Ειδήσεις

18 Jun, 2021 Ώρα 08:25

Citroen Ami: Από την ηλικία των 16 θα μπορεί να οδηγηθεί το νέο γαλλικό ηλεκτρικό μοντέλο

Thumbnail

ΟΛΑ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ στο προπέρσινο –και τελευταίο– Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου η Citroen έκανε την έκπληξη με τη λιλιπούτεια μελέτη Ami One Concept, ένα μοντελάκι μήκους μόλις 2,50 μ. και πλάτους 1,40 μ. που οι περισσότεροι πίστευαν ότι δεν πρόκειται να περάσει σε φάση παραγωγής. Οι Γάλλοι τους διέψευσαν και το ηλεκτρικό μίνι τους κυκλοφορεί ήδη στην πατρίδα του και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.

Close

Η ενθουσιώδης υποδοχή από πλευράς αγοραστικού κοινού δεν ήταν διόλου τυχαία, αλλά οφείλεται στον καινοτόμο χαρακτήρα του Ami σχεδιαστικά, τεχνολογικά, αλλά και όσον αφορά τον τρόπο κτήσης και χρήσης του.

 

Close

 

Φυσικά θα ήταν παράλειψη αν δεν τονίζαμε ότι το διθέσιο Citroen Ami φέρνει την ηλεκτροκίνηση και σε νοικοκυριά με σχετικά χαμηλό εισόδημα, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα που απευθύνονται κυρίως στα... ρετιρέ της κοινωνίας.

Close

Σχεδιαστικά πρόκειται για ένα μοντέλο που αποτελεί τον ορισμό του σύγχρονου Lifestyle, με ένα αμάξωμα από μόλις 250 διαφορετικά μέρη, αφού, για παράδειγμα, το μπροστινό και το πίσω μέρος είναι ίδια. Ο σπαρτιάτικος εξοπλισμός περιορίζεται στο σύστημα εξαερισμού και θέρμανσης. Από εκεί και μετά αναλαμβάνει τον ρόλο του πλοηγού και του διασκεδαστή το Smartphone, για το οποίο προβλέπεται μία ειδική στήριξη δίπλα από το τιμόνι, ενώ οι απαιτητικοί μπορούν να παραγγείλουν προαιρετικά ένα ηχείο Bluetooth για καλύτερο ήχο.

 

 

Το κλασικό πορτμπαγκάζ λάμπει με την απουσία του, οπότε λειτουργεί ως υποκατάστατο το κάθισμα του συνοδηγού και –αν είναι η θέση του κατειλημμένη– ο χώρος για τα πόδια του, ενώ κάνουν δουλίτσα και οι δικτυωτές θήκες στις πόρτες.

Η μεγάλη ώρα του Citroen Ami έρχεται όμως όταν βάλεις μπροστά τον μικρό ηλεκτροκινητήρα των 8 ίππων και ξεκινήσεις τις διαδρομές σου εντός πόλης. Το στενό αμάξωμα πλάτους μόλις 1,40 μ. και ιδίως η διάμετρος ολικής στροφής των 7,2 μ. δημιουργούν συνθήκες μοναδικής ευελιξίας για ένα μοντέλο, που χωρά σχεδόν παντού (ακόμη και κάθετα). Η ανώτατη ταχύτητα περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα, όμως επαρκεί για την καθημερινότητα σε αστικό περιβάλλον, όπου η συνεχής ανάκτηση ενέργειας από τα συχνά φρεναρίσματα και τις επιβραδύνσεις λειτουργεί υπέρ της αυτονομίας, με αποτέλεσμα να αγγίζει τα 75 χλμ.

 

 

Χάρη στις τεχνικές προδιαγραφές του, το Citroen Ami μπορεί να οδηγηθεί –και στην Κύπρο– από την τρυφερή ηλικία των 16 ετών και μόνο με δίπλωμα μοτοποδηλάτου (φυσικά ξέρετε εδώ Κύπρος. Δεν ξέρουμε αν θα ισχύσει ποτέ). Στη χώρα μας αναμένεται γύρω στον Νοέμβριο με τιμές από περίπου 7.900 ευρώ, ενώ οι πωλήσεις του Γάλλου φίλου (ami σημαίνει στα γαλλικά φίλος) θα γίνονται μέσω διαφόρων καναλιών, δηλαδή διαδικτυακά, από αλυσίδες εμπορικών καταστημάτων και φυσικά από το δίκτυο εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων της Citroen.

