Ειδήσεις

10 Sep, 2020 Ώρα 14:34

Αυτή είναι η Maserati MC20

Thumbnail

Μετά από μια μακρά περίοδο teasαρίσματος και αναβολής της αρχικής ημερομηνίας παρουσίασης (λόγω Covid-19), η Maserati μόλις αποκάλυψε το νέο super sport μοντέλο της. Η MC20 είναι η φυσική εξέλιξη της MC12, με την ιταλική εταιρία να επιστρέφει επίσημα στους αγώνες με την αγωνιστική έκδοση του νέου της μοντέλου.

Close

 

Όνομα

Close

Τα αρχικά MC προέρχονται από τις λέξεις Maserati Corse, ενώ το 20 αναφέρεται στο 2020, το έτος που σηματοδοτεί την έναρξη της νέας σελίδας στην ιστορία της Maserati.

 

Close

 

Κινητήρας

Η MC20 φοράει έναν νέο 3,0-λιτρο V6 twin-turbo κινητήρα, ο οποίος θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη μελλοντική γκάμα της εταιρίας, καθώς θα χρησιμοποιηθεί σε τουλάχιστον τέσσερα νέα μοντέλα της.

Ο νέος κινητήρας ονομάζεται Nettuno, με τον σχεδιασμό και την εξέλιξη του να έχει γίνει εξ’ολοκλήρου από την Maserati και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της FCA, στην πόλη Termoli της Ιταλίας. Η απόδοση του στην MC20 φτάνει τα 630 άλογα στις 7.500 σ.α.λ. και τα 730 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 3.000 σ.α.λ., ενώ το όριο περιστροφής του αγγίζει τις 8.000 σ.α.λ.

Η περιεχόμενη γωνία μεταξύ των δύο σειρών των εμβόλων είναι 90 μοίρες, η διάμετρος του κάθε εμβόλου είναι 88 χλστ. και η διαδρομή του 82 χλστ. Η σχέση συμπίεσης του κινητήρα ανακοινώνεται στο 11,0:1, και η ειδική ισχύς του συνόλου στα 210 άλογα ανά λίτρο. Το πλάτος του κινητήρα είναι 1.000 χλστ., το ύψος του 650 χλστ., ενώ το μήκος 600 χλστ., με το συνολικό του βάρος να μην ξεπερνά τα 220 κιλά.

 

 

Αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι η “turbulent jet” ανάφλεξη που διαθέτει, μια τεχνολογία που η γερμανική Mahle χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στα μονοθέσια της Ferrari στην Formula 1. Αυτό το σύστημα αντικαθιστά το “παραδοσιακό” μπουζί με ένα module, το οποίο περιλαμβάνει στο εσωτερικό του ένα μικρό μπεκ άμεσου ψεκασμού και ένα μπουζί.

Στην άκρη του module βρίσκεται ένας “προθάλαμος” καύσης, ο οποίος αντιστοιχεί στο 2-5% της συνολικής ενέργειας του θαλάμου καύσης. Το σύστημα αυτό παρέχει μία μικρή ποσότητα επιπλέον καυσίμου, η οποία αναφλέγεται αρχικά στον προθάλαμο και έπειτα στον θάλαμο καύσης, όταν αυτός λειτουργεί σε συνθήκες φτωχού μείγματος. Το σύστημα turbulent jet ignition δίνει τη δυνατότητα στον κινητήρα να λειτουργεί με αρκετά πιο φτωχό μείγμα, χωρίς όμως να δημιουργείται το φαινόμενο της προανάφλεξης και κρουστικής καύσης (πειράκια). Σαν αποτέλεσμα έχουμε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, των εκπομπών ρύπων, όπως τα οξείδια του αζώτου και τα σωματίδια.

 

 

Κιβώτιο/επιδόσεις

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στέλνοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς, μέσω ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, καθώς το ηλεκτρονικό διαφορικό χρεώνεται επιπλέον.

Το βάρος 1.500 κιλών αμάξωμα επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 2,9 δευτ., από 0-200 χλμ/ώρα σε 8,8 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 325 χλμ/ώρα. Η αναλογία βάρους/ιπποδύναμης είναι 2,33 κιλά/ίππο.

