Ειδήσεις

13 May, 2025 Ώρα 08:45

3.000 ευρώ το εργατικό κόστος για κάθε Ι.Χ. στη Γερμανία – 520 ευρώ στην Κίνα – 1.190 στην Αμερική

Thumbnail

Καθώς οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ αρχίζουν να τίθενται σε ισχύ, οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των γερμανικών, εξετάζουν το ενδεχόμενο να κατασκευάσουν περισσότερα οχήματα εντός των συνόρων της Αμερικής. Στην περίπτωση της Audi, αυτό θα σήμαινε τη δημιουργία παραγωγής στις ΗΠΑ, για πρώτη φορά στην ιστορία της.

Close

Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, η αποφυγή των δασμών δεν είναι το μόνο κίνητρο για τη μετατόπιση της παραγωγής από τη Γερμανία στις ΗΠΑ. Όλα δείχνουν πως και η διαφυγή από το υψηλό εγχώριο εργατικό κόστος που επιβαρύνει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας.

Μια νέα μελέτη της εταιρείας Oliver Wyman αποκάλυψε το τεράστιο χάσμα στο κόστος εργασίας μεταξύ της Γερμανίας και άλλων χωρών. Βοηθά επίσης να εξηγηθεί γιατί η εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων έχει μειωθεί κατά περισσότερο από το ένα τέταρτο την τελευταία δεκαετία και γιατί η μείωση αυτή είναι πιθανό να συνεχιστεί.

Close

 

 

Οι ερευνητές που συνέκριναν 250 εργοστάσια αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο έμαθαν ότι η Γερμανία είναι η πιο ακριβή χώρα στον πλανήτη για την παραγωγή νέων αυτοκινήτων, καθώς κάθε όχημα προσγειώνει τον κατασκευαστή του με ένα μέσο εργατικό κόστος 3.000 ευρώ  που καλύπτει μισθούς, συνταξιοδοτικές εισφορές και άλλες παροχές. Η μεταφορά της παραγωγής στις ΗΠΑ θα μείωνε αυτόν το λογαριασμό στο μισό και ακόμη περισσότερο.

Αλλά ακόμη και η κατασκευή αυτοκινήτων στην Αμερική φαίνεται ακριβή σε σύγκριση με την παραγωγή τους στην Κίνα, όπου το εργατικό κόστος ανά όχημα ανέρχεται σε μόλις 520 ευρώ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η κατασκευή ενός αυτοκινήτου στη Γερμανία κοστίζει έως και 7.000 ευρώ περισσότερο από ό,τι θα κόστιζε στην Κίνα, σύμφωνα με την ίδια έκθεση.

Αλλά, αν οι δασμοί πάψουν ποτέ να αποτελούν ζήτημα και η μείωση του εργατικού κόστους αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, υπάρχουν ακόμη καλύτερες επιλογές για ένα νέο εργοστάσιο από την Κίνα. Η μελέτη αποκάλυψε πολλές χώρες όπου το κόστος εργασίας κάνει ακόμη και το κόστος της Κίνας να φαίνεται ακριβό, όπως το Μεξικό, όπου το κόστος εργασίας ανά όχημα είναι 271 ευρώ, και η Ρουμανία, όπου είναι μόλις 242 ευρώ.

Ωστόσο, η χώρα που προσφέρει πραγματικά το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την κατασκευή αυτοκινήτων είναι το Μαρόκο, όπου το κόστος εργασίας ανά όχημα είναι απίστευτα 94 ευρώ…

Close
13 Jun, 2025 Ώρα 11:38

Audi: Στις 16 Ιουνίου αποκαλύπτεται το ολοκαίνουργιο Q3

Thumbnail

Η Audi ετοιμάζεται να ανεβάσει τον πήχη των απαιτήσεων ακόμη ψηλότερα. Το Audi Q3 εδώ και δέκα χρόνια είναι κάτι παραπάνω από ένα premium compact SUV. Είναι ένα παγκόσμιο σημείο αναφοράς.

Close

Ο Gernot Döllner, CEO της AUDI AG είπε σχετικά:

«Με περισσότερα από δύο εκατομμύρια Q3 να κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο, πρόκειται για ένα από τα πιο αγαπημένα και εμβληματικά μοντέλα της Audi.»

Close

 

 

Για τους Γερμανούς κατασκευαστές η νέα γενιά του Q3 δεν είναι απλώς μια ανανέωση – είναι ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός, ένα κομβικό κεφάλαιο στη στρατηγική εξέλιξη και την προϊοντική αναβάθμιση της Audi.

Με δυναμικό σχεδιασμό που αποπνέει αυτοπεποίθηση και εκφραστική αισθητική, το νέο Audi Q3 έρχεται για να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα στην κατηγορία του. Οι προηγμένες ψηφιακές του λειτουργίες και η τεχνολογική του υπεροχή το καθιστούν τον απόλυτο σύμμαχο της σύγχρονης ζωής.

Η πρεμιέρα της τρίτης γενιάς του Audi Q3, θα γίνει το βράδυ της 16ης Ιουνίου. Σίγουρα την επομένη, θα σας δείξουμε και πώς ακριβώς θα είναι το καμάρι της Audi. To Q3 θα έχει ξεχωριστή σχεδίαση, με αρκετές καινοτομίες, που θα ξεπερνάει τα όρια ενός απλού SUV.