Ειδήσεις

26 Jan, 2022 Ώρα 19:41

Εγκρίθηκε η τροποποίηση της Νομοθεσίας για τους μοτοσικλετιστές. Δείτε τι αλλάζει!

Thumbnail

Πρόταση του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων σχετικά με τροποποίηση του περί Άδειας Οδήγησης Νόμου ενέκρινε στη σημερινή του συνεδρία το Υπουργικό Συμβούλιο. Το τελικό κείμενο του τροποποιητικού νομοσχεδίου διαμορφώθηκε στην παρούσα του μορφή μετά από αποφάσεις που λήφθηκαν σε έκτακτη συνεδρία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, η οποία είχε ως κύριο θέμα την οδική ασφάλεια των μοτοσικλετιστών. Λήφθηκαν, επίσης, υπόψη τα δεδομένα από τις οδικές συγκρούσεις στο οδικό δίκτυο, σύμφωνα με τα οποία 16 μοτοσικλετιστές και επιβάτες μοτοσικλέτας έχασαν τη ζωή τους το 2019, 14 το 2020 και 14 το 2021, όπως και οι εισηγήσεις που προέκυψαν από τις διαβουλεύσεις που έγιναν από τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων με σχεδόν όλα τα οργανωμένα σύνολα μοτοσικλετιστών.  

Close

Με τις προωθούμενες τροποποιήσεις στον σχετικό Νόμο, στόχος είναι να ρυθμιστεί ορθά η οδήγηση των μαθητευόμενων οδηγών στο οδικό δίκτυο, ούτως ώστε να σταματήσει το φαινόμενο αυτοεκπαίδευσής τους. Επιπλέον, καθορίζεται η διάρκεια ισχύος της μαθητικής άδειας και η κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που οφείλουν να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί και οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, ως οι πιο επιρρεπείς στις οδικές συγκρούσεις, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.

Συγκεκριμένα, στον περί Άδειας Οδήγησης (Τροποποιητικό) Νόμο του 2022, προβλέπονται τα ακόλουθα:

Close
  • Η διάρκεια ισχύος της μαθητικής άδειας καθορίζεται στα δύο έτη. Μετά την πάροδο της χρονικής περιόδου των δύο ετών και σε περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει λάβει κανονική άδεια οδήγησης, οφείλει να υποβληθεί εκ νέου στη διαδικασία εξέτασης και έκδοσης της μαθητικής του άδειας.
  • Η οδήγηση στο οδικό δίκτυο από έναν μαθητευόμενο οδηγό ρυθμίζεται με τρόπο, ώστε οι εκπαιδευόμενοι όλων των κατηγοριών μοτοποδηλάτου και μοτοσικλέτας να μπορούν να εκπαιδεύονται στο οδικό δίκτυο, νοουμένου ότι συνοδεύονται (σε άλλο όχημα) και βρίσκονται υπό την άμεση επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή οδηγών.

 

Οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που πρέπει να φέρει ένας μοτοσικλετιστής. Πιο συγκεκριμένα, πέραν του προστατευτικού κράνους, οφείλουν να φέρουν:

Close
  • Σακάκι ή γιλέκο με φωσφορούχες λωρίδες 
  • Παντελόνι και μπότες ή παπούτσια 
  • Προστατευτικές επιγονατίδες και επι-αγγονίδες, γάντια και προστατευτικά πλάτης και γοφών.

 

Οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια της εργασίας τους πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους, να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που πρέπει να φέρει ένας μοτοσικλετιστής. Πιο συγκεκριμένα, πέραν του προστατευτικού κράνους, οφείλουν να φέρουν:

  • Σακάκι ή γιλέκο με φωσφορούχες λωρίδες
  • Παντελόνι και μπότες ή παπούτσια
  • Προστατευτικές επιγονατίδες και επι-αγγονίδες, γάντια και προστατευτικά πλάτης και γοφών
  • Αερόσακκο, ειδικό για χρήση οχημάτων κατηγοριών ΑΜ, Α1, Α2 και Α.

 

Το νομοσχέδιο θα υποβληθεί σύντομα στη Βουλή των Αντιπροσώπων για ψήφισή του σε Νόμο.

Η σημερινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, εντάσσεται στο πλαίσιο σειράς ενεργειών που γίνονται για να διασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή προστασία και ασφάλεια των μοτοσικλετιστών στο οδικό δίκτυο.

Προς αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων είναι στο τελικό στάδιο για τον καθορισμό των παραμέτρων και την εφαρμογή εντός του 2022 του υποχρεωτικού τεχνικού ελέγχου των μοτοσικλετών.

