Ειδήσεις

15 Jan, 2025 Ώρα 11:41

Αλλάζει το παιχνίδι η Toyota με νέους βενζινοκινητήρες (1.5λτ.– 2.0λτ.) απόδοσης άνω των 400 ίππων

Thumbnail

Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota, Hiroki Nakajima, αποκαλεί τη νέα σειρά τετρακύλινδρων κινητήρων «game changers». Τα επερχόμενα αυτά κινητήρια σύνολα έχουν χωρητικότητα 1,5 και 2,0 λίτρων και πρόκειται να αλλάζουν το «παιχνίδι» καθώς  είναι από τους αποδοτικότερους στην ιστορία.

Close

Για το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο 2025, ο 2λιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας τοποθετήθηκε σε ένα δοκιμαστικό κεντρομήχανο σύνολο που βασίζεται σε ένα GR Yaris. Στο δελτίο τύπου, η Toyota δεν αποκάλυψε την απόδοση του 2λιτρου turbo κινητήρα, αλλά άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί να αποδίδει πάνω από 400 ίππους και κοντά στα 500 Nm ροπής.

 

Close

 

Ο Nakajima δήλωσε στο Car Watch ότι σχεδιάζεται και μια λιγότερο ισχυρή έκδοση του 2λιτρου turbo κινητήρα, με προβλεπόμενη απόδοση 300 ίππων και 400 Nm ροπής, ενώ όταν θα τοποθετείται στα αγωνιστικά θα αποδίδει περισσότερους από 600 ίππους.

Close

 

 

Το κεντρομήχανο GR Yaris M Concept με τον νέο 2λιτρο κινητήρα – θαύμα

Το GR Yaris αποτελεί έναν πύραυλο τσέπης, αποδίδοντας 300 άλογα από τον κορυφαίο 1.600άρη κινητήρα, όμως η Toyota (στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο 2025) έκανε το hot hatch ακόμα πιο καυτό, βάζοντας το νέο 2λιτρο κινητήρα, πίσω από τα καθίσματα. Ναι, αυτό το Yaris έχει διάταξη μεσαίου κινητήρα (δεν είναι σαφές αν το GR Yaris M Concept είναι πισωκίνητο ή τετρακίνητο). Μάλιστα η Toyota θα δοκιμάσει το GR Yaris M στο Super Taikyu Series για να δείξει στην πράξη τις ικανότητες του.

 

 

Η λογική λέει ότι είναι απίθανο η Toyota να πουλήσει σε μαζική παραγωγή ένα κεντρομήχανο GR Yaris, ιδιαίτερα εφόσον η ιαπωνική φίρμα έχει αφήσει υπονοούμενα για την επαναφορά του MR2. Επιπλέον, θα μπορούσαμε να δούμε τον νέο αυτό τετρακύλινδρο κινητήρα σε άλλα διασκεδαστικά αυτοκίνητα υπό την αιγίδα της Gazoo Racing, ίσως στην αναγεννημένη Celica για την οποία ακούμε συνεχώς, ενώ μη ξεχνάμε πως θα έρθει και νέα γενιά της Supra.

09 Sep, 2025 Ώρα 10:05

Η CUPRA απέσπασε τη διάκριση «Trendiest Brand of the Year» στα βραβεία Best Cars 2025

Thumbnail

Η CUPRA συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία κατακτώντας αυτή τη φορά άλλη μια σημαντική διάκριση. Αναδείχθηκε «Trendiest Brand of the Year» στα φετινά βραβεία Best Cars 2025 του έγκυρου Γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport. Η βράβευση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για το νεαρό αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενο brand, που σε μόλις επτά χρόνια έχει καταφέρει να καθιερωθεί σαν ανερχόμενη δύναμη στην αγορά.

Close

Η διάκριση προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν 94.531 αναγνώστες του γνωστού γερμανικού τίτλου. Στην ερώτηση «Ποια μάρκα θεωρείτε ότι είναι σήμερα η πιο trend», η CUPRA άφησε πίσω της όλους τους ανταγωνιστές, συγκεντρώνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό του 72%.

 

Close

Η CUPRA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ψηφοφορία του θεσμού το 2021, με 48% αποδοχή. Έκτοτε, η ανοδική της πορεία υπήρξε εντυπωσιακή. Το 2022 ανέβηκε στο 65%, το 2023 έφτασε στο 69% και την περσινή χρονιά κατέκτησε τη δεύτερη θέση με 71%. Το 2025 ήταν η χρονιά που την έφερε στην κορυφή, με το 72% των ψήφων να επιβεβαιώνει ότι είναι το πιο “in” όνομα της αγοράς.

Η ιστορία της μάρκας ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2018 με την CUPRA Ateca. Σύντομα ακολούθησε το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας, το CUPRA Formentor, που εξελίχθηκε σε εμβληματικό SUV coupé. Η γκάμα εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις CUPRA Leon και CUPRA Leon Sportstourer, που το 2024 ανανέωσαν τη σχεδιαστική ταυτότητα του brand. Σταθμός αποτέλεσε και το CUPRA Born (2021), το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, ενώ το CUPRA Tavascan (2024) συμπλήρωσε την ηλεκτρική επίθεση. Στην ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το CUPRA Terramar, ενισχύοντας τη θέση της φίρμας στα σπορ SUV. Έτσι, μέσα σε μόλις επτά χρόνια, η CUPRA έφτασε τα επτά μοντέλα, αποδεικνύοντας τη δυναμική και το πείσμα της.

Η εμπορική επιτυχία είναι εξίσου εντυπωσιακή: μόνο στη Γερμανία οι πωλήσεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 15%, με το Formentor να αποτελεί το best-seller. Για το 2025, η μάρκα που πλέον κατέχει τον τίτλο της «Trendiest Brand» στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

 

Close