Ειδήσεις

30 Jul, 2020 Ώρα 12:32

Αυτή είναι η νέα Lamborghini των 830 ίππων

Thumbnail

Μέσω διαδικτύου, η ιταλική φίρμα παρουσίασε επίσημα το «θηρίο», ένα ακραίο σχεδιαστικά τετράτροχο με εκπληκτική αεροδυναμική, που τροφοδοτείται από τον ισχυρότερο V12 κινητήρα.

Close

 

 

Πρόκειται για την Essenza SCV12, το νέο αγωνιστικών προδιαγραφών hypercar της Lamborghini. Αποτελεί δημιουργία του τμήματος Squadra Corse και έχει άδεια χρήσης μόνο για την πίστα. Θα παραχθεί σε μόλις 40 μονάδες, με τους τυχερούς ιδιοκτήτες να λαμβάνουν ιδιωτικά μαθήματα οδήγησης από τους επαγγελματίες οδηγούς της εταιρείας, προκειμένου να μπορούν να τη χειριστούν με ασφάλεια.

 

Close

 

Μάλιστα, τα οχήματα οι κάτοχοι δεν θα τα έχουν σπίτι τους, αλλά θα φυλάσσονται στις εγκαταστάσεις της φίρμας στην Μπολόνια. Η Lamborghini είναι αυτή που θα τα μεταφέρει στην πίστα όπου διοργανώνεται το αντίστοιχο event και αυτή που θα τα συντηρεί.

 

 

Η SCV12 βασίζεται στην Aventador, αλλά φέρει εντελώς καινούριο bodykit και carbon σασί. Σύμφωνα με την εταιρεία, η αεροδυναμική του απόδοση είναι καλύτερη ακόμη από όχημα της κατηγορίας GT3. Όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι ενεργά, στο καπό έχουν τοποθετηθεί δύο εισαγωγές αέρα, η τεράστια πίσω αεροτομή είναι από ανθρακονήματα, όπως και τα πτερύγια στο πλάι, τα splitter και ο διαχύτης.

 

 

Πατάει σε ελαστικά τύπου σλικ της Pirelli με ζάντες μαγνησίου 19 ιντσών μπροστά και 20'' πίσω. Φέρει ένα καινοτόμο σύστημα «αεροδυναμικής υπερτροφοδότησης στις υψηλές ταχύτητες και εξελιγμένο μπλοκέ διαφορικό, προσφέροντας τη μέγιστη οδηγική απόλαυση στα κορυφαία circuit.

 

 

Για την κίνηση της εκθαμβωτικής SCV12 φροντίζει ο V12 κινητήρας χωρητικότητας 6,5 λίτρων και απόδοσης άνω των 830 ίππων. Το μοτέρ είναι το ισχυρότερο ατμοσφαιρικό που έχει κατασκευάσει η Lamborghini, με τον ήχο του να θυμίζει τις παλιές καλές εποχές, σαγηνεύοντας τις αισθήσεις. Η εξάτμιση με τις δύο μεγάλες απολήξεις προέρχεται από την Capristo και έχει σχεδιαστεί ώστε να μειώνει την πίεση στην ουρά.

 

 

Το μοτέρ συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο X-trac 6 σχέσεων, η ανάρτηση τύπου push-rod είναι βιδωμένη πάνω στο σασί, ενώ το carbon monocoque πλαίσιο καλύπτει όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας της FIA.

 

 

Το εσωτερικό θυμίζει καθαρόαιμο αγωνιστικό. Τα πάντα είναι προσανατολισμένα στον οδηγό. Δεν υπάρχουν ψηφιακές οθόνες και high-tech συστήματα, παρά μόνο ένα τιμόνι προδιαγραφών F1, το οποίο ενσωματώνει πάνω όλα τα κουμπιά και τους διακόπτες για τον έλεγχο των επιμέρους συστημάτων και μια κεντρική κονσόλα όπου φιλοξενούνται κάποια επιπλέον πλήκτρα και διακόπτες.

 

 

Το ταμπλό είναι σε σχήμα Y και καλύπτεται από alcantara, οι αεραγωγοί έχουν στυλ πτερυγίων και θα καθίσματα είναι carbon bucket με ζώνες τριών σημείων.

Όσο για την τιμή της Essenza SVC12, η Lamborghini δεν έκανε καμία αναφορά. Είμαστε βέβαιοι όμως ότι το νέο υπεραυτοκίνητο των ανθρώπων της Sant’ Agata κοστίζει κάποια εκατομμύρια ευρώ.

