Classic

09 Apr, 2019 Ώρα 22:45

Στην κορυφαία έκθεση ιστορικών του Essen, Abarth - Alfa Romeo και Fiat

Thumbnail

Από τις 10 έως και τις 14 Απριλίου, στο Essen της Γερμανίας, θα πραγματοποιηθεί η 31η Techno Classica, η δημοφιλέστερη έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη που την περασμένη χρονιά συγκέντρωσε περισσότερους από 188.000 επισκέπτες.

Close
 

Η παρουσία της FCA Heritage, του οργανισμού που είναι αφιερωμένος στη διατήρηση και ανάδειξη την πλούσιας ιστορίας των Ιταλικών μαρκών της FCA, θα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή εστιάζοντας στην αγωνιστική κληρονομία της Alfa Romeo και ιδιαίτερα στην πορεία της στη Formula 1. Η πανέμορφη G. P. Tipo 159 "Alfetta" με την οποία ο Juan Manuel Fangio κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formual 1 του 1951, θα συνοδεύεται από την Brabham-Alfa Romeo BT45 του 1977 που οδήγησαν οι Carlos Reutemann και Carlos Pace.

_

 

Αυτά τα δύο μοναδικά μονοθέσια ανήκουν στη συλλογή του μουσείου της Alfa Romeo (Museo Storico Alfa Romeo, Arese - La Macchina del Tempo) και αποτελούν δείγμα της τεράστιας ιστορίας που έχει η μάρκα στους αγώνες. Με την πρώτη συμμετοχή σε αγώνες να πραγματοποιείται μόλις το 1910, η Alfa Romeo, συνεχίζει μέχρι και σήμερα να εστιάζει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, επιστρέφοντας με την "Alfa Romeo Racing" στην Formula 1.

Close
 

Παράλληλα με την Alfa Romeo και οι Fiat, Abarth θα εντυπωσιάσουν με μοντέλα όπως το Fiat 500 που για την περίπτωση αναβαθμίστηκε από την Abarth με μία ρέπλικα του αυθεντικού κιτ αναβάθμισης της δεκαετίας το 1960 "Abarth Classiche 595". Τέλος στο χώρο θα υπάρχει και το πρώτο Fiat 500 του 1958 που βελτίωσε ο Carlo Abarth και κατάφερε να σπάσει 6 διεθνή ρεκόρ στην πίστα της Monza.

 

Close
08 Jan, 2025 Ώρα 08:41

Στο σφυρί μία από τις πιο σπάνιες Corvette όλων των εποχών!

Thumbnail

H 1957 Corvette SS Project XP-64 της Chevrolet, το πνευματικό τέκνο της Zora Arkus-Duntov, θα βγει σε όλο το μπλοκ δημοπρασιών της RM Sotheby’s, στα τέλη Φεβρουαρίου, με εκτιμήσεις να τοποθετούν την αξία του μεταξύ 5 και 7 εκατομμυρίων δολαρίων.

Close

Όχι μόνο γιατί είναι ένα σπάνιο κομμάτι αγωνιστικής ιστορίας, αλλά γιατί είναι επίσης ένα από τα καλύτερα σχέδια της αμερικανικής μάρκας, με την προσωπική σφραγίδα του Zora Arkus-Duntov, ενός επιτυχημένου οδηγού αγώνων αντοχής, που αργότερα διέπρεψε ως σχεδιαστής αγωνιστικών μοντέλων.

 

Close

 

Αρχικά, η General Motors έπαιξε με την ιδέα να τοποθετήσει έναν κινητήρα Chevy σε Jaguar E-Type, αλλά ο Arkus-Duntov είχε μεγαλύτερα σχέδια. Ξεκίνησε να δημιουργήσει ένα ειδικά κατασκευασμένο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το οποίο ξεκίνησε τη ζωή του σε μια ήσυχη γωνιά του Chevrolet Engineering Center.

Close

Το αμάξωμα του αγωνιστικού,  κατασκευάστηκε από μαγνήσιο και είχε ως στόχο να είναι όσο το δυνατόν πιο βελτιωμένο και πιο ελαφρύ τα 839 κιλά, επιβεβαιώνουν ότι έγινε καλή δουλειά.

 

 

Η ισχύς προέρχεται από έναν V8 εξοπλισμένο με εκκεντροφόρο υψηλής απόδοσης, κυλινδροκεφαλές αλουμινίου και ψεκασμό καυσίμου, απόδοσης περίπου 300 ίππων. Ο κινητήρας συνδυάστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.

Το αυτοκίνητο έκανε το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο στις 12 Hours of Sebring το 1957. Ενώ το XP-64 αποδείχθηκε αμέσως γρήγορο, αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια του αγώνα και το σώμα από μαγνήσιο έκανε την καμπίνα αφόρητα ζεστή.

 

 

Καθώς έπρεπε να αποσυρθεί, η Chevy πιστεύεται ότι είχε σχεδιάσει μια σειρά αναβαθμίσεων για αυτό που θα του επέτρεπαν να είναι ανταγωνιστικό στις 24 Ώρες του Le Mans εκείνης της χρονιάς . Ωστόσο, η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων συμφώνησε να τερματίσει τις υποστηριζόμενες, από το εργοστάσιο, αγωνιστικές προσπάθειες λίγο μετά το Sebring, ολοκληρώνοντας σύντομη την αγωνιστική καριέρα της XP-64.