Η 43η ιστορική αναπαράσταση του θρυλικού ιταλικού αγώνα 1000 Miglia ξεκινάει, με τη συμμετοχή κλασικών αυτοκινήτων που είτε έλαβαν μέρος στον αυθεντικό αγώνα είτε παράχθηκαν κατά την περίοδο διεξαγωγής του (1927-1957). Η Maserati θα συμμετάσχει με ένα κλασικό αυτοκίνητο, μια A6 GCS/53, ενώ από τα οχήματα υποστήριξης (Support Cars) θα ξεχωρίσουν μια GranCabrio 490, μία GranTurismo Trofeo και μια Grecale Trofeo -όλες με ειδικές «ενδυμασίες» στο αμάξωμά τους, αποτίνοντας φόρο τιμής στο έμβλημα της Maserati που σχεδιάστηκε πριν από 100 χρόνια. Παράλληλα σε λιγότερο από ένα χρόνο θα ξεκινήσουν οι εορτασμοί για τη συμπλήρωση ενός αιώνα συμμετοχής της μάρκας στους αγώνες. Ήταν το μακρινό 1926 όταν η Maserati Tipo 26, το πρώτο μοντέλο με το έμβλημα της Τρίαινας στο καπό του, θριάμβευσε στο Targa Florio, έχοντας πίσω από το τιμόνι τον Alfieri Maserati.

Η 43ή αναπαράσταση του 100 Miglia θα ξεκινήσει στις 17 Ιουνίου από την Μπρέσια, όπου τα οχήματα θα επιστρέψουν στις 21 Ιουνίου αφού σταματήσουν σε μερικές από τις πιο όμορφες πόλεις της χώρας. Φέτος θα συμμετάσχουν πάνω από 400 κλασικά αυτοκίνητα από 29 χώρες, που θα διανύσουν μια διαδρομή 1.900 χλμ. σε σχήμα “8”, εμπνευσμένη από τις πρώτες 12 εκδόσεις του αγώνα ταχύτητας 1000 Miglia.
Στις κορυφαίες συμμετοχές συγκαταλέγεται μια Maserati A6 GCS/53 -ιδιοκτησίας ιδιώτη συλλέκτη- η οποία θεωρείται η Maserati με τις περισσότερες συμμετοχές στον αγώνα 1000 Miglia, συμπεριλαμβανομένου του τελευταίου αγώνα το 1957, ενώ την έχουν οδηγήσει πρωταθλητές όπως ο Luigi Musso. Το συγκεκριμένο μοντέλο αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη διαδικασία Πιστοποίησης Αυθεντικότητας του προγράμματος Maserati Classiche – του επίσημου προγράμματος της μάρκας για τη διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής της κληρονομιάς.

Γνωστή και ως Sport 200, η A6 GCS/53 δημιουργήθηκε για να επαναφέρει την Τρίαινα στην κορυφή της κατηγορίας “Sport 2-litre”, και από τις αρχές του 1953 καθιερώθηκε ως ένα από τα πιο περιζήτητα μεταξύ των ανερχόμενων ιταλικών και ξένων ταλέντων. Μέσα σε διάστημα δύο ετών κατασκευάστηκαν 53 μονάδες, ενώ η πρώτη σημαντική επιτυχία της A6 GCS/53 στo 1000 Miglia σημειώθηκε όταν ο Emilio Giletti κατέλαβε την έκτη θέση στη γενική κατάταξη και την πρώτη στην κατηγορία “Sport 2-litre”. Παρόλο που η A6 GCS/53 δεν βρέθηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης, κέρδισε μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού μεταξύ άλλων χάρη στα χαρακτηριστικά του κινητήρα της. Ο short-stroke “Superquadro” με διπλή ανάφλεξη και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής λειτουργούσε σε υψηλότερες στροφές, δίνοντας στο μοντέλο σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η CUPRA απέσπασε τη διάκριση «Trendiest Brand of the Year» στα βραβεία Best Cars 2025
Η CUPRA συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία κατακτώντας αυτή τη φορά άλλη μια σημαντική διάκριση. Αναδείχθηκε «Trendiest Brand of the Year» στα φετινά βραβεία Best Cars 2025 του έγκυρου Γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport. Η βράβευση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για το νεαρό αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενο brand, που σε μόλις επτά χρόνια έχει καταφέρει να καθιερωθεί σαν ανερχόμενη δύναμη στην αγορά.
Η διάκριση προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν 94.531 αναγνώστες του γνωστού γερμανικού τίτλου. Στην ερώτηση «Ποια μάρκα θεωρείτε ότι είναι σήμερα η πιο trend», η CUPRA άφησε πίσω της όλους τους ανταγωνιστές, συγκεντρώνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό του 72%.

Η CUPRA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ψηφοφορία του θεσμού το 2021, με 48% αποδοχή. Έκτοτε, η ανοδική της πορεία υπήρξε εντυπωσιακή. Το 2022 ανέβηκε στο 65%, το 2023 έφτασε στο 69% και την περσινή χρονιά κατέκτησε τη δεύτερη θέση με 71%. Το 2025 ήταν η χρονιά που την έφερε στην κορυφή, με το 72% των ψήφων να επιβεβαιώνει ότι είναι το πιο “in” όνομα της αγοράς.
Η ιστορία της μάρκας ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2018 με την CUPRA Ateca. Σύντομα ακολούθησε το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας, το CUPRA Formentor, που εξελίχθηκε σε εμβληματικό SUV coupé. Η γκάμα εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις CUPRA Leon και CUPRA Leon Sportstourer, που το 2024 ανανέωσαν τη σχεδιαστική ταυτότητα του brand. Σταθμός αποτέλεσε και το CUPRA Born (2021), το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, ενώ το CUPRA Tavascan (2024) συμπλήρωσε την ηλεκτρική επίθεση. Στην ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το CUPRA Terramar, ενισχύοντας τη θέση της φίρμας στα σπορ SUV. Έτσι, μέσα σε μόλις επτά χρόνια, η CUPRA έφτασε τα επτά μοντέλα, αποδεικνύοντας τη δυναμική και το πείσμα της.
Η εμπορική επιτυχία είναι εξίσου εντυπωσιακή: μόνο στη Γερμανία οι πωλήσεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 15%, με το Formentor να αποτελεί το best-seller. Για το 2025, η μάρκα που πλέον κατέχει τον τίτλο της «Trendiest Brand» στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
