Classic

12 Jun, 2024 Ώρα 12:56

Το πρώτο «Ασημένιο Βέλος» της Mercedes-Benz που παρουσιάστηκε πριν από 90 χρόνια

Thumbnail

Πριν από 90 χρόνια, το μονοθέσιο με την κωδική ονομασία W 25 ήταν το αγωνιστικό αυτοκίνητο που δημιούργησε το μύθο «Ασημένιο Βέλος» για τη Mercedes-Benz. Ορισμός που ισχύει ακόμα και σήμερα και επεκτείνεται ακόμα και στα τελευταία αγωνιστικά αυτοκίνητα της ομάδας Mercedes-AMG Petronas Formula One.

Close

Η Mercedes-Benz W 25 έκανε το ντεμπούτο της στον αγώνα Eifel Race στο Nürburgring στις 3 Ιουνίου 1934. Ο Manfred von Brauchitsch κέρδισε τον αγώνα, σημειώνοντας νέο ρεκόρ πίστας με μέση ταχύτητα 122,5 km/h. Αυτή ήταν η αρχή μιας ιστορίας επιτυχίας για τη Γερμανική μάρκα.

 

Close

 

Το πρώτο Ασημένιο Βέλος, η Mercedes-Benz W 25 του 1934, κατέχει μια εξέχουσα θέση στο Μουσείο Mercedes-Benz.

Close

Η W 25 ξεκίνησε να αναπτύσσεται και να κατασκευάζεται από το 1933 σαν ένα κλασικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με κινητήρα μπροστά. Οι βελτιώσεις συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια των συμμετοχών του στους αγώνες μέχρι το 1936. Έκανε το ντεμπούτο του με έναν υπερτροφοδοτούμενο οκτακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,4 λίτρων (M 25 A), ο οποίος απέδιδε έως και 354 ίππους στις 5.800 στροφές. Την ίδια χρονιά, το 1934, ακολούθησε ο 4λιτρος κινητήρας M 25 B με ισχύ 430 ίππων. 

 

 

Μια συναρπαστική ιστορία ακολουθεί το αγωνιστικό των 750 κιλών. Την αφηγήθηκε ο διάσημος αγωνιστικός διευθυντής της μάρκας, Alfred Neubauer. Η W 25 ήταν βαμμένη με το παραδοσιακό λευκό αγωνιστικό χρώμα, αλλά ζύγιζε ένα κιλό παραπάνω πριν από τον πρώτο της αγώνα στο Eifel. Τι σκέφτηκαν οι μηχανική της Mercedes-Benz την τελευταία στιγμή; Έξυσαν τη βαφή κατά τη διάρκεια της νύχτας και έτσι στη γραμμή εκκίνησης βρέθηκε το πρώτο «Ασημένιο Βέλος» χωρίς μπογιά. Το γυμνό αλουμινένιο του αμάξωμα εξέπληξε τους πάντες και συνάμα πληρούσε και τον κανονισμό για το βάρος του μονοθεσίου.

 

 

Μετά τις συμμετοχές της μάρκας τις δεκαετίες του 30’ και του 50’, η Mercedes-Benz επέστρεψε στη Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων το 1994 και δημιούργησε τη δική της εργοστασιακή ομάδα από το 2010. Από το 1934, τα Ασημένια Βέλη έχουν κατακτήσει τρία Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα (Rudolf Caracciola το 1935, 1937 και 1938) και δώδεκα τίτλους οδηγών στη Formula 1: Ο Juan Manuel Fangio αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 1954 και το 1955, ο Mika Häkkinen το 1998 και το 1999, ο Nico Rosberg το 2016 και ο Lewis Hamilton κατέκτησε το πρωτάθλημα το 2008, το 2014 και το 2015 καθώς και το 2017 έως το 2020.

