Classic

06 Jul, 2020 Ώρα 23:56

Το νικηφόρο ντεμπούτο της Nissan, στον πιο σκληρό αγώνα του κόσμου

Thumbnail

Το 1958, το πρώτο διεθνές ράλι στο οποίο συμμετείχε η Nissan Motor ήταν το 6ο Αυστραλιανό, που πραγματοποιήθηκε από τις 20 Αυγούστου έως τις 7 Σεπτεμβρίου.

Close

Αυτός ο αγώνας, ο οποίος ήταν ο  μεγαλύτερος στον κόσμο εκείνη την εποχή, ήταν μια δεξιοτίμονη περιπέτεια αντοχής, άνω των 16.000 χιλιομέτρων, γύρω από την Αυστραλιανή ήπειρο.

-

Close

 

Πρόσβαση μόνο στα πληρώματα

Close

Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε στο Σύδνεϋ και οι συμμετέχοντες θα έπρεπε να περάσουν ξανά από το Σύδνεϋ και να τερματίσουν στη Μελβούρνη, με μια διαδρομή σχεδιασμένη για να φέρει τα αυτοκίνητα και τους οδηγούς τους στα όρια της αντοχής τους.

Για το σκοπό αυτό, οι διοργανωτές της εκδήλωσης απαγόρευσαν  σε οποιονδήποτε άλλο, εκτός από τα πληρώματα, να έχει πρόσβαση στις εργασίες των αυτοκινήτων, σφραγίζοντας όλα τα κύρια εξαρτήματα του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο θα βρισκόταν σε επικίνδυνη κατάσταση, η διοργάνωση είχε το δικαίωμα να  το αποβάλει από τον αγώνα.

_

Υψηλός βαθμός δυσκολίας

Ο συγκεκριμένος αγώνας είχε τέτοιο βαθμό δυσκολίας που χαρακτηριστικά  μια αμφιλεγόμενη παράκαμψη, μέσω των περιοχών Jurien Bay και Green Head, ανάγκασε τους αγωνιζόμενους να διασχίσουν αμμόλοφους, βάλτους  και νερόλακκους, με βάθος έως και ενός μέτρου. Κατά συνέπεια, όλοι οι οδηγοί έπρεπε να εφοδιαστούν με πυροσβεστήρες, κιτ πρώτων βοηθειών και προμήθειες τροφής και νερού για μια εβδομάδα.

Μέχρι το τέλος του συγκεκριμένου ακραίου αγώνα που είχε ως απολογισμό αρκετούς τραυματισμούς, κατάγματα και ακόμη και έναν θάνατο, μόνο 36 από τα 67 αυτοκίνητα που βρέθηκαν στην εκκίνηση κατάφεραν να τον ολοκληρώσουν. Ήταν κάτι το συγκλονιστικό για τους φίλους του μηχανοκινήτου αθλητισμού εκείνη την εποχή, όπως και η συμμετοχή της Nissan με το Datsun 1000 Sedan (μοντέλο 210) που  κέρδισε τον αγώνα στην κατηγορία του (“κλάση Α”, για οχήματα κυβισμού 1 λίτρου ή και λιγότερο).

_

 

Ακραία πρόκληση

Η φήμη που ακολούθησε τον αγώνα σε όλη την Υφήλιο, οφειλόταν στο θάρρος της Nissan να δεχτεί αυτή την ακραία πρόκληση, στο πρώτο της διεθνές ράλι. Μέσω αυτού του εγχειρήματος, η Nissan πέτυχε επίσης έναν μεγάλο στόχο: Tην απόδειξη της ποιότητας και της αντοχής των αυτοκινήτων της στις αγορές του εξωτερικού. Αυτό την βοήθησε καθοριστικά, καθώς εκείνη την περίοδο η Nissan εξήγαγε αυτά τα μοντέλα στην Αμερική, την Ασία και την Ωκεανία.

Ο αγώνας αυτός καθαυτός ήταν τόσο σκληρός,  που μετά το 1958 δεν πραγματοποιήθηκε ξανά, με την νίκη της Nissan να αποτελεί πλέον έναν “μύθο”!

Το Datsun 1000 Sedan 210 του 1957 ήταν το τελευταίο ολοκαίνουργιο Datsun της εποχής,  πριν από την κυκλοφορία του Bluebird. Ήταν εξοπλισμένο με έναν νέο κινητήρα 1 λίτρου OHV της Nissan, που είχε αναπτυχθεί προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις σε υψηλές ταχύτητες. Με τους μηχανικούς της Nissan να έχουν στο μυαλό τους την εκδοχή μελλοντικής εξαγωγής του αυτοκινήτου, πρόσθεσαν επιπλέον χαρακτηριστικά όπως το κυρτό κρύσταλλο του παρμπρίζ. Το αυτοκίνητο που κέρδισε στον Γύρο της Αυστραλίας ονομάστηκε "Fuji",  ενώ ένα έτερο 210 με την ονομασία  "Sakura", τερμάτισε τέταρτο.