 

 

Αναρτήσεις/φρένα

Η MC20 διαθέτει διπλά ψαλίδια σε κάθε τροχό, ενώ πατάει σε τροχούς 20 ιντσών, με ελαστικά 245/35 εμπρός και 305/30 πίσω. Αυτοί “κρύβουν” τα φρένα της Brembo, όπου στον εμπρός άξονα υπάρχουν εξαπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 380×34 χλστ. (προαιρετικά carbon/κεραμικούς διαστάσεω 390×36 χλστ.), και στον πίσω άξονα τετραπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 350×27 χλστ. (προαιρετικά carbon/κεραμικούς διαστάσεων 360×28 χλστ.).

 

 

Σχεδιασμός

Το τελικό σχέδιο της MC20 δημιουργήθηκε σε περίπου 24 μήνες, με τη συμμετοχή από την αρχή, σε μια καινοτόμο προσέγγιση, μιας ομάδας μηχανικών του Maserati Innovation Lab, τεχνικών ειδικών από το Maserati Engine Lab και των σχεδιαστών από το Maserati Style Center.

Στο εμπρός μέρος διακρίνουμε την παραδοσιακή μάσκα της Maserati, πλαισιωμένη από τα κάθετα LED φωτιστικά σώματα και τους δύο μεγάλους αεραγωγούς στις πλευρές του προφυλακτήρα. Το πίσω μέρος της MC20 είναι πιο “απλό”, με οριζόντια φώτα LED, διπλές απολήξεις για την εξάτμιση, ακριβώς κάτω από την πινακίδα κυκλοφορίας, και έναν μεγάλο carbon διαχύτη κάτω από αυτές.

Οι πόρτες “πεταλούδας” δεν είναι μόνο εκπληκτικά όμορφες αλλά -σύμφωνα με την εταιρία- είναι και λειτουργικές, καθώς βελτιώνουν την εργονομία του αυτοκινήτου και επιτρέπουν τη βέλτιστη πρόσβαση από και προς την καμπίνα.

 

 

Διαστάσεις

Το αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα carbon πλαίσιο, με το μήκος της MC20 να αγγίζει τα 4.669 χλστ., το πλάτος τα 1.965 χλστ., και το ύψος τα 1.221 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.700 χλστ.

 

 

Χρώματα

Η Maserati MC20 είναι διαθέσιμη σε έξι φανταχτερά χρώματα: το άσπρο Bianco Audace, το κίτρινο Giallo Genio, το κόκκινο Rosso Vincente, το μπλε Blu Infinito, το μαύρο Nero Enigma και το γκρι Grigio Mistero.

Αεροδυναμική

Η αεροδυναμική της MC20 βελτιστοποιήθηκε μέσα από πάνω από 2.000 εργατοώρες στην αεροδυναμική σήραγγα της Dallara, και πάνω από 1.000 προσομοιώσεις μέσω CFD (Computational Fluid Dynamics). Το αυτοκίνητο που προέκυψε έχει μια κομψή γραμμή, χωρίς κινητά αεροδυναμικά μέρη, αλλά μόνο μια διακριτική πίσω αεροτομή που βελτιώνει την κάθετη δύναμη, χωρίς να μειώνεται η ομορφιά της MC20, με τον συντελεστή CX να είναι 0,38.

 

 

Εσωτερικό

Περνώντας στη καμπίνα, ο οδηγός βρίσκεται στο επίκεντρο και -σύμφωνα με την εταιρία- τίποτα δεν του αποσπά την προσοχή, από την sport εμπειρία οδήγησης. Κάθε στοιχείο έχει έναν σκοπό και είναι εντελώς προσανατολισμένο στον οδηγό. Υπάρχουν απλές μορφές, με πολύ λίγες αιχμηρές άκρες.

Ακόμα, συναντάμε δύο οθόνες 10,3 ιντσών, η μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και η άλλη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Maserati Touch Control Plus (MTC Plus MIA). Η απλότητα είναι επίσης το βασικό στοιχείο σχεδιασμού της carbon κεντρικής κονσόλας.