 

24 Jun, 2025 Ώρα 09:42

H εμβληματική SLK Roadster στο μουσείο της Mercedes-Benz

Thumbnail

Στο λαμπερό παρελθόν της ανατρέχει η Mercedes, εγκαινιάζοντας την ειδική έκθεση “Youngtimer” που θα διεξαχθεί στο μουσείο της στη Στουτγάρδη, φιλοξενώντας συνολικά 10 οχήματα από τις δεκαετίες του 1990 και του 2000. Μία από τις θεματικές ενότητες της έκθεσης είναι η “Easy Life” όπου κυριαρχεί η SLK 230 Kompressor (σειρά R 170) σε απόχρωση “yellowstone”, το επικοινωνιακό χρώμα για την παρουσίαση του μοντέλου στην αγορά την άνοιξη του 1996. Το χρώμα ανέδειξε την κομψή σιλουέτα του roadster, το οποίο σηματοδότησε τη μεταμόρφωση της μάρκας, δίνοντας το έναυσμα για το λανσάρισμα μιας νέας σειράς μοντέλων που θα άλλαζαν τον ρου της ιστορίας.

Close

 

 

Η σειρά R 170 ακροβατούσε μεταξύ coupe και roadster, χάρη στη “vario”, μια ηλεκτροϋδραυλική αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή που εκείνη την περίοδο αποτέλεσε ένα τεχνολογικό θαύμα. Με το πάτημα ενός κουμπιού, αναδιπλωνόταν ομαλά στο πορτμπαγκάζ, μετατρέποντας την  SLK 230 Kompressor σε ένα roadster ανοιχτής οροφής. Το εν λόγω σύστημα ανέδειξε τη Mercedes σε πρωτοπόρο και καθιέρωσε ένα νέο πρότυπο στην απόλαυση της οδήγησης κάθε εποχή του χρόνου.

 

Close

 

Η SLK 230 Kompressor ήταν το κορυφαίο σε επίπεδο πωλήσεων μοντέλο της σειράς. Ο 4κύλινδρος κινητήρας της, με μηχανικό υπερσυμπιεστή απέδιδε 193 ίππους, ανεβάζοντας σημαντικά το πήχη στην κατηγορία των compact σπορ αυτοκινήτων, ενώ παρείχε μεγάλη ισχύ από χαμηλές στροφές, παραμένοντας ταυτόχρονα εκλεπτυσμένος και αποδοτικός. Η πρώτη παρουσία υπερσυμπιεστή σε μοντέλο της Mercedes εντοπίζεται τη δεκαετία του 1920 στη  Mercedes-Benz S-Series (W06), αλλά η επιστροφή της τεχνολογίας τη δεκαετία του 1990 συνοδεύτηκε από σημαντικές βελτιώσεις που χάριζαν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και περισσότερη ροπή. 

 

 

Η SLK ξεχώριζε και με τον διαχρονικό σπορ σχεδιασμό της, έχοντας καθαρές γραμμές, κοντή και κομψή σιλουέτα, και ένα έντονο, μακρύ καπό. Έμφαση στη διαχρονικότητα δόθηκε και κατά τη σχεδίαση του εξωτερικού, με την απουσία περιττών στοιχείων. Μεγάλα αναλογικά όργανα, προσεκτικά τοποθετημένα χειριστήρια και premium υλικά χαρίζουν στην SLK μια ξεχωριστή εμφάνιση που δείχνει μοντέρνα μέχρι και σήμερα, σχεδόν 30 χρονιά μετά την πρεμιέρα της σειράς R 170.

Τα πρωτότυπα SLK παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στις εκθέσεις αυτοκινήτου του Τορίνο και του Παρισιού το 1994, αντανακλώντας το πνεύμα της εποχής. Το μοντέλο παραγωγής κυκλοφόρησε το 1996 και γρήγορα απέκτησε χιλιάδες οπαδούς που θέλησαν να το εντάξουν στο γκαράζ τους. Αποτέλεσε σύμβολο για τη μάρκα, ενώ μέχρι το 2004 είχαν παραχθεί πάνω από 310.000 μονάδες.

Οι επισκέπτες στο Μουσείο της μάρκας θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν καλύτερα τα μοντέλα όπως και την εποχή κατά την οποία αυτά κυκλοφόρησαν μέσω ορισμένων διαδραστικών σημείων, συμπεριλαμβανομένων χώρων δημιουργίας εικόνων με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης και retro gaming.