Editorial

11 Jul, 2023 Ώρα 08:43

Έφταιξε το karting για τη θητεία του εγγονού του πρώην προέδρου!

Thumbnail

Του Στέλιου Κυθρεώτη

Close

 

Πολύς σάλος έγινε για την κατάταξη του συναθλητή μας στο karting, Άντη Λούτσιου, όπου σαν αθλητής του kart και μέλος του ΚΟΑ, έμεινε στην επαρχία Λεμεσού για την θητεία του για να έχει τις διευκολύνσεις για τις προπονήσεις του.

Close

Το άρθρο αυτό δεν έχει σαν πρόθεση καμία πολιτική σκοπιμότητα. Απλά απευθύνομαι προς όλους τους σχολιαστές ή/και γονείς που έχουν αθλητές πχ. σε Β’ και Γ’ κατηγορίας ποδοσφαιρικές ομάδες, σε συνοικιακές ομάδες πετόσφαιρας και άλλων αθλημάτων και λαμβάνουν υπηρεσιακά και διερωτώμαι τι είναι αυτό που τους δίνει το δικαίωμα να κρίνουν τον οποιοδήποτε, είτε είναι εγγονός του προέδρου είτε γιος του μουχτάρη, είτε γιος ενός απλού πολίτη για το άθλημα του.

Βλέπω αρνητικά σχόλια για το karting από άτομα που δεν ξέρουν πόσους τροχούς έχει το αυτοκίνητο, δεν ξέρουν καν να αναφερθούν στο αγωνιστικό karting και το αναφέρουν σαν go kart. Αναφέρονται σε 5-6 «μιτσιούς» που βουρούν στην Έρημη, ενώ υπάρχουν αγώνες οργανωμένοι στους οποίους τρέχουν 30 αθλητές ηλικίας από 7 μέχρι 50+ χρονών. Η πολιτική προέκταση δεν με αφορά. Αναφέρομαι μόνο στο άθλημα του karting.

Close

 

 

Τυφλωμένοι από το κομματικό πάθος, ή παθιασμένοι από την γενική αδικία που επικρατεί στη χώρα του μέσου και των κουμπάρων, δεξιά κεντρώα και αριστερά, κατακρίνουν ένα αθλητή χωρίς να γνωρίζουν ότι συμμετέχει σε αγώνες στην Κύπρο και στο εξωτερικό, ότι είναι ένα δύσκολο άθλημα που θέλει τέλεια φυσική κατάσταση και πολλή προπόνηση. Κι ότι ο συγκεκριμένος προετοιμάζεται για ευρωπαϊκό αγώνα τον Οκτώβριο στην Ιταλία. Τους ενοχλεί γιατί απλά είναι εγγονός του πρώην προέδρου. Και τους φταίει το άθλημα!

Ούτε γνωρίζουν ότι ο Eftihios Tio Ellinas που μας πρόσφερε πανευρωπαϊκές νίκες και έφτασε κοντά στην F1 ξεκίνησε από το karting, όπως και ο Vladimiros Tziortzis που προηγείται στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα Nascar. 

Γι’ αυτό, επειδή όσοι ασχολούμαστε με το karting γνωρίζουμε τον Άντυ σαν αθλητή και όχι σαν εγγονό του πρώην προέδρου, θέλουμε να σας παρακαλέσουμε να αφήσετε το άθλημα μας στην ησυχία του. Ένα άθλημα πολύ σημαντικό για όλους εμάς, αλλά κυρίως για τους νέους οδηγούς που μέσα από τος πίστες γίνονται πιο ασφαλείς και σωστοί οδηγοί.

Ασχοληθείτε με την μάππα και τις εκατοντάδες νεαρούς που πιάνουν υπηρεσιακά και που στα 20 τους δεν θα ξαναπατήσουν στο γήπεδο και αφήστε τους λιγοστούς αλλα σημαντικούς Κύπριους αθλητές του karting στην ησυχία τους. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι υποτιμημένος στην Κύπρο και στο μυαλό των περισσότερων που παρασύρονται από την μάππα, γιατί είναι άσχετοι με το karting. 

Στην τελική, τις περισσότερες από τις μεγαλύτερες πανευρωπαϊκές διακρίσεις φέτος για την Κύπρο τις φέρνει ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ( Vladimiros Tziortzis προηγείται στο πρωτάθλημα Nascar,  Ela Koko - Γιώργος Χριστοφόρου στο Drift Kings International). Και οι Αλέξανδρος Τσουλόφτας/Στέλιος Ηλία προηγούνται στο Ελληνικό πρωτάθλημα Ράλι. Το γνωρίζετε; Όχι βέβαια

Στέλιος Κυθρεώτης

Αθλητής karting, αναβάσεων αυτοκινήτου και Time Attack (ψάξετε το αν δεν γνωρίζετε το άθλημα)

12 Sep, 2024 Ώρα 09:52

Τι καλό θα μπορούσε να φέρει μια κρατική πίστα αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας στην Κύπρο!

