Ειδήσεις

04 Nov, 2020 Ώρα 11:16

Audi quattro: Σαράντα χρόνια ιστορίας, σαράντα αριθμοί

Thumbnail

Φοβερό το αρθρο από το Caranddriver.gr γιαυτό και δεν θα το "κλέψουμε" ολόκληρο. 

Close

Το κινητήριο σύστημα quattro, η πιο διάσημη τετρακίνηση στην αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελεί τον τεχνολογικό πυρήνα της Audi εδώ και 40 χρόνια. Η ιστορία επιτυχίας του quattro κυμαίνεται από τα χειροκίνητα μπλοκέ διαφορικά του 1980 έως τους τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες των νέων μοντέλων S στη γκάμα e-tron της Audi. Τέσσερα δακτυλίδια, τέσσερις κινητήριοι τροχοί, τέσσερις δεκαετίες επιτυχιών μέσα από 40 αριθμούς, μια μικρή συλλογή γεγονότων που εκφράζουν παραστατικά την ιστορία του quattro.

0 συμπλέκτες και διαφορικά λειτουργούν στα Audi e-tron και e-tron Sportback. Τα αμιγώς ηλεκτρικά SUV χρησιμοποιούν ηλεκτρική τετρακίνηση, στην οποία οι ηλεκτροκινητήρες εκτελούν όλες τις λειτουργίες quattro.

Close

0,5 δευτερόλεπτα είναι ο χρόνος προπορείας των υπολογισμών της μονάδας ελέγχου στο quattro με τεχνολογία ultra. Ο έξυπνος έλεγχος ανοιχτού και κλειστού βρόχου λειτουργεί προβλεπτικά χάρη στους αισθητήρες υψηλής απόδοσης και στην αξιολόγηση δεδομένων. Το quattro με τεχνολογία ultra χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες που του επιτρέπουν να αλλάζει από μπροστινή κίνηση σε τετρακίνηση σε απειροελάχιστο χρόνο.

3 φορές συνεχόμενα, το Audi R18 e-tron quattro κέρδισε τον 24ωρο αγώνα του Le Mans μεταξύ 2012 και 2014. Ένας V6 TDI έδινε κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ ένας συσσωρευτής σφονδύλου παρείχε ανάκτηση ενέργειας σε δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στον μπροστινό άξονα. Ως αποτέλεσμα, το αγωνιστικό μονοθέσιο ήταν σε θέση να χρησιμοποιεί αυτό το προσωρινό σύστημα τετρακίνησης quattro κατά την επιτάχυνση.

Close

3 ηλεκτρικοί κινητήρες παρέχουν την ισχύ στο νέο Audi e-tron S και το Audi e-tron S Sportback – μια παγκόσμια πρεμιέρα σε μοντέλα μαζικής παραγωγής. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες στον πίσω άξονα καθιστούν δυνατή την ηλεκτρική κατανομή ροπής, την κατανομή της προωθητικής ισχύος σε μεμονωμένους τροχούς αριστερά και δεξιά, σύμφωνα με τις απαιτήσεις.

 

 

3,1 δευτερόλεπτα είναι ο χρόνος που χρειαζόταν το Sport quattro S1 με τη μεσαία χειροκίνητη μετάδοση, για επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα. Το αυτοκίνητο ράλι που χρησιμοποίησε η Audi για πρώτη φορά το 1985, είχε ισχύ 476 PS από έναν πεντακύλινδρο turbo κινητήρα και ζύγιζε μόλις 1.090 κιλά.

4 οι διαφορετικοί συμπλέκτες τετρακίνησης και άλλα τόσα τα διαφορετικά κεντρικά διαφορικά που χρησιμοποιούνται  σε ολόκληρη τη γκάμα μοντέλων της Audi. Το αυτόματο μπλοκέ διαφορικό σχεδιάστηκε για τα μοντέλα με κινητήρα εμπρός, τοποθετημένο στον επιμήκη άξονα σε συνδυασμό με οκτατάχυτο tiptronic. Σε ορισμένες εκδόσεις κινητήρα, λειτουργεί με το σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα, το οποίο κατανέμει τη ροπή κίνησης μεταξύ των τροχών ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. Στα μοντέλα με κατά μήκος τοποθετημένους κινητήρες,  τα επτατάχυτα S tronic συνεργάζονται με το quattro με ultra τεχνολογία, η οποία χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες. Στα compact μοντέλα Audi με εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες, αναλαμβάνει ένας υδραυλικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, ο οποίος βρίσκεται στον πίσω άξονα για καλύτερη κατανομή βάρους. Το σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων R8 διαθέτει ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, αλλά σε αυτή την περίπτωση είναι τοποθετημένος στον μπροστινό άξονα.

5 κιλά ήταν το κατά προσέγγιση βάρος του πρώτου μπλοκέ κεντρικού διαφορικού Torsen που χρησιμοποιήθηκε στο αρχικό Audi quattro, το 1986. Η βασική κατανομή ήταν 50:50 μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Σήμερα, το μπλοκέ κεντρικό διαφορικό Torsen στα μοντέλα με διαμήκη τοποθέτηση κινητήρων ζυγίζει μόνο περίπου 3 κιλά και έχει βασική κατανομή 40% στον μπροστινό άξονα και 60% στον πίσω άξονα.

 

Διαβάστε το υπόλοιπο αρθρο στο caranddriver.gr

 

 

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.