Ειδήσεις

03 Dec, 2024 Ώρα 11:55

Γιατί πολλοί μένουν με τα παλιά τους αυτοκίνητα;

Thumbnail

Είναι γνωστό ότι σε Κύπρο και Ελλάδα έχουμε έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Όμως το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι μόνο δικό μας φαινόμενο.

Close

Για παράδειγμα οι Βρετανοί οδηγοί αυτοκινήτων διατηρούν τα παλαιότερα αυτοκίνητά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω της αύξησης των τιμών των νέων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT), πάνω από 16 εκατομμύρια από τα 34 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ηλικίας άνω των 10 ετών, ενώ 10,5 εκατομμύρια ξεπερνούν τα 12 έτη.

Close

Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί κατά 129% τα τελευταία 15 χρόνια, από 26.450 ευρώ το 2009 σε 60.435 ευρώ το 2024, ξεπερνώντας κατά πολύ τον πληθωρισμό.

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι κατά 149% ακριβότερα, τα βενζινοκίνητα κατά 93% ακριβότερα, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πλέον μέσο όρο 71.770 ευρώ, υψηλότερα από τα 52.140 ευρώ για τα βενζινοκίνητα και 67.160 ευρώ για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.

Close

Η αγορά έχει επίσης αλλάξει, με 88% λιγότερα μοντέλα ντίζελ και 63% λιγότερα μοντέλα βενζίνης διαθέσιμα.

Τα μικρά αυτοκίνητα γίνονται σπάνια, καθιστώντας τις αναβαθμίσεις πιο δύσκολες για τους αγοραστές με χαμηλό προϋπολογισμό.

Αυτή η τάση έχει διάφορες επιπτώσεις. Οι εταιρείες εγγυήσεων αναφέρουν μεγαλύτερη ζήτηση για κάλυψη αυτοκινήτων ηλικίας 8-10 ετών.

Τα ανεξάρτητα συνεργεία επωφελούνται καθώς οι ιδιοκτήτες παλαιότερων αυτοκινήτων τα επιλέγουν έναντι των αντιπροσωπειών.

Οι έμποροι δυσκολεύονται με τα παλαιότερα οχήματα ανταλλαγής, καθώς οι επισκευές μπορεί να υπερβαίνουν την αξία τους.

Οι αρχές στην Βρετανία υπολογίζουν ότι η παράλειψη της συντήρησης για εξοικονόμηση χρημάτων προκαλεί περισσότερες βλάβες, με 500.000 επιπλέον περιστατικά το 2023 σε σύγκριση με το 2022.

Η καθυστέρηση της συντήρησης μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια και να οδηγήσει σε υψηλότερο κόστος αργότερα.

09 Sep, 2025 Ώρα 10:05

Η CUPRA απέσπασε τη διάκριση «Trendiest Brand of the Year» στα βραβεία Best Cars 2025

Thumbnail

Η CUPRA συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία κατακτώντας αυτή τη φορά άλλη μια σημαντική διάκριση. Αναδείχθηκε «Trendiest Brand of the Year» στα φετινά βραβεία Best Cars 2025 του έγκυρου Γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport. Η βράβευση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για το νεαρό αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενο brand, που σε μόλις επτά χρόνια έχει καταφέρει να καθιερωθεί σαν ανερχόμενη δύναμη στην αγορά.

Close

Η διάκριση προέκυψε έπειτα από ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν 94.531 αναγνώστες του γνωστού γερμανικού τίτλου. Στην ερώτηση «Ποια μάρκα θεωρείτε ότι είναι σήμερα η πιο trend», η CUPRA άφησε πίσω της όλους τους ανταγωνιστές, συγκεντρώνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό του 72%.

 

Close

Η CUPRA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ψηφοφορία του θεσμού το 2021, με 48% αποδοχή. Έκτοτε, η ανοδική της πορεία υπήρξε εντυπωσιακή. Το 2022 ανέβηκε στο 65%, το 2023 έφτασε στο 69% και την περσινή χρονιά κατέκτησε τη δεύτερη θέση με 71%. Το 2025 ήταν η χρονιά που την έφερε στην κορυφή, με το 72% των ψήφων να επιβεβαιώνει ότι είναι το πιο “in” όνομα της αγοράς.

Η ιστορία της μάρκας ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2018 με την CUPRA Ateca. Σύντομα ακολούθησε το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας, το CUPRA Formentor, που εξελίχθηκε σε εμβληματικό SUV coupé. Η γκάμα εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις CUPRA Leon και CUPRA Leon Sportstourer, που το 2024 ανανέωσαν τη σχεδιαστική ταυτότητα του brand. Σταθμός αποτέλεσε και το CUPRA Born (2021), το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, ενώ το CUPRA Tavascan (2024) συμπλήρωσε την ηλεκτρική επίθεση. Στην ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και το CUPRA Terramar, ενισχύοντας τη θέση της φίρμας στα σπορ SUV. Έτσι, μέσα σε μόλις επτά χρόνια, η CUPRA έφτασε τα επτά μοντέλα, αποδεικνύοντας τη δυναμική και το πείσμα της.

Η εμπορική επιτυχία είναι εξίσου εντυπωσιακή: μόνο στη Γερμανία οι πωλήσεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 15%, με το Formentor να αποτελεί το best-seller. Για το 2025, η μάρκα που πλέον κατέχει τον τίτλο της «Trendiest Brand» στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

 

Close