Ειδήσεις

01 Sep, 2022 Ώρα 17:45

Η Honda γιορτάζει τα 25 χρόνια παρουσίας του Civic Type R στην αγορά

Thumbnail

Πριν από 25 χρόνια η Honda παρουσίασε για πρώτη φορά την έκδοση του Civic με τον κωδικό Type R. Μια έκδοση υψηλών προδιαγραφών με αγωνιστικά γονίδια που ξαναέγραψε τους κανόνες για τον ορισμό ενός hot hatch. Μετά από έξι γενεές το Civic Type R συνεχίζει να εξελίσσεται προσφέροντας μοναδικές συγκινήσεις τόσο σε καθημερινή χρήση όσο και στην πίστα. Ο κωδικός Type R εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Honda NSX Type R του 1992 που ήταν διαθέσιμο σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε και στο Integra ενώ ακολούθησε πριν από 25 χρόνια και το Civic.

Close

 

 

EK9 (1997-2000)

Το EK9 κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνική αγορά και είχε κορυφαίες προδιαγραφές, μεταξύ των οποίων έναν κατασκευασμένο στο χέρι κινητήρα 1.6L DOHC VTEC που απέδιδε εντυπωσιακή ισχύ 116bhp ανά λίτρο, ένα ελαφρύ αμάξωμα με ραφές συγκόλλησης που μείωσαν το συνολικό βάρος σε μόλις1050kg, σε συνδυασμό με ένα ελικοειδές διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), και μοναδικά εξαρτήματα ανάρτησης που μεταμορφώνουν πλήρως την οδηγική εμπειρία. Απολαμβάνοντας διθυραμβικές κριτικές, το EK9 έδωσε το έναυσμα για την αναζήτηση του απόλυτου hatchback με κινητήρα μπροστά και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

 

Close

 

EP3 (2001 – 2005) 

Ως αποτέλεσμα της τεράστιας επιτυχίας του πρώτου Civic Type R, η δεύτερη γενιά διατέθηκε σε όλη την Ευρώπη, μεταξύ άλλων και λόγω της κατασκευής της στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το νέο αυτοκίνητο εισήγαγε έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα της σειράς DOHC i-VTEC ‘K’ με χωρητικότητα 2,0 λίτρων που επαναπροσδιόρισε τις ικανότητες των δίλιτρων κινητήρων με φυσική αναπνοή. Επίσης διέθετε αναβαθμισμένα φρένα, ένα ακριβές κιβώτιο έξι σχέσεων με πυκνή κλιμάκωση και ένα πλαίσιο που έκανε εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής.

 

 

FN2/ FD2 (2007-2011) 

Η τρίτη γενιά Civic Type R ήταν μοναδική υπό την έννοια ότι η Ευρωπαϊκή και η Ιαπωνική έκδοση διέφεραν σημαντικά. Στην Ευρώπη, διετέθη η hatchback έκδοση που βασίστηκε στο FN2, το οποίο διατήρησε τον επιτυχημένο δίλιτρο κινητήρα, αλλά εισήγαγε ένα νέο πλαίσιο, που μετατόπισε το ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα εμπρός καθίσματα για βελτίωση των εσωτερικών χώρων και της ευελιξίας. Οι Ιάπωνες, από την άλλη, είχαν στη διάθεσή τους το FD2 saloon, το οποίο προσέφερε μία ακόμα πιο εστιασμένη οδηγική εμπειρία. 

 

 

FK2 (2015-2017) 

Η μετάβαση στην υπερσυμπίεση ήταν αναπόφευκτη. Οι μηχανικοί της Honda εξέλιξαν τον υπετροφοδοτούμενο δίλιτρο κινητήρα K20C1 που προσέφερε 310 ίππους και είχε επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα. Για να ελέγξει καλύτερα αυτή τη σημαντική αύξηση της ισχύος, η Honda παρουσίασε την ανάρτηση Dual Axis Strut Suspension σε συνδυασμό με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για την αντιμετώπιση του φαινομένου torque-steering που συναντάται στα πολύ ισχυρά προσθιοκίνητα μοντέλα. 

