Ειδήσεις

21 Jan, 2025 Ώρα 12:11

Γιατί… πάγωσαν τα ηλεκτρικά στην Ιαπωνία;

Thumbnail

Η αγορά των EV’s στη χώρα του ανατέλλοντος ήλιου παρουσίασε κατακόρυφη πτώση το περασμένο έτος και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι…

Close

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, είχαν αρκετές διακυμάνσεις το 2024. Ενώ οι ΗΠΑ και η Κίνα κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη, χώρες στην Ευρώπη ανέφεραν επιβράδυνση, με τις γερμανικές πωλήσεις να καταρρέουν κατά 28% και την Αυστραλία να αναφέρει παρόμοια πτώση.

Τώρα φαίνεται ότι είναι η σειρά της Ιαπωνίας, καθώς το 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 33%, σημειώνοντας την πρώτη πτώση σε τέσσερα χρόνια. Με μόλις 59.736 πωλήσεις, τα EV’s αντιπροσωπεύουν τώρα λιγότερο από το 2% του συνόλου στη χώρα του ανατέλλοντος ήλιου, μια εντυπωσιακή αντίθεση με τις συνολικές παγκόσμιες αγορές.

Close

Σύμφωνα με αναφορά από τη Nikkei Asia η Nissan Motor, η οποία κυριαρχεί στη μισή αγορά ηλεκτρικών της χώρας, υπέστη τεράστιο πλήγμα. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 44% στις 30.749 μονάδες, το χαμηλότερο ποσοστό από το 2021.

Η Toyota δεν τα πήγε πολύ καλύτερα. Παρά τη μέτρια αύξηση 10% στις πωλήσεις του bZ4X, οι συνολικές πωλήσεις EV της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά 30%. Εν τω μεταξύ, η Mitsubishi Motors κατέγραψε μια συγκλονιστική πτώση 64%, στις πωλήσεις EV.

Close

Τι προκάλεσε λοιπόν αυτή την πτώση; Ο βασικός λόγος είναι τα υβριδικά μοντέλα. Η Ιαπωνία παραμένει πιστή σε αυτή την τεχνολογία, που προσφέρει οικονομία καυσίμου και φιλικότητα προς το περιβάλλον, χωρίς την υπέρογκο κόστος. Σε συνδυασμό με την περιορισμένη υποδομή, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να διατηρούν αποστάσεις από τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Εν τω μεταξύ, οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να εντοπίσουν ευκαιρίες σε αυτήν την αγορά με χαμηλή απόδοση. Η BYD σημείωσε αύξηση 54% στις πωλήσεις, λόγω της επιτυχίας του Seal sedan και του προσιτού Dolphin.

18 Apr, 2025 Ώρα 08:49

Mazda MX-5: Ετοιμάζεται νέα γενιά, χειροκίνητη και ατμοσφαιρική με κινητήρα 2.5λτ.

Thumbnail

Το Miata είναι ένα μοντέλο, μία κατηγορία μόνο του. Διθέσιο, ελαφρύ, πάντα συνοδευόμενο από χειροκίνητο κιβώτιο και με τον πιο fun to drive χαρακτήρα. Οι υπεύθυνοι της Mazda μόλις επιβεβαίωσαν πως η νέα γενιά του θρυλικού roadster είναι έτοιμη να έρθει, έχοντας όλα τα παραπάνω στοιχεία, ακόμα πιο έντονα.

Close

Ο γενικός διευθυντής του τμήματος σχεδιασμού Masashi Nakayama δήλωσε ότι πρόθεση είναι να γίνει το επόμενο MX-5 ακόμα πιο ελαφρύ. Ιδανικά, η Mazda θέλει να διατηρήσει το βάρος του κάτω από τα 1.000 κιλά. Ενδεικτικά, η ελαφρύτερη έκδοση του σημερινού Miata ζυγίζει 990 κιλά, στην ειδική έκδοση 990S που κυκλοφορεί μόνο στην Ιαπωνία.

Ο Nakayama λέει ότι το Miata θα παραμείνει ένα μικρό αυτοκίνητο, με μήκος κάτω από τα 4μ. ενώ και πάλι θα πει όχι στο turbo. Ο νέος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας λέγεται πως θα είναι 2.500κ.εκ. με ιδανική αναλογία οικονομίας και ισχύς.

Close

 

 

Επειδή η Mazda γνωρίζει καλά το κοινό του Miata, ο νέος κινητήρας βενζίνης θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, εάν η εταιρία έχει σκοπό να το προσφέρει στην Ευρώπη, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει πιθανότατα και κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα ώστε να μπορεί να πάρει το πράσινο φως λόγω ρύπων.

Πότε θα κυκλοφορήσει το επόμενο MX-5; Πιθανότατα όχι σύντομα καθώς η τωρινή γενιά δέχθηκε πέρυσι ένα ακόμα facelift,  οπότε πιθανότατα έχει ακόμα ένα με δύο χρόνια μπροστά της. Πάντως είναι αρκετά ευχάριστο να μαθαίνουμε πως υπάρχουν ακόμα εταιρίες που προσφέρουν αυτοκίνητα που υμνούν την οδήγηση και προσφέρουν κάτι το διαφορετικό.