 

 

Καλή θα ήταν και η σκέψη για λειτουργία ενός προγράμματος κοινοχρησίας (Carsharing), όπου θα παραλαμβάνεις και θα αφήνεις το αυτοκίνητο σε συγκεκριμένα σημεία στάθμευσης και θα χρεώνεσαι με την ώρα. Όσο μικρό είναι λοιπόν το Citroen Ami, τόσο μεγάλες ανατροπές φιλοδοξεί να προκαλέσει στο τοπίο της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ταυτόχρονα θα επιδιώξει να προσεγγίσει ένα κοινό που ήταν αποκλεισμένο μέχρι σήμερα από τη συγκεκριμένη τεχνολογία, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για το μέλλον.

 

Πηγή: Lifo.gr

01 Jul, 2025 Ώρα 10:48

Τρία ακόμη σημαντικά ευρωπαϊκά βραβεία για την Bentley Continental GT

Thumbnail

Η Bentley Continental GT εδραίωσε περαιτέρω τη θέση της ως το μοντέλο που πρωταγωνιστεί στον τομέα των Grand Tourer παγκοσμίως, κατακτώντας τρία περιζήτητα βραβεία. Συνδυάζοντας τις επιδόσεις ενός supercar, την πολυτέλεια των χειροποίητων κατασκευών και την καθημερινή χρηστικότητα, η νέα, τέταρτης γενιάς Continental GT απέσπασε δύο βαρύτιμους τίτλους στη Γερμανία και ένα σημαντικό βραβείο στην Ελβετία.

Close

Ειδικότερα, περισσότεροι από 94.000 αναγνώστες του περιοδικού Auto Motor und Sport αξιολόγησαν αριθμό-ρεκόρ 462 μοντέλων σε 13 κατηγορίες, αναδεικνύοντας τη Continental GT ως νικήτρια του τίτλου “Best Cars” στην κατηγορία πολυτελών εισαγόμενων οχημάτων. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, είναι η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά που η Continental GT λαμβάνει τη συγκεκριμένη διάκριση.

 

Close

 

Παράλληλα, οι αναγνώστες του επίσης γερμανικού περιοδικού Auto Bild ανέδειξαν την Continental GT ως νικήτρια του βραβείου “Best Company Car” στην κατηγορία πολυτελών εισαγόμενων εταιρικών οχημάτων. 

Close

Η Bentley συμπλήρωσε το «χατ-τρικ» διακρίσεων όταν η Continental GT αναδείχθηκε “Best Cars” στην κατηγορία πολυτελών εισαγόμενων αυτοκινήτων από το ελβετικό περιοδικό Auto Illustrierte. Το βρετανικό Grand Tourer επιλέγεται από τους αναγνώστες του περιοδικού για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

 

 

Στη νέα Continental GT αποτυπώνεται η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Bentley, με τη μεγαλύτερη αλλαγή να αφορά (για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1950) τη νέα διάταξη των προβολέων LED, αντικαθιστώντας τη διάταξη των τεσσάρων προβολέων των προκατόχων της.

Κάτω από το αμάξωμα, η τέταρτη γενιά ενσωματώνει για πρώτη φορά υβριδικό σύστημα κίνησης. Το ολοκαίνουριο σύστημα “Ultra Performance Hybrid” αποδίδει 782 ίππους και 1.000 Nm ροπής, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία 81 χιλιομέτρων, με εκπομπές CO₂ μόλις 29 γρ./χλμ.

 

 

Για ακόμα πιο σπορ οδήγηση, η ολοκαίνουργια Continental GT Speed είναι το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της βρετανικής μάρκας μέχρι σήμερα, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 335 χλμ./ώρα.