_

 

Tags
16 Jul, 2020 Ώρα 23:44

40 χρόνια Fiat Panda: Η πεμπτουσία του Design

Thumbnail

Το ταξίδι στην 40χρονη ιστορία του Fiat Panda συνεχίζεται. Μετά την πρώτη στάση στους κινητήρες που χαρακτήρισαν το μοντέλο, στο δεύτερο video της σειρά κοιτάζουμε βαθύτερα στο σχεδιασμό που χαρακτήρισε τις τρεις γενιές του πετυχημένου αυτοκινήτου πόλης της ιταλικής φίρμας.

Close

Η έννοια του “Design” περιλαμβάνει πολλά περισσότερο από απλά την αισθητική και βρίσκεται βαθιά στη δημιουργία κάθε βιομηχανικού προϊόντος καθορίζοντας εκτός από τη μορφή του και τη συνολική του φιλοσοφία. Η αναζήτηση της βέλτιστης λύσης σε συνδυασμό με την επίτευξη ενός άρτια σε επίπεδο αισθητικής αποτελέσματος, αποτελούν την πεμπτουσία του Design που συμπυκνώνεται στη φράση “forms follows function” (η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία).

_

Close

 

Τα μυστικά της επιτυχίας

Close

Στην ιστορία για το σχεδιασμό του Panda, εκτός από τον Luca Napolitano – Επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή ΕΜΕΑ-, μας συνοδεύει και ο Klaus Busse – Επικεφαλής Σχεδιασμού της FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ- που αναλύει το Ιταλικό Design του Panda, το οποίο αποτελεί έναν τέλειο συνδυασμό πρακτικότητας, ρεαλισμού, αλλά και συναισθήματος.

Τα μυστικά της επιτυχίας του Panda περιλαμβάνουν τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, το ευρύχωρο και κυρίως πλήρως διαμορφώσιμο εσωτερικό, την ευρεία γκάμα κινητήρων, αλλά και την ποικιλία χρωματισμών. Όλα τα παραπάνω συναντήθηκαν σε μια στιβαρή μορφή η οποία εκπέμπει γοητεία και φιλικότητα. Δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός ότι το Panda είναι το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο για τους Ιταλούς, αλλά και για εκατομμύρια άλλους Ευρωπαίους που το επέλεξαν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, είτε στην πόλη, είτε στην επαρχία. Το Panda είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά την ίδια στιγμή είναι και ένα μικρό SUV, από την εποχή που ακόμα κανείς δεν ήξερε τι είναι το «SUV». Και βέβαια με την παρουσίαση του μοντέλου 4x4 έγινε πραγματικά ασταμάτητο σε κάθε επιφάνεια.  

_

 

Πρωτότυπο στιλ...

Είναι βασικό κομμάτι του DNA του Panda να προσφέρει πρωτότυπο στιλ και χρηστικότητα, παράλληλα με έξυπνες λύσεις που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού και των επιβατών. Στο πέρασμα του χρόνου το Panda εξελίχθηκε, αλλά παρέμεινε πιστό στις αξίες του, διατηρώντας μια τέλεια ισορροπία μεταξύ της μορφής και της λειτουργικότητας του. Από γενιά σε γενιά το μικρό Fiat επαναπροσδιόρισε το στιλ του, αλλά ποτέ δεν έχασε την ταυτότητα του και κυρίως δεν θυσίασε στο ελάχιστο την πρακτικότητα του. Για την ακρίβεια το Panda αποτελεί το σημείο αναφοράς όσον αφορά στη χρηστικότητα με συγκεκριμένα σχεδιαστικά στοιχεία που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο. Στοιχεία όπως τα αναδιπλούμενα καθίσματα, οι προσαρμόσιμοι χώροι για αντικείμενα στο εσωτερικό, η εργονομική διάταξη των χειριστηρίων και πολλά άλλα που εξασφαλίζουν άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.

Στο άμεσο μέλλον το Fiat Panda θα συνεχίσει να εκπλήσσει. Η πρωτοποριακή του φύση αποτελεί συνεχή πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές του Centro Stile που εργάζονται για να ανακαλύψουν ακόμα πιο έξυπνες και πρακτικές λύσεις για το αυτοκίνητο πόλης του αύριο. Καρπός μιας από αυτές τις προσπάθειες αποτελεί και το Fiat Concept Centoventi, η απάντηση της Fiat στη βιώσιμη ηλεκτροκίνηση για όλους, η οποία βασίζεται στα 120 χρόνια ιστορίας της μάρκας.

Το ταξίδι της ανακάλυψης του Fiat Panda δεν σταματά εδώ. Το τρίτο video που θα εστιάζει στις έξυπνες λύσεις του μοντέλου σύντομα θα είναι διαθέσιμο.