 

 

FK8 (2017-2022) 

Με την άφιξή του, το 2017, το FK8 ενσάρκωνε την απόλυτη εξέλιξη του Civic Type R. Σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το FK2, το νέο αυτοκίνητο απέκτησε μια σειρά από νέα μηχανικά χαρακτηριστικά, όπως προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και περαιτέρω αναβαθμίσεις στον κινητήρα K20C1 που αύξησαν την ισχύ στους 320 ίππους. Το μοντέλο εισήγαγε επίσης στην όλη εξίσωση τον παράγοντα της κάθετης δύναμης προάγοντας ακόμα περισσότερο την ένταση της οδήγησης: το εξωτερικό αεροδυναμικό πακέτο λειτουργεί σε συνεργασία με ένα προηγμένο, σχεδόν επίπεδο δάπεδο, που συμβάλλει ενεργά στην αρνητική άντωση. 

 

 

FL5 (2022-) 

Η νέα γενιά του αυτοκινήτου εξελίσσεται, ωριμάζει και βελτιώνει τις τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί στο πέρασμα αρκετών γενιών. Και ενώ οι νέες τεχνολογίες και η βελτιωμένη αεροδυναμική βοήθησαν να ανέβει ο πήχης ψηλότερα για μία φορά ακόμα, η σχέση του με τη γενιά FD2 είναι εύκολα διακριτή με τις σταδιακές βελτιώσεις να έχουν δημιουργήσει το ταχύτερο, πιο ανταποδοτικό και εθιστικό Civic Type R που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

07 Dec, 2022 Ώρα 17:13

Πέντε αστέρια στην ασφάλεια για τα Range Rover και Range Rover Sport

Thumbnail

Το νέο Range Rover και το Range Rover Sport έχουν λάβει και τα δύο τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων στις τελευταίες δοκιμές ασφαλείας της Euro NCAP. Πρόκειται για τις δύο τελευταίες προσθήκες στη γκάμα της μάρκας που βραβεύονται με τα πέντε αστέρια στην ασφάλεια. Κάτι που ξεκίνησε από το Range Rover Evoque το 2011.

Close

Το βραβευμένο νέο Range Rover σημείωσε βαθμολογία 87% για την Προστασία Παιδιών Επιβατών και 72% για τους Ευάλωτους Χρήστες Δρόμου, ενώ το Range Rover Sport πέτυχε βαθμολογία 85% για την Προστασία Ενηλίκων Επιβατών. Και τα δύο SUV έλαβαν 82% για τα συστήματα υποστήριξης των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος. Τα νέα Range Rover και Range Rover Sport μοιράζονται μια σειρά προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) που έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίζουν τον οδηγό και να προστατεύουν τους επιβάτες, όπως: Αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB), Lane Keep Assist, Emergency Lane Keep Assist, 3D Surround Camera και ClearSight Ground View, Driver Condition Response, Rear Collision Monitor with Occupant Protection Assist, Pre-emptive suspension και Adaptive Parkingist Cruisesist.

 

Close

 

Παράλληλα με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, το νέο Range Rover και το Range Rover Sport χρησιμοποιούν τεχνολογίες που στοχεύουν στη βελτίωση της εγρήγορσης του οδηγού και στη μείωση της πιθανότητας απόσπασης της προσοχής. Το ενσωματωμένο Amazon Alexa παρέχει τη δυνατότητα ελέγχου διαφόρων ρυθμίσεων και λειτουργιών χρησιμοποιώντας φυσικές και διαισθητικές φωνητικές εντολές, χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνετε τα χέρια από το τιμόνι ή τα μάτια σας από το δρόμο.

Close

 

 

Και τα δύο μοντέλα είναι κατασκευασμένα στην καινοτόμα πλατφόρμα της μάρκας (Modular Longitudinal Architecture), η οποία παρέχει γερές βάσεις για μια σωρεία προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού που λειτουργούν αρμονικά για σωστή απόκριση και εκλεπτυσμένη οδήγηση. Το νέο Range Rover, το οποίο είναι διαθέσιμο με διαμορφώσεις τεσσάρων, πέντε και επτά θέσεων, είναι έως και 50% πιο άκαμπτο από τον προκάτοχό του, ενώ το Range Rover Sport είναι 35% πιο άκαμπτο από πριν.

Τα πολυτελή SUV της Land Rover βρίσκονται ήδη στους εκθεσιακούς χώρους του Ομίλου Πηλακούτα. Μοντέλα που διαθέτουν περισσότερα από 50 χρόνια τεχνογνωσίας και πρωτοπορούν, όχι μόνο στις δυνατοτήτων παντός εδάφους αλλά και σε τομείς όπως ο σχεδιασμός, η τεχνολογία, η συνδεσιμότητα και η ασφάλεια.