Το εμβληματικό συμπαγές crossover της Nissan, το JUKE, προσθέτει στη γκάμα του ένα νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Πρόκειται για μια υβριδική έκδοση που είναι σε θέση να προσφέρει μεγαλύτερες επιδόσεις σε συνδυασμό με μειωμένες εκπομπές ρύπων και φυσικά κατανάλωση. Το JUKE Hybrid διαθέτει τώρα ένα πραγματικά πολυμορφικό υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, σε αντίθεση με τη βελτίωση των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικές δυνατότητες. Σύστημα που προσφέρει στον πελάτη: 100% αμιγώς ηλεκτρική εκκίνηση, εξαιρετική κατανάλωση χάρη στο έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων, αποτελεσματικό φρενάρισμα με ανάκτηση ενέργειας και μπαταρία υψηλής απόδοσης.
Το υβριδικό σύστημα του JUKE παράγει 69 kW (94 ίππους) και 148 Nm ροπής. Από την πλευρά του ο ηλεκτροκινητήρας παράγει επιπλέον 36 kW (49 ίππους) και 205 Nm ροπής. Συνδυαστικά το μοντέλο αποδίδει 143 ίππους ενώ το μυστικό για την απόλαυση στην οδήγηση του Nissan JUKE Hybrid είναι ένα προηγμένο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών τρόπων χαμηλής τριβής. Αυτό παρέχει βέλτιστη χρήση της προωθητικής ισχύος, είτε είναι ηλεκτρικός, είτε βενζινοκινητήρας, είτε και τα δύο. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι 100% ηλεκτρικές και οι 2 κινητήρες χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων, παρέχοντας μια ομαλή, συνδεδεμένη και γρήγορη επιτάχυνση.

Το έξυπνο σύστημα κίνησης του JUKE Hybrid διέπει το σύστημα μετάδοσης κίνησης σύμφωνα με πολλές παραμέτρους, με στόχο τη βελτιστοποίηση του χρόνου που αφιερώνει το JUKE σε ηλεκτρική λειτουργία. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι μηχανικοί της Nissan πέτυχαν έως και 80% ηλεκτρική λειτουργία μέσα στην πόλη, με σύντομες υβριδικές φάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας. Το JUKE Hybrid όχι μόνο ξεκινά 100% στην ηλεκτρική λειτουργία, αλλά μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 χλμ/ώρα σε λειτουργία EV με το φρενάρισμα να επαναφορτίζει και την μπαταρία. Επίσης, όπως το αμιγώς ηλεκτρικό LEAF, το JUKE Hybrid διαθέτει και το e-Pedal της Nissan το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιταχύνει και να επιβραδύνει το αυτοκίνητο με τη χρήση μόνο ενός πεντάλ που βοηθά και στη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής εμπειρίας.

Μέσα στην καμπίνα, μια οπτική αναπαράσταση της ροής ισχύος εμφανίζεται στην 7΄ ιντσών οθόνη σε μια απλή και σαφή κινούμενη εικόνα, μεγιστοποιώντας την κατανόηση της λειτουργίας του συστήματος από τον οδηγό.
Παράλληλα, και παρά την τοποθέτηση μπαταρίας, ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 354 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών παραμένει ο καλύτερος στην κατηγορία με 1237 λίτρα.
Το υβριδικό Nissan JUKE είναι διαθέσιμο για δοκιμή και προς παραγγελία από τους εκθεσιακούς χώρους του Ομίλου Πηλακούτα.

Καινοτομία στην παραγωγή και τη βιωσιμότητα από το νέο Volvo ES90
Με το ολοκαίνουργιο και αμιγώς ηλεκτρικό ES90, η Volvo εντάσσει στο χαρτοφυλάκιό της ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Αυτό αποδεικνύεται στη νέα έκθεση Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA) η οποία περιγράφει ποια υλικά και διαδικασίες συμβάλλουν στο ανθρακικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του.
Όταν το ES90 φορτίζεται με τη χρήση του ευρωπαϊκού ενεργειακού μείγματος, το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα ανέρχεται σε 31 τόνους, ενώ μειώνεται στους 26 τόνους αν η φόρτιση γίνεται αποκλειστικά με αιολική ενέργεια. Με το ευρωπαϊκό ενεργειακό μείγμα, το αποτύπωμα του ES90 είναι περίπου 50% χαμηλότερο από εκείνο της ήπιας υβριδικής έκδοσης του Volvo S90, και 30% χαμηλότερο από την plug-in υβριδική έκδοση του ίδιου μοντέλου.

Είναι επίσης χαμηλότερο από εκείνο των EX40 και EC40, με αποτέλεσμα το ES90 να αποτελεί ένα από τα πιο «πράσινα» Volvo που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, αποδεικνύοντας παράλληλα ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ωφελούν τόσο τους οδηγούς όσο και το κλίμα.
Όταν λάνσαρε το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της, το 2019, η Volvo έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δεσμεύθηκε να δημοσιεύει εκθέσεις LCA για όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του παγκοσμίως. Έκτοτε έχει δημοσιεύσει σχετικές εκθέσεις για 5 μοντέλα (EX40, EC40, EX30, EX90 και πλέον για το ES90), επιτρέποντας στους πελάτες της να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις κατά την επιλογή του επόμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου τους.

Εκτός από την 100% ηλεκτρική του υπόσταση, που συνεπάγεται μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση, το ES90 σχεδιάστηκε με μια ολιστική προσέγγιση προς τη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα είναι το πρώτο Volvo με το νέο ηλεκτρικό σύστημα 800 Volt της εταιρείας, το οποίο προσφέρει πλεονεκτήματα στη φόρτιση και την ενεργειακή απόδοση, χάρη σε ελαφρύτερα εξαρτήματα που μειώνουν το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου. Στην ενίσχυση της αποδοτικότητας συμβάλλει και ο σχεδιασμός του οχήματος, το οποίο επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, ο οποίος είναι κορυφαίος στην ιστορία της μάρκας.
Το ES90 κατασκευάζεται με περίπου 29% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, 18% ανακυκλωμένο χάλυβα, καθώς και 16% ανακυκλωμένα πολυμερή και βιολογικής προέλευσης υλικά, όπως αυθεντικό ξύλο με πιστοποίηση FSC στο εσωτερικό. Στην καμπίνα, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την επένδυση Nordico, κατασκευασμένη από ανακυκλωμένα υλικά όπως πλαστικά μπουκάλια (PET) και υλικά βιολογικής προέλευσης.
Το ES90 συνοδεύεται επίσης από το πρώτο στον κόσμο «διαβατήριο μπαταρίας» της Volvo, βασισμένο σε τεχνολογία blockchain, που επιτρέπει στην εταιρεία να παρακολουθεί την προέλευση των πρώτων υλών και τη συνολική υγεία της μπαταρίας.
