Η Volvo Cars θέτει νέα πρότυπα ασφάλειας και τεχνολογίας στα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς και συνεργάζεται με την εταιρεία Luminar για την παροχή της κορυφαίας τεχνολογίας LiDAR. Μια συνεργασία που θα προσφέρει στα αυτοκίνητα της την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο, ανοίγοντας συνάμα και ένα νέο κεφάλαιο στην ασφάλεια. Η αρθρωτή αρχιτεκτονική οχημάτων επόμενης γενιάς SPA 2 της Volvo Cars θα είναι διαθέσιμη από την έναρξη της παραγωγής τους το 2022, με το Luminar LiDAR να ενσωματώνεται απρόσκοπτα στην οροφή του αυτοκινήτου.
Τα αυτοκίνητα που βασίζονται στο SPA 2 θα ενημερωθούν με λογισμικό και εάν οι πελάτες αποφασίσουν να το επιλέξουν, η λειτουργία Highway Pilot (που επιτρέπει την πλήρως αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο) θα ενεργοποιηθεί μόλις επαληθευτεί ότι είναι ασφαλής για μεμονωμένες γεωγραφικές τοποθεσίες και συνθήκες.

Εκτός από το χαρακτηριστικό Highway Pilot, η Volvo Cars και η Luminar διερευνούν επίσης το ρόλο της LiDAR στη βελτίωση μελλοντικών προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS), με τη δυνατότητα εξοπλισμού όλων των μελλοντικών αυτοκινήτων που βασίζονται στην πλατφόρμα SPA2 με αισθητήρα LiDAR στον βασικό τους εξοπλισμό.
Για να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα Highway Pilot, η τεχνολογία αντίληψης της Luminar θα συνδυαστεί με αυτόνομο λογισμικό οδήγησης και τις κάμερες, τα ραντάρ και άλλα συστήματα για λειτουργίες όπως το σύστημα διεύθυνσης, το φρενάρισμα και την ισχύ της μπαταρίας.

«Σύντομα, το Volvo σας θα μπορεί να οδηγηθεί αυτόνομα σε αυτοκινητόδρομους όταν το αυτοκίνητο κρίνει ότι μπορεί να γίνει με πλήρη ασφάλεια», δήλωσε ο Henrik Green, επικεφαλής τεχνολογίας της Volvo Cars. «Σε αυτό το σημείο, το Volvo σας αναλαμβάνει την ευθύνη για την οδήγηση και μπορείτε να χαλαρώσετε, να αφήσετε το τιμόνι και κοιτάξετε όπου θέλετε. Με την πάροδο του χρόνου οι περιοχές, στις οποίες ένα Volvo θα μπορεί να οδηγηθεί αυτόνομα, θα επεκταθούν. Για εμάς, μια ασφαλής εισαγωγή της αυτονομίας είναι με σταδιακή προσέγγιση.»
Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης της, η Volvo Cars και η Luminar ενισχύουν τη συνεργασία τους για να διασφαλίσουν από κοινού επικύρωση της τεχνολογίας LiDAR στη γραμμή παραγωγής της Volvo. Η Volvo Cars υπέγραψε επίσης συμφωνία για πιθανή αύξηση του μειοψηφικού της μεριδίου στη Luminar.
Για τη Luminar, με έδρα τη Silicon Valley, η συνεργασία με τη Volvo Cars αντιπροσωπεύει την πρώτη παράδοση της τεχνολογίας της σε γραμμή παραγωγής. Αυτό είναι ένα βασικό βήμα για μεταφορά της τεχνολογίας στην ευρύτερη αυτοκινητοβιομηχανία.

Koenigsegg: Επίθεση με δύο νέα hypercar
Η Koenigsegg δεν σταματά να επαναπροσδιορίζει τα όρια της αυτοκίνησης. Παρά το γεγονός ότι όλες οι μονάδες που θα κατασκευαστούν είναι ήδη «κλεισμένες» -ακόμη και το νέο Sadair’s Spear των μόλις 30 μονάδων έχει εξαντληθεί- ο Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ επιβεβαίωσε στο Goodwood ότι έρχονται δύο νέα πρότζεκτ, μαζί με μερικές ανατρεπτικές ιδέες που θα αλλάξουν ξανά το παιχνίδι.
Το πρώτο νέο μοντέλο θα παρουσιαστεί μέσα στο 2026 και θα είναι ένα «homage project», στα πρότυπα του CC850 που τίμησε το CC8S.
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρείας και αυτό θα βασιστεί στην αρχιτεκτονική του Jesko, πιθανότατα για τελευταία φορά, πριν την μετάβαση σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα.
Εκεί θα στηριχθεί το δεύτερο μοντέλο, ένα ολοκαίνουριο, κεντρομήχανο hypercar που θα δούμε προς το τέλος της επόμενης χρονιάς, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τη σουηδική φίρμα.
Αν και οι λεπτομέρειες παραμένουν μυστικές, όλα δείχνουν πως η Koenigsegg θα μείνει πιστή στην ακραία φιλοσοφία της. Ο twin-turbo V8 είναι σίγουρο ότι θα παραμείνει, ενδεχομένως ενισχυμένος από τον ηλεκτροκινητήρα Dark Matter των 811 ίππων, ενώ δεν αποκλείεται και η επιστροφή του τρικύλινδρου Tiny Friendly Giant (TFG).
Παράλληλα, ο φον Κένιγκσεγκ υπόσχεται «τέσσερις ή πέντε» νέες ιδέες που όταν παρουσιαστούν θα φαίνονται αυτονόητες, αλλά μέχρι σήμερα δεν τις είχε σκεφτεί κανείς.
Η Koenigsegg δεν κατασκευάζει απλώς hypercar, αλλά ξαναγράφει τους κανόνες. Και το επόμενο κεφάλαιο φαίνεται πιο συναρπαστικό από ποτέ.
