Ειδήσεις

07 Feb, 2025 Ώρα 11:10

Αλλάζουν τα πάντα για τα plug-in υβριδικά;

Thumbnail

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση αναθεωρεί το σύστημα μέτρησης των εκπομπών της.

Close

Ο νέος συντελεστής χρησιμότητας, ο οποίος υπολογίζει το ποσοστό του χρόνου που ένα PHEV λειτουργεί σε ηλεκτρική λειτουργία, θα αυξήσει σημαντικά τις επίσημες βαθμολογίες CO2 -ενδεχομένως διπλασιάζοντάς τες- ξεκινώντας από το 2025.

Η επικαιροποίηση ακολουθεί μελέτες που δείχνουν ότι πολλοί ιδιοκτήτες PHEV δεν φορτίζουν τα οχήματά τους όσο συχνά αναμενόταν, με αποτέλεσμα οι εκπομπές στον πραγματικό κόσμο να είναι έως και 3,5 φορές υψηλότερες από τις πιστοποιημένες τιμές.

Close

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πλέον αυστηρότερες προκλήσεις συμμόρφωσης, με ορισμένους να αυξάνουν τη χωρητικότητα της μπαταρίας για να διατηρήσουν χαμηλότερες τιμές εκπομπών, αν και αυτό αυξάνει το κόστος.

Μάρκες όπως η Volkswagen ανταποκρίνονται με PHEV μεγάλης αυτονομίας, όπως το Golf eHybrid, το οποίο διαθέτει μπαταρία 19,7 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 140 χλμ.

Close

Οι πωλήσεις PHEV μειώθηκαν κατά 4% το 2024, με τις mainstream μάρκες να αποσύρονται από την κατηγορία λόγω του αυξανόμενου κόστους.

Οι premium αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, συνεχίζουν να βλέπουν ζήτηση, ιδίως στις αγορές στόλων και εταιρικών αυτοκινήτων.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι οι πωλήσεις PHEV θα παραμείνουν σταθερές το 2025, αν και το υψηλότερο κόστος θα μπορούσε να καταστήσει τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία πιο ελκυστικά μακροπρόθεσμα.

Με την αυξανόμενη πίεση από την ΕΕ και τη μείωση του κόστους των αμιγώς ηλεκτρικών, ο ρόλος των PHEV ως μεταβατικής τεχνολογίας στην Ευρώπη παραμένει αβέβαιος.

02 Sep, 2025 Ώρα 13:54

Το Smart ForTwo επιστρέφει το 2026 ως αμιγώς ηλεκτρικό και με νέο όνομα

Thumbnail

Τα μοντέλα της Smart και κυρίως το ForTwo, όχι απλά αγαπήθηκε, κυριολεκτικά λατρεύτηκε στη Κύπρο. Οικονομικά μοντέλα που παρκάρουν παντού και δεν χάνουν την αξία τους. Ένα πακέτο που τα έκανε δημοφιλή στη χώρα μας και παρόλο που η εταιρία έχει εδώ και χρόνια διακόψει την παραγωγή, ακόμα και σήμερα στην αγορά των μεταχειρισμένων πωλούνται χρυσάφι.

Close

Η παλιά και η νέα σελίδα της Smart

Το 2019, η Mercedes και η Geely ίδρυσαν μια κοινοπραξία 50:50 για να συνδιαχειριστούν την Smart. Η παραγωγή μεταφέρθηκε επίσης στην Κίνα, ενώ το εργοστάσιο στο Hambach στη Γαλλία πουλήθηκε στην Ineos, η οποία τώρα κατασκευάζει εκεί το off-roader και το pickup Grenadier. Τα σημερινά μοντέλα με το σήμα Smart είναι πολύ μεγαλύτερα και ταχύτερα, με κορυφαίο το #5, ένα μεσαίο SUV που έχει 646 ίππους αλλά και μήκος 4.705 χιλιοστά.

 

Close

 

Τώρα, η Smart δείχνει έτοιμη να επιστρέψει στην παλιά πετυχημένη συνταγή της, αναβιώνοντας το αυτοκίνητο που οι περισσότεροι από εμάς συνδέουμε με τη μάρκα: το ForTwo. Μετονομασμένο ως #2, το ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο πόλης θα σηματοδοτήσει την επιστροφή της εταιρείας στην κατηγορία Α όταν κυκλοφορήσει στα τέλη του 2026. Θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που αναπτύχθηκε ειδικά για εξαιρετικά συμπαγή αυτοκίνητα και θα διαθέτει σχεδιασμό που έχει γράψει η Mercedes. Όπως και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, το #2 θα κατασκευάζεται στην Κίνα.

Close

 

 

Σκιώδη teasers υπονοούν ότι η Smart θα διατηρήσει μεγάλο μέρος της ιδιόρρυθμης σιλουέτας των προηγούμενων ForTwo, αν και το νέο αυτοκίνητο φαίνεται πιο γωνιώδες, εγκαταλείποντας τις στρογγυλεμένες επιφάνειες των προκατόχων του. Σε αντίθεση με ορισμένα άλλα μοντέλα της Smart, τα οποία εξακολουθούν να προσφέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, το #2 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Με μια ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα, οι μηχανικοί πιθανότατα θα δημιουργήσουν μια πιο ευρύχωρη καμπίνα χωρίς να διακυβεύεται το μικροσκοπικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου.

Στην Ευρώπη, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει την κατηγορία Α. Το Volkswagen e-up! και τα αδέρφια του Skoda και SEAT έχουν παρέλθει προ πολλού. Ωστόσο, η VW σχεδιάζει να λανσάρει το ID.1 του χρόνου.

Είναι ευχάριστο να βλέπεις ένα νέο μικρό αυτοκίνητο στη σημερινή βιομηχανία που κυριαρχείται από τα SUV. Με την τεχνολογία μπαταριών να έχει εξελιχθεί σημαντικά από το παλιό ηλεκτρικό Smart, το νέο μοντέλο θα πρέπει εύκολα να ξεπεράσει την μέτρια αυτονομία WLTP του EQ ForTwo.