Με περισσότερες από 1,253,700 παραδώσεις οχημάτων, η Skoda Auto σημείωσε ακόμη ένα ρεκόρ μέσα στο 2018. Σε σύγκριση με το 2017, η εταιρεία βελτίωσε τις παραδώσεις της κατά 4.4%, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και τα κέρδη από της πωλήσεις. Αυτές έφτασαν το 4.4%, με συνολικές απολαβές 17.3 δισεκατομμύρια ευρώ (2017: 16.6 δισεκατομμύρια ευρώ).

Παρόλες τις δυσκολίες της αγοράς, το λειτουργικό κέρδος έφθασε τα 1.4 δισεκατομμύρια ευρώ (2017: 1.6 δισεκατομμύρια ευρώ). Ταυτόχρονα η επιστροφή επί της επένδυσης ανήρθε στο 26.3%, φτάνοντας πολύ ψηλά σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές. Όλα τα πιο πάνω ανακοινώθηκαν στο ετήσιο συνέδριο της εταιρείας όπου και παρουσιάστηκε και το πρόγραμμα εξέλιξης των μοντέλων της Skoda για τα επόμενα χρόνια.Μέσα στο 2018, η Skoda Auto επένδυσε εκτεταμένα στο μέλλον της εταιρείας, με τις συνολικές επενδύσεις να ανεβαίνουν κατά 22%. Τα χρήματα αυτά επενδύθηκαν πάνω σε καινούργια προϊόντα, τεχνολογία μπαταριών αλλά και για εξέλιξη εγκαταστάσεων.
Η Skoda Auto επένδυσε περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ σε εργοστάσια και εγκαταστάσεις στην Τσεχία, ενώ οι επενδύσεις στην εξέλιξη ανέβηκαν κατά 46.8% σε σύγκριση με πέρσι. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Skoda Auto, Bernhard Maier στάθηκε πάνω στα εξής σε δηλώσεις του: «Η επιτυχία της Skoda μέσα στο 2018 είναι το αποτέλεσμα μιας απίστευτης ομαδικής προσπάθειας, και ευχαρίστησε όλους στην εταιρεία για την απίστευτη δουλειά τους.
Με 1,253,700 παραδώσεις αυτοκινήτων ανά το παγκόσμιο, σπάσαμε ακόμη ένα ρεκόρ μέσα στο 2018. Η καμπάνια των προϊόντων μας στέφεται με επιτυχία με τα μοντέλα μας να ικανοποιούν πλήρως τους πελάτες μας. Το 2018 ωστόσο είχε και τις προκλήσεις του καθώς αναλάβαμε μεγάλες ευθύνες εντός του Ομίλους της Volkswagen όπως την διοίκηση του τομέα της Ρωσίας και της Ινδίας, την εξέλιξη της οικογένειας Passat στο Kvasiny, και την επέκταση παραγωγής σε ακόμα ένα μεγάλο εργοστάσιο. Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα προκάλεσε διστακτικότητα στον αγοραστή ενώ το ασταθές συνάλλαγμα και οι αυξανόμενοι μισθοί έπαιξαν το ρόλο τους.

Περιμένουμε πως και το 2019 θα έχει και αυτό τις δυσκολίες του, καθώς προσπαθούμε ταυτόχρονα να μεταμορφωθούμε ανάλογα με τις ανάγκες του μέλλοντος. Όλες οι επενδύσεις μας θα πραγματοποιηθούν με γνώμονα το πλάνο Strategy 2025 για να βεβαιωθούμε πως η Skoda θα συνεχίσει και στο μέλλον να αποδίδει στα ίδια, και σε καλύτερα ακόμη, επίπεδα διατηρώντας ταυτόχρονα την Τσεχία στον παγκόσμιο χάρτη αυτοκινήτου.»
Η Skoda ανακοίνωσε επίσης και το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο στην ιστορία των 124 χρόνων της εταιρείας, επενδύοντας 2 δισεκατομμύρια ευρώ για να βεβαιωθεί πως μέχρι το 2022 θα κυκλοφορήσουν περισσότερα από 30 νέα μοντέλα, 10 εκ των οποίων θα είναι εντελώς ή μερικώς ηλεκτρικά.

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda
Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.
Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.
Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.
Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.
