7, ένα πολυτελές αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το αμάξωμα του οποίου έχει σαφείς επιρροές από τον Όμιλο Volkswagen, δηλαδή από το Volkswagen Beetle εμπρός και από την Porsche Panamera πίσω.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το νέο μοντέλο θα είναι είτε πισωκίνητο είτε τετρακίνητο. Στη δεύτερη εκδοχή του η μέγιστη συνδυαστική ισχύς του είναι 400 ίπποι και η μέγιστη συνδυαστική ροπή του 678 Nm.

Honda

Η Honda θα παρουσιάσει το Ye GT, ένα νέο πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο όχημα από το οποίο θα προέλθει ένα καινούργιο τετράθυρο μοντέλο της για την κινεζική αγορά. H ιαπωνική εταιρεία συνεργάζεται στην χώρα με τις γηγενείς εταιρείες Dongfeng Motor και GAC Motor.

Όπως έχει γίνει γνωστό, θα πρόκειται για ένα όχημα με χαρακτήρα Gran Turismo το οποίο θα έχει ως πρωταγωνιστή τον οδηγό και η διαμόρφωση του ταμπλό (και του εσωτερικού εν γένει) θα ανταποκρίνεται ουσιαστικά σε ένα GT. Η έκδοση παραγωγής του θα παρουσιαστεί εντός της επόμενης χρονιάς, τότε που θα αρχίσει και η κατασκευή του.

Εκτός από το Ye GT, η Honda θα παρουσιάσει στην κινεζική πρωτεύουσα και τα πρωτότυπα Ye P7 και Ye S7, τις crossover εκδοχές του.

iCar

Η iCar είναι μια θυγατρική της Chery Automobile και θα παρουσιάσει το X25, ένα εκτός δρόμου αμιγώς ηλεκτρικό MPV μοντέλο το οποίο θα έχει και μικρό θερμικό κινητήρα που θα λειτουργεί ως range extender.

Mengshi M-Hunter

Η Mengshi είναι το τμήμα της Dongfeng Motor που κατασκευάζει θωρακισμένα οχήματά της. Αυτή τη φορά δημιούργησε το M-Hunter, ένα 4×4 buggy το οποίο απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα διαφορετικό μέσο μεταφοράς, το οποίο θα έχει μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης.

Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz θα έχει σημαντική παρουσία στην κινεζική πρωτεύουσα τόσο με τα δικά της μοντέλα όσο και με αυτά της Mercedes-AMG. Φυσικά, η παρουσίαση της καινούργιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης G-Class θα είναι το μεγάλο γεγονός για όλους. Εκτός αυτής, θα παρουσιαστεί η Mercedes-AMG GT 63 S E Performance.

MINI

H MINI θα παρουσιάσει το Aceman, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της το οποίο θα αντικαταστήσει το Clubman. To καινούργιο αυτοκίνητό της θα έχει αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές του νέου Cooper.

Nissan

Η Nissan έχει ανακοινώσει ότι θα παρουσιάσει αμιγώς ηλεκτροκίνητα πρωτότυπα από τα οποία θα προέλθουν νέα μοντέλα της για την αγορά της Κίνας.

Μεταξύ αυτών θα είναι και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο Hyper Force το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μια αντίστοιχη έκδοση του GT-R στο μέλλον, καθώς και το καινούργιο μονοθέσιό της για τον θεσμό Formula E.

Porsche

Η Porsche θα παρουσιάσει μια νέα έκδοση της Taycan για την εγχώρια αγορά η οποία θα έχει καλύτερες επιδόσεις και αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού σε σχέση με αυτές στις οποίες διατίθεται ήδη εκεί το αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές μοντέλο.  

smart

Το smart #5, το μεγάλο νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας, βασίζεται την πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) που έχει δημιουργήσει η Geely Automobile για τα μοντέλα της και γι’ αυτά των θυγατρικών εταιρειών της.

Volkswagen

Από τη Volkswagen ανακοινώθηκε ότι στο Πεκίνο θα παρουσιάσει ένα καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο το οποίο δεν θα αποτελεί απλώς τον προπομπό εντός νέου μοντέλου της, αλλά θα αποκαλύψει και τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα των καινούργιων μοντέλων της.

Πρόκειται για ένα SUV με έντονα κεκλιμένο το πίσω μέρος του, σαν coupé. Στο εμπρός μέρος το καπό του είναι κεκλιμένο, σχετικά χαμηλό σε ύψος και με πιο έντονα διαμορφωμένους τους θόλους. Το ίδιο ισχύει και για τους πίσω, αντίστοιχα.

Xiaomi

O τεχνολογικός κολοσσός της Κίνας θα έχει στο περίπτερό της το αμιγώς ηλεκτρικό SU7, το οποίο έχει παρουσιαστεί πριν από λίγες ημέρες και τώρα αναμένεται να αποτελέσει το κύριο έκθεμά της (τετράτροχο, φυσικά).

Xpeng

H Xpeng, εκτός από τα μοντέλα της, θα ανακοινώσει την ίδρυση μιας νέας θυγατρικής εταιρείας της η οποία θα κατασκευάζει νέα μοντέλα τα οποία θα είναι πιο προσιτά οικονομικώς σε σχέση με τα δικά της.