Ο Όμιλος Volkswagen επιστρατεύει όλα της τις δυνάμεις στον τομέα περιβάλλοντος κάτω από την καινούργια, περιβαλλοντική, αποστολή με τον κωδικό «goTOzero». Με την αποστολή αυτή, ο Όμιλος προχωρεί στο επόμενο σημαντικό βήμα όσον αφορά τη στρατηγική «TOGETHER - Strategy 2025+». Ο Oliver Blume, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου δήλωσε μεταξύ άλλων: «Με τη νέα περιβαλλοντική πολιτική του Ομίλου, δίνουμε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ένα σαφή προσανατολισμό και μια ξεκάθαρη κατεύθυνση. Οι προσπάθειες για την προστασία του περιβάλλοντος καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο των προϊόντων μας. Από την ανάπτυξη, την παραγωγή και τη λειτουργία μέχρι την ανακύκλωση των οχημάτων. Μόνο από κοινού μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας ".

Η περιβαλλοντική πολιτική του Ομίλου απαρτίζεται από τέσσερεις τομείς: Την αλλαγή του κλίματος, τις πρώτες ύλες, την ποιότητα του αέρα και την περιβαλλοντική συμμόρφωση. Βάση αυτών λαμβάνονται όλες οι διοικητικές αποφάσεις για τα προγράμματα του Ομίλου. Αναλυτικά, οι τέσσερεις τομείς πάνω στους οποίους βασίζει την αποστολή «goTOzero» ο Όμιλος, είναι:
1) Αλλαγή κλίματος: Η Volkswagen δεσμεύεται να ακολουθήσει την συμφωνία στο Παρίσι μαζί με τα Ηνωμένα Έθνη, για την προστασία του περιβάλλοντος. Ο στόχος είναι η εκμηδένιση των ρύπων, με την εταιρεία να μην έχει ούτε ένα γραμμάριο καυσαερίου, μέχρι το 2050. Μέχρι το 2025, η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει την συνολική εκπομπή ρύπων όλων των επιβατικών αυτοκινήτων της κατά 30%, σε σύγκριση με το 2015. Θα χρησιμοποιεί περισσότερες αναλώσιμες πηγές ενέργειες στη ζωή ενός αυτοκινήτου.
2) Ύλες: Η εταιρεία σκοπεύει να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα των πόρων που χρησιμοποιεί, και να προωθήσει νέες προσεγγίσεις στους τομείς των υλικών, της ενέργειας και του νερού. Μέχρι το 2025, ο Όμιλος σχεδιάζει να μειώσει κατά 45%, ανά όχημα, τις επιπτώσεις που ασκούνται πάνω στο περιβάλλον κατά την διάρκεια της παραγωγής (CO2, ενέργεια, νερό, απόβλητα) σε σύγκριση με το 2010.

3) Ποιότητα αέρα: Η Volkswagen προωθεί ακόμη περισσότερο την ηλεκτρονική κινητικότητα για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Μέχρι το 2025, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στον στόλο του Ομίλου, θα κυμαίνεται μεταξύ 20 και 25% και τουλάχιστον 40% μέχρι το 2030.
4) Περιβαλλοντική συμμόρφωση: Η Volkswagen στοχεύει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για μια σύγχρονη, διαφανή και επιτυχημένη εταιρεία εγκαθιστώντας και παρακολουθώντας αποτελεσματικά συστήματα διαχείρισης που καλύπτουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των λύσεων κινητικότητας της σε όλες τις φάσεις του κύκλου ζωής των οχημάτων. Μέχρι το 2050, θέλει να εκμηδενίσει εντελώς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Μέχρι το 2025, η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει τους ρύπους ολόκληρου του στόλου της κατά 30% σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής της σε σύγκριση με το 2015. Στην παραγωγή οχημάτων, τα απόβλητα, οι ρύποι, η κατανάλωση ενέργειας και οι πτητικές οργανικές ενώσεις θα μειωθούν κατά 45% σε σύγκριση με το 2010.
Μέχρι το 2023, ο Όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει περίπου €30 δισ. σε ηλεκτροκινητήρες και να διαθέσει πάνω από 70 νέα ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά μέχρι το 2028. Επιπλέον, ο Όμιλος συμμετέχει στη δημιουργία της υποδομής συστημάτων φόρτισης μέσω εγκαταστάσεων αερικών πάρκων, ηλιακή ενέργεια και υδροηλεκτρικής ενέργειας.

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda
Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.
Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.
Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.
Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.