 

 

 

 

Πηγή: Zougla.gr

10 Dec, 2025 Ώρα 09:46

90 χρόνια Jaguar. Δύο οράματα, μία φιλοσοφία που αντέχει στον χρόνο

Thumbnail

Η Jaguar γιορτάζει φέτος ενενήντα χρόνια δημιουργικής καινοτομίας, επιλέγοντας να σηματοδοτήσει την επέτειο με μια εικόνα που συμπυκνώνει την ίδια της την ταυτότητα. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποίησε το όνομα Jaguar, το ιστορικό SS Jaguar του 1935, που συναντά για πρώτη φορά το πιο πρόσφατο δημιούργημα της μάρκας, το Type 00. Το στιγμιότυπο εκτυλίσσεται στο Λονδίνο, έξω από το The Chancery Rosewood, ένα ξενοδοχείο που συνδυάζει μοντέρνες γραμμές και σύγχρονη βρετανική αισθητική, σαν καθρέφτης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Jaguar μέσα στον χρόνο.

Close

Το SS Jaguar υπήρξε το αυτοκίνητο που καθόρισε το ύφος της εταιρείας, τότε ακόμη μικρής και αποφασισμένης να χαράξει δική της πορεία. Στη δεκαετία του ’30, όταν τα περισσότερα βρετανικά αυτοκίνητα παρέμεναν ογκώδη και λειτουργικά, ο Sir William Lyons τόλμησε να αμφισβητήσει αυτό το μοτίβο. Δημιούργησε ένα χαμηλό, κομψό, μακρόστενο αμάξωμα, που απέρριπτε τις ευθείες γραμμές και το αυστηρό ύφος της εποχής. Το SS Jaguar, με το μακρύ καπό και το επιμηκυμένο προφίλ του, δεν ήταν απλώς ένα νέο μοντέλο. Ήταν μια δήλωση: «Copy Nothing». Μην αντιγράφεις τίποτα.

 

Close

 

Ενενήντα χρόνια μετά, η Jaguar επιστρέφει στο Λονδίνο για να παρουσιάσει ένα νέο ορόσημο. Το Type 00 δεν αποτελεί ακόμη μοντέλο παραγωγής, αλλά μια νέα εποχή για την εταιρεία, η οποία ετοιμάζεται να αποκαλύψει μέσα στο 2026 ένα εντελώς νέο, πολυτελές ηλεκτρικό GT. Στην έκδοση που παρουσιάστηκε στη βρετανική πρωτεύουσα, το Type 00 εμφανίζεται βαμμένο σε ένα εντελώς νέο χρώμα με την ονομασία «London Red». Πρόκειται για μια απόδοση τιμής στην αισθητική του Λονδίνου: από τα κόκκινα τούβλα της βικτωριανής αρχιτεκτονικής και τις βαθιές αποχρώσεις των γκαλερί τέχνης έως τα εμβληματικά τηλέφωνα και τα διώροφα λεωφορεία. 

Close

 

 

Η συνύπαρξη των δύο αυτοκινήτων, του SS Jaguar και του Type 00, δεν λειτουργεί μόνο ως φόρος τιμής στο παρελθόν αλλά και ως γέφυρα προς το μέλλον. Για τη μάρκα, η ιστορία δεν είναι απλή αναφορά σε ένδοξα επιτεύγματα, αλλά ένας συνεχής διάλογος ανάμεσα στο χθες και το αύριο. Από το SS Jaguar και το θρυλικό XK120 που κατέρριπτε ρεκόρ, μέχρι το E-Type που ακόμα και ο ίδιος ο Enzo Ferrar αποκάλεσε ως «το ωραιότερο αυτοκίνητο στον κόσμο», η Jaguar πάντοτε διαμόρφωνε τις σχεδιαστικές τάσεις. Το Type 00 συνεχίζει αυτή τη γενεαλογία των «ανυπάκουων» Jaguar. Με γενναίες αναλογίες, ελεύθερες επιφάνειες και μια γλυπτική προσέγγιση της φόρμας, παρουσιάζει τη φιλοδοξία της εταιρείας να επαναπροσδιορίσει όχι μόνο τον σχεδιασμό ενός premium ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και την ίδια την ιδέα του τι μπορεί να είναι ένα Jaguar.

Η επέτειος των 90 χρόνων δεν είναι απλώς ένας εορτασμός νοσταλγίας, αλλά μια υπενθύμιση ότι η Jaguar κτίστηκε πάνω στην ευρηματικότητα και τη διάθεση να αψηφά τη συμβατικότητα. Με το βλέμμα στραμμένο στο 2026, όπου θα παρουσιαστεί το πρώτο ολοκληρωμένο μοντέλο της νέας εποχής, η Jaguar δηλώνει έτοιμη για το επόμενο μεγάλο άλμα της, πιστή πάντα στο αδιαπραγμάτευτο μότο «Copy Nothing».