Ειδήσεις

23 Jan, 2025 Ώρα 14:04

Η BYD κυριαρχεί και η Ευρώπη κοιμάται!

Thumbnail

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, που αναμένεται να εκκινήσει τις δραστηριότητες της σύντομα στην Κύπρο, πηγαίνει από το ένα ρεκόρ στο άλλο, πουλώντας το 2024 το εντυπωσιακό αριθμό των 4.272.145 οχημάτων, μια αύξηση 41,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Close

Η επιτυχία της εταιρείας αναδεικνύει την ικανότητά της να ξεπερνά δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, οι πωλήσεις της οποίας στην Κίνα έχουν μειωθεί στο μισό από το 2019.

Η φόρμουλα της BYD για κυριαρχία περιλαμβάνει την παραγωγή οχημάτων υψηλής ποιότητας με προηγμένο λογισμικό, ανταγωνιστικές τιμές και φιλικά προς τον καταναλωτή σχέδια.

Close

Κάποτε ηγέτης στην αγορά της Κίνας, η VW αγωνίζεται τώρα να παραμείνει ανταγωνιστική, καθώς η BYD αξιοποιεί την ανάπτυξη που υποστηρίζεται από την κυβέρνηση.

Οι σημαντικές επενδύσεις της Κίνας στους εγχώριους κατασκευαστές EV έχουν δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου η BYD μπορεί να κυριαρχεί, παρέχοντας καλύτερη τεχνολογία και αξία από πολλούς δυτικούς ανταγωνιστές.

Close

Καθώς το λογισμικό αποκτά κεντρικό ρόλο στην καινοτομία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η τεχνογνωσία της BYD σε αυτόν τον τομέα της δίνει ένα αποφασιστικό πλεονέκτημα.

Ο αντίκτυπος της BYD επεκτείνεται πέρα από την Κίνα. Η εταιρεία ελέγχει το 84% της αγοράς υβριδικών και EV στη Νότια και Κεντρική Αμερική και κερδίζει έδαφος στις αναπτυσσόμενες αφρικανικές αγορές.

Εκτοπίζει επίσης ευρωπαϊκές μάρκες όπως η Volkswagen στην ίδια τους την αυλή, σηματοδοτώντας μια μετατόπιση της παγκόσμιας δύναμης στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Αυτή η μετατόπιση αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τα χρόνια εξωτερικής ανάθεσης της παραγωγής στην Κίνα έχουν αφήσει τις δυτικές μάρκες ευάλωτες, καθώς οι κινεζικές εταιρείες κυριαρχούν πλέον σε βασικούς τομείς, όπως η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Χωρίς ουσιαστική κυβερνητική στήριξη για υποδομές και καινοτομία στα ηλεκτρικά, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να μείνουν ακόμη περισσότερο πίσω σε μια αγορά που καθορίζεται όλο και περισσότερο από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και την ανταγωνιστική τιμολόγηση.

Η ραγδαία άνοδος της BYD είναι ένα κάλεσμα αφύπνισης, που σηματοδοτεί την αυγή μιας νέας εποχής στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

05 Sep, 2025 Ώρα 15:07

Koenigsegg: Επίθεση με δύο νέα hypercar

Thumbnail

Η Koenigsegg δεν σταματά να επαναπροσδιορίζει τα όρια της αυτοκίνησης. Παρά το γεγονός ότι όλες οι μονάδες που θα κατασκευαστούν είναι ήδη «κλεισμένες» -ακόμη και το νέο Sadair’s Spear των μόλις 30 μονάδων έχει εξαντληθεί- ο Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ επιβεβαίωσε στο Goodwood ότι έρχονται δύο νέα πρότζεκτ, μαζί με μερικές ανατρεπτικές ιδέες που θα αλλάξουν ξανά το παιχνίδι.

Close

Το πρώτο νέο μοντέλο θα παρουσιαστεί μέσα στο 2026 και θα είναι ένα «homage project», στα πρότυπα του CC850 που τίμησε το CC8S.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρείας και αυτό θα βασιστεί στην αρχιτεκτονική του Jesko, πιθανότατα για τελευταία φορά, πριν την μετάβαση σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα.

Close

Εκεί θα στηριχθεί το δεύτερο μοντέλο, ένα ολοκαίνουριο, κεντρομήχανο hypercar που θα δούμε προς το τέλος της επόμενης χρονιάς, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τη σουηδική φίρμα.

Αν και οι λεπτομέρειες παραμένουν μυστικές, όλα δείχνουν πως η Koenigsegg θα μείνει πιστή στην ακραία φιλοσοφία της. Ο twin-turbo V8 είναι σίγουρο ότι θα παραμείνει, ενδεχομένως ενισχυμένος από τον ηλεκτροκινητήρα Dark Matter των 811 ίππων, ενώ δεν αποκλείεται και η επιστροφή του τρικύλινδρου Tiny Friendly Giant (TFG).

Close

Παράλληλα, ο φον Κένιγκσεγκ υπόσχεται «τέσσερις ή πέντε» νέες ιδέες που όταν παρουσιαστούν θα φαίνονται αυτονόητες, αλλά μέχρι σήμερα δεν τις είχε σκεφτεί κανείς.

Η Koenigsegg δεν κατασκευάζει απλώς hypercar, αλλά ξαναγράφει τους κανόνες. Και το επόμενο κεφάλαιο φαίνεται πιο συναρπαστικό από ποτέ.