Ειδήσεις

27 Mar, 2019 Ώρα 10:43

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθορίζει τα νέα συστήματα ασφάλειας των αυτοκινήτων

Thumbnail

Οι νέες συνθήκες που επικρατούν στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και οι τάσεις που παρατηρούνται στους οδηγούς όταν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους είναι αντικείμενο μελέτης των ειδικών κέντρων πρόληψης ατυχημάτων και των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Close

Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης και η αυξημένη ποσότητα αλκοόλ στο σώμα του οδηγού είναι στις πρώτες θέσεις της λίστας με τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επιδρούν αρνητικά στην οδήγηση.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσανατολίζεται να ζητήσει από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εφοδιάσουν τα νέα μοντέλα που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους με προηγμένα συστήματα ασφάλειας, περιλαμβανομένων των περιοριστών ταχύτητας και των οθονών παρακολούθησης που ανιχνεύουν την υπνηλία των οδηγών καθώς και τις στιγμές που είναι αποσπασμένοι από την οδήγηση, σημειώνει το Automotive News Europe.

Close

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι αυτή η προσπάθεια θα μειώσει τα ατυχήματα, θα ανοίξει τον δρόμο για την ανάπτυξη της συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης κινητικότητας, και θα ενισχύσει την καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία.

«Οι προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας θα μπορούσαν να έχουν το ίδιο είδος αντίκτυπου όπως και όταν εισήχθησαν για πρώτη φορά οι ζώνες ασφαλείας» ανέφερε σε δήλωσή της η επίτροπος της Ε.Ε. για τη Βιομηχανία Ελζμπιέτα Μπιενκόβσκα.

Close

Ωστόσο, πολλά από τα νέα χαρακτηριστικά ήδη υπάρχουν στα οχήματα υψηλής τεχνολογίας.

Ο νέος Κανονισμός Γενικής Ασφάλειας θα απαιτεί να τοποθετούνται στάνταρ τα εξής χαρακτηριστικά ασφαλείας στα καινούργια αυτοκίνητα:

- τεχνολογία που προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση υπνηλίας ή απόσπασης της προσοχής του, για παράδειγμα όταν χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση

- τεχνολογία έξυπνης ταχύτητας (ISA), η οποία θα αποτρέψει αυτόματα τους οδηγούς να υπερβούν το όριο ταχύτητας, χρησιμοποιώντας κάμερες αναγνώρισης οδικών σημάτων και βάσεις δεδομένων ορίων ταχύτητας που συνδέονται με το GPS.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας να καταστούν υποχρεωτικά για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα αρχίσουν το 2022. Εκτιμάται ότι αυτή η προσπάθεια θα συμβάλει στη διάσωση περισσοτέρων από 25.000 ανθρώπων στην Ευρώπη έως το 2038. Οι προτάσεις αναμένεται να εγκριθούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

 

19 Apr, 2024 Ώρα 13:45

Η περιοχή του πλανήτη όπου απαγορεύονται όσα Ι.Χ. είναι εξοπλισμένα με αυτόνομη οδήγηση

Thumbnail

Την ώρα που σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αναπτύξουν ακόμα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, μια επαρχία του Καναδά κάνει την δική της… «επανάσταση».

Close

Η Βρετανική Κολομβία επικαιροποίησε πρόσφατα τον νόμο για τα μηχανοκίνητα οχήματα, απαγορεύοντας τη χρήση οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Αυτό δεν είναι απλώς μια απαγόρευση της χρήσης τέτοιων συστημάτων. Ο νόμος καθιστά παράνομη ακόμα και την απλή οδήγηση οποιουδήποτε αυτοκινήτου έχει στον εξοπλισμό του σύστημα επιπέδου 3, είτε το χρησιμοποιείτε είτε όχι.

 

Close

 

Οι επικαιροποιημένοι κανόνες υπογράφηκαν στις 18 Μαρτίου και τέθηκαν σε ισχύ στις 5 Απριλίου. Αυτή τη στιγμή στην αγορά υπάρχουν δύο μοντέλα που παρέχουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, και είναι η Mercedes-Benz S-Class και η EQS του 2024 τα συστήματα των οποίων έχουν εγκριθεί μόνο για περιορισμένη χρήση στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα, με ταχύτητες κάτω από τα 65χλμ./ώρα.

Close

Αν σας πιάσουν να οδηγείτε Ι.Χ. με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, τα πρόστιμα κυμαίνονται από 368 έως 2.000 δολάρια σε καναδικό νόμισμα ή ακόμη και έξι μήνες φυλάκιση.

“Αυτοί οι νέοι κανονισμοί θα κρατήσουν τους ανθρώπους ασφαλέστερους στους δρόμους μας και θα ενθαρρύνουν ακόμη περισσότερο τη χρήση των ενεργών μεταφορών”, δήλωσε ο Rob Fleming, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.