 

 

Υπάρχουν λίγα στοιχεία, όπως ο ασύρματος φορτιστής για smartphone, ο επιλογέας για τα προγράμματα οδήγησης (GT, Wet, Sport, Corsa και ESC Off), δύο κουμπιά για την επιλογή της ταχύτητας, τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων, τα χειριστήρια του συστήματος πολυμέσων και ένας εύχρηστος χώρο αποθήκευσης κάτω από το υποβραχιόνιο.

Όλα τα άλλα χειριστήρια βρίσκονται στο τιμόνι, με το κουμπί εκκίνησης στα αριστερά και το κουμπί για το launch control στα δεξιά.

 

 

Εκδόσεις

Η Maserati ανακοίνωσε ότι μέσα στον κύκλο ζωής του μοντέλου θα υπάρξει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ενώ θα ακολουθήσει και η cabrio έκδοση του. Η παραγωγή του έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στο τέλος του τρέχοντος έτους, με τις παραγγελίες να έχουν ήδη ανοίξει, καθώς η τιμή του ορίζεται στα €210.000 στην Ιταλία.

 

Πηγή: Autoblog.gr

24 Apr, 2024 Ώρα 08:41

Όλα όσα θα δούμε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου

Thumbnail

Το Πεκίνο, στις προσεχείς ημέρες και έως τις αρχές Μαΐου θα συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας, σε ό,τι αφορά στα πεπραγμένα των εταιρειών και τα μοντέλα τους που θα παρουσιάσουν τόσο για την αγορά της χώρας όσο και για τις άλλες μεγάλες της Άπω Ανατολής.

Close

Οι διοργανωτές της εφετινής Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Πεκίνου δημοσίευσαν τη λίστα με τις εταιρείες που θα λάβουν μέρος σε αυτή, τόσο τις ευρωπαϊκές όσο και τις κινεζικές και κάποιες αμερικανικές. Ας δούμε τι θα παρουσιάσουν εκεί.

Arcfox

H Arcfox είναι μια ακόμα θυγατρική του Ομίλου SAIC και θα παρουσιάσει το αμιγώς ηλεκτροκίνητο τετράθυρο Alpha S5. Το νέο μοντέλο της βασίζεται σε πλατφόρμα αρχιτεκτονικής 800 Volt, η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του φτάνει τους 530 ίππους και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή του τα 690 Nm.

Close

Audi

H Audi έχει ανακοινώσει ήδη ότι θα παρουσιάσει το Q6L e-tron την επιμηκυσμένη έκδοση του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου Q6 e-tron η οποία προορίζεται αποκλειστικά για την κινεζική αγορά και πληροί την επιθυμία των εκεί αγοραστών για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο.

Avatr

Η Avatr θα παρουσιάσει το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της το οποίο δημιούργησε σε συνεργασία με τη Huawei, τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό. Το καινούργιο αυτοκίνητο ονομάζεται 12 αλλά προφέρεται ως ένα δύο και όχι ως δώδεκα. Βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα της EP1 EV της εταιρείας, η οποία έχει σχέδια για την εξαγωγή του και σε άλλες αγορές ανά τον κόσμο.

Close

BMW

H BMW θα παρουσιάσει τόσο το πρωτότυπο Vision Neue Klasse X που είδαμε πριν από λίγο καιρό, όπως και τη Σειρά 4 η οποία θα είναι προσαρμοσμένη στα δεδομένα της κινεζικής αγοράς.

BYD Auto

H BYD θα έχει την γκάμα των μοντέλων παραγωγής της, όμως το όχημα που αναμένεται να προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού και του Τύπου θα είναι το Shark, το καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό pickup μοντέλο της. Αυτό θα διατίθεται και με κινητήρα υβριδικής διάταξης, όσο και σε Plug-in Hybrid εκδοχή (Dual Mode Off-Road), όπως έχει γίνει γνωστό.

Εκτός αυτού, η εταιρεία θα παρουσιάσει το Qing L, ένα καινούργιο sedan, καθώς και τα SUV Fang Cheng Bao 8 και Fang Cheng Bao Super 3. Επίσης, η Fang Cheng Bao, η θυγατρική της BYD, θα εμφανίσει το roadster Super 3, το πλαίσιο του οποίου έχει ανθρακονήματα σε πολλά τμήματά του.

