Ειδήσεις

07 Feb, 2025 Ώρα 11:42

Το CUPRA Tavascan απέσπασε τα 5 αστέρια στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP

Thumbnail

Τη μέγιστη βαθμολογία στις απαιτητικές δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP απέσπασε το CUPRA Tavascan. To αμιγώς ηλεκτρικό coupe-SUV έλαβε 5 αστέρια, και επομένως συγκαταλέγεται στη λίστα των μοντέλων της CUPRA που έχουν αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση, όπως τα Formentor, Leon και Born, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της μάρκας για παραγωγή ασφαλών αυτοκινήτων. Οι δοκιμές του Euro NCAP είναι γνωστές για τις αυστηρές απαιτήσεις τους, προάγοντας τη διασφάλιση της μέγιστης ασφάλειας τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Επίσης, οι αξιολογήσεις του οργανισμού υποβάλλονται σε συνεχή αναθεώρηση με στόχο να καλύπτουν τις τελευταίες τεχνολογίες ασφαλείας στην αυτοκινητοβιομηχανία, με το Tavascan να αποδεικνύει ότι ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις εξελίξεις.

Close

Το CUPRA Tavascan ενσωματώνει μια ευρεία δέσμη προηγμένων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, εξελιγμένα για να διασφαλίζουν ότι δεν διακυβεύεται η ασφάλεια των επιβατών και των ευάλωτων χρηστών, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

 

Close

 

Η λίστα απαρτίζεται από συστήματα όπως τα Traffic Sign Recognition, Predictive Adaptive Cruise Control, Intelligent Speed Adaptation, Side Assist, Lane Assist, Exit Warning, Exit Assist, Fatigue Detection και Rear View eSmart Camera, τα οποία βοηθούν τον οδηγό να βρίσκεται πάντα σε εγρήγορση. Παράλληλα, ορισμένες τεχνολογίες όπως το Front Assist, με υποστήριξη εκτροπής και υποβοήθηση στροφής, προλαμβάνουν ή μετριάζουν πιθανούς κινδύνους σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, παρακολουθώντας άλλους χρήστες του δρόμου, όπως αυτοκίνητα, πεζούς και ποδήλατα.

Close

Στα συστήματα που επιτρέπουν στο Tavascan να παρέχει ασπίδα προστασίας στους πεζούς και τους αναβάτες δίκυκλων συγκαταλέγεται και το ενεργό καπό. Ειδικότερα, σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με ευάλωτο χρήστη του δρόμου, το πίσω μέρος του καπό ανυψώνεται αυτόματα. Με αυτή την ενέργεια αυξάνεται η απόσταση μεταξύ του καπό και των δύσκαμπτων σταθερών τμημάτων του αυτοκινήτου, παρέχοντας περισσότερο χώρο για ελεγχόμενη παραμόρφωση κατά την πρόσκρουση. Με αυτό τον τρόπο, το σύστημα συνδράμει στην αποτροπή πρόκλησης σοβαρού τραυματισμού στο κεφάλι. 

Η χρήση αυτών των συστημάτων είναι ο λόγος που το CUPRA Tavascan σημείωσε τόσο υψηλή βαθμολογία σε κάθε μία από τις επιμέρους κατηγορίες δοκιμών του Euro NCAP: 

Προστασία ενήλικων επιβατών: 89%, Προστασία παιδιών εντός του οχήματος: 86%, Προστασία ευάλωτων χρηστών: 80%, Ενεργά συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας: 79%

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός Euro NCAP αναθεωρεί συνεχώς τις διαδικασίες δοκιμών του, εισάγοντας νέα κριτήρια για να διασφαλίσει ότι τα οχήματα παραμένουν όσο το δυνατόν πιο ασφαλή. Την ίδια ώρα η CUPRA επισημαίνει ότι είναι αποφασισμένη να εξασφαλίσει ότι τα οχήματά της συνεχίζουν να αποσπούν υψηλές βαθμολογίες, ανεξάρτητα από το πόσο αυστηρές είναι οι απαιτήσεις του οργανισμού. 

Το CUPRA Tavascan θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Unicars τον προσεχή Ιούνιο.

