Ειδήσεις

02 Jun, 2019 Ώρα 18:34

Γιατί νοσεί η διαχείριση παλαιών ελαστικών αυτοκινήτων

Thumbnail

Μόνο το 2018 εισήχθησαν 910.071 καινούργια ελαστικά αξίας €37.806.801

Close

Επιβεβλημένη θεωρείται η νομοθετική ρύθμιση της είσπραξης περιβαλλοντικού τέλους κατά την εισαγωγή ελαστικών αυτοκινήτων στην Κύπρο, αφού εξαιτίας αυτής της αδυναμίας νοσεί σοβαρά η διαχείριση παλαιών ελαστικών από αδειοδοτημένους διαχειριστές.

Αυτό επεσήμανε στην Brief ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου τονίζοντας ότι οι υφιστάμενες βιομηχανίες ανακύκλωσης παλαιών ελαστικών, τα οποία εισάγονται κατά εκατομμύρια κάθε χρόνο, δεν είναι σε θέση να απορροφήσουν τις τεράστιες ποσότητες που σήμερα είτε συγκεντρώνονται σε διάφορα σημεία ή αφήνονται ανεξέλεγκτα σε γκρεμούς, χωράφια, στη θάλασσα κ.λπ. 

Close

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, δύο είναι οι αδειοδοτημένοι διαχειριστές ελαστικών αυτοκινήτων και συγκεκριμένα οι εταιρείες CBp Cyprus Ltd στη Βιομηχανική Περιοχή Αγίου Συλά στον Ύψωνα και η ENERCO Energy Recovery Ltd στη Λευκωσία.

Σε αυτές θα πρέπει να προστεθεί η Τσιμεντοποιεία Βασιλικού, η οποία χρησιμοποιεί ποσότητες παλαιών ελαστικών ως καύσιμο.

Close

Σύμφωνα με τον κ. Θεοπέμπτου οι πιο πάνω εταιρείες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες διαχείρισης ολόκληρων των ποσοτήτων παλαιών ελαστικών και ο κύριος λόγος είναι η είσπραξη περιβαλλοντικού τέλους κατά την εισαγωγή και συγκεκριμένα στα λιμάνια.

Να σημειώσουμε ότι το τέλος αυτό είναι και ο «αιμοδότης» μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται στη διαχείριση παλαιών ελαστικών.

Όπως πληροφορούμαστε με την ανάθεση της διαχείρισης του λιμανιού Λεμεσού σε ιδιώτη επενδυτή, το ζήτημα της είσπραξης περιβαλλοντικού τέλους για τα ελαστικά που εισάγονται δεν ρυθμίστηκε νομοθετικά και αυτό προκαλεί προβλήματα στην διαχείριση των προϊόντων όταν αυτά τεθούν εκτός χρήσης.

Σχετική παραδοχή γίνεται και από τον Υπουργό Οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη, ο οποίος σε σχετικό σημείωμα του προς τη Βουλή, μεταξύ άλλων αναφέρει ότι σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 10 Απριλίου 2019 με θέμα τη διαχείριση των αποβλήτων ελαστικών και την επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους, το Τμήμα Τελωνείων πληροφόρησε τα εμπλεκόμενα τμήματα ότι είναι έτοιμο να συνδράμει στην προσπάθεια είσπραξης του περιβαλλοντικού τέλους κατά την εισαγωγή ελαστικών από τρίτες χώρες, νοουμένου ότι μια τέτοια ενέργεια ρυθμιστεί νομοθετικά.

Δείτε στο Brief την λεπτομερής κατάσταση των εισαγωγών και εξαγωγών καινούργιων και μεταχειρισμένων ελαστικών.

30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.