Επιπλέον, η Fang Cheng Bao θα παρουσιάσει και ένα πρωτότυπο μοντέλο της. Τέλος, η BYD Auto θα παρουσιάσει τα μοντέλα των Dynasty, Ocean και YangWang, τριών ακόμα θυγατρικών της.

Denza

H Denza είναι ακόμα μία θυγατρική εταιρεία της BYD Auto, αυτή που έχει ιδρυθεί για να κατασκευάζει τα πολυτελή μοντέλα του Ομίλου. Στο περίπτερό της θα υπάρχει το Z9 GT, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

Έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz και στην κορυφαία εκδοχή του έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 965 ίππους. Θεωρείται ο κινεζικός εμπορικός ανταγωνιστής της Porsche Taycan Turbo S.

Exeed

H Exeed είναι μια θυγατρική αυτοκινητοβιομηχανία της Chery Automobiles. Και αυτή έχει σκοπό να κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά πολυτελή MPV μοντέλα, είτε μόνο με συσσωρευτές είτε και σε συνδυασμό αυτών με range extender.

Όπως είναι η μόνιμη επωδός των Κινέζων, τα στελέχη της εταιρείας ανακοινώνουν ότι τα αυτοκίνητά της θα διακρίνονται για τη σύγχρονη τεχνολογία και τις εφαρμογές που θα διαθέτουν στον εξοπλισμό τους.

Ford

Η Ford πρόκειται να παρουσιάσει επίσημα στην κινεζική αγορά την καινούργια Mustang Coupe Performance Edition, όπως και cabriolet έκδοση του μοντέλου. Επίσης, θα παρουσιάσει και το Bronco το οποίο έχει αρχίσει να κατασκευάζεται στη χώρα, στο εργοστάσιο που έχει εκεί η αμερικανική εταιρεία.

Geely Automobile Holdings

O κινεζικός αυτοκινητικός Όμιλος θα παρουσιάσει το καινούργιο κορυφαίο μοντέλο της της το οποίο θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο και θα διατίθεται είτε μόνο με μπαταρίες είτε και σε έκδοση με range extender.

Εκτός αυτού, o Όμιλος θα παρουσιάσει και τα μοντέλα των θυγατρικών εταιρειών του. Δηλαδή, το Galaxy E5, τα καινούργια Plug-in Hybrid οχήματα της Lynk & Co, όπως και το Zeekr MIX.

General Motors

H General Motors έχει δημιουργήσει κοινοπραξία με τη SAIC Motor και παράγει τα μοντέλα της στην Κίνα. Έτσι, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να αποκτήσουν τα αυτοκίνητα των Buick, Cadillac και Chevrolet που κατασκευάζονται εκεί.

Η GM ανακοίνωσε ότι στο Πεκίνο θα παρουσιάσει στην εγχώρια αγορά τα αμιγώς ηλεκτρικά Buick Electra 4 και Electra 4, καθώς και τα Cadillac Lyriq και Optiq. Πέραν αυτών, αναμένεται να παρουσιαστούν και τα Plug-in Hybrid Buick GL8 και Chevrolet Equinox Plus.

GWM (Great Wall Motors)

Η GWM έχει ανακοινώσει ότι θα έχει στο περίπτερό της το Ora 7, ένα πολυτελές αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το αμάξωμα του οποίου έχει σαφείς επιρροές από τον Όμιλο Volkswagen, δηλαδή από το Volkswagen Beetle εμπρός και από την Porsche Panamera πίσω.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το νέο μοντέλο θα είναι είτε πισωκίνητο είτε τετρακίνητο. Στη δεύτερη εκδοχή του η μέγιστη συνδυαστική ισχύς του είναι 400 ίπποι και η μέγιστη συνδυαστική ροπή του 678 Nm.

Honda

Η Honda θα παρουσιάσει το Ye GT, ένα νέο πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο όχημα από το οποίο θα προέλθει ένα καινούργιο τετράθυρο μοντέλο της για την κινεζική αγορά. H ιαπωνική εταιρεία συνεργάζεται στην χώρα με τις γηγενείς εταιρείες Dongfeng Motor και GAC Motor.