Thumbnail

Διαβάζουμε τις τελευταίες ώρες για τα τρελά νούμερα που έφερε η εξαιρετική δημόσια επιτυχία του MotoGP του San Marino και της Riviera του Rimini, με το νέο ρεκόρ των 163,558 θεατών. Ο παραγόμενος οικονομικός αντίκτυπος, ο οποίος προσθέτει στην παγκόσμια προβολή της εκδήλωσης, αφήνει στη πραγματικότητα σημαντικά ίχνη για την ανάπτυξη του Motorsport ακόμη και στο νησί μας. 

Close

Τις τελευταίες εβδομάδες, όταν η τάση των προπωλήσεων πρότεινε μια έκδοση ισοδύναμη με εκείνες στις οποίες πιστευόταν ευρέως ότι η επιτυχία καθοριζόταν κυρίως από το φαινόμενο «Valentino Rossi», η Misano World Circuit ζήτησε από την Trademark Italia να εκτιμήσει αμέσως το «οικονομικό προϊόν.

Το αποτέλεσμα είναι μια οικονομική επίπτωση 98.1 εκατομμυρίων (το 2023 ήταν 80.256 εκατομμύρια) και αυτά τα νούμερα έρχονται από τις 212 χιλιάδες τουριστικές παρουσίες που κατανέμονται μεταξύ της Δημοκρατίας του Αγίου Μαρίνου και της Ριβιέρα του Ρίμινι.

Close

Η πιο εμπεριστατωμένη μελέτη, πλήρης με την κατανομή μεταξύ των διαφόρων ειδών, θα είναι διαθέσιμη σε λίγες εβδομάδες, αλλά ήδη σήμερα είναι δυνατό να συσχετιστεί η αύξηση άνω των 20 χιλιάδων θεατών σε σύγκριση με το 2023 με την αύξηση των δαπανών που δημιουργούνται στην Δημοκρατία του Αγίου Μαρίνου και στην Ριβιέρα του Ρίμινι.

 

Close

 

Στο τέλος του 2024, η MWC θα έχει επίσης διαθέσιμη τη γενική μελέτη για μια σεζόν που γίνεται μια φορά στη ζωή, με μια σειρά από διεθνείς διοργανώσεις που πολύ λίγες πίστες στον κόσμο μπορούν να προσφέρουν.

Μόνο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το 2024 είδε πρωταγωνιστές την Formula E, το WorldSBK, το Fanatec GT, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Junior GP, το Ιταλικό Πρωτάθλημα CIV με το Racing Night και δύο εκδόσεις του MotoGP. Μεταξύ άλλων προστέθηκαν η Παγκόσμια Εβδομάδα Ducati WDW 2024, το Eicma Riding Fest, το Aprilia All Stars, το Suzuki Motor Fest, το Grand Prix Truck και το επόμενο Σαββατοκύριακο το Italian Bike Festival που υπόσχεται πάνω από 50 χιλιάδες επισκέπτες.

Εμείς σχολιάζοντας τη φοβερή αυτή επιτυχία και τον τζίρο των σχεδόν 100 εκατομμυρίων, σε λιγότερο από μια εβδομάδα, να πούμε ότι το Σαν Μαρίνο και η Ιταλία ως κράτος έχουν έσοδα σχεδόν 22 εκατομμυρίων, μόνο από τον ΦΠΑ (22% στην Ιταλία) αυτής της εκδήλωσης και φυσικά θα υπάρξουν και άλλα σημαντικά φορολογικά έσοδα για το κράτος από τη φορολόγηση των καθαρών κερδών που θα προκύψουν από όλο αυτόν τον τζίρο που έγινε γύρω από την εκδήλωση MotoGP.

Και αυτό μόλις μερικές ώρες με το καράβι και μια ώρα δρόμος από την Ανκόνα που φτάνουν τα καράβια που ξεκινούν από την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα. Ή μία ώρα δρόμος από το αεροδρόμιο της Μπολόνια. 

Κανείς όμως Κύπριος πολιτικός δεν έχει πάει στην πίστα του Μιζάνο για να ρωτήσει τους οργανωτές για το πως το κάνουν αυτό, για το πως θα μπορούσε αυτό το ίδιο πράγμα, ένας Αγώνας MotoGP να γίνει και στην Κύπρο. ΑΝ και μετά από σχεδόν 30 χρόνια συζητήσεων (ναι τόσα χρόνια προσπαθούμε να πείσουμε την κυβέρνηση ότι δεν είμαστε ελέφαντες) βλέπουμε ακόμη το ενδιαφέρον να είναι μόνο στραμμένο στην μάππα. 

Μήπως δεν καταλαβαίνουν το οικονομικό όφελος της πατρίδας μας από μια τέτοια διοργάνωση; Μήπως δεν καταλαβαίνουν τι άλλα οφέλη σε προβολή της χώρας θα προσφέρει κάτι τέτοιο; Μήπως δεν καταλαβαίνουν πόσο ακόμη όφελος θα έφερνε οικονομικό και με άλλες διοργανώσεις η ύπαρξη ενός τέτοιου Αγώνα;

Αξιέπαινη φυσικά η προσπάθεια της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου η οποία πιέζει την κατάσταση όσο περισσότερο μπορεί.