Classic

24 Mar, 2020 Ώρα 21:57

R360 Coupe: Το Mazda που έκλεψε την παράσταση πριν από 60 χρόνια

Thumbnail

Η μηχανολογία με στόχο τον περιορισμό του βάρους ήταν ανέκαθεν παράδοση της Mazda, και χρονολογείται από το πρώτο της επιβατικό αυτοκίνητο.

Close

Ένα αξιαγάπητο μικρό coupe που παρουσιάστηκε 60 χρόνια πριν, το Mazda R360 έγινε αμέσως ένα νέο ορόσημο στην κατηγορία των ‘microcars’ στην Ιαπωνία, ξεχωρίζοντας από τον ανταγωνισμό από την πρώτη κιόλας μέρα.

Ήταν ένα μοντέλο που καθόρισε επίσης και το DNA της Mazda ως κατασκευαστή στιλάτων, οικονομικών και πάνω απ’ όλα,  «fun-to-drive», αυτοκινήτων. Οι ομοιότητες του τότε με το σήμερα είναι πολλές.

Close

_

 

Close

4.500 πωλήσεις σε μία μέρα

Ελάχιστα γνωστό εκτός Ιαπωνίας, το Mazda R360 έγινε best seller στην έδρα του. Μόνο την ημέρα που παρουσιάστηκε, το Μάϊο του 1960, το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο της εταιρείας πούλησε 4.500 μονάδες, και κατέλαβε σχεδόν τα 2/3 της ταχύτατα αναπτυσσόμενης κατηγορίας των “Κ-cars” (microcars) μέχρι το τέλος του ίδιου έτους, αλλά και πάνω από 15% ολόκληρης της Ιαπωνικής αγοράς αυτοκινήτων.

Ήταν μία πολύ σημαντική καμπή στην ιστορία της Toyo Kogyo, όπως ήταν η τότε ονομασία της μετέπειτα Mazda Motor Corporation. Για τον τότε κατασκευαστή φορτηγών, ήταν η αρχή μίας νέας εποχής στην παραγωγή αντισυμβατικών αυτοκινήτων.

_

 

Τιμή: 830 δολάρια…

Το R360 διέθετε έναν 4χρονο κινητήρα που ήταν αθόρυβος, δεν ρύπαινε πολύ και ήταν ιδιαίτερα οικονομικός, σε σύγκριση με τους 2χρονους κινητήρες που χρησιμοποιούσε τότε ο ανταγωνισμός. Ο δικύλινδρος V-twin των 360κ.ε.κ. του R360 είχε ισχύ 16 ίππους, τιμή όχι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, είχε όμως να κινήσει ένα αμάξωμα που ζύγιζε μόλις 380 κιλά. Η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 90χλμ/ώ., που θεωρείτο ικανοποιητική για την κατηγορία, και υπεραρκετή δεδομένων των συνθηκών στους δρόμους της Ιαπωνίας των αρχών της δεκαετίας του 60.

Με τον περιορισμό των διαστάσεων (3μ x 1.3μ) και της χωρητικότητας του κινητήρα (360κ.ε.κ.), στα μοντέλα της κατηγορίας των K-cars, η Ιαπωνική κυβέρνηση, είχε στόχο να υποστηρίξει την τοπική βιομηχανία αυτοκινήτων, προωθώντας τη χρήση οικονομικών μοντέλων και βοηθώντας με αυτό τον τρόπο την ευρεία διάδοση της κτήσης & χρήσης ενός αυτοκινήτου, από όλους.

Παρά την καινοτόμο τεχνολογία και τα σχετικά ακριβά υλικά, η αποδοτική παραγωγή επέτρεψε στη Mazda να διατηρήσει την τιμή του χειροκίνητου R360 στα 830 δολάρια.

 

Πηγή: caranddriver.gr

16 May, 2025 Ώρα 11:47

Δυναμική Παρουσία από τη PSALTIS AUTO PARTS και ENEOS Motor OIL στη Πάφο με τη Λέσχη Κλασικών Οχημάτων

Thumbnail

Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε η Έκθεση Κλασικών Οχημάτων που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 11 Μαΐου στο γραφικό Λιμανάκι της Πάφου. Η εταιρεία Psaltis Auto Parts, και τα λιπαντικά ENEOS MOTOR OIL, έδωσαν δυναμικό παρών, εκφράζοντας έμπρακτα τη στήριξή της στον χώρο των κλασικών οχημάτων και ειδικότερα στην επαρχία Πάφου.

Close

 

 

Η ατμόσφαιρα πλημμύρισε από λάμψη, ήχους και νοσταλγία, καθώς περισσότερα από 130 κλασικά αυτοκίνητα και 75 μοτοσικλέτες εντυπωσίασαν το κοινό, το οποίο κατέκλυσε την περιοχή για να απολαύσει ένα μοναδικό θέαμα. Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από μουσική, γαστρονομικές απολαύσεις και μοναδικά εκθέματα, δημιουργώντας ένα ανεπανάληπτο σκηνικό.

 

Close

 

Χιλιάδες επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν πίσω στον χρόνο, βιώνοντας τη γοητεία των vintage οχημάτων σε ένα ιδανικό περιβάλλον. Τη διοργάνωση ανέλαβε με απόλυτη επιτυχία η Λέσχη Κλασικών Οχημάτων Πάφου, συνεχίζοντας με συνέπεια την παράδοση των υψηλού επιπέδου εκδηλώσεων.

 

 

Η Psaltis Auto Parts εκφράζει την χαρά της για τη συμμετοχή στην εκδήλωση και δηλώνει έτοιμη να στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τον χώρο του αυτοκινήτου και του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ειδικά όταν αυτές ενσωματώνουν κοινωνικό και φιλανθρωπικό χαρακτήρα.

Με ανυπομονησία αναμένουμε περισσότερες παρόμοιες δράσεις στην πανέμορφη πόλη της Αφροδίτης, που αναδεικνύουν τόσο την πολιτιστική κληρονομιά όσο και το πάθος για τα κλασικά οχήματα.