Όπως έχει γίνει γνωστό, θα πρόκειται για ένα όχημα με χαρακτήρα Gran Turismo το οποίο θα έχει ως πρωταγωνιστή τον οδηγό και η διαμόρφωση του ταμπλό (και του εσωτερικού εν γένει) θα ανταποκρίνεται ουσιαστικά σε ένα GT. Η έκδοση παραγωγής του θα παρουσιαστεί εντός της επόμενης χρονιάς, τότε που θα αρχίσει και η κατασκευή του.

Εκτός από το Ye GT, η Honda θα παρουσιάσει στην κινεζική πρωτεύουσα και τα πρωτότυπα Ye P7 και Ye S7, τις crossover εκδοχές του.

iCar

Η iCar είναι μια θυγατρική της Chery Automobile και θα παρουσιάσει το X25, ένα εκτός δρόμου αμιγώς ηλεκτρικό MPV μοντέλο το οποίο θα έχει και μικρό θερμικό κινητήρα που θα λειτουργεί ως range extender.

Mengshi M-Hunter

Η Mengshi είναι το τμήμα της Dongfeng Motor που κατασκευάζει θωρακισμένα οχήματά της. Αυτή τη φορά δημιούργησε το M-Hunter, ένα 4×4 buggy το οποίο απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα διαφορετικό μέσο μεταφοράς, το οποίο θα έχει μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης.

Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz θα έχει σημαντική παρουσία στην κινεζική πρωτεύουσα τόσο με τα δικά της μοντέλα όσο και με αυτά της Mercedes-AMG. Φυσικά, η παρουσίαση της καινούργιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης G-Class θα είναι το μεγάλο γεγονός για όλους. Εκτός αυτής, θα παρουσιαστεί η Mercedes-AMG GT 63 S E Performance.

MINI

H MINI θα παρουσιάσει το Aceman, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της το οποίο θα αντικαταστήσει το Clubman. To καινούργιο αυτοκίνητό της θα έχει αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές του νέου Cooper.

Nissan

Η Nissan έχει ανακοινώσει ότι θα παρουσιάσει αμιγώς ηλεκτροκίνητα πρωτότυπα από τα οποία θα προέλθουν νέα μοντέλα της για την αγορά της Κίνας.

Μεταξύ αυτών θα είναι και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο Hyper Force το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μια αντίστοιχη έκδοση του GT-R στο μέλλον, καθώς και το καινούργιο μονοθέσιό της για τον θεσμό Formula E.

Porsche

Η Porsche θα παρουσιάσει μια νέα έκδοση της Taycan για την εγχώρια αγορά η οποία θα έχει καλύτερες επιδόσεις και αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού σε σχέση με αυτές στις οποίες διατίθεται ήδη εκεί το αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές μοντέλο.  

smart

Το smart #5, το μεγάλο νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας, βασίζεται την πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) που έχει δημιουργήσει η Geely Automobile για τα μοντέλα της και γι’ αυτά των θυγατρικών εταιρειών της.

Volkswagen

Από τη Volkswagen ανακοινώθηκε ότι στο Πεκίνο θα παρουσιάσει ένα καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο το οποίο δεν θα αποτελεί απλώς τον προπομπό εντός νέου μοντέλου της, αλλά θα αποκαλύψει και τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα των καινούργιων μοντέλων της.

Πρόκειται για ένα SUV με έντονα κεκλιμένο το πίσω μέρος του, σαν coupé. Στο εμπρός μέρος το καπό του είναι κεκλιμένο, σχετικά χαμηλό σε ύψος και με πιο έντονα διαμορφωμένους τους θόλους. Το ίδιο ισχύει και για τους πίσω, αντίστοιχα.

Xiaomi

O τεχνολογικός κολοσσός της Κίνας θα έχει στο περίπτερό της το αμιγώς ηλεκτρικό SU7, το οποίο έχει παρουσιαστεί πριν από λίγες ημέρες και τώρα αναμένεται να αποτελέσει το κύριο έκθεμά της (τετράτροχο, φυσικά).

Xpeng

H Xpeng, εκτός από τα μοντέλα της, θα ανακοινώσει την ίδρυση μιας νέας θυγατρικής εταιρείας της η οποία θα κατασκευάζει νέα μοντέλα τα οποία θα είναι πιο προσιτά οικονομικώς σε σχέση με τα δικά της.