Ειδήσεις

30 Nov, 2021 Ώρα 11:15

100 χρόνια γιορτάζει το θρυλικό αστέρι της Mercedes-Benz

Thumbnail

Tο θρυλικό σήμα της Mercedes, το τρισδιάστατο αστέρι μέσα στο στεφάνι, αποτελεί το σύμβολο μιας ιστορίας επιτυχίας για την εταιρεία. Μια διαχρονική επιτυχία αφού η  Mercedes-Benz μόλις πρόσφατα διατήρησε την κορυφαία θέση της ως η μόνη ευρωπαϊκή μάρκα στην πρώτη δεκάδα των «Καλύτερων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων 2021» της Interbrand. Η Mercedes-Benz βρίσκεται στην όγδοη θέση, από το 2018, με την αξία της μάρκας να έχει αυξηθεί κατά 3% στα 50,866 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε σύγκριση με το 2020. Με αυτό τον τρόπο η Mercedes-Benz παραμένει η πιο πολύτιμη μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο για έκτη συνεχή χρονιά και η μόνη εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων μέσα στην πρώτη δεκάδα της Interbrand.

Close

 

 

Η συγχώνευση της DMG με την Benz & Cie δημιούργησε την Daimler-Benz AG με τα σήματα τους να συγχωνεύονται το καλοκαίρι του 1926. Από τότε, το αστέρι με τις τρεις ακτίνες της DMG ολοκληρώθηκε με το στεφάνι της Benz, και κοσμεί μέχρι και σήμερα κάθε μοντέλο της Mercedes-Benz.

 

Close

 

Η πραγματική ιστορία του αστεριού και του στεφανιού ξεκίνησε το 1899, όταν ο Αυστριακός επιχειρηματίας Emil Jellinek, ο οποίος ζούσε στο Baden κοντά στη Βιέννη, χρησιμοποιούσε το όνομα της κόρης του Mercédès ως ψευδώνυμο για την ομάδα και τον οδηγό του όταν έτρεχαν με οχήματα της DMG. Λίγο αργότερα, το όνομα «Mercedes» δόθηκε στα οχήματα που παρήγγειλε ο Jellinek από την DMG, με το εμπορικό σήμα να καταχωρείται στις 26 Σεπτεμβρίου 1902.

 

 

Μετά από το όνομα, ήρθε και το χαρακτηριστικό σύμβολο. Ο Paul και ο Adolf Daimler, οι γιοι του πρωτοπόρου Gottlieb Daimler, ο οποίος πέθανε τον Μάρτιο του 1900, θυμήθηκαν πώς ο πατέρας τους είχε προσθέσει ένα αστέρι σε μια καρτ ποστάλ που έδειχνε το σπίτι της οικογένειας πριν από πολλά χρόνια. Η DMG ανέλαβε την ιδέα και υπέβαλε αίτηση για την πατέντα του σήματος, μια τρισδιάστατη αναπαράσταση του συμβόλου που σχεδίασε ο ίδιος ο Adolf Daimler. Το αστέρι προοριζόταν να συμβολίσει το όραμα του Gottlieb Daimler για την μηχανολογία «στη γη, στο νερό και στον αέρα». Στις 24 Ιουνίου 1909, η DMG κατοχύρωσε το χαρακτηριστικό αστέρι της Mercedes ως εμπορικό σήμα στο Γερμανικό Αυτοκρατορικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών. Ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, η εταιρεία-ανταγωνιστής Benz & Cie κατοχύρωσε την λέξη «Benz» πλαισιωμένη από ένα δάφνινο στεφάνι ως εμπορικό σήμα της στις 6 Αυγούστου 1909. Τον Οκτώβριο του 1910, καταχωρήθηκε στα αρχεία συμβόλων. Το δάφνινο στεφάνι – αντί για τον οδοντωτό τροχό που χρησιμοποιούταν μέχρι τότε – προφανώς προοριζόταν να αναφέρεται στις σημαντικές νίκες της εταιρείας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.  

Στις 5 Νοεμβρίου του 1921 έγινε η αίτηση της πατέντας από την DMG, η οποία εγκρίθηκε το 1923, και στις 18 Φεβρουαρίου 1925, οι γραφίστες καλέστηκαν να ενώσουν τα δυο σήματα σε ένα, το οποίο παραμένει σχεδόν το ίδιο από τότε. 

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.