Προς την ίδια κατεύθυνση, το Υπουργείο θα θέσει τις επόμενες μέρες σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο, το οποίο ρυθμίζει τη σύσταση και τη λειτουργία των σχολών εκπαίδευσης οδηγών, με σκοπό να δοθεί μια ολοκληρωμένη λύση στο θέμα και να εισαχθούν σύγχρονες ρυθμίσεις, όπως η υποχρέωση δια βίου μάθησης των εκπαιδευτών οδηγών, η εισαγωγή του θεσμού της Σχολής Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Οδηγών, η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτών και των σχολών ανάλογα με τις γνώσεις και τα εκπαιδευτικά μέσα που διαθέτουν αντίστοιχα, η εισαγωγή διαδικασίας για διασφάλιση της ποιότητας της λειτουργίας των σχολών, κλπ.

Επιπρόσθετα, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022, θα τεθεί σε εφαρμογή Σχέδιο επιχορήγησης για προστατευτικό εξοπλισμό για μοτοσικλετιστές για την περίοδο 2022-2024, με κονδύλι ύψους 1 εκ. και 50 χιλιάδες ευρώ για την τριετία. Μέσω του Σχεδίου, θα επιχορηγηθούν όλα τα είδη προστατευτικού εξοπλισμού, με προτεραιότητα στην επιχορήγηση αγοράς προστατευτικού εξοπλισμού τύπου γιλέκο-αερόσακος.

 

Πηγή: Reporter.com.cy

20 May, 2022 Ώρα 09:59

Οι πιο προκλητικές διαφημίσεις αυτοκινήτων ever!

Thumbnail

Η αλήθεια είναι πως τα προηγούμενα χρόνια οι διαφημίσεις των αυτοκινήτων ήταν πιο «ελεύθερες», πιο χιουμοριστικές και με διαφορετικά concepts. Μάλιστα πολλές φορές ίσως να ξεπερνούσαν τα όρια, αναφέροντας τον ανταγωνισμό και χρησιμοποιώντας σλόγκαν που θα μπορούσαν μέχρι και να παρεξηγηθούν.

Close

Άλλες από αυτές τις διαφημίσεις «κόπηκαν» γρήγορα, άλλες κυκλοφόρησαν σε συγκεκριμένες χώρες και άλλες ήταν εμπνεύσεις αντιπροσώπων και όχι των κεντρικών, όμως εμείς αναζητήσαμε και σας παρουσιάζουμε τις πέντε πιο ευφάνταστες και ίσως προκλητικές που κυκλοφόρησαν ποτέ.

Porsche 911: Η Porsche έχει μακρά ιστορία να κάνει έξυπνες διαφημίσεις για τα σπορ αυτοκίνητα της. Ίσως πιο χαρακτηριστική να είναι η περίπτωση όπου ρωτούσε τους αναγνώστες αν «ειλικρινά» πέρασαν τα νιάτα τους ονειρευόμενοι να έχουν αυτοκίνητα από κατασκευαστές όπως η Mitsubishi ή η Nissan.

Close

 

 

BMW M3 E36: Η BMW έκανε πάντα εξαιρετικές διαφημίσεις,  από τις κλασικές έντυπες διαφημίσεις της δεκαετίας του 1960 έως τις πιο σύγχρονες διαφημίσεις όπως αυτή της BMW iX στο Superbowl, με τον Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ ως Δία. Ίσως κορυφαία όμως η έντυπη της M3 υποστηρίζοντας ότι το μοντέλο ήταν το αυτοκίνητο με τον καλύτερο χειρισμό στις ΗΠΑ. Αυτή είναι μια αρκετά τολμηρή δήλωση δεδομένου ότι η γκάμα περιελάμβανε μια Porsche 911 και μια Ferrari F355.

 

 

Citroën 2CV: Το Citroën 2CV είναι ένα από τα αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη επιρροή που κατασκευάστηκαν ποτέ, στο ίδιο επίπεδο με το Volkswagen Beetle και το Lada Riva. Το 2CV είχε πολλές υπέροχες έντυπες διαφημίσεις, αλλά μια, συγκεκριμένα, ήταν όπου η Citroën συνέκρινε ένα 2CV με μια Ferrari Mondial, μια Rolls-Royce Silver Spirit και μια Porsche 911, υποστηρίζοντας ότι διάφορες πτυχές του 2CV ήταν καλύτερες από του ανταγωνισμού, συγκριτικά με το κόστος αγοράς.

 

 

Daihatsu Hijet MPV:  Το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποίησε την μεγάλη ευρυχωρία του για να αποδείξει πως έχει κάτι που δεν έχουν τα διθέσια σπορ μοντέλα επιδόσεων. Χώρος για μεγαλύτερες και ομορφότερες παρέες. Σίγουρα μία τέτοια διαφήμιση την σημερινή εποχή θα ξεσήκωνε θύελλα αντιδράσεων, το λιγότερο.

 

 

BMW Vs Mercedes-Benz: Μια από τις καλύτερες έντυπες διαφημίσεις των αρχών της δεκαετίας του 1990 ήταν μια εικόνα σε περιοδικό της BMW. Έδειχνε ένα σωρό μοντέλα BMW να μεταφέρονται σε ένα φορτηγό Mercedes-Benz. Η λεζάντα έγραφε: «Μια Mercedes μπορεί επίσης να προσφέρει οδηγική απόλαυση».