Ειδήσεις

19 Apr, 2023 Ώρα 07:45

Η Lancia παρουσίασε το Pu+Ra HPE, το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής της

Thumbnail

Η ιταλική Lancia (κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Stellantis), αποκάλυψε επιτέλους το Pu+Ra HPE Concept που προλόγιζε αρκετές φορές τους τελευταίους μήνες. Με στοιχεία από μερικά εμβληματικά μοντέλα της Lancia από το παρελθόν, το Pu+Ra HPE Concept παρουσιάζει τα μελλοντικά πλάνα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο τραπέζι των ευρωπαϊκών EVs.

Close

 

 

Πρώτα απ' όλα, το όνομα. Pu+Ra σημαίνει αγνό και ριζοσπαστικό, ενώ τα αρχικά HPE σημαίνουν High Performance Electric, αλλά το ίδιο ακρωνύμιο χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του 1970 για τη Lancia Beta για να υποδηλώσει την έκδοση High Performance Estate. Οι επιρροές βέβαια από την αγωνιστική Lancia Stratos είναι ξεκάθαρες όπως στο πίσω παρμπρίζ, τα στρογγυλά φώτα και το σημείο που αναγράφεται ολογράφως το όνομα. Τα πλαϊνά του Pu+Ra HPE είναι ένα άλλο σημείο, ωδή στο παρελθόν, αυτή τη φορά παραπέμποντας στην Aurelia και την Flaminia με τις ρευστές μεταγενέστερες γραμμές που κατεβαίνουν προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το νέο λογότυπο της Lancia ξεχωρίζει στα μπροστινά φτερά.

 

Close

 

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του concept είναι η κυκλική οροφή, η οποία σύμφωνα με την ιταλική μάρκα είναι εμπνευσμένη από αρχιτεκτονικά στοιχεία και ως τέτοια χρησιμοποιείται σε όλο το όχημα, συμπεριλαμβανομένου του εσωτερικού. 

 

 

Στο εσωτερικό του νέου concept, υπάρχει πληθώρα στοιχείων σε στρογγυλό σχήμα, το οποίο, σύμφωνα με τη Lancia, είναι αφενός ένα καθαρά γεωμετρικό στοιχείο, αφετέρου όμως αποτελεί αρκετά συνηθισμένο θέαμα στα παραδοσιακά ιταλικά σπίτια, κυρίως με τη μορφή του στρογγυλού τραπεζιού στο σαλόνι. Υπάρχουν επίσης στρογγυλά χαλιά από φυσικό μαλλί στο δάπεδο του concept, ένα στρογγυλό τραπεζάκι του καφέ στην κεντρική κονσόλα και ένας κύκλος στο ταμπλό. Τα πάνελ της πόρτας καλύπτονται με ένα υλικό που ονομάζεται MARM \ MORE, το οποίο αποτελείται κατά 50 τοις εκατό από απόβλητα μαρμαρόσκονης και ανακυκλωμένο ύφασμα με φυσικά χρώματα, μαλακό στην αφή και αδιάβροχο.

 

 

Το σύστημα infotainment τροφοδοτείται από το λεγόμενο σύστημα Sound Air Light Augmentation (SALA), το οποίο λειτουργεί παράλληλα με την εικονική διεπαφή HALL, επιτρέποντας στον οδηγό και τον συνοδηγό να προσαρμόζουν το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους απλά αγγίζοντας ένα κουμπί ή χρησιμοποιώντας τη φωνή τους. Σύμφωνα με τη Lancia, η επερχόμενη Ypsilon θα είναι το πρώτο μοντέλο σειράς παραγωγής που θα χρησιμοποιεί αυτό το περιβάλλον.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν αναφέρει πάρα πολλές λεπτομέρειες σχετικά με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του concept, αλλά αναφέρει ότι ως όραμα της μάρκας για τα επόμενα 10 χρόνια, οραματίστηκε να προσφέρει πάνω από 700 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση.

 

 

Κατά πάσα πιθανότητα, αυτό το αισιόδοξο όραμα θα έρθει στο προσκήνιο αργότερα μέσα στη δεκαετία, όταν η Lancia σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα premium sedan και ένα hatchback με το όνομα Delta, τα οποία φημολογείται ότι θα βασίζονται στην αρθρωτή EV πλατφόρμα Stellantis STLA.

Με αυτά τα δεδομένα, το πρώτο ολοκαίνουργιο μοντέλο της Lancia εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία θα είναι η επόμενης γενιάς Ypsilon, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της ως EV και plug-in υβριδικό προς το τέλος του τρέχοντος έτους, μοιραζόμενο την ίδια πλατφόρμα με την τρέχουσα γενιά του Fiat 500.

 

14 Feb, 2025 Ώρα 11:38

Το λευκό το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου παγκοσμίως το 2024

Thumbnail

Για 15η συνεχόμενη χρονιά το λευκό χρώμα είναι το δημοφιλέστερο χρώμα αυτοκινήτου παγκοσμίως, σύμφωνα με την εταιρία χρωμάτων αυτοκινήτων BASF.

Close

Συγκεκριμένα το λευκό κυριαρχεί με ποσοστό 34%. Εκτός του λευκού, το μαύρο, το γκρι και το ασημί είναι εξίσου διαδεδομένα χρώματα αυτοκινήτων. Αυτά τα τρία χρώματα καλύπτουν το άλλο 47% των αυτοκινήτων που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής το 2024.

 

Close

 

Το άλλο 19% των νέων οχημάτων παγκόσμια, βάφτηκαν με άλλου είδους χρώματα το 2024. Το 7% όλων των οχημάτων που παράχθηκαν παγκόσμια ήταν μπλε, ενώ το 4% βάφτηκε κόκκινο.

Close

 

 

Παρόλο που το λευκό αποτελεί το πιο δημοφιλές χρώμα, υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάλογα με την περιοχή. Ενώ στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού το 38% των αυτοκινήτων ήταν βαμμένο σε λευκό χρώμα, μόνο το 29% των αυτοκινήτων βάφονται σε λευκό χρώμα στη Αμερική. Το αντίστοιχο ποσοστό στις χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (ΕΜΕΑ) 27%.

 

 

Η τάση τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη δείχνει ότι το λευκό αν και είναι το πιο αγαπημένο χρώμα αρχίζει να χάνει ποσοστό. Φθίνουσα πορεία ακολουθεί και το ασημί, ενώ το γκρι συνεχίζει την ανοδική του πορεία με ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 22%. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε και το γεγονός ότι μεγάλη αύξηση γνωρίζει τo μπεζ χρώμα.

 

 

Στους δρόμους της Αμερικής τα χρώματα είναι ξεκάθαρα με την πλειοψηφία να έχει να κάνει με το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί, που καλύπτουν το 80% της αγοράς. Στην Ασία το λευκό αγγίζει το 38%, με το μαύρο να φτάνει το 24%.