10 Dec, 2025 Ώρα 09:46

90 χρόνια Jaguar. Δύο οράματα, μία φιλοσοφία που αντέχει στον χρόνο

Thumbnail

Η Jaguar γιορτάζει φέτος ενενήντα χρόνια δημιουργικής καινοτομίας, επιλέγοντας να σηματοδοτήσει την επέτειο με μια εικόνα που συμπυκνώνει την ίδια της την ταυτότητα. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποίησε το όνομα Jaguar, το ιστορικό SS Jaguar του 1935, που συναντά για πρώτη φορά το πιο πρόσφατο δημιούργημα της μάρκας, το Type 00. Το στιγμιότυπο εκτυλίσσεται στο Λονδίνο, έξω από το The Chancery Rosewood, ένα ξενοδοχείο που συνδυάζει μοντέρνες γραμμές και σύγχρονη βρετανική αισθητική, σαν καθρέφτης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Jaguar μέσα στον χρόνο.

Close

Το SS Jaguar υπήρξε το αυτοκίνητο που καθόρισε το ύφος της εταιρείας, τότε ακόμη μικρής και αποφασισμένης να χαράξει δική της πορεία. Στη δεκαετία του ’30, όταν τα περισσότερα βρετανικά αυτοκίνητα παρέμεναν ογκώδη και λειτουργικά, ο Sir William Lyons τόλμησε να αμφισβητήσει αυτό το μοτίβο. Δημιούργησε ένα χαμηλό, κομψό, μακρόστενο αμάξωμα, που απέρριπτε τις ευθείες γραμμές και το αυστηρό ύφος της εποχής. Το SS Jaguar, με το μακρύ καπό και το επιμηκυμένο προφίλ του, δεν ήταν απλώς ένα νέο μοντέλο. Ήταν μια δήλωση: «Copy Nothing». Μην αντιγράφεις τίποτα.

 

Close

 

Ενενήντα χρόνια μετά, η Jaguar επιστρέφει στο Λονδίνο για να παρουσιάσει ένα νέο ορόσημο. Το Type 00 δεν αποτελεί ακόμη μοντέλο παραγωγής, αλλά μια νέα εποχή για την εταιρεία, η οποία ετοιμάζεται να αποκαλύψει μέσα στο 2026 ένα εντελώς νέο, πολυτελές ηλεκτρικό GT. Στην έκδοση που παρουσιάστηκε στη βρετανική πρωτεύουσα, το Type 00 εμφανίζεται βαμμένο σε ένα εντελώς νέο χρώμα με την ονομασία «London Red». Πρόκειται για μια απόδοση τιμής στην αισθητική του Λονδίνου: από τα κόκκινα τούβλα της βικτωριανής αρχιτεκτονικής και τις βαθιές αποχρώσεις των γκαλερί τέχνης έως τα εμβληματικά τηλέφωνα και τα διώροφα λεωφορεία. 

Close

 

 

Η συνύπαρξη των δύο αυτοκινήτων, του SS Jaguar και του Type 00, δεν λειτουργεί μόνο ως φόρος τιμής στο παρελθόν αλλά και ως γέφυρα προς το μέλλον. Για τη μάρκα, η ιστορία δεν είναι απλή αναφορά σε ένδοξα επιτεύγματα, αλλά ένας συνεχής διάλογος ανάμεσα στο χθες και το αύριο. Από το SS Jaguar και το θρυλικό XK120 που κατέρριπτε ρεκόρ, μέχρι το E-Type που ακόμα και ο ίδιος ο Enzo Ferrar αποκάλεσε ως «το ωραιότερο αυτοκίνητο στον κόσμο», η Jaguar πάντοτε διαμόρφωνε τις σχεδιαστικές τάσεις. Το Type 00 συνεχίζει αυτή τη γενεαλογία των «ανυπάκουων» Jaguar. Με γενναίες αναλογίες, ελεύθερες επιφάνειες και μια γλυπτική προσέγγιση της φόρμας, παρουσιάζει τη φιλοδοξία της εταιρείας να επαναπροσδιορίσει όχι μόνο τον σχεδιασμό ενός premium ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και την ίδια την ιδέα του τι μπορεί να είναι ένα Jaguar.

Η επέτειος των 90 χρόνων δεν είναι απλώς ένας εορτασμός νοσταλγίας, αλλά μια υπενθύμιση ότι η Jaguar κτίστηκε πάνω στην ευρηματικότητα και τη διάθεση να αψηφά τη συμβατικότητα. Με το βλέμμα στραμμένο στο 2026, όπου θα παρουσιαστεί το πρώτο ολοκληρωμένο μοντέλο της νέας εποχής, η Jaguar δηλώνει έτοιμη για το επόμενο μεγάλο άλμα της, πιστή πάντα στο αδιαπραγμάτευτο μότο «Copy Nothing».